Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en baby
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Re: Hond en baby
Mijn beide zoons hebben zo kennis gemaakt met het fenomeen hond; Chaos vond het allemaal prima, die is geweldig tolerant naar eigen kinderen toe. Het kindje heeft kwaad in de zin die is aan het onderzoeken later als ze wat meer besef hebben van "zachtjes"en dergelijke gebruik ik dat ook. Maar op deze leeftijd hebben ze dat nog niet en dan is het toch fijn dat ze gewoon alles kunnen onderzoeken en dat daar een hond ligt die het helemaal prima vind?
Als eigenaar ben ik daar bij en grijp ik in als ik zie dat een hond het niet meer fijn vind en maar dit zou ik zo toestaan...
Als eigenaar ben ik daar bij en grijp ik in als ik zie dat een hond het niet meer fijn vind en maar dit zou ik zo toestaan...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Heerlijk filmpje
Zo ging het vroeger, voordat we gehinderd werden door enige kennis
Er gebeurt niets wat niet door de beugel kan, honden spelen onder elkaar heel wat ruwer.
Bruno zou net zo gereageerd hebben maar Tomas laat ik niet eens in de buurt van zo'n uk. Die is er dan ook niet mee opgegroeid en bang voor kleine kinderen.

Zo ging het vroeger, voordat we gehinderd werden door enige kennis

Er gebeurt niets wat niet door de beugel kan, honden spelen onder elkaar heel wat ruwer.
Bruno zou net zo gereageerd hebben maar Tomas laat ik niet eens in de buurt van zo'n uk. Die is er dan ook niet mee opgegroeid en bang voor kleine kinderen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2

Dus neu, niks engs aan dit filmpje. Denk idd net als Nanna wel dat menigeen het geen "lieve" hond meer vinden als men zou zien hoe deze reageerd als het kind "weggepakt" wordt
Kinderen mochten alles bij de honden, maar liet maar geen "vreemde" bij het kind in de buurt komen

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Leuk filmpje
Kira zou het helemaal niks vinden, Arie vindt baby's geweldig hoewel hij liefdesbetuigingen graag van twee kanten laat komen. Het liefst zou hij bij in een buggy kruipen om eens lekker samen te zoenen.
Maar ik moet zeggen dat ik geen enkele hond met een heel klein kind samen durf te laten zijn zonder dat wij op een armlengte afstand zijn. Gewoon omdat het kinderen en dieren zijn en geen robotten.

Maar ik moet zeggen dat ik geen enkele hond met een heel klein kind samen durf te laten zijn zonder dat wij op een armlengte afstand zijn. Gewoon omdat het kinderen en dieren zijn en geen robotten.
- Pippa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): - Friese Stabij/ Kooiker kruising: Pippa
- Rasechte vuilnisbak: Murdock
- Golden Retriever: Tobias - Locatie: Soest
Wat een ontzettend liefdevol filmpje! Lief kind, en zo'n lekkere 'lobbes' die alles prima vind. Idd hadden de ouders het kindje 'moeten' vertellen dat ze zachter moest doen. Maar het filmpje is fantastisch 

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Vind t een schattig stel.
En eerlijk gezegd, zo heeeel veel gebeurt er toch niet met de hond? In iedergeval niets waar een beetje stabiele hond zich niet makkelijk overheen kan zetten, hoor. Als ik er naast stond zoals de camera man, zag ik ook niet zoeveel problemen.
Dat met die neus is hier overigens ook wel eens gebeurd...Aaien van een baby ontaard blijbaar snel in graaien.
Dan gebeurd er hier overigns ook nog niets. Als ik per ongeluk mijn hond eens pijn doe door op een teen te stampen, verwacht ik ook geen tandengeblikker. 

Dat met die neus is hier overigens ook wel eens gebeurd...Aaien van een baby ontaard blijbaar snel in graaien.

