Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond geschopt
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
Re: Mijn hond geschopt
Net wat Machie zegt. Twee minuten is lang. Zonet was ik aan het fietsen met Chris, en dat trekt soms honden aan. Dook er een loslopende hond grauwend en snauwend op Chris. De hele aanvaring heeft nog geen 30 seconden geduurd, maar ik heb die eigenaar ook duidelijk gemaakt dat als ik kans had gezien, zijn hond een knal met mijn fiets had gekregen. En dat als zijn hond op andere honden duikt, hij hem niet los moet laten.
Een hond in de ribben schoppen zal ik nooit doen, zeker niet met kracht. Maar je had binnen 20 seconden te horen gekregen dat je je rothond op moest halen en dan op zo'n manier dat je echt niet nog anderhalve minuut had staan afwachten hoe mijn hond dat afhandelt.
Overigens heb ik ook een patsertje maar die komt echt niet zover dat hij over een andere hond heen gaat hangen. Zodra hij ook maar drie stappen zet in de richting van een hond met de bedoeling te gaan lopen patsen heeft hij al met mij te maken en dat weet hij. Kortom, stop met afwachten, en maak je hond gewoon stevig duidelijk wat de bedoeling is. Iedere keer dat je hem ongestoord laat patsen creëer je een onopgevoed kutjoekel.
Een hond in de ribben schoppen zal ik nooit doen, zeker niet met kracht. Maar je had binnen 20 seconden te horen gekregen dat je je rothond op moest halen en dan op zo'n manier dat je echt niet nog anderhalve minuut had staan afwachten hoe mijn hond dat afhandelt.
Overigens heb ik ook een patsertje maar die komt echt niet zover dat hij over een andere hond heen gaat hangen. Zodra hij ook maar drie stappen zet in de richting van een hond met de bedoeling te gaan lopen patsen heeft hij al met mij te maken en dat weet hij. Kortom, stop met afwachten, en maak je hond gewoon stevig duidelijk wat de bedoeling is. Iedere keer dat je hem ongestoord laat patsen creëer je een onopgevoed kutjoekel.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het heel rot voor je hond dat die een schop heeft gekregen... eigenlijk had jij die moeten krijgen, je moet gewoon veel sneller handelen als je hond dat gedrag vertoont.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
- Aantal honden: 2
@Moos
Het leek in eerste instantie goed te gaan, geen gehang geen gegrom maar gewoon leuk gekwispel.
Gelukkig vertoont hij echt niet altijd dit dominante gedrag.
Het gaat me ook niet om het ingrijpen maar om de manier waarop. Schoppen is niet nodig.
Het leek in eerste instantie goed te gaan, geen gehang geen gegrom maar gewoon leuk gekwispel.
Het gaat me ook niet om het ingrijpen maar om de manier waarop. Schoppen is niet nodig.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
- Veroo
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 duitse herders
het verbaasd me dat je zelf zegt dat dit soort situaties regelmatig voorkomen maar dat het nooit mis is gegaan.
Dan heb je toch een engeltje op je schouder gehad.
Ik kom het hier ook regelmatig tegen. Rotjoekels die los lopen en wat patserig gaan lopen doen.
In eerste instantie riep ik altijd nog naar bazen of ze aub hun hond willen terug roepen.
9 van de 10 keer wordt er terug gegild dat ie niks doet. Das prima en aardig maar die van mij WEL
Vreemd toch he goh zou ie daarom misschien aangelijnd zijn??????
Ik heb het opgegeven... Ik roep nou HIJ BIJT!
Dat werkt een stuk beter en het is erg jammer maar als zo'n hond dan niet luisterd krijgt ie een grauw en als dat niet voldoende info is krijgt ie een hap.
Ik kan je bij deze zeggen dat als jouw hond naar mijn reu was gekomen dat het matten was geweest.
En wel binnen 2 sec.
Dan heb je toch een engeltje op je schouder gehad.
Ik kom het hier ook regelmatig tegen. Rotjoekels die los lopen en wat patserig gaan lopen doen.
In eerste instantie riep ik altijd nog naar bazen of ze aub hun hond willen terug roepen.
9 van de 10 keer wordt er terug gegild dat ie niks doet. Das prima en aardig maar die van mij WEL
Ik heb het opgegeven... Ik roep nou HIJ BIJT!
