Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen overeenkomst??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cabasja
Actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Contacteer:

Wel of geen overeenkomst??

Ongelezen bericht door Cabasja »

Wie kan mij helpen...
Mensen hebben bij mij een 2de keus reu besproken,op de 1ste puppykijkdag hoorde hun de prijs,en waren hiervan geschrokken.
Omdat ik dit erg vervelend vond( het zijn kennissen die hier al 4 jaar over de vloer kwamen) heb ik hun een eerste keus willen geven maar dan wel een dekking van deze reu terug
Maar nog waren we het niet overeen gekomen met de prijs...

Ben ik nu een overeenkomst aangegaan???

Dit verhaal is al zover dat het uit gaat draaien op ene rechtszaak.
Laatst gewijzigd door Cabasja op 13 aug 2010 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: HELP!!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Cabasja schreef:Wie kan mij helpen...
Mensen hebben bij mij een 2de keus reu besproken,op de 1ste puppykijkdag hoorde hun de prijs,en waren hiervan geschrokken.
Omdat ik dit erg vervelend vond( het zijn kennissen die hier al 4 jaar over de vloer kwamen) heb ik hun een eerste keus willen geven maar dan wel een dekking van deze reu terug
Maar nog waren we het niet overeen gekomen met de prijs...

Ben ik nu een overeenkomst aangegaan???

Dit verhaal is al zover dat het uit gaat draaien op ene rechtszaak.
geen idee maar ik ga je wel verplaatsen
en Help alleen in een titel is niet altijd handig
dat doen er al zo veel
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat een rare vraag in een rare rubriek (misschien kunnen de modjes hem verplaatsen?)

Maar ik denk niet dat je hier een rechtszaak hebt hoor. In elk geval zouden de mensen (al komen ze al 4 jaar "over de vloer") bij mij niet meer over de vloer hoeven komen. Ze hadden kunnen weten wat ze ongeveer voor een pup van het ras kwijt zijn, en jij bent al coulant geweest door ze 1e keus te gaan geven.

Wat mij betreft.... die mensen zouden een deurtje verder mogen gaan, en daar proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten. En ze zouden hier beslist niet meer "over de vloer" welkom zijn.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marion. schreef:Wat een rare vraag in een rare rubriek (misschien kunnen de modjes hem verplaatsen?)

Maar ik denk niet dat je hier een rechtszaak hebt hoor. In elk geval zouden de mensen (al komen ze al 4 jaar "over de vloer") bij mij niet meer over de vloer hoeven komen. Ze hadden kunnen weten wat ze ongeveer voor een pup van het ras kwijt zijn, en jij bent al coulant geweest door ze 1e keus te gaan geven.

Wat mij betreft.... die mensen zouden een deurtje verder mogen gaan, en daar proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten. En ze zouden hier beslist niet meer "over de vloer" welkom zijn.
heb hem toevallig net verplaatst :mrgreen:
Afbeelding
Cabasja
Actief
Contacteer:

De mensen komen natuurlijk hier niet meer over de vloer.

Ik wil ook geen rechtszaak maar deze mensen wel.
Heb inmiddels al de brief van DAS gekregen met daarin dat ik gedagvaard kan gaan worden.

Het gaat er mij alleen over uit heb ik een overeenkomst met deze mensen???

Nog bedankt voor het verplaatsen...en Sorry van het titel....
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

ik zou niet weten wat er voor rechtszaak zou moeten komen?

Zij hebben een pup besproken, dus zijn ze zelf een overeenkomst aangegaan toch.
Dat ze de prijs achteraf zelf niet goed vinden, ben jij hun al in "betere kwaliteit" tegemoet gekomen, wat willen ze nou nog meer?!

Als je het voor de wet gaat bekijken, willen die mensen een product kopen, maar willen ze niet betalen. Ik zou niet weten waarom jij dan een rechtszaak aan je broek zou krijgen.

Ik denk dat het onnodig is te zeggen dat deze mensen bij mij niet meer over de vloer zouden hoeven komen.

Veel sterkte hoor!
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Een vraag, wijk je meer dan 20% van de adviesprijs vanuit de rasvereniging af (indien de rasvereniging deze hanteert)?

