Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en baby

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond en baby

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik vind het vooral ook een enig kind. Zo vrij en onderzoekend en helemaal lachen van het gras..
Ik moet erg lachen...het is toch ook wat zo'n enorme swiffer. Eigenlijk is haar enige orientatiepunt die neus....je ziet haar gewoon met verbazing naar de hond kijken als die lief op de rug rolt....heee, daar heb je die glimmende dop weer...nou zit hij opeens hier..prachtig!

Erg leuk filmpje. Die hond wil wel graag een knuffel en over het buikje geaaid worden, maar dat snapt dit prutteltje natuurlijk nog niet.

Dat deze eigenaar het toestaat vind ik niet zo'n probleem er zit werkelijk helemaal geen spanning in die hond en ik vermoed dat de Komondor goud waard is voor zijn eigen gezin. De hond ligt gewoon te genieten. Het meisje is overigens wel heel "zacht" en "rustig", dus de hond ziet vrijwel al haar acties aankomen ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Geen idee wat mijn hond gedaan had, ik denk opgestaan en weggelopen. Maar ik zou niet eens uitproberen. :roll:
Hoe klein dat kindje ook is, je moet er zo vroeg mogelijk mee beginnen te leren wat wel of niet toelaatbaar is bij honden. Klapjes in de snuit en trekken aan de neus is een no-no wat mij betreft. Wat gepluk aan z'n haar kan deze reus wel hebben, vond ik nog meevallen..........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik vind het een geweldig en liefdevol filmpje, echt een grote vriendelijke reus :I:
En zo gaat het hier ook een beetje, al leer ik Kylie hier wel dat ze wat voorzichtiger moet zijn i.p.v zo te tikken/slaan. Maar ja, met 16 maanden lukt dat niet altijd.

Maar als een hond hier niet tegen kan lijkt hij/zij mij niet echt geschikt om dan echt samen te leven met kleine kinderen. Er gebeurt vrij weinig spannends en de hond zelf is ook heerlijk ontspannen en lijkt er ook van te genieten.
Groetjes,
Wendy
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

hahaha heerlijk :I:
Ik zie Gol ook helemaal zo liggen.. Ik zou wel proberen te voorkomen dat ze op de neus gaat slaan, 'zachtjes zeggen' ofzo en samen aaien. Laten zien waar bv Gol het lekker vind om geaaid te worden. Zo aan deze hond te zien is het echt een lieve stoïcijnse beer die het allemaal prima vind :I:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ha, ja, dat is natuurlijk wel het verschil, bij déze hond zie ik nog geen enkele probleem. Uiteraard zou ik de verdere omgang met het kind begeleiden en het ook niet zonder toezicht toestaan, maar de kans is groot dat dat ook bij de hond in dit filmpje niet gedaan wordt :ok:
En slaan doet het kind eigenlijk niet...ze kijkt simpelweg wat dat zwarte dopding is, dat haar, een plukje gras....ze is echt aan het onderzoeken op precies dezelfde wijze als ze dat zou doen met een fisherprice toestellen-ding. Een pup doet dat met zijn bekje en een baby met haar handjes. De hond begrijpt het en nu is er een filmpje van gemaakt en in het verloop van tijd kun je het kind nog makkelijk begeleiden in wat wel en niet kan.
Als de ouders nu heel hard gaan lachen en haar steeds bij de hond zetten het komende jaar om aan bezoek te laten zien hoe grappig ze wel niet is en hoe 'n sul de hond...dán zou ik me ernstig zorgen gaan maken. "Knijp nog eens in zijn neus, hahahahaha". Het kind gaat (heftiger) herhalen wat iedereen zo vrolijk maakt, en de hond vindt de sfeer onprettig etcetera. Maar zo dit, in alle rust met mama of papa in de buurt? Zonder gelach of aanmoediging...Geen probleem.

Maar ook ik het zeker niet bij iedere hond toestaan, bij sommigen ook niet onder streng toezicht. Bonha zou het goed vinden en hooguit weglopen (waarna het kind er niet mee achterna zou mogen) en wat Yanthe doet geen idee, dat zal de tijd moeten leren als het me gegeven is :ok: .
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hahaha, zo'n komondor op z'n rug ziet er gewoon uit als een willekeurige, op een bult geveegde hoop dreads met een zwarte dop :smile: . Wat gaaf.