Dat werkt een stuk beter en het is erg jammer maar als zo'n hond dan niet luisterd krijgt ie een grauw en als dat niet voldoende info is krijgt ie een hap.
Ik kan je bij deze zeggen dat als jouw hond naar mijn reu was gekomen dat het matten was geweest.
En wel binnen 2 sec.
-
Fin
- Zeer actief
Kwispelen is opwinding = patsen. Als je hond neiging heeft tot patsen en je ziet hem met een stijve kwispel op een andere hond afstappen, wacht dan niet af wat hij gaat doen, maar haal hem gewoon meteen weg. Sowieso als je hond neiging heeft tot patsen heeft hij niets bij een andere hond te zoeken en zit het baasje van de andere hond(en) niet op het bezoek van jouw reu te wachten.vaddie schreef:@Moos
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik neem aan dat jouw hond dan ook niet zomaar overal losloopt, want dit vind ik dan ook weer overdreven, binnen 2 seconden er op klappenVeroo schreef:Ik kan je bij deze zeggen dat als jouw hond naar mijn reu was gekomen dat het matten was geweest.
En wel binnen 2 sec.

Linda, Izzie en Bram
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ik ben bang dat ook ik uitgehaald had naar je hond.
Heb mijn kleine Barbie 1 keer zo in de bek van een andere hond zien belanden (ik dacht toen ook, dat gaat wel goed).
De andere hond bleef over haar heen hangen en dreigen, mijn chihuahua pup van 11 weken vond dit uiteindelijk zo eng dat ze begon te gillen.
En toen greep die hond haar.
Pakte haar in de bek, en ging er al schuddend met haar vandoor.
Ik dacht echt dat dit haar einde was.
Gelukkig kwam mijn ODH reu op het gegil af en bedreigde de andere hond zodat hij Barbie los moest laten.
En gelukkig ging Barbie toen in paniek het bos in.
We hebben een poosje moeten zoeken voordat we haar weergevonden hadden.
Ze had een aantal gaatjes en was helemaal gekneust, maar de dierenarts zij dat als ze geen shirtje en tuigje om had gehad ze alles gebroken had.
Je snapt, dit gebeurt mij nooit weer.
Als er ooit weer een groote hond 1 van mijn kleintjes bedreigd, val ik die groote hond aan.
Ik verdedig mijn roedelgenoten, mijn honden kunnen op mij (als roedelleider) vertrouwen.
Ik heb zelf ook een groote hond die lastig doet bij andere honden.
Hij gaat dus alleen los op overzichtelijke plekken waar ik zeker weet dat ik elke andere hond van verre aan kan zien komen.
Anders blijft hij aan de lijn.
Heb mijn kleine Barbie 1 keer zo in de bek van een andere hond zien belanden (ik dacht toen ook, dat gaat wel goed).
De andere hond bleef over haar heen hangen en dreigen, mijn chihuahua pup van 11 weken vond dit uiteindelijk zo eng dat ze begon te gillen.
En toen greep die hond haar.
Pakte haar in de bek, en ging er al schuddend met haar vandoor.
Ik dacht echt dat dit haar einde was.
Gelukkig kwam mijn ODH reu op het gegil af en bedreigde de andere hond zodat hij Barbie los moest laten.
En gelukkig ging Barbie toen in paniek het bos in.
We hebben een poosje moeten zoeken voordat we haar weergevonden hadden.
Ze had een aantal gaatjes en was helemaal gekneust, maar de dierenarts zij dat als ze geen shirtje en tuigje om had gehad ze alles gebroken had.
Je snapt, dit gebeurt mij nooit weer.
Als er ooit weer een groote hond 1 van mijn kleintjes bedreigd, val ik die groote hond aan.
Ik verdedig mijn roedelgenoten, mijn honden kunnen op mij (als roedelleider) vertrouwen.
Ik heb zelf ook een groote hond die lastig doet bij andere honden.
Hij gaat dus alleen los op overzichtelijke plekken waar ik zeker weet dat ik elke andere hond van verre aan kan zien komen.
