Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jullie mening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

jullie mening

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik heb even een dingetje wat ik even kwijt moet.
Ik heb een kleinschalig hondenopvang aan huis, ik heb een heel leuk vasteklannte kringetje met erg leuke honden.
1 hond heb ik vanaf pup althans ze was 5 en een halve maand dat ik haar voor het eerst een paar dagen kreeg, daarna komt zij elk weekend van vrijdagochtend tot zondagavond.
De eigenaresse is een lieve vrouw maar ...
Ik heb die schat net 24 dagen in huis gehad ze is inmiddels zeven maanden. ze was net twee dagen gesteriliseerd voor dat ze bij mij kwam, en daar heb ik nog best wat zorgen aan gehad, want 1 het is een pup en ze wil spelen spelen spelen en dat mag natuurlijk niet.
ze is net gisteren weer naar huis gegaan. Ik kreeg eigenlijk meteen een sms van kan ze vrijdag weer komen? :denken: ik had echt zoiets van je hebt haar net zo lang gemist en nu vier dagen thuis en dan hup al weer weg.
Kijk zakelijk is het voor mij natuurlijk prima ze betaald ervoor, maar gevoelsmatig heb ik der moeite mee. is dat nou raar? Ik gaf aan dat ik nog een vakantiehond heb die vrijdag naar huis gaat die heb ik dan vijf weken gehad en daarna neem ik zelf vakantie. een omdat ik nog een week thuis ben dan met mijn eigen twee kanjers en ik moet nog genoeg doen voordat ik zelf ga vliegen naar turkije. Nou ik kreeg een sms van ok, dan hoor ik graag wanneer ze weer kan komen als je terug bent van vakantie.
Nu moet ik erbij zeggen dat ze deze pup heeft gered uit suriname en bij ons kennismakingsgesprek had aangegeven dat als ze te groot zou zijn ze der weg zou doen. het zit mij gewoon een beetje dwars en wilde het even kwijt.
Paddle
Zeer actief

Re: jullie mening

Ongelezen bericht door Paddle »

Volgens mij heeft deze mevrouw niet zoveel tijd/zin in een hond en vind ze jouw wel een goede en gemakkelijke oplossing.

Haar hond word goed verzorgd en zij hoeft er niet (zoveel) mee bezig te zijn.

Ik vraag me wel af waarom ze het hondje nu al niet herplaatst als dat toch de insteek is voor binnen een jaartje ofzo...
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Ja daar zit ik dus ook mee, mijn moeder zei ook al dat is zo iemand die heeft een hond omdat er een oppas is!!

En weet je ik ben echt stapelgek op dat hondje, je ziet ook dat zodra ze hier is helemaal meteen thuis is. en als ze der halsband om krijgt en ik der tas in pak. dan wordt ze al misselijk en blijft bij mij plakken. :ugh:

Had al met mijn man der over gehad van wat als ze der weg gaat doen. je krijgt toch zo een band met zo een hondje anders dan met mijn andere oppas baby's
Turbo!
Zeer actief

edit niet zo een handige move van mij!
Laatst gewijzigd door Turbo! op 16 aug 2010 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Turbo!
Zeer actief

Het zit mij gewoon ontzettend hoog

maar ik snap wat je bedoelt en mischien ook niet zo handig. haal de foto ook nu weg.
dankje martijn was in een vlaag van verstand verbijstering denk ik. :mep: stom stom
Turbo!
Zeer actief

Martijn schreef:
Turbo! schreef:ten eerste is dit bijna niet eens een klant meer van mij, aangezien ze de helft van de tijd al voor niks bij mij is.
Ik zou haar net zo verwennen als een eigen hond en hopen dat de eigenaresse een keer zegt dat ze haar niet meer wil.

Voor de hond is het als het goed is niet erg om veel bij jou te zijn.
Mijn man en ik hebben eigenlijk al een beetje besproken dat als wij terug zijn van vakantie maar aan te geven , dat mocht ze toch beslissen dat ze der weg doen omdat ze te "groot" zou worden. dat wij der wel een goed huis willen bieden bij ons. en naar mijn idee zegt ze dan meteen kom maar halen, of erger ik kom der meteen brengen.
Turbo!
Zeer actief

Martijn schreef:Nou, het is een leuk hondje! :mrgreen:
Pik in!
:smile: ja he
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als jullie het erover eens zijn, zou ik zeggen. Haal meteen maar op.Ik zou er zelfs om vragen. Voordat een ander je voor is omdat ze het hondje kwijt kan. En dan... wil ik graag een foto zien.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Turbo!
Zeer actief

Jacky schreef:Als jullie het erover eens zijn, zou ik zeggen. Haal meteen maar op.Ik zou er zelfs om vragen. Voordat een ander je voor is omdat ze het hondje kwijt kan. En dan... wil ik graag een foto zien.
Nou het aparte is, dat ik een paar weken terug het er met haar over had.
Toen zei ze iedereen vind haar zo leuk (dat is volgens mij ook een reden dat ze er nog is)
en iedereen wil der hebben, maar ik geef der niet zomaar weg.
Toen zei ik al van ja en als je het doet dan zeg je het eerst tegen mij. zij zei toen al dat doe ik zeker.
Het liefste zou ik der ook nu zo ophalen, maar goed der nieuwe reservering staal al weer dus 18-09 is ze al weer bij mij, dan ben ik net drie dagen terug van vakantie.

