Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Typische dingetjes van jou hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Typische dingetjes van jou hond

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

welke typische dingetjes hebben jullie honden wat toch eigenlijk best vreemd is maar ook wel weer grappig..

roxy die is best bang voor vreemde mensen maar als we in de stad lopen met haar of op een druk pad of er loopt iemand dicht langs haar.. dan moet ze altijd ff aan diegene zijn been snuffelen... dat leverde op vakantie nog al is grappige dingen op.. want mensen (vooral italianen) voelen wat aan hun been kriebelen kijken naar benenden en zien natuurlijk als eerste strom :mrgreen:

ook doet roxy als ze wil spelen met haar pootje maaien op elk raak vlak dat ze maar kan vinden... dit kan een kussen zijn... maar ook een voet of een been... dus we zitten hier nog al is onder de rooie plekken... heb al een krabpaal overwogen...

ook als roxy wil spelen komt ze diep grommend op je af met het balletje in haar bek :piew: en dan trilt haar snorretje helemaal.. dit ziet er zo grappig uit dat ik nooit geloof dat iemand haar serieus neemt als ze gromt.. :mrgreen:

storm is altijd heel erg op zijn eten.. als hij weet dat het etens tijd is en de baas onderneemt niets dan gaat ie heel lullig tegen de bank zitten met ze kontje net aan de grond klaar om op te springen.. ook als ik aan het koken ben dan zit ie altijd naast het gasfornuis mijn eten te bewaken (dat zeg ik zo het lijkt net een bewaker hij bewaakt niet echt)

storm is een hele stoere hond maar als er visite komt is het net een pupje... hij wringt zich dan in alle bochten voor de visite en gooit zich het liefste direct op zijn rug.. :piew: dan wel in een hele raare positie eerst zijn kop omlaag en dan moet je maar uitkijken waar zijn kont neer valt....

als storm ligt te slapen en je loopt lang dan doet hij zijn achterpoot omhoog van zo... nu mag je me hier wel is aaien...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Typische dingetjes van jou hond

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka dribbelt met zijn bal.
Hij gebruikt zijn kop en beide poten om zijn bal wel 20 meter verder te rollen.
Luka staat op beide voorpoten alleen om te plassen, tot hilariteit van voorbijgangers. :o
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saartje blaft als een zeehond :mrgreen: Het is niet "wraf, wraf' wat ze doet, maar 'arf, arf' :mrgreen: Dit overigens alleen als spelblafje. Als ze twee keer in het jaar eens blaft uit waaksheid is het wel een gewone blaf.

Vera rimpelt haar neus ontzettend snel. Als ze blij is, als ze boos is, als ze onzeker is, als ze wil spelen of juist wil corrigeren; ze rimpelt die neus. Als ik een speeltje voor haar neus hou rimpelt ze ook meteen.
Dat geeft verschillende reacties van mensen, echt twee uitersten. Soms vinden mensen het ongelooflijke grappig en vertederend en kunnen er maar niet over uit hoe grappig ze die bijna constante rimpelneus vinden (en denken dan ook dat het lollig is als Vera dat doet terwijl ze haar dummy verdedigt). En dan heb je mensen die er best van schrikken, en die hun hond eigenlijk niet met Vera durven te laten spelen, en als ze dat wel toestaan steeds aan mij vragen "ze bijt toch niet he? echt niet?".
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Als Luka aan zijn piemel heeft gelikt dan trekt ie gekke bekken. :smile:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Zen is gek op parfum en bodylotion, dan gaat ie uitgebreid met zn kop langs/over/tegen je aan schuren hahaha
Hayley gaat vreselijk piepen als je dr vraagt of ze ziek is of een pijntje heeft, Danne gaat springen en debiel doen als je PUPPYYYY zegt en Lilo gaat grauwelen en springen als we gaan dansen..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Brammetje is een einzelganger pur sang. Maar hij komt wel regelmatig mij even checken tijdens een wandeling. Dan gaat hij rechts volgen en wil hij een koekie. Die krijgt hij ook. Het gekke is dat hij het niet constant doet en daarom vind ik het ook prima.