Ik vind het kindje droppig :I: . Zie je haar eerst wat gras uittrekken, 'hey dat lukt', vervolgens kijken of dat bij de dreads ook werkt. Nee dus, dan niet, en ze gaat weer verder. Wat een snoesje en leuk dat die hond het allemaal prima vindt.

Ik denk dat Hades het ook wel prima zou vinden, hoewel hij bij de meppen wel op zou staan en weg zou lopen, denk ik. Dan zou kindje er inderdaad niet achteraan mogen, maar Hades is over het algemeen heel rustig en voorzichtig met kinderen, dus ik zou me daar niet heel druk om maken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb niet alles gezien (zo lang naar een kind kijken is wat veel gevraagd hahaha), maar het ziet er heel vredig uit. Ik zie er niks verkeerd aan dus.

Bram zou niet in de buurt komen van het kind, negeren en weglopen.

Izzie laat ik er niet bij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Wat een fantàstische hond :I:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Wat een lieve hond :D

Zouden jullie honden zich dit ook laten welgevallen? En wat vinden jullie er van dat de eigenaar van deze hond dat allemaal toelaat

Ik denk dat Baily ook zou blijven liggen en het allemaal toestaat, Luna zou opstaan en weglopen :wink:
Maar ik zou niet toestaan dat mijn kind zo aan mijn hond trekt en doet :tongue:

Ik vind dat de eigenaar wel even wat had mogen zeggen toen het kind zo aan de neus trok en aan het "slaan" was, gewoon even zeggen van zachtjes, je doet .... pijn :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, ik vind het ook wel een mooi gezicht zo ontspannen als die hond er ook bij is. En dat kindje is inderdaad heel rustig ondernemend.
Saar zou weglopen, en weglopen, en weer weglopen. Vera zou denk ik beginnen zoals die hond, op d'r rug gaan liggen zo van "ja, doe het buikie maar :mann: ". Wat ze zou gaan doen als kindje aan d'r neus gaat zitten durf ik niet te zeggen. Dat kan ze ook wel wat eng vinden, en dan zou ze eerst 'lachen' en dan weg proberen te gaan denk ik.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lobke had dit geen probleem gevonden, RR vindt het denk ik iets te bedreigend, dan zou ze weglopen.
Bij de stabijs lijkt me dit geen goed idee, die houden niet van zoveel intimidatie.

Bij een hond als dit kan het.
Maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt bij een hond met een wat korter lontje of een die onzeker is! :N:

Ik zou wel wat grenzen gaan aangeven bij mijn kind trouwens. Kun je niet vroeg genoeg ee beginnen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Voor die baby is het gras zo'n beetje hetzelfde als de hond. Geen idee wat wel en niet pijn heeft als je eraan trekt. Ik vind dat je als ouders je kind van heel jongs af aan goed moet leren omgaan met dieren. 'Zachtjes aaien.' En dat voordoen met het handje van het kind. Als het trekt duidelijk maken dat het hondje dan 'pijn' heeft. Het blijft een hond, je weet nooit... Als hij het opeens zat wordt, is een hap snel gebeurd.
Daarnaast; deze hond vindt het prima, maar andere honden niet. Kindje moet daarmee om leren gaan.

Kinderen op laten groeien met dieren is heel goed voor het inlevingsvermogen. Maar dan moet er wel goede begeleiding zijn. :)