Anders blijft hij aan de lijn.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Eens. Ik vind het ook fout hoor, een hond zo hard gaan schoppen dat hij door de lucht vliegt. Als hij nou al gaten aan het bijten was geweest, okay. Maar tot die tijd zijn er ook andere mogelijkheden.jacq1970 schreef:Ik vind het heel rot voor je hond dat die een schop heeft gekregen... eigenlijk had jij die moeten krijgen, je moet gewoon veel sneller handelen als je hond dat gedrag vertoont.

Linda, Izzie en Bram
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Schoppen kan in jou ogen (jij kent je hond) overdreven lijken.vaddie schreef:@Moos
Maar ik kan me de reaktie van die man wel degelijk voorstellen.
Wat had hij dan moeten doen volgens jou?
Jou dreigende hond lief toespreken dat hij dat niet mag doen?
Jou hond vastpakken en bij zijn eigen hond weg houden?
Hem bij zijn halsband vast pakken? (als hij die al om had)
Een zacht duwtje geven?
Bij een hond die op scherp staat wekken al die dingen alleen maar iritatie op en kan het de laatste druppel zijn om toe te slaan (of de man dan maar te bijten).
In een geval dat de dreiging volgens het baasje zo groot is dat het elk moment mis kan gaan, kun je maar op 1 manier ingrijpen, en dat is radikaal en erg duidelijk.
Je moet de honden direct ruim uit elkaar krijgen om je eigen hond er bij weg te kunnen halen of op te pakken.
Hij en zijn hond willen geen beten oplopen dus geef ik hem groot gelijk.
Niet elke hondeneigenaar is gedragsdeskundige en kan elke dreigeing nauwkeurig inschatten.
Jij hoord dus jou hond gewoon aangelijnd te houden als hij lastig doet tegen andere honden.
-
Maaike
- Zeer actief
En toch, zo snel kan het gaan in onze ogen. Vaak hebben de honden allang de ander "gemeten en gewogen".Zoek stok! schreef:Ik neem aan dat jouw hond dan ook niet zomaar overal losloopt, want dit vind ik dan ook weer overdreven, binnen 2 seconden er op klappenVeroo schreef:Ik kan je bij deze zeggen dat als jouw hond naar mijn reu was gekomen dat het matten was geweest.
En wel binnen 2 sec.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is net zo goed de reactie van je eigen hond goed praten aan de hand van de andere zogenaamd foute hond. Als je hond zo'n kort lontje heeft, ga dan niet in druk losloopgebied lopen.Maaike schreef:En toch, zo snel kan het gaan in onze ogen. Vaak hebben de honden allang de ander "gemeten en gewogen".Zoek stok! schreef:Ik neem aan dat jouw hond dan ook niet zomaar overal losloopt, want dit vind ik dan ook weer overdreven, binnen 2 seconden er op klappenVeroo schreef:Ik kan je bij deze zeggen dat als jouw hond naar mijn reu was gekomen dat het matten was geweest.
En wel binnen 2 sec.

Linda, Izzie en Bram
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
@ zoek stok, Veroo beschrijft dat de honden aangelijnd zijn
Veroo schreef: 9 van de 10 keer wordt er terug gegild dat ie niks doet. Das prima en aardig maar die van mij WEL
En wel binnen 2 sec.

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
christo schreef:Kwispelen is opwinding = patsen. Als je hond neiging heeft tot patsen en je ziet hem met een stijve kwispel op een andere hond afstappen, wacht dan niet af wat hij gaat doen, maar haal hem gewoon meteen weg. Sowieso als je hond neiging heeft tot patsen heeft hij niets bij een andere hond te zoeken en zit het baasje van de andere hond(en) niet op het bezoek van jouw reu te wachten.vaddie schreef:@Moos
Was geen stijve kwistel maar een ontspannen, op normale houding kwispel. Anders had ik (geprobeerd) eerder in te grijpen.
En omdat het 1 op 30 (ofzo) de potentie heeft om niet goed te gaan tussen mijn hond en een andere ga ik hem niet weghouden bij andere honden.
En twee minuten: dat is een schatting, kan net zo goed 20 seconden zijn geweest, had geen horloge en ben heel slecht in schatten.
Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Getrouwd op 16/04/2011
- M@ri@nne
- Zeer actief
Maar snap je nu niet dat door mensen zoals jij ik soms gespannen met mijn honden aan de lijn loopt?