Als ik zeg 'wat zeg je dan' geeft hij een kort blafje. Hij staat dan helemaal te stralen.

Hij ligt zo lief te slapen. Op z'n rug of in een rolletje.

Hij heeft wat moeite om de auto in te komen na een wandeling. Ik doe altijd eerst Izzie in de auto en dan sta ik glimlachend naar Bram te kijken die zogenaamd niks doorheeft en doorgaat met snuffelen. Uiteindelijk zeg ik 'nou is het genoeg Bram, hop hop'. Dan komt hij heel langzaam mijn kant op.

Vandaag ging hij voor het eerst weer naar de dagopvang na een maand. Hij was zo dolblij, racete de auto uit, ging knuffelen met z'n favoriete medewerker. Zo lief.

Hij is erg neurotisch als het om vaste patronen gaat. Een keer niet uitlaten, is geen optie. Niet dat hij dan moet, maar hij heeft het gewoon in z'n kop.

Gisteren met trainen op het agilityveld was hij dolenthousiast. Latten op de grond en rennen maar. Hij vindt het prachtig, speelt met de voerdummy, zo heerlijk.

Izzie zou het liefst elke dag trainen. Dan is ze volledig op haar gemak en gelukkig. Ze staat altijd klaar en geeft nooit op.

Ze is helemaal gek van een grote rode bal. Die neem ik mee als ik een rondje langs de sportvelden ga lopen. Dan voetbal ik met die bal en zij vangt het op. Als ik even geen zin meer heb, loop ik door en zeg ik 'houd maar vast'. Dan gaat ze een stukje voor me dribbelen met de bal in haar bek en oortjes naar achteren, zo trots.

Izzie kan het drijven niet altijd laten. Bij bezoek moet ik heel alert zijn en zelfs ik ben wel eens het onderwerp. Het mag niet :neenee:

Ze vindt sommige dingen best eng, maar is ook heel nieuwsgierig. Ze gaat er dan wel op af, maar springt steeds een stukje naar achteren. Dan zit er bijvoorbeeld een egel in de tuin.

Ze is heel aanhankelijk, ligt regelmatig als een baby in m'n armen. En strak tegen me aan op bed. Helaas heeft ze het ook snel warm, ze houdt het niet zo lang vol.

Ze is zo lief met mensen die ze kent. Die sluit ze voor altijd in haar hart en kunnen alles met haar doen.

Als ik zeg 'Marye en Caja', gaat ze wild om zich heen kijken. WAAR WAAR WAAR. Caja moet gezoend worden als ze haar ziet. En Marye ziet ze veel te weinig vindt ze :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Als ik met Django loop en ik zeg dat hij moet gaan zitten (met oversteken bijv), dan draait hij eerst altijd een halve ronde (hij loopt naast me normaal) zodat hij voor me kan gaan zitten met zn kop naar me toe. Moet dus altijd een meter voor we oversteken zit zeggen want hij neemt die bocht nogal ruim :D
Als ik vraag: waar is je bot, gaat hij als een gek rondrennen terwijl we allebei weten dat het betekent dat ik zijn bot onder zijn kussen verstopt heb :smile:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Brammetje is een einzelganger pur sang. Maar hij komt wel regelmatig mij even checken tijdens een wandeling. Dan gaat hij rechts volgen en wil hij een koekie. Die krijgt hij ook. Het gekke is dat hij het niet constant doet en daarom vind ik het ook prima.
Dat deed Moos ook :ok: Die kwam af en toe eens volgen voor een koekje. Ik vond het ook altijd zo grappig dat hij dat dan niet constant bleef doen. Bij Vera zou dat niet kunnen, dat doe je dan 2 keer en vervolgens gaat ze de hele wandeling lopen volgen :smile:
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

James speelt op een aparte manier als hij een nieuw speeltje heeft of iets wat niet van hem is. Hij speelt altijd met een hoop geluid erbij :wink: Hier kun je dat zien: http://s286.photobucket.com/albums/ll10 ... r20092.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je 's ochtends beneden komt of wanneer hij gekroeld wil worden, draait hij op zijn rug en kijkt zo stiekem vanuit zijn ooghoeken wat je aan het doen bent. Als je niet reageert, draait hij zich nog eens extra op zijn rug en geeft dan zachtjes een blafje om je te vertellen dat je hem nu toch echt op zijn buik moet aaien.

