Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Tiny, als jij een dergelijk hondje zoekt met een minder beladen verleden en van wat minder jaren, help ik je met liefde zoeken.
Ik weet dat een hond bij jou alles krijgt wat zijn/haar hartje begeert.
Als je wilt dat ik lijntjes uitgooi voor je hoef je maar te kikken.
Maar wat dit hondje betreft denk ik dat je keuze goed is. Dit hondje zou geen verstandige beslissing zijn.
Marjoleine schreef:Lieve Tiny, als jij een dergelijk hondje zoekt met een minder beladen verleden en van wat minder jaren, help ik je met liefde zoeken.
Ik weet dat een hond bij jou alles krijgt wat zijn/haar hartje begeert.
Als je wilt dat ik lijntjes uitgooi voor je hoef je maar te kikken.
Maar wat dit hondje betreft denk ik dat je keuze goed is. Dit hondje zou geen verstandige beslissing zijn.
wat ontzettend lief geschreven van je, dank je wel
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Ik begrijp je zo Tiny!
Ik kan het sinds van het weekend aan om over een andere hond te denken. En ik zie ook vanalles langskomen, dat ik denk "die is het". Maar dan denk ik er even over na en ga ik twijfelen. En dan doe ik het dus niet.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
nathalie schreef:Ik begrijp je zo Tiny!
Ik kan het sinds van het weekend aan om over een andere hond te denken. En ik zie ook vanalles langskomen, dat ik denk "die is het". Maar dan denk ik er even over na en ga ik twijfelen. En dan doe ik het dus niet.
Je gunt ze zo een thuis, het liefst allemaal maar bij twijfel inderdaad niet doen (dank je Fenneke )
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Zo'n hondje heeft iemand nodig die er helemaal voor gaat en niet iemand die twijfelt. Jij voldoet dus niet.
Zoals je merkt zie ik de situatie andersom.
Die hond moet bij iemand terecht komen die denkt "ik ga dit gewoon goedmaken met alle trubbels erbij en ook al duurt het wat langer, ik krijg die hond weer op de rails. En als er evt. problemen op mijn weg komen, dan los ik die op of ik leer ermee te leven".
De vraag is of je bereid bent om iets voor die hond te betekenen en de wereld een klein stukje te verbeteren. Ik denk van niet want anders twijfelde je niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tiny ik zou het ook niet doen als ik jou was.
Als ik het verhaaltje lees is deze hond nog niet toe aan plaatsing,
die moet nog lekker in het opvanggezin blijven en de tijd krijgen om
de mensen te leren vertrouwen.
Wellicht dat ze over een tijdje prima plaastbaar is
en een hele leuke huishond wordt.
Jij ben tenminste nog in staat je verstand aan te spreken. Denk dat mijn verstand even "afwezig" zou zijn. Maar ben het idd wel met mijn voorgangers eens dat ondanks dat het hondje een goed thuis verdiend. Wat het ongetwijfeld bij jou zou hebben gehad. Je ook naar jezelf moet kijken en dat je het gemis niet goed kan maken met een andere hond en dat als er toch weer een andere hond in huis komt ook jij als het even kan lang van de nieuwkomer mag genieten
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones schreef:Zo'n hondje heeft iemand nodig die er helemaal voor gaat en niet iemand die twijfelt. Jij voldoet dus niet.
Zoals je merkt zie ik de situatie andersom.
Die hond moet bij iemand terecht komen die denkt "ik ga dit gewoon goedmaken met alle trubbels erbij en ook al duurt het wat langer, ik krijg die hond weer op de rails. En als er evt. problemen op mijn weg komen, dan los ik die op of ik leer ermee te leven".
De vraag is of je bereid bent om iets voor die hond te betekenen en de wereld een klein stukje te verbeteren. Ik denk van niet want anders twijfelde je niet.
Ik vind die reactie van Iones helemaal niet zo vreemd. Als je verliefd bent op een hondje met een enorme bagage eist dat wel dat je er 100% voor gaat, ook als je nooit de ideale situatie bereikt. Als je al twijfels hebt over hoe het zal gaan ben je inderdaad niet de ideale kandidaat. Dat is toch niet heel erg om te zeggen? Of begrijp ik het niet?
