Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schijnzwanger
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Schijnzwanger
Hoi allemaal,
Yana is 30 april (voor de tweede keer) loops geworden en, volgens mij, nu flink schijnzwanger? Tenminste; het enige waar ik dat aan denk te zien, zijn haar enorme tepels. Verder merk ik niets aan haar gedrag, ze is niet kattiger dan anders, verzamelt geen speeltjes of iets dergelijks. Maar haar tepels zijn echt enorm. Haar linker melklijst is helemaal opgezet en 'klotst' ook echt heen en weer tijdens het lopen. Als je haar van de linker zijkant bekijkt, is haar buiklijn door die melklijst helemaal weg. Op straat vragen mensen zelfs of ze pups heeft. Rechts zijn 'alleen' de tepels gezwollen, maar niet de hele melklijst.
Is dit normaal bij een schijnzwangerschap? En hoe lang mag dit aanhouden?
Yana is 30 april (voor de tweede keer) loops geworden en, volgens mij, nu flink schijnzwanger? Tenminste; het enige waar ik dat aan denk te zien, zijn haar enorme tepels. Verder merk ik niets aan haar gedrag, ze is niet kattiger dan anders, verzamelt geen speeltjes of iets dergelijks. Maar haar tepels zijn echt enorm. Haar linker melklijst is helemaal opgezet en 'klotst' ook echt heen en weer tijdens het lopen. Als je haar van de linker zijkant bekijkt, is haar buiklijn door die melklijst helemaal weg. Op straat vragen mensen zelfs of ze pups heeft. Rechts zijn 'alleen' de tepels gezwollen, maar niet de hele melklijst.
Is dit normaal bij een schijnzwangerschap? En hoe lang mag dit aanhouden?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Binkie
- Actief
Re: Schijnzwanger
ja normaal en bij doggen kan het helemaal extreem zijn. Gaat vanzelf over.
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Is wel een normaal beeld bij schijnzwangerschap.
Als je vindt dat de tepels erg gezwollen zijn en/of ze geeft melk, kun je ze deppen met kampferspiritus.
En het gaat niet altijd vanzelf over, dus even in de gaten houden. Als het wat langer duurt namelijk, kunnen ze melkklierontstekingen krijgen. Dat had ik met Tisha. Ze heeft een middeltje van de DA gekregen om de schijnzwangerschap te stoppen.
Als je vindt dat de tepels erg gezwollen zijn en/of ze geeft melk, kun je ze deppen met kampferspiritus.
En het gaat niet altijd vanzelf over, dus even in de gaten houden. Als het wat langer duurt namelijk, kunnen ze melkklierontstekingen krijgen. Dat had ik met Tisha. Ze heeft een middeltje van de DA gekregen om de schijnzwangerschap te stoppen.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ze geeft geen melk. Ze heeft alleen enorme tepels.MarjaV schreef:Is wel een normaal beeld bij schijnzwangerschap.
Groetjes, Karen
- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Het zou met een paar weken over moeten zijn. Bij Tisha ben ik na vier weken naar de DA gegaan.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

-
dogo4ever
- Zeer actief
Een Staffordteefje van een vriendin van mij is de laatste 2 keer schijnzwanger geworden. Zij krijgt galastop hier tegen. Dat werkt als een tierelier.
Ze heeft ook homeopatische middeltjes geprobeert maar dat was geen succes.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Een paar weken vanaf wanneer gerekend?MarjaV schreef:Het zou met een paar weken over moeten zijn. Bij Tisha ben ik na vier weken naar de DA gegaan.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me eigenlijk af: moet ik er ook wat aan doen of gaat het ook gewoon vanzelf over? Het liefst geef ik haar zo weinig mogelijk medicatie.dogo4ever schreef:Een Staffordteefje van een vriendin van mij is de laatste 2 keer schijnzwanger geworden. Zij krijgt galastop hier tegen. Dat werkt als een tierelier.
Groetjes, Karen
- Youp
- Zeer actief
Kan wel een paar weken duren. Zolang ze er zelf niet teveel last van heeft zou ik er niets aan doen. De hond van mijn ouders presteerde het om 2 wk niet te eten en viel enorm af. Toen heeft de da wel wat voorgeschreven. Ik weet alleen niet meer wat.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet wat kenmerken kunnen zijn van schijnzwangerschap (heb vaker schijnzwangere teven gehadYoup schreef:Kan wel een paar weken duren. Zolang ze er zelf niet teveel last van heeft zou ik er niets aan doen. De hond van mijn ouders presteerde het om 2 wk niet te eten en viel enorm af. Toen heeft de da wel wat voorgeschreven. Ik weet alleen niet meer wat.
Groetjes, Karen
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik vind het zelf moeilijk om te zeggen dat het van de schijnzwangerschap komt. Zo in mijn eerste gedachte zeg ik ja. En vind ik het te lang duren en zou ik er wat aan doen.
Met zoiets zou ik voelen of het (te) warm is en of er bobbeltjes te voelen zijn bij de melkklieren en of er spanning op zit ivm ontstekingen.
Met zoiets zou ik voelen of het (te) warm is en of er bobbeltjes te voelen zijn bij de melkklieren en of er spanning op zit ivm ontstekingen.