- maxlover
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Wat een verschikkelijke liefe hond, maar ik schik er van dat ze die kleine zo alleen bij de hond laten . Ik begrijp wel je moet ze wel de kans geven op met elkaar op te groeien, dat doen wij met kyran ook wel maar ik vind dit best wel griezelig.
Kyran is ook een verschikkelijke schat met de kleine, onze zoon is net 3maand dus kruipt nog niet. Maar ondanks dat Kyran rg lief is denk ik dat hij op een gegeven momnet het wel zat word als de baby (kindje) te veel aan hem zo plukken en trekken.
Hij zal niet zo snel gaan happen maar denk eerder weg lopen maar als ze dan door zouden gaan misschien dat hij dan wel van zich af bromt.
Kyran is ook een verschikkelijke schat met de kleine, onze zoon is net 3maand dus kruipt nog niet. Maar ondanks dat Kyran rg lief is denk ik dat hij op een gegeven momnet het wel zat word als de baby (kindje) te veel aan hem zo plukken en trekken.
Hij zal niet zo snel gaan happen maar denk eerder weg lopen maar als ze dan door zouden gaan misschien dat hij dan wel van zich af bromt.
Daar zijn we weer!!!!!!!nieuwe kansen, nieuwe rondes

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Haha leuk filmpje en een heeflijke swiffer!
Gaia hier gaat er precies zo voor liggen. Het kind volgen met de ogen en maar vragen. En dan die poot erop als de aanraking te lang op zich laat wachten, zo herkenbaar!
Maar toch laat ik het niet toe dat het kind dan op deze manier aait. Kinderen leren wat wel en niet kan bij honden moet meteen gebeuren vind ik. Want hondjelief kan ook een dag door pijn ofzo ineens minder tolerant zijn. En bovendien zou kindjelief zomaar eens kunnen generaliseren en een vreemde hond op dezelfde manier aftuigen"
Gaia hier gaat er precies zo voor liggen. Het kind volgen met de ogen en maar vragen. En dan die poot erop als de aanraking te lang op zich laat wachten, zo herkenbaar!
Maar toch laat ik het niet toe dat het kind dan op deze manier aait. Kinderen leren wat wel en niet kan bij honden moet meteen gebeuren vind ik. Want hondjelief kan ook een dag door pijn ofzo ineens minder tolerant zijn. En bovendien zou kindjelief zomaar eens kunnen generaliseren en een vreemde hond op dezelfde manier aftuigen"
Groetjes Ilse

- smoekie
- Zeer actief
Ben daar niet zo bang voor als ik dit filmpje zie.
Kind is nog hartstikke klein heeft nu nog geen besef van wel niet. Dat zullen de ouders het kind ook echt wel leren vermoed ik zo. Ik zie niets anders dan liefde wat hier uit straalt. Zeker vanaf de hond en precies wat Ilse zegt. Als de kleine ff niks doet gelijk met de poot in de aanslag van "he hallo, hier ben ik hoor"
Dit soort filmpjes kun je eigenlijk maar zelden met je eigen situatie vergelijken. Ik zou mijn kind niet zo bij de hond laten puur omdat ik weet dat de hond dan niet te vertrouwen zou zijn. Maar zoals ik al eerder zei konden wij vroeger ook van alles met de honden en zochten zij ons ook op. Alleen het baasje in kwestie weet of iets wel of niet vertrouwd is, en zoals ik het hier zie hoeft het kind voor deze goedzak totaal geen angst te hebben.
Kind is nog hartstikke klein heeft nu nog geen besef van wel niet. Dat zullen de ouders het kind ook echt wel leren vermoed ik zo. Ik zie niets anders dan liefde wat hier uit straalt. Zeker vanaf de hond en precies wat Ilse zegt. Als de kleine ff niks doet gelijk met de poot in de aanslag van "he hallo, hier ben ik hoor"
Dit soort filmpjes kun je eigenlijk maar zelden met je eigen situatie vergelijken. Ik zou mijn kind niet zo bij de hond laten puur omdat ik weet dat de hond dan niet te vertrouwen zou zijn. Maar zoals ik al eerder zei konden wij vroeger ook van alles met de honden en zochten zij ons ook op. Alleen het baasje in kwestie weet of iets wel of niet vertrouwd is, en zoals ik het hier zie hoeft het kind voor deze goedzak totaal geen angst te hebben.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- maxlover
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Inge O schreef:alleen? en die camera, die filmde uit zichzelf of zomaxlover schreef: maar ik schik er van dat ze die kleine zo alleen bij de hond laten .?
Ja?! kijk de filmer is aan het filmen, kindje speelt op deze wijze met de hond. Hondje vind het goed , tot dat hondje het zat begint te worden en grauwd of bijt van zich af was jij dan zo snel om in te grijpen ? Nee! want je had de camera vast.
Maakt niet uit wat je van mijn tekst vind maar ik zou het niet doen
Daar zijn we weer!!!!!!!nieuwe kansen, nieuwe rondes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je in de natuur kijkt dan zal geen 1 van de roedel zich vergrijpen aan een pup van de alfa teef.
Iedereen helpt mee om dat nest groort te krijgen en van voedsel te voorzien.
Zo kun je dat ook zien zoals een baby in het gezin.
Daar blijf je met je bek en poten vanaf.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- geregistreerd lid
Het filmpje op zich is helemaal geweldig
Wat een schatje is dat kindje en die hond is ook echt heel erg leuk,
dat ras kende ik helemaal niet.
Maar nee, ik zou dit van mijn kinderen nooit goed vinden. Vooral omdat ze op die leeftijd nog geen verschil zien tussen de vertrouwde goedwillende lobbes die thuis rondloopt en de hond van een ander die misschien wel helemaal niets van kinderen moet hebben. Onze vorige hond (mechelse x duitse herder) had dit gedrag prima gevonden, die was gek op de kinderen, maar ik heb het risico nooit genomen. En Luka is ook een lieverd dus misschien zou het best goed gaan, maar ik wil mijn kinderen leren dat ze zulke dingen niet bij een hond doen, dus ook niet bij onze eigen hond. Al vertrouw ik hem nog zo goed...