Verder ontzettend schattig filmpje natuurlijk. Leuke hond, leuke baby, lekkere combi! :love:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Kinderen kunnen hier altijd heel ver gaan bij Pasha. Het maakt haar allemaal niks uit, want die kids blijven balletjes gooien, raken dat nooit beu!!
Ze mogen hier alleen absoluut niet slaan of haren/staart/oren trekken. Ookal zijn het niet mijn kinderen, toch zeg ik er iets van.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Het ziet er schattig uit maar het zal hier niet gebeuren :neenee: . Bij Sam zou het kunnen maar bij Diesel niet. Ik heb een paar jaar bij een plastisch chirurg gewerkt( lang geleden) en wat ik toen heb gezien, happen van oh zo lieve labradors enz, vooral honden die dat nooit zouden doen......... Want bij honden die dat wel doen laat je dit niet toe! Die kindjes lopen nog met littekens in de ronte :ugh: . Als kinderen dat één keer mogen doen ze dat ook een keer als de hond staat te eten ozid :(
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb mijn kinderen heel snel geleerd dat je niet mag trekken aan oren, staarten, vacht en ook niet in oogjes mag prikken. Mijn dochter had dat snel door. Ik zei alleen maar: dat doet hondje au, ga maar aaien en pakte dan haar handje, maakte daarmee een aai beweging en dan was het klaar. Mijn zoontje was wat volhardender. Op een gegeven moment was ik het een beetje zat en trok hij weer eens aan oor dus trok ik aan zijn oor. Hij trok aan de staart van een hond, ik aan zijn haren. Dat heb ik een paar keer gedaan en eerlijk gezegd ook best wel hard. Ik vond dat hij maar eens moest voelen wat hij nu deed bij een hond. Toen was het snel afgelopen want hij snapte nu wel wat au was bij het hondje. Van de 5 honden was er maar 1 die op zo'n moment weg liep. De rest bleef liggen.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jola zou dat ook allemaal prima vinden :ok: Ik zou wel bij het "slaan" dat kindje even zeggen (laten zien) dat ze moest aaien ipv slaan.

Of odin ook zo relax is weet ik niet hij negeert kleine kinderen eigenlijk altijd.
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Kindje en hond :I:

Heerlijk op ontdekkingstocht die kleine..

Alleen had ik als ouder meteen gezegd aaaaaai aaaaii voorgedaan hoe je een hondje kan aaien ipv petsjes op die neus..Jong geleerd...

Bij onze Sprokkel kan dat ook zonder problemen, die zou er nog heel sullig bij kijken ook..Bij Cody echt niet!!!!!! Stamper denk ik ook niet..die zou meteen in actie komen, niet om te bijten, maar om mee te spelen..
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Wat een leuke hond en leuk kind. Vind het vooral grappig dat dat kind aan gras trekt en naar de hond kijkt van: hee, zou ik dat er ook uit kunnen trekken?

Zelf zou ik alleen wel ingrijpen als ouder. Ook al vind de hond het zo te zien allemaal best en volgens mij zelfs leuk, toch vind ik dat kinderen moeten leren dat ze niet aan de haren mogen trekken van honden en niet mogen slaan, knijpen, enz. Net zoals ze dat ook niet bij mensen mogen doen.

Ik denk dat hier Kiera en misschien Mi-Lan ook vrij veel goed zouden vinden, en zo'n klein kind ook leuk vinden, Jessy zal eerder weglopen als ze het niet leuk vind. Kiera loopt ook weg en Mi-Lan kan ik nog niet zo goed inschatten nu, die is veel te nieuwsgierig om weg te lopen denk ik :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou het kind toch wel heel jong proberen bij te brengen dat aan haren trekken etc niet de bedoeling is. Deze hond kan het dan wel prima vinden, maar vind het niet nodig. Is natuurlijk nog niet uit te leggen aan zo'n jong kindje, snap ik ook wel. Maar wel begeleiden.

