Ha, ja, dat is natuurlijk wel het verschil, bij
déze hond zie ik nog geen enkele probleem. Uiteraard zou ik de verdere omgang met het kind begeleiden en het ook niet zonder toezicht toestaan, maar de kans is groot dat dat ook bij de hond in dit filmpje niet gedaan wordt
En slaan doet het kind eigenlijk niet...ze kijkt simpelweg wat dat zwarte dopding is, dat haar, een plukje gras....ze is echt aan het onderzoeken op precies dezelfde wijze als ze dat zou doen met een fisherprice toestellen-ding. Een pup doet dat met zijn bekje en een baby met haar handjes. De hond begrijpt het en nu is er een filmpje van gemaakt en in het verloop van tijd kun je het kind nog makkelijk begeleiden in wat wel en niet kan.
Als de ouders nu heel hard gaan lachen en haar steeds bij de hond zetten het komende jaar om aan bezoek te laten zien hoe grappig ze wel niet is en hoe 'n sul de hond...dán zou ik me ernstig zorgen gaan maken. "Knijp nog eens in zijn neus, hahahahaha". Het kind gaat (heftiger) herhalen wat iedereen zo vrolijk maakt, en de hond vindt de sfeer onprettig etcetera. Maar zo dit, in alle rust met mama of papa in de buurt? Zonder gelach of aanmoediging...Geen probleem.
Maar ook ik het zeker niet bij iedere hond toestaan, bij sommigen ook niet onder streng toezicht. Bonha zou het goed vinden en hooguit weglopen (waarna het kind er niet mee achterna zou mogen) en wat Yanthe doet geen idee, dat zal de tijd moeten leren als het me gegeven is

.