Wijk je beperkt af van de gemiddelde prijs, dan hebben ze gewoon pech in mijn ogen. Ze hadden kunnen weten wat de prijs is of hadden dat in ieder geval al jaren geleden eens kunnen vragen.
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

hm tegelijk geplaatst. Ik zou dan als ik jou was wel tot op het laatste kleine beetje willen weten waarom je dan gedagvaard zou kunnen worden.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik het daar voorleggen
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Cabasja schreef:De mensen komen natuurlijk hier niet meer over de vloer.

Ik wil ook geen rechtszaak maar deze mensen wel.
Heb inmiddels al de brief van DAS gekregen met daarin dat ik gedagvaard kan gaan worden.

Het gaat er mij alleen over uit heb ik een overeenkomst met deze mensen???

Nog bedankt voor het verplaatsen...en Sorry van het titel....
Ze zijn het toch niet eens met de prijs? Lijkt me niet dat je dan een overeenkomst bent aangegaan. En een pupkoper, zolang de papieren op jouw naam staan zijn ze niet de eigenaar.
Je kunt de titel aanpassen als je naar je eerste bericht gaat en op wijzigen klikt.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik daar even contact mee opnemen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat heb je gezegd dan? Dat ze hem goedkoper konden krijgen ofzo? Hoe kun je anders voor de rechter moeten komen voor een overeengekomen goedkopere prijs? :denken:
Overigens kosten hier allemaal hetzelfde of het nu 1e of 5e keus is. Wil je dat niet, zoek je maar een andere fokker... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
schnauzer
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer

Ongelezen bericht door schnauzer »

Ik kan je niet helpen, maar jeetje zeg.
Je kan er toch vanuit gaan dat een rashond geld kost.
Ik snap die mensen echt niet.
Afbeelding
Cabasja
Actief
Contacteer:

Nee de prijs is en blijft hetzelfde,maar omdat hun schrokken van de prijs..wilde ik hun tegenmoet komen om hun ipv een 2de keus ene 1ste keus te geven,natuurlijk is de prijs hetzelfde....
Maar hun dachten omdat ik hun een 1ste keus gaf maar een dekking van de reu terug wilde,hun de pup voor de prijs kregen die hun in gedachten hadden.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Erg vreemd verhaal, en wat ik eruit opmaak hebben ze geen poot om op te staan.
Lijkt mij trouwens dat DAS dat toch ook wel zou weten en niet meteen een brief versturen.

Of is dat wellicht een standaard dat zodra een zaak wordt aangemeld ze de andere partij er van op de hoogte brengen.

pfoeh lekkere (EX) kennisen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cabasja schreef:Nee de prijs is en blijft hetzelfde,maar omdat hun schrokken van de prijs..wilde ik hun tegenmoet komen om hun ipv een 2de keus ene 1ste keus te geven,natuurlijk is de prijs hetzelfde....
Maar hun dachten omdat ik hun een 1ste keus gaf maar een dekking van de reu terug wilde,hun de pup voor de prijs kregen die hun in gedachten hadden.
Kan me werkelijk niet voorstellen dat een koper mag bedenken wat voor prijs hij voor iets wil geven. Laat maar lekker voorkomen die zaak dan.
Inc

Re: Wel of geen overeenkomst??

Ongelezen bericht door Inc »

Ik heb er geen verstand van, maar kan me niet voorstellen dat je niet in je recht staat.

Waren er nog andere mensen bij als 'getuigen', zodat ze niet ineens komen met een absurde prijs zodat het jullie woord tegen hun woord is?
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Hun betalen voor jou pup en jij betaald voor een dekking van hun hond
Is toch simpel

Of ze moeten ingedachten hebben dat de pup bv 1000 euro kost en een dekking 750 dat ze nog 250 bij moesten betalen
Dat zou ook nog kunnen
Maar ik snap niet dat hier een rechtzaak van moet komen

Als hun de pup te duur vinden dan kopen ze hem toch niet
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Een overeenkomst is er pas als beide partijen akkoord gegaan zijn, en dat is volgens mij in deze situatie niet het geval.

