Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst naar buiten.

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Syllvero

Voor het eerst naar buiten.

Ongelezen bericht door Syllvero »

Ik heb vanmorgen de tuin kat-proof gemaakt voor zo ver dat kon en ik heb de 2 boefjes naar buiten gedaan.
Waar ik me al die tijd zorgen om heb gemaakt snap ik niet, want ze kwamen zo nu en dan gewoon weer even binnen.
Ze zijn al die tijd mooi achter in de tuin gebleven.
Zodra ze ergens van schrokken, renden ze weer naar binnen.
Ik vond het nu toch wel tijd worden om het buiten zijn zonder vast te zitten aan een tuigje aan te leren, want ze worden binnen nu knap vervelend soms.
En al helemaal na wat ze me gisteren geflikt hebben.
Ik bouw het nu langzaam aan op en de 2 boefjes hebben er helemaal geen problemen mee, die vermaken zich wel buiten :D

Afbeelding
Mika.

Afbeelding
Met z'n 2-en.

Afbeelding
Mika.

Afbeelding
Mika en Poes-poes.

Afbeelding
Mika.

Afbeelding
Poes-poes.

Afbeelding
Poes-poes.

Afbeelding
Samen op ontdekkingsreis.

Afbeelding
Kiekeboe :D
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar buiten.

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Niet janken als ze weggelopen/verdwaald zijn he?
Syllvero

Rosita Compagner schreef:Niet janken als ze weggelopen/verdwaald zijn he?
Dat hou ik goed in de gaten.
Ze kunnen eigenlijk niet meer ontsnappen nu.
Het gekke is dat ze ook bij mij in de buurt bleven.
Zodra ik naar binnen liep volgden hun ook.
Ik blijf ten alle tijde bij ze en hou ze goed in de gaten.
Ze blijven uit zichzelf ook dicht bij huis, ze zijn niet eens bij het hek geweest.
Ik bouw het langzaam aan op.
Ze reageren goed op mijn stem als ik ze roep, komen ze vrijwel direct en al helemaal als ik wat lekkers voor ze heb.
Ze hebben een halsbandje om en zijn gechipped en geregistreerd en ge-ent.
Zodra het kan worden ze geholpen.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

In het begin zullen ze inderdaad netjes in je tuin blijven, maar ik vrees dat ze op een gegeven moment hun grenzen gaan verleggen en dan opeens weg zijn. Tenminste dat heb ik hier met Ike (wou er geen buitenkat van maken maar nadat hij een paar keer ontsnapt is is het gewoon weg niet te doen om hem de hele dag binnen te laten, hij miauwt de hele tijd), in het begin bleef hij netjes in de tuin maar nu weet hij meteen waar hij eruit kan en sjeest hij zodra ik de deur open zet er al naartoe :wink: ik loop dan achter hem aan.
Je tuin is pas echt catproof als je alles dichtgemaakt hebt en ze ook niet over de schutting kunnen klimmen (en je katten zien er heel lenig en ondeugend uit dus ik denk dat ze dat wel gaan kunnen).
Wij gaan binnenkort een ren bouwen :D
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Ik zou de halsbanden trouwens achterwege laten. Het zou niet de eerste kat zijn die ergens blijft haken met alle nare gevolgen van dien. :ugh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ElieVandoorne schreef:Ik zou de halsbanden trouwens achterwege laten. Het zou niet de eerste kat zijn die ergens blijft haken met alle nare gevolgen van dien. :ugh:

Mooi koppel! En idd die halsbanden vielen mij ook op.. ik heb destijds halsbandjes omgedaan met veiligheidssluiting... en die waren dus om de haverklap kwijt....(lagen dan ergens onder een boom of flinke struik waar ze achter waren blijven haken en de halsbandjes lieten dus los bij teveel druk.. gewone halsbandjes niet :ugh: )
oh ja de illusie dat ze in je tuin blijven heb je denk ik een week.. nu vinden ze het nog vreemd en eng in de tuin.. met een week hebben ze het wel gezien en springen ze via de schutting zo het tuinhuisje op etc.. etc.. en kun je je jonge kat uit een hoge boom gaan lokken..... :mrgreen:
Syllvero