dat ras kende ik helemaal niet.
Maar nee, ik zou dit van mijn kinderen nooit goed vinden. Vooral omdat ze op die leeftijd nog geen verschil zien tussen de vertrouwde goedwillende lobbes die thuis rondloopt en de hond van een ander die misschien wel helemaal niets van kinderen moet hebben. Onze vorige hond (mechelse x duitse herder) had dit gedrag prima gevonden, die was gek op de kinderen, maar ik heb het risico nooit genomen. En Luka is ook een lieverd dus misschien zou het best goed gaan, maar ik wil mijn kinderen leren dat ze zulke dingen niet bij een hond doen, dus ook niet bij onze eigen hond. Al vertrouw ik hem nog zo goed...
- smoekie
- Zeer actief
maxlover schreef:Inge O schreef:alleen? en die camera, die filmde uit zichzelf of zomaxlover schreef: maar ik schik er van dat ze die kleine zo alleen bij de hond laten .?
Ja?! kijk de filmer is aan het filmen, kindje speelt op deze wijze met de hond. Hondje vind het goed , tot dat hondje het zat begint te worden en grauwd of bijt van zich af was jij dan zo snel om in te grijpen ? Nee! want je had de camera vast.
Ik ook niet. Maar ik heb dan ook niet zo'n goedzak als die nu hier met kind gefilmd is

Geloof dat je als baasje toch echt wel de signalen van je eigen hond herkent en daarnaar handelt en het filmpje zo te zien is het zelfs voor de grootste leek duidelijk dat de hond hier maar wat van geniet. Alleen het feit al dat de hond het kind ff met de poot aanhaalt zo van he hallo wat gaan we doen
Dat zie ik bij mijn moeder vaak terug met Bell (JR) als Zoë niet op haar reageerd komt ze ook met die poot aan om aandacht te vragen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
maxlover schreef:Inge O schreef:alleen? en die camera, die filmde uit zichzelf of zomaxlover schreef: maar ik schik er van dat ze die kleine zo alleen bij de hond laten .?
en eer jij uit je zetel of vanachter je fornuis of van weet ik veel waar gekomen bent, is het kwaad ook al lang geschied hoor