James houdt ook enorm van springen. Balletjes moet je hoog over hem heen gooien, want hij komt echt hoog! Vliegen en bijen vangt hij ook graag uit de lucht... " onclick="window.open(this.href);return false;
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Carlos heeft een nieuw speeltje een kong wubby heet het geloof ik. Nou dat piept. Dat had ik gelijk voor hem moeten kopen hij is er helemaal weg van. Dan pakt hij dat ding legt het op de grond en drukt ze snuit erop om het te laten piepen, en die kop die hij er dan bij trekt :lol1:! Hij pakt het dus niet in ze bek maar drukt er echt op met zijn snuit.

Wat ie ook als gewoonte heeft je arm in zijn bek nemen. Doet ie bij iedereen, maar zeker bij mensen die niet bij ons dagelijks over de vloer komen.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Als het onweert weet Jace niet hoe snel hij de tuin in moet om dan, met iets in zijn bek (maakt niet uit welk speeltje hij tegenkomt) staan te stuiteren naar de lucht.

Idem met straaljagers en helicopters.

En voor het kleinste knalletje vuurwerk ligt hij onder de bank van angst.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Een typisch Loekie-ding is dat ie helemaal hyper wordt van water. Niet van stilstaand water, maar van spetterend of spuitend water. We kunnen geen sproeier of tuinslang eenzetten of hij zit er bovenop, en hapt als een gek naar de druppels. Dat lijkt echt heel grappig. Het is zelfs al zover geweest dat hij de sproeier in zijn bek nam en er de hele tuin mee door liep (en alles en iedereen zeiknat maakte... :smile: ) Zelfs als ik tijdens het uitlaten langs een oprit kom waar iemand z'n auto staat schoon te spuiten wil hij op het water af. Ik kan echter rustig met hem langs een sloot of meertje lopen, daar kijkt hij niet naar om.

Zelfde 'obsessie' heeft ie ook voor ballen; als er een bal in de buurt is, wordt ie helemaal gek, en wil ie alleen maar naar de bal toe. Gisteren is hij daardoor al in het water gevallen, omdat hij alleen maar oog had voor een bal die gegooid werd, en niet doorhad dat de kant ophield en het water begon.... :smile:

Daarnaast heeft ie een heel grappig slaapritueel; voor ie gaat slapen draait ie altijd eerst een stuk of drie rondjes (om een lekker plekje te maken), gaat liggen, staat weer op, gaat zijn piepbeest zoeken, komt met piepbeest weer terug, draait weer een paar rondjes, legt piepbeest neer en gaat slapen. En dat gaat elke dag op precies dezelfde manier! Mafkees.... :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Djock is een apart typje... heeft last van "natte"voeten :ugh:
heeft last van zijn pootjes als er iets aan hangt. :ugh:
Eigenlijk is het een mietje, maar wel mijn mietje.
Hij komt elke avond voor we op bed gaan een kusje halen
En als hobby heeft hij : bij de schutting staan. Hij ziet niets anders dan hout, m aar hij hoort natuurlijk wel iets aan de andere kant. GEwoon .. staan..... wat een lol :scratch:
Puck is een verhaal opzich. Als die iets doet wat niet mag. b.v het botje of het speeltje pakken van Djock, gaat ze net zolang er mee in de bek zitten kijk mij nu eens....... je voelt het he?
Eten is een hele grote hobby van haar.
Mijn man en kinderen kunnen allemaal al lang hun mes en vork neer hebben gelegd, maar dat doet haar niets.
Zogauw ik mijn mes en vork neerleg is het feest.
En overal voor op de rug. ze is helaas een erg onderdanig teefje. :(
En verschrikkelijk lief voor de kleinkinderen. Zodra er eentje zich zeer heeft gedaan, moet ik erg
hard hollen om er als eerste bij te zijn. Ze weet niet hoe snel ze hun moet gaan troosten.
Ik denk dat Puck een heel lief moedertje zou zijn. Of het goed zou komen, dat weet ik niet.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos is altijd in voor een grap. Heeft als motto 'waarom makkelijk als het ook moeilijk kan' net zoals baasje :mrgreen: En Roos houdt veel van aandacht en actief samen zijn.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Met Kyra hou ik hele gesprekken. Die houdt van kletsen en zolang ik iets tegen haar zeg, blijft zij iets terug brommen, piepen, knorren, enfin een heel scala aan geluiden. Vervolgens wacht zij beleefd tot ik weer iets zeg en dan begint ze weer :mrgreen: . Heel veel geluiden lijken trouwens op de geluiden die Chewbacca maakt uit die Star Wars-films.