ElieVandoorne schreef:Ik zou de halsbanden trouwens achterwege laten. Het zou niet de eerste kat zijn die ergens blijft haken met alle nare gevolgen van dien. :ugh:
Daar heb ik rekening mee gehouden.
Dit zijn van die veiligheidsbandjes.
Er hoeft maar een tikje spanning op te staan en hij knapt open.
De grootste kat heeft hem vanmiddag in huis al afgekregen.
Ik heb hem toen weer omgedaan en nu laat hij hem zitten.
In huis zijn de bandjes normaal gewoon af, alleen als ze net binnen zijn en ik ze nog af moet doen, dan hebben ze ze nog even om.
Syllvero

blondie schreef:

Mooi koppel! En idd die halsbanden vielen mij ook op.. ik heb destijds halsbandjes omgedaan met veiligheidssluiting... en die waren dus om de haverklap kwijt....(lagen dan ergens onder een boom of flinke struik waar ze achter waren blijven haken en de halsbandjes lieten dus los bij teveel druk.. gewone halsbandjes niet :ugh: )
oh ja de illusie dat ze in je tuin blijven heb je denk ik een week.. nu vinden ze het nog vreemd en eng in de tuin.. met een week hebben ze het wel gezien en springen ze via de schutting zo het tuinhuisje op etc.. etc.. en kun je je jonge kat uit een hoge boom gaan lokken..... :mrgreen:
Ze zijn ook echt heel mooi :I:
Het zijn alleen dikke donderstenen.
Ik laat ze ook niet de hele dag buiten, maar gewoon ongeveer een half uurtje per keer, en dan ben ik er zelf bij.
Maar er komt idd. ooit een keer dat ze verder gaan dan alleen de tuin achterhuis.
Tegen die tijd zijn ze denk ik al gewend aan hun tuin.
Zelfs nu als ze ergens van schrikken stuiven ze het huis in om te schuilen :mrgreen:
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ze beginnen al vervelend te worden binnen?

Het zijn kittens, ze kenden 'buiten' nog helemaal niet lijkt me???
Dan worden ze echt niet vervelend omdat ze niet naar buiten kunnen.

Volgens mij is het meer je eigen idee dat katten naar buiten 'moeten'.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

PattyB schreef:Ze beginnen al vervelend te worden binnen?

Een kat kan heus een geboren-buitenkat zijn hoor :wink: Misschien zijn deze kittens wel in het wild geboren, of hebben hun vorige generaties altijd buiten geleefd. Dat blijft erin zitten hoor.
Afbeelding
Syllvero

sTefaniA schreef: Een kat kan heus een geboren-buitenkat zijn hoor :wink: Misschien zijn deze kittens wel in het wild geboren, of hebben hun vorige generaties altijd buiten geleefd. Dat blijft erin zitten hoor.
De kleinste ( poes) komt bij een rondtrekkende familie weg ( kermis), de katten liepen binnen en buitenshuis.
Het katertje komt bij mensen weg die in de muziek zitten en volgens mij kwamen ze daar ook buiten, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ze zijn vandaag weer even buiten geweest.
De grootste was al uit de tuin gekomen.
Kon door een opening heen van het hek ( had ik totaal niet verwacht dat ze zich zo klein en dun kunnen maken).
Het poesje kwam mekkerend naar me toe en ik wist dat er wat aan de hand was.
Ik liep met haar mee en ze wees me aan waar Mika was.
Hij liep ook zo weer mijn tuin in.
Ik was buiten met de was bezig en had het zo snel niet gezien dat hij weg glipte.

Nu ben ik wel erg voorzichtig geworden.
Ben nu erg bang dat het toch de foute kant op zal gaan.
Voorlopig gaan ze weer aan hun tuigje naar buiten.
Wil niet dat er wat gebeurd met ze.

Wat dat betreft hadden jullie wel gelijk.
Ik kan beter eerst nog even het tuigje gebruiken en ze pas naar buiten doen als ik een goede schutting o.i.d. heb :ok:
Syllvero

PattyB schreef:Ze beginnen al vervelend te worden binnen?

Ja, ze kenden buiten wel.
Vooral de kleinste.
Ik heb ze niet zomaar even naar buiten gedaan.
Voorheen waren ze aan hun tuigje buiten.

Ze worden in huis vervelend naar elkaar toe en ze slopen het hele huis :mrgreen:
Ze zijn niet wild ofzo, maar ze zitten vol energie.

Het lijkt me idd leuk voor ze dat ze naar buiten kunnen en dan de vrijheid hebben.
Maar voorlopig is dat idee van de baan.
Ze krijgen eerst hun tuigje weer aan.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”