Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iets wat ik al heel lang wilde is gelukt!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

iets wat ik al heel lang wilde is gelukt!

Ongelezen bericht door M@scha »

mooi he! :I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: iets wat ik al heel lang wilde is gelukt!

Ongelezen bericht door samantha! »

Wauw dat ziet er echt super uit Mascha :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
M@scha
Zeer actief

er moeten nog plantjes in enzo, maar ik ben al heel gelukkig!

de kwartels vinden het nog wel eng, maar dat komt wel goed. ze zitten nu nog veel op hun door mij gemaakte schuilplekjes
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Ziet er :ok: uit, maar kunnen ze als het koud wordt ook naar binnen?
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Mooi :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

mim schreef:Ziet er :ok: uit, maar kunnen ze als het koud wordt ook naar binnen?

nee.

misschien maak ik dat nog, maar alles wat erin zit nu is winterhard. wel hebben ze schutplekken en maken we misschien de zijkant dicht.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

leuk :D
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gaaf hoor
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Gaaf! Echt heel leuk!

Wij hebben in de tuin een vijver, met planten en grond eromheen zeg maar.
We zitten er ook aan te denken om daar overheen, en omheen een voliere te maken!

Lijkt me zo gaaf!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Bever
Actief
Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bever »

O gaaf hoor, ben wel jaloers!
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Mooi hoor :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gaaf! Eindelijk!

Maar nu de verbeteringen hahaha. De takken. Bamboe is glad en dan krijgen ze lange nagels. :wink: Wat je moet doen is aan twee kanten een tak van hazelaar ophangen. Die moet gaan van ongeveer 4 cm dik tot hele dunne takjes om de pootjes gezond te houden. Ik zou tevens de kant grenzend aan de tuin voor de bovenste helft dichtmaken met plexiglas voor beschutting.

Langs de hele achterkant zou ik 10 cm. onder het dak en 10 cm. van de achterkant over de hele lengte een gekochte houten stok voor kanaries ophangen. Zo hebben ze een slaapplaats op de meest beschutte plek van de voliere. Planten is lastig met kanaries. Je kan een flinke bamboe in een kuip neerzetten. Wel zo dat hij niet onder de stokken zit ivm poep op de plant.

Voor de kwartels kan je bv 2 potten met siergras neerzetten. Daar zitten ze in de natuur ook onder. :wink: Dan zijn ze kalm en rustig. Je krijgt kwartels tam en uit hun schulp door ze meelwormen te voeren of buffalo's van topinsect uit de diepvries. Binnen een week eten ze dan uit je hand.

Succes! Als je wil kom ik wel een keer langs want wij moeten over een tijdje toch even afspreken omdat ik iets af moet geven binnenkort :mrgreen: :wink: Dan kan ik je wel even helpen met het ideaal maken van de kooi voor je vogels.

Groetjes Marc
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mooi :ok:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mooi hoor! :ok:

Misschien is het ook een idee om aan de achterkant iets te maken (achterwand) wat goed schoon te maken is. Zo wordt de muur denk ik snel smerig. Dat zou zonde zijn van de muur en het is op den duur ook wat hygienischer voor de vogels. :wink:

Veel plezier met je vogels!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:Gaaf! Eindelijk!

Maar nu de verbeteringen hahaha. De takken. Bamboe is glad en dan krijgen ze lange nagels. :wink: Wat je moet doen is aan twee kanten een tak van hazelaar ophangen. Die moet gaan van ongeveer 4 cm dik tot hele dunne takjes om de pootjes gezond te houden. Ik zou tevens de kant grenzend aan de tuin voor de bovenste helft dichtmaken met plexiglas voor beschutting.

dat weet ik inderdaad. ik hoor overal ook fruitbomene omdat dat niet splintert en een vriendin heeft een boomgaard, dus ik had de bamboe omdat ik nu even niks kon krijgen en dat worden dus fruittakken als vriendin gaat snoeien straks.

Langs de hele achterkant zou ik 10 cm. onder het dak en 10 cm. van de achterkant over de hele lengte een gekochte houten stok voor kanaries ophangen. Zo hebben ze een slaapplaats op de meest beschutte plek van de voliere. Planten is lastig met kanaries. Je kan een flinke bamboe in een kuip neerzetten. Wel zo dat hij niet onder de stokken zit ivm poep op de plant.

goed idee! pascal wil zowiezo wat stenen eruit halen om daar planten in te zetten. ik dacht aan een conifeertje. bamboe is ook mooi maar die moet in een kuip inderdaad anders is dadelijk alles bamboe

Voor de kwartels kan je bv 2 potten met siergras neerzetten. Daar zitten ze in de natuur ook onder. :wink: Dan zijn ze kalm en rustig. Je krijgt kwartels tam en uit hun schulp door ze meelwormen te voeren of buffalo's van topinsect uit de diepvries. Binnen een week eten ze dan uit je hand.

ok! ik heb wel al dakpannen schuin staan en daar zitten ze veel achter. siergras is een goed idee en die wurmkes ook, dus dat komt goed!

Succes! Als je wil kom ik wel een keer langs want wij moeten over een tijdje toch even afspreken omdat ik iets af moet geven binnenkort :mrgreen: :wink: Dan kan ik je wel even helpen met het ideaal maken van de kooi voor je vogels.

Groetjes Marc
Natuurlijk wil ik dat!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk is het om je vogels lekker te zien vliegen he? :wink: Ik heb ook vogels buiten en vogels binnen en ik moet bekennen dat ik veel liever naar de vogels buiten kijk. Gewoon veel lekkerder om te zien dat ze echt heen en weer kunnen vliegen.

Ik zag jouw kwartels en nu wil ik ook weer kwartels :jank: Ik heb ze nu niet en ben meteen op MP gaan kijken of ze ergens in de buurt nog kwartels hebben :oohja: :N:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:Leuk is het om je vogels lekker te zien vliegen he? :wink: Ik heb ook vogels buiten en vogels binnen en ik moet bekennen dat ik veel liever naar de vogels buiten kijk. Gewoon veel lekkerder om te zien dat ze echt heen en weer kunnen vliegen.

Ik zag jouw kwartels en nu wil ik ook weer kwartels :jank: Ik heb ze nu niet en ben meteen op MP gaan kijken of ze ergens in de buurt nog kwartels hebben :oohja: :N:

ik heb ze van een vriendin gekregen dus deze komen uit zuid limburg en volgens mij waren ze daar nu op. als ik degene van wie ik mijn kanaries heb moet geloven zit er ook iemand met kwartels in groesbeek. ik zal eens een nummer voor je vragen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”