Lyndie's favoriete bezigheid is knoopjes van vesten/blouses afknabbelen als ze zin heeft om te spelen.

Cody kan niet normaal zijn behoefte doen. Dat moet op een molshoop, tegen een helling op, tegen een boom aan en dat doet-ie alleen maar als hij poept.

En iedereen in de buurt kent Lisa als 'het hondje dat achter de treinen aan gaat'. De Betuwespoorlijn loopt achter het hondenuitlaatgebied en zodra er een trein komt rent ze als een gek mee en wacht vervolgens op de volgende trein terug :mrgreen: . (Het gebied is wel goed afgeschermd van de spoorlijn dus er kan niets gebeuren, hoor :wink: ).
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Bo gaat altijd liggen voor elke hond. En dan maakt het haar echt niet uit waar je bent. Midden op een drukke oversteekplaats moet ook kunnen vind mevrouw.
Verder vind ze bij het oefenen het "voorkomen" erg leuk. Het liefst knalt ze nét tegen je knieën aan, waarom weet ik niet.
Ohja, en 's avonds het laatste rondje is het altijd moeilijk om haar mee te krijgen. Aaien, sjorren, trekken, aandacht geven, maakt allemaal niet uit. Daarna pakken we altijd de koekjesbus en dan staat ze al voor je voordat je het koekje ook maar gepakt hebt. Oh, en als ze eenmaal buiten is merk je niets meer van haar moeheid.

´t Laatste dingetje dat ze altijd doet is je schoenen onder een grote, houten kast verstoppen. Als jij je schoenen bij ons thuis niet kunt vinden liggen ze daar, zonder twijfel.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Barry drukt vaak zijn neus tegen een snoepje aan wat je hem wilt geven, overigens wil hij dat snoepje nooit aannemen :U:
Cy sleept tot in den treure met dekens en knuffels die je móet bekijken van hem :roll:
Jenson sabbelt vaak op de rand van zijn mand of van de bank / stoel en heeft wel meer autistische trekjes , kan ook heel lang op iets kleins kauwen tussen zijn voortanden :hmmm:
Solars onderlip gaat trillen inlclusief teruggeklapte oren en ontzettend zielige blik, als ze bij je komt slijmen en je benadrukt hoe zielig ze is en dat ze vast heel hard geslagen wordt :mrgreen:
Smitthy vind het leuk om bovenop je te gaan zitten met dr poten op je schouders, je helemaal klem te zetten op die manier om je vervolgens te gaan likken in je gezicht :piew: ook likt ze daarna graag aan je kleding en heeft ze er een handje van om dr neus onder je t shirt op je blote rug te drukken.
Kalusha spoort helemaal niet.
kitty2 schreef:Zen is gek op parfum en bodylotion, dan gaat ie uitgebreid met zn kop langs/over/tegen je aan schuren hahaha
Hayley gaat vreselijk piepen als je dr vraagt of ze ziek is of een pijntje heeft, Danne gaat springen en debiel doen als je PUPPYYYY zegt en Lilo gaat grauwelen en springen als we gaan dansen..
is NIET mijn schuld :pffff:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is een rare snuiter, ik lach me regelmatig rot om haar.