Groetjes, Marianne.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat een hond kwispelt betekent niet meteen dat hij vriendelijk vrolijk en goed gehumeurd is. Daarnaast faal jij erin om je hond in het gareel te houden, dan moet je niet zeuren hoe een ander het oplost.vaddie schreef:christo schreef:Kwispelen is opwinding = patsen. Als je hond neiging heeft tot patsen en je ziet hem met een stijve kwispel op een andere hond afstappen, wacht dan niet af wat hij gaat doen, maar haal hem gewoon meteen weg. Sowieso als je hond neiging heeft tot patsen heeft hij niets bij een andere hond te zoeken en zit het baasje van de andere hond(en) niet op het bezoek van jouw reu te wachten.vaddie schreef:@Moos
Was geen stijve kwistel maar een ontspannen, op normale houding kwispel. Anders had ik (geprobeerd) eerder in te grijpen.
En omdat het 1 op 30 (ofzo) de potentie heeft om niet goed te gaan tussen mijn hond en een andere ga ik hem niet weghouden bij andere honden.
En twee minuten: dat is een schatting, kan net zo goed 20 seconden zijn geweest, had geen horloge en ben heel slecht in schatten.
Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.
Als jouw hond niet luistert hoort hij niet los, en al helemaal niet als hij ook nog eens loopt te patsen. Daarbij loop jij ook nog eens op vreemd terrein.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij je hond fatsoenlijk onder appel gehad had, was hij gewoon gekomen toen je hem terug riep.vaddie schreef:@Moos
Dus de enige die je die schop kunt verwijten ben jezelf.
Bij mij had je trouwens ook een schop gehad....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
snuffel11
- Zeer actief
Ik til die kleine gup van mij al automatisch op als er een grote hond aangerend komt... die kan al helemaal niets hebben...Ik loop niet lekker in het bos met mijn honden en waarom... idd om types zoals Vaddie dus. Ik heb kwetsbare hondjes die niet veel kennen hebben en wil niet het risico lopen dat ze gegrepen worden.. dus als ik idd zo'n hond boven mijn hond heb staan gaat er bij mij ook maat 41 in beweging komen richting hond.M@ri@nne schreef:Maar snap je nu niet dat door mensen zoals jij ik soms gespannen met mijn honden aan de lijn loopt?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tja, ik ben het met mijn voorgangers eens. Nou schop ik niet zo gauw, maar ik kan me wél voorstellen dat je als eigenaar van een klein hondje eerder geneigd bent om een schop uit te delen. Zeker met een grotere hond die al grommend boven de jouwe staat en hem zelfs achtervolgd.
En om dan als een viswijf 10 minuten te keer te gaan terwijl jij in de fout gaat, vind ik ronduit aso.
Hou je hond aan de riem als je hem niet onder appel hebt staan en zorg er voor dat jouw hond andere honden niet kan lastig vallen.
Hondeneigenaren zoals jij geven ons allemaal een slechte naam.
En om dan als een viswijf 10 minuten te keer te gaan terwijl jij in de fout gaat, vind ik ronduit aso.
Hou je hond aan de riem als je hem niet onder appel hebt staan en zorg er voor dat jouw hond andere honden niet kan lastig vallen.
Hondeneigenaren zoals jij geven ons allemaal een slechte naam.

-
Fin
- Zeer actief
Alle dingen die jij zo opnoemt kunnen een trigger zijn voor jouw hond om tot de aanval over te gaan. En leer je hond beter lezen. Die kwispel was dus wel degelijk voorbode van gepats.vaddie schreef:Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik ben het met TS eens dat een hond zo hard schoppen totaal niet nodig is, maar ik snap wel dat de ander ingegrepen heeft.
Uit ervaring weet ik dat het soms moeilijk is in te grijpen. Een tijd terug kwam er een border collie op mijn Cena af en die begon erg lelijk te doen. Baasje liep mijlen verderop. Ik duw de hond weg en HAP in mijn arm. De volgende keer denk ik dus wel 3 keer na voor ik op die manier ingrijp.
Gezien de ervaring en de kennis hier: welke vorm van ingrijpen als baas is op zo'n moment de beste?
Uit ervaring weet ik dat het soms moeilijk is in te grijpen. Een tijd terug kwam er een border collie op mijn Cena af en die begon erg lelijk te doen. Baasje liep mijlen verderop. Ik duw de hond weg en HAP in mijn arm. De volgende keer denk ik dus wel 3 keer na voor ik op die manier ingrijp.