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nee, dat vinden mijn honden niet leuk, ze zijn kleine kinderen dan ook niet gewend, vooral Lola vind kleine kinderen eng.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Onze honden zouden dit ook toelaten en leuk vinden met uitzondering van de Rat, die zou weglopen als die aan het haar wordt getrokken en van Draak die het niet kent/snapt.
Vooral Chic en Hoopje vinden kleine kinderen echt geweldig. Enige probleem met hun is een beetje lompigheid
Nee, zoals het op dit film gaat heb ik er geen probleem mee, hond is compleet ontspannen, vindt het echt prima, en niet dat die het toelaat omdat die anders een klap krijgt.
Hond heeft ook de ruimte als hij het zat zou worden om weg te lopen.
Vooral Chic en Hoopje vinden kleine kinderen echt geweldig. Enige probleem met hun is een beetje lompigheid

Nee, zoals het op dit film gaat heb ik er geen probleem mee, hond is compleet ontspannen, vindt het echt prima, en niet dat die het toelaat omdat die anders een klap krijgt.
Hond heeft ook de ruimte als hij het zat zou worden om weg te lopen.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mastino Napoletano
Boxer - Aantal honden: 5
Het is eigenlijk wel grappig hoe vaak van die grote beren van honden zo lief en vriendelijk kunnen zijn met kinderen terwijl kleinere hondjes eerder kleine duiveltjes zijn.
Ik heb nu twee kleintjes, Chanel zou zonder meer grommen naar het kind en snappen maar niet bijten. Uiteindelijk zou hij het gewoon aftrappen en weglopen van het kind.
Co daarin tegen zou het kind zijn gang laten gaan tot hij pijn krijgt, het probleem met hem is dat hij nauwelijks hoorbaar gromt en meestal bijt hij meteen nadat ze hem pijn hebben gedaan. (Is mij overkomen toen ik hem moest borstelen en hij een klitje in zijn vacht had dat maar niet wou loskomen, hij kreeg wat pijn en hij beet, toch vrij hard.)
Mijn boxer daarin tegen laat alles toe. Je kan het zo gek nog niet bedenken of hij laat het toe. Het is een grote lieve loebas. Als hij dan toch met iets niet akkoord gaat kijkt hij eventjes op of probeert de persoon weg te duwen met zijn poot maar wel op een zachte manier.
Het aller grappigste is dat als ik ga wandelen al die kleine kindjes zitten te zeggen dat de kleine honden lief en schattig zijn en die grote eng, gemeen en bijtgraag is terwijl het eigenlijk het omgekeerde is.
Ik zeg niet dat we kinderen moeten leren grote honden knuffelen op zicht maar niet zulke vooroordelen moeten aanleren.
Ik heb nu twee kleintjes, Chanel zou zonder meer grommen naar het kind en snappen maar niet bijten. Uiteindelijk zou hij het gewoon aftrappen en weglopen van het kind.
Co daarin tegen zou het kind zijn gang laten gaan tot hij pijn krijgt, het probleem met hem is dat hij nauwelijks hoorbaar gromt en meestal bijt hij meteen nadat ze hem pijn hebben gedaan. (Is mij overkomen toen ik hem moest borstelen en hij een klitje in zijn vacht had dat maar niet wou loskomen, hij kreeg wat pijn en hij beet, toch vrij hard.)
Mijn boxer daarin tegen laat alles toe. Je kan het zo gek nog niet bedenken of hij laat het toe. Het is een grote lieve loebas. Als hij dan toch met iets niet akkoord gaat kijkt hij eventjes op of probeert de persoon weg te duwen met zijn poot maar wel op een zachte manier.
Het aller grappigste is dat als ik ga wandelen al die kleine kindjes zitten te zeggen dat de kleine honden lief en schattig zijn en die grote eng, gemeen en bijtgraag is terwijl het eigenlijk het omgekeerde is.
Ik zeg niet dat we kinderen moeten leren grote honden knuffelen op zicht maar niet zulke vooroordelen moeten aanleren.
- Hanneke2
- Zeer actief
En desondanks worden er af en toe kinders heel akelig gebeten door de eigen hond. Dus een heleboel honden accepteren die regel van de natuur, en sommige niet. Of heel lang wel en dan opeens niet.bouvierpoedel schreef:Als je in de natuur kijkt dan zal geen 1 van de roedel zich vergrijpen aan een pup van de alfa teef.
Dat iets natuurlijk gedrag is geeft geen garantie dat het gedrag voor eeuwig 100% hetzelfde blijft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Oh daar heb je gelijk in.
Maar gaan we ook niet te krampachtig om met honden ivt kinderen..?
Nu hebben we er zelf een ook zooitje van gemaakt met fokken met de gestoorde en bange of overmoedige grenzeloze karakters tegenwoordig.