Binnen lijkt ze een uitermate suffe hond, op kantoor ligt ze rustig te hele dag te pitten.
Maar als er geapporteerd, gezwommen of gesport word is ze vol actie en weet niet van ophouden.
Gewoon wandelen vind ze maar saai, ze wil graag geentertaind worden.

Caja leeft ervoor om te zwemmen, ze ruikt zwem water al op een km afstand.
Ze heeft echter een gruwelijke hekel aan regen en wil dan gewoon liever binnen blijven.

Ze slaapt het liefste op haar rug en soms zelfs met 4 poten recht in de lucht.

Met andere honden heeft ze over het algemeen niet zoveel, maar als er een schermutseling is staat ze er wel met haar neus bovenop.

Caja is vrij vocaal en kan bij enthousiasme zich niet inhouden, dan moet ze gewoon even gillen.

Buiten hoort er niet geknuffeld te worden, maar binnen heeft ze wel echt knuffelbuien en dan kruipt ze ook op schoot.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Als ik (of Pieter) 's ochtends weer bovenkom met koffie en de krant, dan horen ze precies het hondenlaatje open en dicht gaan en zijn ze ineens springwakker. Dan krijgen ze een snoepje......... dan even wachten. En dan "bonus!" Als die op is, dan gaat Miep tussen ons in schurken met alle geluiden van dien. Maar ze moet dan eerst even gepoetst worden door oppermutter (dat even kan ook rustig 5 minuten zijn). Als Saar klaar is met het gepoets dan gaat Miep verder schurken, Saar gaat dan (na gedane zaken) tullen met Simon de schildpad.

Om die reden moet dus èn Simon altijd mee op vakantie, èn we moeten wat snoepjes mee. Mede-campinggasten kijken ons altijd wel wat raar aan als we na ons ochtendritueel uit de tent stappen (Miep kreunt en steunt als de beste hoer).
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo is heel erg kieskeurig, en lust heel veel dingen niet. Wel is hij een enorme zoetekauw. Ik had hem laatst een haring gegeven, en hij pakte het aan om het vervolgens uit te spugen en naar me te gaan zitten kijken. Ik moest het van hem dus in stukjes snijden. :roll: En hem ook nog voeren.
Wat ik ook zo kenmerkend vind voor hem, is dat hij altijd zijn coole beheersde zelf is, maar heel af en toe dan laat hij zich helemaal gaan en is het net weer een pup die de wereld aan het ontdekken is. Let wel, dit duurt natuurlijk niet te lang, 3 minuten is lang zat vind Kenzo. En als de 3 minuten voorbij zijn, dan is het weer de stoerste kerel van de straat.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo speelt graag voor luchtalarm als het etenstijd is, of als er bezoek is en hij vindt dat hij niet genoeg aandacht krijgt. werkt als een tierelier!

Kiba is nogal lomp en maakt nogal eens buikschuivers. en als hij natregent, probeert hij zichzelf droog te rollen in het natte gras :piew:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Mirtillo staart naar mensen die we tegen komen tijdens de wandeling. Hij gaat stil staan en kijkt ze net zolang aan totdat ze ons voorbij zijn. Mensen kijken altijd heel ongemakkelijk terug..

Ook heeft hij een heel 'naar-bed-gaan-ritueel'. Hij durft bij ons thuis de trap niet op (de enige trap die hij niet opdurft.. :denken: ) en als we zeggen "gaan we naar bed?" dan rent ie als een gek naar de trap en zet z'n voorpoten zo hoog mogelijk om vervolgens om te kijken met een blik van 'ik kan getild worden'. Ik til hem dan meestal naar boven en m'n vriend moet hem vervolgens 'instoppen'.. Dat betekent: deken omhoog houden tot meneer goed ligt op z'n kussen en dan mag de deken over hem heen.

Verder ligt ie bij m'n moeder graag in de vensterbank. Dan ligt hij daar tussen de planten in de zon, heerlijk vindt ie dat!
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Wat grappig om te lezen allemaal zeg!

Daya sabbelt op haar achterpoot in haar slaap, zoo schattig.
Verder denkt ze volgens mij dat ze een heel klein hondje is, want ze wil altijd op schoot.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”