Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie hebben hier allemaal een galgo geadopteerd?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: wie hebben hier allemaal een galgo geadopteerd?

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

anoeska schreef:haha dan is mijne vast een uitzondering, die laat gewoon iedereen binnen
meestal 1 of 2 keer snel blaffen en dan denk hij hey mensen! en gaat hij heel hard kwispelen en hard naar ze toe lopen en zich allemaal uitsloven omdat hij geaaid wil worden.
Nee, ik heb hier ook zo'n sullige spanjaard rondlopen. En de mijne blaft nog niet eens eventjes.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara van mij is totaal niet waaks.. en Bowie ( x galgo) doet wel stoer maar is het ook niet :mrgreen:
Beide honden zijn geen allemans vrienden maar vinden ze je echt leuk heb je een vriend voor het leven... en een eigen wil... jazekerssss Samara is een wat angstige hond maar als ze echt iets wil dan zet ze haar koppie erop en doet wat ze wil.. en dan heb ik mooi het nakijken :F:
Bowie is zeker wel van de spelletjes en balletjes maar Samara totaal niet..
Afbeelding
Von
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Galgo Espanol
Contacteer:

Ongelezen bericht door Von »

Ze heet Licia en ik heb haar geadopteerd via Ginn [toen nog in Nederweert]

Licia was angstig en ze is nu na ruim vier jaar nog steeds voorzichtig maar al zoveel beter dan ze was. Het zal er wel nooit meer helemaal 'uit' gaan.

Ik koos toen min of meer bewust voor een angstige hond maar dat zou ik nu niet meer doen. Ik heb er in allerlei situaties in het dagelijkse leven toch wel last van. Ik hou vreselijk veel van mijn meisje, zou haar voor geen goud willen missen, maar volgende keer wordt het een meer evenwichtige hond. [wederom wel een Galgo!]

:I:

Over die angst bij een Galgo. Ik ben in het begin heel voorzichtig met Licia omgegaan. Dat moest ook wel een beetje want ze zat me de hele tijd met grote ogen in de gaten te houden wat ik zou gaan doen. Vertrouwde me voor geen meter! Maar te voorzichtig zijn [van mijn kant] was ook niet goed. 'Kordaat' zijn moest ik leren.

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Von schreef:Ze heet Licia en ik heb haar geadopteerd via Ginn [toen nog in Nederweert]

Licia was angstig en ze is nu na ruim vier jaar nog steeds voorzichtig maar al zoveel beter dan ze was. Het zal er wel nooit meer helemaal 'uit' gaan.

Ik koos toen min of meer bewust voor een angstige hond maar dat zou ik nu niet meer doen. Ik heb er in allerlei situaties in het dagelijkse leven toch wel last van. Ik hou vreselijk veel van mijn meisje, zou haar voor geen goud willen missen, maar volgende keer wordt het een meer evenwichtige hond. [wederom wel een Galgo!]

:I:

Over die angst bij een Galgo. Ik ben in het begin heel voorzichtig met Licia omgegaan. Dat moest ook wel een beetje want ze zat me de hele tijd met grote ogen in de gaten te houden wat ik zou gaan doen. Vertrouwde me voor geen meter! Maar te voorzichtig zijn [van mijn kant] was ook niet goed. 'Kordaat' zijn moest ik leren.

Afbeelding
mooie foto :I:
Afbeelding
anoeska
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): galgo espanol

Ongelezen bericht door anoeska »

...................
Laatst gewijzigd door anoeska op 04 mar 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

anoeska schreef:ze zijn allemaal mooi!!! :mrgreen: :I: windhonden
Hoewel ik een molosserliefhebber ben, moet ik zeggen dat windhonden mij ook aanspreken. Vooral de galgo, de greyhound en en de barzoi. Ik heb wel geen ervaring in het dagelijkse samenleven met dergelijke type honden noch in hoever zij kunnen aarden in stadsomgeving mits geregelde lichaamsbeweging (bv. lopen naast de fiets).
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Gittje schreef:
Hoewel ik een molosserliefhebber ben, moet ik zeggen dat windhonden mij ook aanspreken. Vooral de galgo, de greyhound en en de barzoi. Ik heb wel geen ervaring in het dagelijkse samenleven met dergelijke type honden noch in hoever zij kunnen aarden in stadsomgeving mits geregelde lichaamsbeweging (bv. lopen naast de fiets).

Wat leuk dat je dat zegt :mrgreen: Ik ben een ontzettende windhonden liefhebber, maar de molossers/doggen vind ik ook super..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:
Gittje schreef:

Wat leuk dat je dat zegt :mrgreen: Ik ben een ontzettende windhonden liefhebber, maar de molossers/doggen vind ik ook super..
Ik heb de windhonden leren waarderen kwa uiterlijk dan.. qua karakter vond ik het al superhonden maar ik vond/vind ze eigenlijk gewoon temager :mrgreen:
Wat ik wel weer erg mooi vind is de speren etc die je ziet als ze lopen en rennen, hun gangen en het dansen wat ze kunnen doen.. maar ik vind ze toch wel mager hoor, ik hou zelf van meer body , de wat steviger honden.. en het mag net wat kleiner ook, Samara is en teef en zij is 68 cm hoor en Bowie is ook een teef en die is 70 cm hoog... denk dat ik hierna alles klein vind haha.
Afbeelding
anoeska
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): galgo espanol

Ongelezen bericht door anoeska »

...............
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”