Ik heb haar net wel gebeld en gevraagd of ze nu mee kwam der brengen (normaal brengt der partner der altijd even snel in zijn pauze)
Dan kan ik even rustig met haar praten. denk dat we dan mischien wel tot een oplossing kunnen komen. maar goed ik kan der natuurlijk niet dwingen om der hond aan mij af te staan.
Dan moet ik gewoon genoegen nemen aan elk weekend. en proberen mijn gevoel een plaats te geven erover. Maar het doet mij wel heel veel.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Op zich als je op vakantie bent geweest en je doet de hond 4 dagen daarna weer in opvang hoeft geen wereldramp te zijn. Als ik vroeger twee keer achter elkaar een lange weekend weg was ivm werken, gingen ze ook 4 dagen naar pension (eens geen huiselijke opvang, gewoon kennels, maar honden vonden het leuk), dan waren ze 3 dagen thuis en dan gingen ze weer 4 dagen logeren.
Dus dat hoeft niks er over te zeggen dat je wel of niet om je hond geeft. Soms heb je ook wat minder tijd, dan is oppas een prima optie (heb zelf ook huiselijke opvang gehad in hele kleine schaal) en de eigenaar kan dan in de tijd die ze wel heeft vor de hond zelfs beter er voor zorgen en meer er mee doen dan iemand die nooit de hond de huis uit doet.
En dat van grootte kan ook twee kanten hebben, een rescuepup geeft niet duidelijk aan hoe groot dat die wordt, is een gok. Als je dan bvb heel klein woont, niet veel kan wandelen, en evt aangewezen bent op openbaar vervoer (om maar wat voorbeelden te noemen) dan kan ik me voorstellen dat je geen grote hond neemt.
Wat niet weg neemt dat dan het aanschaf van deze hond een beetje ondoordacht is, en had mevr beter een puppy kunnen kopen waarvan je weet dat het niet groot wordt, bvb een gezelschapshond, een mops, maltezer of zo.
Turbo!
Zeer actief

Minna schreef:Op zich als je op vakantie bent geweest en je doet de hond 4 dagen daarna weer in opvang hoeft geen wereldramp te zijn. Als ik vroeger twee keer achter elkaar een lange weekend weg was ivm werken, gingen ze ook 4 dagen naar pension (eens geen huiselijke opvang, gewoon kennels, maar honden vonden het leuk), dan waren ze 3 dagen thuis en dan gingen ze weer 4 dagen logeren.
Dus dat hoeft niks er over te zeggen dat je wel of niet om je hond geeft. Soms heb je ook wat minder tijd, dan is oppas een prima optie (heb zelf ook huiselijke opvang gehad in hele kleine schaal) en de eigenaar kan dan in de tijd die ze wel heeft vor de hond zelfs beter er voor zorgen en meer er mee doen dan iemand die nooit de hond de huis uit doet.

Ik ben het met je eens dat het ook geen ramp is hoor, maar er zitten meer haken en ogen aan het verhaal en daarom doet het mij zoveel. :(
als je de hond weg doet elk weekend omdat je dan vrij bent en wat anders wilt gaan doen! :piew: maar ze weet ook dat ik er zo over denk hoor, want ik heb dat ook een keer zo geuit.
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Als jij hem leuk vind en zij hem misschien een keer weg zou doen dan zou ik het inderdaad ook nog een keer aangeven dat als ze hem weg wil doen dat jij hem echt graag wil. In pikken gewoon haha. Nee maar wel rustig je verhaal doen zonder verwijten want ik zou dan bang zijn dat ze dan boos zou worden ofzo. Ik begrijp best dat de situatie je dwars zit.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je kunt vragen of de hond neit altijd bij jou mag blijven. En dat ze dan af en toe een keertje op de hond mag passen.
Dan mag ze daar eens even over na denken! :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Turbo!
Zeer actief

iones schreef:Je kunt vragen of de hond neit altijd bij jou mag blijven. En dat ze dan af en toe een keertje op de hond mag passen.
Dan mag ze daar eens even over na denken! :wink:

JA ach ik wil der ook niet tegen de haren in gaan wrijven natuurlijk, ze weet hoe ik over sommige dingen denk, en ze weet ook dat de hond altijd welkom is bij mij. dat wil ik natuurlijk wel zo houden. maar goed dat blijft ook. na de vakantie gaan we er waarschijnlijk is goed over hebben.
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

ik hoop voor je dat je het hondje kunt overnemen!
AfbeeldingAfbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het hondje geworden. hihihihi

Ik zou gewoon vragen of je hem niet over kan nemen. Zoals ik het lees zal ze er niet eens moeilijk over doen. hihi
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Misschien wil ze de hond ook wel helemaal niet kwijt, kan natuurlijk ook en is dit zo met jou een prima oplossing. Moet zeggen, ze zorgt wel dat het dier goed verzorgd wordt en wil daar ook voor betalen. :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Turbo!
Zeer actief

Jacky schreef:Misschien wil ze de hond ook wel helemaal niet kwijt, kan natuurlijk ook en is dit zo met jou een prima oplossing. Moet zeggen, ze zorgt wel dat het dier goed verzorgd wordt en wil daar ook voor betalen. :ok:
Dat is zeker zo. Het is ook geen onmens hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”