Gezien de ervaring en de kennis hier: welke vorm van ingrijpen als baas is op zo'n moment de beste?
RIP Cena
-
*Ellen*
Van mij had hij ook een schop gekregen.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
quote]
Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.[/quote]
Maar bij 1 op de 30!!!!!!!
En hoe moet de eigenaar van de andere hond nu weten dat hij die ene op die 30 is of niet??
Ik vind dat je het jezelf nu wel heel makkelijk maakt.
Omdat je weet dat je hond soms zich niet netjes gedraagt zou je hem niet naar vreemde honden toe moeten laten gaan.
Hij kan dan zijn sociaale contacten met bekende honden doen.
En je beslist ook wel erg makkelijk over de hond van een ander.
Ik wens een hond met dat gedrag niet bij mijn honden, dus je houdt hem maar bij je.
Mijn honden zijn geen proefkonijnen om te zien of zij 1 op de 30 zijn of mischien zelfs de eerste waar het wel giga bij uit de hand loopt.
Helemaal bij veel groote verschil tussen de honden is de kans op schade bij het kleine hondje in zo'n geval erg groot, niet alleen lichamelijk maar vooral ook geestelijk.
En dan moeten wij kleine hondeneigenaren weer aanhoren dat onze honden kleine verwende keffertjes zijn???
Toch gek he dat kleine hondjes dit gedrag gaan vertonen als ze zulke matscho's steeds tegen komen.
Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.[/quote]
Maar bij 1 op de 30!!!!!!!
En hoe moet de eigenaar van de andere hond nu weten dat hij die ene op die 30 is of niet??
Ik vind dat je het jezelf nu wel heel makkelijk maakt.
Omdat je weet dat je hond soms zich niet netjes gedraagt zou je hem niet naar vreemde honden toe moeten laten gaan.
Hij kan dan zijn sociaale contacten met bekende honden doen.
En je beslist ook wel erg makkelijk over de hond van een ander.
Ik wens een hond met dat gedrag niet bij mijn honden, dus je houdt hem maar bij je.
Mijn honden zijn geen proefkonijnen om te zien of zij 1 op de 30 zijn of mischien zelfs de eerste waar het wel giga bij uit de hand loopt.
Helemaal bij veel groote verschil tussen de honden is de kans op schade bij het kleine hondje in zo'n geval erg groot, niet alleen lichamelijk maar vooral ook geestelijk.
En dan moeten wij kleine hondeneigenaren weer aanhoren dat onze honden kleine verwende keffertjes zijn???
Toch gek he dat kleine hondjes dit gedrag gaan vertonen als ze zulke matscho's steeds tegen komen.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In zo'n situatie verzoek ik altijd vriendelijk doch dringend of de eigenaar zijn hond wil komen halen omdat ik niet insta voor de gevolgen. Ik heb dan welliswaar drie kleinere honden maar gelukkig ook een grote die dat graag even opknapt. Mag hij natuurlijk niet als ik dat niet terecht vind.
Dus misschien dat die man ook beter eerst had kunnen roepen naar jou voordat hij ging schoppen. Ik ben soms zo boos dat ik soms ook wel zou willen schoppen eerlijk gezegd, maar ik kan het gewoon niet. Wel als mijn hond echt aangevallen wordt natuurlijk en de keuze is tussen mijn eigen hond redden of de andere schoppen, maar niet om een hond weg te sturen. Dat vind ik in zo'n situatie niet terecht dus ik kan me wel voorstellen dat je daar boos om bent. Maar bij jou is er voor die schop al veel mis gegaan, dus eigenlijk niet terecht dat je die man iets verwijt.
Dus misschien dat die man ook beter eerst had kunnen roepen naar jou voordat hij ging schoppen. Ik ben soms zo boos dat ik soms ook wel zou willen schoppen eerlijk gezegd, maar ik kan het gewoon niet. Wel als mijn hond echt aangevallen wordt natuurlijk en de keuze is tussen mijn eigen hond redden of de andere schoppen, maar niet om een hond weg te sturen. Dat vind ik in zo'n situatie niet terecht dus ik kan me wel voorstellen dat je daar boos om bent. Maar bij jou is er voor die schop al veel mis gegaan, dus eigenlijk niet terecht dat je die man iets verwijt.