Als ik een vreselijke kneus zou moeten herplaatsen zoals een uitgefokte broodfokteef is dan zou ik ook alleen gaan voor mensen die er een enorm vertrouwen in hebben, realistische doelen en die het ook echt willen doen voor het hondje en die dus niet een leuk en ideaal hondje willen hebben aan dat hondje uiteindelijk.
Er is totaal niks mis mee om daar niet voor te kiezen maar het zou wel oneerlijk zijn als je al beren op de weg ziet en dan toch voor dat hondje zou gaan. Ik denk dat Iones dat bedoelt.
Wat leuk dat je al zo positief reageerde op het puppies topic! Die tweede is echt wat voor jou Tiny!!
Ik wens je nog heel veel sterkte! En heel veel succes met het vinden van een hondje wat jou liefde hard kan gebruiken! Volgens mij wensen alle honden een baasje als jij!
Dikke kus!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
MARC_S schreef:Ik vind die reactie van Iones helemaal niet zo vreemd. Als je verliefd bent op een hondje met een enorme bagage eist dat wel dat je er 100% voor gaat, ook als je nooit de ideale situatie bereikt. Als je al twijfels hebt over hoe het zal gaan ben je inderdaad niet de ideale kandidaat. Dat is toch niet heel erg om te zeggen? Of begrijp ik het niet?
de inhoud van wat iones' post ben ik het op zich wel mee eens maar het is weer zo lekker subtiel gebracht hè (en nee, ik ben niet diegene die niet overweg kan met een beetje een rechttoe-rechtaan boodschap).
ik denk dat niemand aan dit type hondje kan beginnen zonder enige vorm van twijfel en ik ben ervan overtuigd dat tiny er wél 100% zou voor gaan, het is alleen nog de vraag of dat het beste is voor tiny zélf.
en nee, dat denk ik dus niet. omdat het afzien is, bijna continu je hondje in angst zien leven. hondje zelf zou het (binnen de mogelijkheden) waarschijnlijk prima hebben bij haar maar of het voor haarzelf ook prima zou zijn is weer een andere.
iones' uitlating van 'jij voldoet dus niet' vind ik in deze context dus gewoon grof.
yup, de toon en de muziek enzo!
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MARC_S schreef:Ik vind die reactie van Iones helemaal niet zo vreemd. Als je verliefd bent op een hondje met een enorme bagage eist dat wel dat je er 100% voor gaat, ook als je nooit de ideale situatie bereikt. Als je al twijfels hebt over hoe het zal gaan ben je inderdaad niet de ideale kandidaat. Dat is toch niet heel erg om te zeggen? Of begrijp ik het niet?
de inhoud van wat iones' post ben ik het op zich wel mee eens maar het is weer zo lekker subtiel gebracht hè (en nee, ik ben niet diegene die niet overweg kan met een beetje een rechttoe-rechtaan boodschap).
ik denk dat niemand aan dit type hondje kan beginnen zonder enige vorm van twijfel en ik ben ervan overtuigd dat tiny er wél 100% zou voor gaan, het is alleen nog de vraag of dat het beste is voor tiny zélf.
en nee, dat denk ik dus niet. omdat het afzien is, bijna continu je hondje in angst zien leven. hondje zelf zou het (binnen de mogelijkheden) waarschijnlijk prima hebben bij haar maar of het voor haarzelf ook prima zou zijn is weer een andere.
iones' uitlating van 'jij voldoet dus niet' vind ik in deze context dus gewoon grof.
Inderdaad, als ik een hondje neem ga ik ervoor maar in deze ga ik aan mezelf denken. Het klinkt rotter dan dat ik het hier neerzet maar weet even geen andere manier om te omschrijven. Wordt dit hondje vandaag aan mijn deur gebracht zeg ik geen nee maar nu ik een keuze heb ga ik voor een wat vrijer hondje.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Yaikaa schreef:Wat leuk dat je al zo positief reageerde op het puppies topic! Die tweede is echt wat voor jou Tiny!!
Ik wens je nog heel veel sterkte! En heel veel succes met het vinden van een hondje wat jou liefde hard kan gebruiken! Volgens mij wensen alle honden een baasje als jij!
Dikke kus!
Dank je wel, hier is een kleine vergadering bezig over de pups
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Yaikaa schreef:Wat leuk dat je al zo positief reageerde op het puppies topic! Die tweede is echt wat voor jou Tiny!!
Dikke kus!
Dank je wel, hier is een kleine vergadering bezig over de pups