Maar honden worden niet geboren met kinder haat/moord genen.
Zoals hier boven al werd aangehaald dat hoe meer kennis we kregen hoe krampachtiger we met kinder ivt honden om zijn gaan.
Moet ook wel zeggen dat vroeger een hond die niet voldeed ook makkelijker werd afgemaakt.
Af en toe of eigenlijk heel vaak word het de hond teveel naar de zijn gemaakt om de hond te laten wennen aan het nieuwe kind in huis .
Alles word van te voren al zo gedaan en bewandeld dat de hond in de kinderkamer mag komen als er weer iets nieuws word aangeschaft ,wiegje moet besnuffelt worden en de nieuwe aangeschafte babykleertjes met de nodige aanmoediging en oehhs en ahhss..
En meer van dat soort onzin voordat de baby er daadwerkelijk is en eigenlijk maak je het alleeen maar onduidelijker en vreemd voor de hond en trek je alles uit zijn verband..
Baby is geboren en hondje lief word ook overal in betrokken en geaaid en koekjes gegeven om maar het schuldgevoel naar de hond weg te schuiven omdat de lieverd nu niet meer nr 1 is.
Een baby/peuter is geen andere diersoort ,maar gewoon een klein mens.
Bij de baby word de grens verlaagd en als het kind gaat groeien moet in ene weer de grens verlegt te worden omdat de hond
zich toch wel teveel boven het kind voelt staan.
Als hij de huiskat loopt te klieren krijgt hij op zij flikker en word weggebonsjoerd en als hij het babytje of kind grenzeloos benaderd word er begrip aangesproken van aahhh de lieverd vind het eng dus we moeten hem toch iets meer aqndacht geven hoor anders krijgt hij een hekel aan het kind.
Maar we vergeten dat een hond een natuurlijke respect/angst heeft en niet zozeer voor de baby maar voor de moeder .
Omdat hij van nature weet dat hij op zijn flikker krijgt en een moeder haar blaag met de dood zou beschermen.
Nu hebben we er zelf een ook zooitje van gemaakt met fokken met de gestoorde en bange of overmoedige grenzeloze karakters tegenwoordig.
Zoals hier boven al werd aangehaald dat hoe meer kennis we kregen hoe krampachtiger we met kinder ivt honden om zijn gaan.
Moet ook wel zeggen dat vroeger een hond die niet voldeed ook makkelijker werd afgemaakt.
Af en toe of eigenlijk heel vaak word het de hond teveel naar de zijn gemaakt om de hond te laten wennen aan het nieuwe kind in huis .
Alles word van te voren al zo gedaan en bewandeld dat de hond in de kinderkamer mag komen als er weer iets nieuws word aangeschaft ,wiegje moet besnuffelt worden en de nieuwe aangeschafte babykleertjes met de nodige aanmoediging en oehhs en ahhss..
En meer van dat soort onzin voordat de baby er daadwerkelijk is en eigenlijk maak je het alleeen maar onduidelijker en vreemd voor de hond en trek je alles uit zijn verband..
Baby is geboren en hondje lief word ook overal in betrokken en geaaid en koekjes gegeven om maar het schuldgevoel naar de hond weg te schuiven omdat de lieverd nu niet meer nr 1 is.
Bij de baby word de grens verlaagd en als het kind gaat groeien moet in ene weer de grens verlegt te worden omdat de hond
Als hij de huiskat loopt te klieren krijgt hij op zij flikker en word weggebonsjoerd en als hij het babytje of kind grenzeloos benaderd word er begrip aangesproken van aahhh de lieverd vind het eng dus we moeten hem toch iets meer aqndacht geven hoor anders krijgt hij een hekel aan het kind.
Maar we vergeten dat een hond een natuurlijke respect/angst heeft en niet zozeer voor de baby maar voor de moeder .
Omdat hij van nature weet dat hij op zijn flikker krijgt en een moeder haar blaag met de dood zou beschermen.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik denk dat de meeste bijtwonden niet zijn omdat de hond moordneigingen heeft, maar omdat de hond de baby corrigeert. Daar waar een pup dat prima kan hebben beschadigd een kwetsbaar babyhuidje.bouvierpoedel schreef:Oh daar heb je gelijk in.
-
- Zeer actief
Oh van daar dat ik nog de bulten en littekens om mijn kop heb zitten.Martijn schreef:Ik ben dat kind geweest en de hond was een bouvier/poedel.![]()
=========================
Mijn honden zouden het stuk voor stuk ook kunnen.
Wel op hun eigen mainer. Peuteren is niet Cleo haar stijl maar volkomen onschuldig wauwelen met kleine kinderen wel.
Dapper liet zich de ogen uit zijn kop pulken door zo'n dreumes en Eva vind ook alles goed als het van een eigen iemand komt.
Wuilus kon het ook.
Zo raar vind ik het dus niet. Gewoon een stabiele hond.