-
Maaike
- Zeer actief
Daar gaat het niet om. Veel eigenaren zien de signalen die honden afgeven naar elkaar niet. In de tijd voordat ze bijelkaar zijn gebeurt al zoveel en als ze elkaar dan bereikt hebben kan het in no time (in onze ogen dus) ontvlammen. Maar het is niet no time, het is de reeks daarvoor die het 'm doet. Maar kan je van de gemiddelde hondeneigenaar verwachten en/of verlangen dat bij zijn eigen hond te herkennen, dan wel bij een vreemde hond? Dan kom ik op hetgeen ik al eerder zei "ignorance is bliss". Hoe minder je weet hoe minder potentieel gevaar je ziet. Je mag verlangen van andere eigenaren dat ze hun hond onder controle hebben, maar daar wil de gemiddelde eigenaar geen tijd in investeren, die denkt dat het met een puppycusus gefixt is. Ik ben ooit eens in het bos aangesproken vanwege Casper. Deze mensen wilden ook graag een witte herder "want die zijn zo gehoorzaam". Sorry?? We hebben er keihard voor moeten werken! Is niet gratis.Zoek stok! schreef:Dat is net zo goed de reactie van je eigen hond goed praten aan de hand van de andere zogenaamd foute hond. Als je hond zo'n kort lontje heeft, ga dan niet in druk losloopgebied lopen.Maaike schreef:En toch, zo snel kan het gaan in onze ogen. Vaak hebben de honden allang de ander "gemeten en gewogen".
Een kort lontje is dus maar relatief...
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik had hem mogelijk ook een schop verkocht hoor, Bo aangelijnd en dan een reu er bij ben ik ook niet blij mee, en als ik hoor dat jou reu toch ook wel dominant is dan had ik er alles aan gedaan om ze uit elkaar te houden, en dat was nodig geweest ook. Als zoiets gebeurd haal je direct je hond op, je weet toch hoe hij is.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben ik niet met je eens. De ene hond heeft een veel korter lontje dan het andere. Dat is niet allemaal een kwestie van opvoedingMaaike schreef: Een kort lontje is dus maar relatief...

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het ook je eigen schuld.
Ik had dan misschien niet geschopt, maar ik had wel gezorgd dat je hond heel snel opgedonderd was.
Ik had dan misschien niet geschopt, maar ik had wel gezorgd dat je hond heel snel opgedonderd was.

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
ik lees dat ik een van de weinige mensen ben die zo'n hond niet weg schopt? Ik zou ook wel nerveus zijn maar dan had ik gewoon geschreeuwd dat diegene zijn hond bij zich moet houden en dat mijn hond anders bijt. Klaar is kees.

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
En jij niet alleen...M@ri@nne schreef:Maar snap je nu niet dat door mensen zoals jij ik soms gespannen met mijn honden aan de lijn loopt?
Hades wordt ook wel eens belaagd door een patsende en grommende reu en wat me dan écht boos maakt zijn baasjes die van een afstandje roepen 'HIJ DOET NIETS HOOR!'
Jawel. Hij intimideert, gromt en patst. Dat is iets dóen en je hebt maar te zorgen dat je je hond uit die situatie haalt, en wel rap. Andere mensen zitten echt niet te wachten op een hond die lekker gaat grommen en overhangen, dat is voor hun níet ontspannen wandelen. Jouw dominante hond, jóuw verantwoordelijkheid om te zorgen dat daar niets mee gebeurt. Als Hades dat gedrag zou vertonen naar een andere hond en ik stond een beetje vanaf een afstandje te roepen en hij kwam niet zou ik me best kunnen voorstellen dat het andere baasje dan maar zélf wat probeert. Zeker als die een klein hondje bij zich hadden die totaal geen partij is voor hem.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- M@ri@nne
- Zeer actief
In dit geval zou ik daar niet eens tijd voor hebben.Lellibel schreef:ik lees dat ik een van de weinige mensen ben die zo'n hond niet weg schopt? Ik zou ook wel nerveus zijn maar dan had ik gewoon geschreeuwd dat diegene zijn hond bij zich moet houden en dat mijn hond anders bijt. Klaar is kees.
Groetjes, Marianne.