Wel een ontzettend lieve hond. :I: Hier zouden ze het allevier absoluut niet pikken. :N: Spike kan eigenlijk nog het meeste hebben van kinderen. Maar dan is het nog oppassen.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik vind kinderen onder de 5 en honden zoiezo geen goede combinatie.
Ik heb zelf destijds gewacht toen de jongste 5 was om onze eerste 'gezinshond' te nemen.
Ik erger me ook kapot als ik zie hoe zo'n kind bij die hond doet.
Mijn broer heeft een Amstaff en zijn jonste is net twee.
Als ik zie hoe hij op die hond springt en hem terecht wijst houd ik mijn hart echt vast!
Nee ik vind het dus niet kunnen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het een schattig filmpje van een aandoenlijke peuter en een ontzettend lieve knuffelhond.
Lyndie en Kyra zouden dat ook gewoon toelaten, maar die zijn ook wel wat gewend als knuffelhond in verzorgingstehuizen (ook demente bejaarden kunnen nog wel eens aan haren trekken of in oogjes prikken :mrgreen: ). Lisa vind kinderen leuk maar niet die hele kleintjes dus die zou hard weglopen.
Cody, ai... :N: Die laat ik niet eens in de búúrt van kinderen, laat staan bij zo'n heel kleintje.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind dit nog niets om je druk over te maken. Honden kunnen ook best wat hebben hoor :wink: En deze hond had alle ruimte om weg te lopen als hij het kindje zat was.
Mijn nichtje van 6 maanden vind Tyra erg interessant. Laatst kwam ze naast mij liggen toen ik mijn nichtje op schoot had. Mijn nichtje begon een beetje Tyra aan te raken en toen had ze ineens haar oor vast. Ik maakte haar handje los en zei Nee, ga maar aaien. En maakte met haar handje een aai beweging. Ik denk niet dat zij het al snapt wat ik zeg :mrgreen: Ze heeft haar motoriek natuurlijk ook nog helemaal niet onder controle. Maar goed haar oor zit er nog aan en ze gaf geen kick terwijl ze erg snel wegspringt, en vreemde mensen/dingen mijd.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij Jules en Jazz zou dit wel kunnen, bij James is het hap, slik, weg baby :F:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Joepie schreef:Ik vind kinderen onder de 5 en honden zoiezo geen goede combinatie.
Ik heb zelf destijds gewacht toen de jongste 5 was om onze eerste 'gezinshond' te nemen.
Ik erger me ook kapot als ik zie hoe zo'n kind bij die hond doet.
Mijn broer heeft een Amstaff en zijn jonste is net twee.
Als ik zie hoe hij op die hond springt en hem terecht wijst houd ik mijn hart echt vast!
Nee ik vind het dus niet kunnen.
Ik ga hierin mee, ik vind het zelfs een doodeng filmpje. Ik roep altijd dat mijn honden geweldig zijn met kleine kinders, maar als zo'n hump aan hun neus gaat lopen trekken zou er toch wel geprotesteerd worden.

Ik kan me voorstellen dat je als baas harstikke trots bent als je zo'n hele lieve goedmoedige hond hebt als dit. Ik vond het ook geweldig dat onze Tijgerpoes zich met een tevreden bekkie van alles liet welgevallen door mijn peuters en later kleuters. En hij heeft ze ook nooit, echt nooit gekrabd of gebeten. (Een ander kind wel, en vrij ernstig ook.)

Dus als je 100% vertrouwen in je hond hebt, okee, dan snap ik het wel een beetje. Maar zo'n baby is zo afgrijselijk onvoorspelbaar, die kan in een fractie van een seconde besluiten dat ze in die dopneus gaat happen. En wat doet die hond dan?

Een kitten dat bij ons zou komen is nooit gekomen omdat ze in het opvanggezin heel mild werd gecorrigeerd door een superkatvriendelijke hond. Kitten dood.

En zo zou dit zomaar kunnen ontaarden in een baby met littekens voor het leven.

Ik vind het dus eng.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bij Fax zou het wel lukken, al zou hij eerder weglopen denk ik.

Bij Ds absoluut niet, die kan wel eens een toevallige aai verdragen en tegen baby's is ze erg lief (bij een opeens graaiende hand gaat ze niet reageren), maar ze moeten niet op haar af komen kruipen.

Dit op de foto vb. kan bij Ds ook niet :wink: fax is een goeie sul, hij geniet er verder niet van hoor, maar het deert hem ook niet dat het eens gebeurt :wink:

Afbeelding

uiteraard zijn kinderen en honden nooit alleen samen, maar het is ook niet zo dat als ze samen zijn, we ze constant in de gaten moeten houden. (kinderen zijn hier ook niet fulltime, gezien ikzelf geen kinderen heb)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Spok, Micron en Rio gaan prima met de kleinkinderen om ,Sien doet het ook goed maar maakt zelf nooit geen contact met ze en laat ze met rust.
Twee van mijn drie kleinkinderen zijn echt stapel op honden en dat is echt leuk om te zien.
Overigens worden de grenzen van de honden ook wel bewaakt en manen we soms tot rust en kalmte,de kinders dan wel te verstaan :mrgreen:
Vooral Spok is stapel op kinderen en vind het heerlijk als ze hier zijn en is altijd in de buurt dan van een kind te vinden.