-
- Zeer actief
Nee ik was een lief en uiterst schattig manneke.Nanna schreef:Jij was natuurlijk zo'n pesterige klierende etterbaby. Je verdiende loonbouvierpoedel schreef: Oh van daar dat ik nog de bulten en littekens om mijn kop heb zitten.

Ik was om te knuffelen.

Alleen ik ben verkeerd gesocialiseert en ingeprent door Ma.

Maar Martijn schreef dat hij opgegroeit was met een bouvierpoedel [ mij ??]
Daarom reageerde ik zo .

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amstaff
dogo4ever schreef:Ik heb mijn kinderen heel snel geleerd dat je niet mag trekken aan oren, staarten, vacht en ook niet in oogjes mag prikken. Mijn dochter had dat snel door. Ik zei alleen maar: dat doet hondje au, ga maar aaien en pakte dan haar handje, maakte daarmee een aai beweging en dan was het klaar. Mijn zoontje was wat volhardender. Op een gegeven moment was ik het een beetje zat en trok hij weer eens aan oor dus trok ik aan zijn oor. Hij trok aan de staart van een hond, ik aan zijn haren. Dat heb ik een paar keer gedaan en eerlijk gezegd ook best wel hard. Ik vond dat hij maar eens moest voelen wat hij nu deed bij een hond. Toen was het snel afgelopen want hij snapte nu wel wat au was bij het hondje. Van de 5 honden was er maar 1 die op zo'n moment weg liep. De rest bleef liggen.
Goeie tip(s)! thanx.
Vind het persoonlijk geweldig om te zien alleen zou de kleine idd toespreken bij het 'slaan'.
Het is duidelijk onderzoeken en het is heel herkenbaar. Hier gaat het net zo. Tandjes kijken, ff knuffelen, pootje geven.
In dit filmpje zie je de goedheid en tevredenheid van de hond eraf stralen. Zn hele lichaamstaal.
Andere kinderen zal ik het zeker niet toelaten. Niet omdat ik tijger niet vertrouw maar omdat ik de andere kinderen niet ken. Enkel aaien en natuurlijk in alle gevallen onder mijn toezicht.

Fas est ab hoste doceri!
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Mijn honden hebben er geen problemen mee als kindjes ze aanraken etc. Het zijn goedsullen die denken dat ze zelf kindjes zijn. Verder zijn ze gewend van shows dat ze overal betast kunnen worden (ook hun privé) zonder daar op te reageren en het zijn therapie honden voor kinderen in ziekenhuizen waar ze 'dood' geknuffeld worden.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, zo'n hond willen we allemaal wel bij een baby / klein kind.
Hij (zij?, geen idee, zie alleen maar haar
) vindt het allemaal best. Zelfs haren trekken, neus peuteren en slaan.
Hier zou dat bij Silka precies zo gaan. Ze ziet niet zo heel vaak hele kleine kindjes, maar zij onderwerpt zich ook bij klein grut.
Billy vindt het vast allemaal minder geslaagd. :N:

Hij (zij?, geen idee, zie alleen maar haar

Hier zou dat bij Silka precies zo gaan. Ze ziet niet zo heel vaak hele kleine kindjes, maar zij onderwerpt zich ook bij klein grut.
Billy vindt het vast allemaal minder geslaagd. :N:
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat jullie allemaal ook voor succesverhalen hebben, ik blijf erbij dat ik dit filmpje eng vind. Ik heb 1 hond die prima met kleine kinders kan en 1 hond die bezeten is van kleine kinders, Lilo gaat soms zelfs piepen als ze een wankelend peutertje ziet lopen in de verte. Vanaf het moment dat ze besefte dat mensen er ook in die mini-uitvoering waren wordt ze helemaal blij van die hele kleine mensjes.
Zoals ze met mijn nichtje van anderhalf speelt, het is genieten om naar te kijken. Ze vliegen elkaar ongeveer in de armen als ze elkaar weer zien. Nicht heeft nergens anders oog meer voor dan Lilo en Lilo is ook helemaal geobsedeerd door nichtje. Rennen, knuffelen, uitdagen, het kan niet gek genoeg.
En toch heeft Lilo een keer naar nicht gegromd toen ze moe was en de enthousiaste aandacht een beetje zat was.
Lilo blijft een hond, nicht blijft een onvoorspelbare dreumes met amper denkvermogen. En dan zou het zomaar mis kunnen gaan. En hoe geweldig die twee ook samen kunnen, ik zou het niet vertrouwen als nicht aan Lilo's neus gaat lopen trekken. Elke hond heeft grenzen.
Zoals ze met mijn nichtje van anderhalf speelt, het is genieten om naar te kijken. Ze vliegen elkaar ongeveer in de armen als ze elkaar weer zien. Nicht heeft nergens anders oog meer voor dan Lilo en Lilo is ook helemaal geobsedeerd door nichtje. Rennen, knuffelen, uitdagen, het kan niet gek genoeg.
En toch heeft Lilo een keer naar nicht gegromd toen ze moe was en de enthousiaste aandacht een beetje zat was.
Lilo blijft een hond, nicht blijft een onvoorspelbare dreumes met amper denkvermogen. En dan zou het zomaar mis kunnen gaan. En hoe geweldig die twee ook samen kunnen, ik zou het niet vertrouwen als nicht aan Lilo's neus gaat lopen trekken. Elke hond heeft grenzen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Euh, ja. Maar die grens wordt lang niet altijd al bereikt bij een graaiend peuterhandje dat een neus knijpt.Hanneke2 schreef: Elke hond heeft grenzen.
natuurlijk is het niet altijd een goed idee om een kind bij een hond te zetten. soms is de hond vals, soms is het kind gewoon een irritante etterpuist en moet je het gewoon niet doen of er heel strak bovenop zitten. maar ik weiger om de band die ik zie opbloeien tussen mijn honden en kinderen te gaan verknallen door teveel betutteling. Juist door lichamelijk contact tussen hond en kind kunnen beide zoveel van elkaar leren. En natuurlijk hou je het in de gaten, maar wanneer de hond zo reageert als de hond in dit filmpje, en je hebt geen potentieele dierenmishandelaar in huis.....dan kan ik niet anders dan er alleen maar heel erg van genieten.
- Hanneke2
- Zeer actief
Okee...Martijn schreef:Ja, maar niet elke hond wordt een monster als er over die grenzen heen gegaan wordt.Hanneke2 schreef: Elke hond heeft grenzen.
Sommige honden lopen dan gewoon zuchtend weg. Je hoeft niet meteen van je af te hakken, natuurlijk.
Honden die bij normaal kleutergedrag (en ja, daar hoort ook een beuk met een pop bij) zwaar over de zeik gaan zijn niet bepaald de norm hoor. Zeker als het een eigen peuter betreft. Niet dat alle honden nou zo nodig "normaal"moeten zijn (ik vind normaal zijn eerlijk gezegd niet zo'n doel op zich) maar ongeduldig/explosief is niet mijn meest favoriete eigenschap.
Noch Jack, noch Lilo zie ik er voor aan om een kind echt gericht aan te vallen, maar ik heb nog steeds wel ergens in mijn achterhoofd dat incident met wat ons (heel kleine ondermaatse kwetsbare) kitten had moeten worden. Superbrave, superkatvriendelijke hond, en een milde correctie. Dood kitten.
Daarop voortbordurend kunnen mijn hele kindvriendelijke honden ook een milde correctie geven en wel een gat maken in een kind. En dat vind ik eng.