Mijn eigen honden waren ,in een ver verleden :mrgreen: ,ook altijd prima met de kinderen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geen problemen mee.
De hond mag mij ook niet in mijn vingers hangen dus ook niet bij een kind wat ik introduceer.
Ik bepaal gedrag van kind en hond.
Honden zijn over het algemeen toleranter naar jong grut als dat wij denken hoor en net zoals gezegt kunnen ze wel ergens tegen.
Heb een bouvier bij vrienden zitten en die is best wel pittig.
Kinderen zijn nu 6 en 7 jaar oud en kunnen alles met de hond en gedragen zich ook als leiders.
De jongste zoion ligt wel eens gewoon bij de hond in de bench.
Geen probleem.
Die hond geeft zijn leven voor die 2 kleintjes.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Puck gaat hier het liefst "IN" een (klein) kind liggen. zo leuk vindt ze dat
Helemaal als ze gaan huilen, kan ze lekker moederen.
Laat ook alles met haar doen, maar ik laat het niet toe.Alleen als ik er zelf bij ben.En dan mag nog niet alles he?
Djock loopt er voor weg. Gaat alles uit de weg.
Mijn jongste kleinkind is 3 jaar en als ze huilt dan is Puck er als een moeder zo snel bij,maar dat
wordt door haar( Kleinkind) niet altijd gewaardeerd en dan wil ze wel eens een schoppende beweging maken met haar benen. Dus ik ben er meestal ook als de kippen bij en probeer in ieder geval Puck op te vangen. Mijn kleinkind wil meestal niet direct getroost worden, dus Puck gaat dan voor. Die moet getroost omdat ze geen moeder mag spelen. :engel:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

wat een onwijs lieve hond. Hier zou dat niet kunnen, Daan zou dit never nooit niet accepteren.
Ik zou dit zelf ook niet toelaten bij deze hond zonder er zelf naast te zitten en het te begeleiden.
Het kindje waar Daan vorige week naar snauwde (met schade) doet dit dus ook met hun eigen honden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Geen problemen mee.
De hond mag mij ook niet in mijn vingers hangen dus ook niet bij een kind wat ik introduceer.
Ik bepaal gedrag van kind en hond.
Honden zijn over het algemeen toleranter naar jong grut als dat wij denken hoor en net zoals gezegt kunnen ze wel ergens tegen.
Heb een bouvier bij vrienden zitten en die is best wel pittig.
Kinderen zijn nu 6 en 7 jaar oud en kunnen alles met de hond en gedragen zich ook als leiders.
De jongste zoion ligt wel eens gewoon bij de hond in de bench.
Geen probleem.
Die hond geeft zijn leven voor die 2 kleintjes.
dat het zo kán wil ik zondermeer geloven maar zoals jij het formuleert lijkt het wel alsof je er van uitgaat dat het zomaar zou moeten kunnen, bij elke hond?
Nee niet bij iedere hond.
Alhoewel zeg maar meer naar gelang de intensie van knuffelen en lichamelijk contact.
Mijn kleine nichtjes [ alle 3 onder de 8] gingen altijd trimsalon spelen met mijn honden.
Met mijn 2 boeffen ,moeder en dochter en poedel en oude shih.
Die vonden dat prachtig en leuk .
Die hoefde ik niet in de gaten te houden.

En ook wel eens de dochter van een vriendin in de werp kist gezet omdat ze wilde weten hoe de kindjes geboren werden.
Kind was toen 5 of 6 geloof ik.
Jaren later had dat kind het er nog over.

Ik geloof dat al mijn honden die ik nu heb het toe zouden staan om zo met een baby/peuter bezig te zijn op 3 na.
Die zijn niet zo van de knuffelen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”