Overigens snap ik het 1e keus/2e keus verhaal niet zo goed; een pupeigenaar krijgt toch de pup die het beste bij hem/haar past, en niet 'degene die overblijft nadat de anderen hebben gekozen'?

En wat heeft die dekreu met het verhaal te maken?
Afbeelding
Iedere dag feest!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:
Overigens snap ik het 1e keus/2e keus verhaal niet zo goed; een pupeigenaar krijgt toch de pup die het beste bij hem/haar past, en niet 'degene die overblijft nadat de anderen hebben gekozen'?
Ik wil ook mijn honden zelf kiezen hoor, ik heb dus ook altijd 1e, 2e keus etc.
Ik moet er mee trainen en sporten, niet de fokker, ik zal de adviezen van de fokker zeker mee laten wegen maar ik kies uiteindelijk. Anders koop ik daar geen hond maar ergens anders waar dat wel kan. Overigens is dit zeer gebruikelijk hoor.
En wat heeft die dekreu met het verhaal te maken?
Die 1e keus wilden ze misschien zelf houden (fokker) om er later mee te kunnen dekken. Nu verkopen ze dus hun keus maar willen wel een dekking van deze hond tegoed houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Cabasja schreef:Nee de prijs is en blijft hetzelfde,maar omdat hun schrokken van de prijs..wilde ik hun tegenmoet komen om hun ipv een 2de keus ene 1ste keus te geven,natuurlijk is de prijs hetzelfde....
Kan me werkelijk niet voorstellen dat een koper mag bedenken wat voor prijs hij voor iets wil geven. Laat maar lekker voorkomen die zaak dan.
zo denk ik er ook over.
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Dr staat toch niks op papier! :19:

En als ze zo in de hondjes geintereseerd zijn en al jaren over de vloer komen is het onderwep "wat kosten ze" toch wel een keertje voorbij gekomen?...
Afbeelding
Inc

Ayurveda schreef:Dr staat toch niks op papier! :19:
Maar dat hoeft geloof ik niet altijd. Mondelinge afspraken zijn net zo goed rechtsgeldig, als er getuigen zijn geloof ik.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Inc schreef:
Ayurveda schreef:Dr staat toch niks op papier! :19:
Maar dat hoeft geloof ik niet altijd. Mondelinge afspraken zijn net zo goed rechtsgeldig, als er getuigen zijn geloof ik.
Maar er is toch niets overeen gekomen?
Fokker deed een aanbod, pupkoper was het daar niet mee eens.
Fokker deed een ander aanbod, pupkoper was het daar ook niet mee eens.

Waar mis ik de overeenkomst? :denken:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Inc

Dat klopt inderdaad, dat was een reactie op Ayurveda dat er niets op papier stond.

Volgens mij is er ook geen overeenkomst. Maar ben wel benieuwd naar waarom de tegenpartij wel denkt een overeenkomst te hebben.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een mondelinge overeenkomst heeft ook rechtsgeldigheid. Jammere is alleen dat je die moet bewijzen/hoogst aannemelijk maken.

Als je een rb-verzekering hebt kun je die vragen te bemiddelen / ernaar te kijken, maar dan moet je rb-verzekering wel inclusief "het fokken van dieren zijn"... een hond verkopen met contract wordt vaak niet gezien als iets particuliers en moet je vaak apart hebben meeverzekerd.

Groetjes,
Suzanne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heb je ze de pup al gegeven dan? Want ze kunnen je niks maken als ze denken dat ze de pup "goedkoop" gaan krijgen. Je geeft je hondje domweg niet af voor minder. En ik begrijp al helemaal niet dat ze denken dat ze het hondje krijgen voor de prijs die ze zelf in gedachte hadden. Ik zou me nergens zorgen om maken. Jouw hondjes en die mensen doen vreselijk moeilijk. Ik zou ze een mail sturen dat de koop helaas niet door kan gaan. Dat is helemaal niet vreemd met honden. Desnoods omdat die mensen je niet meer aanstaan. Dat is reden genoeg om ze iets niet te verkopen hoor. Niks meer voor nodig. Ik heb laatst iemand over mail 5 vogels verkocht. Toen kwam de beste man ineens met het verhaal dat het vogels zouden zijn die naar het buitenland moesten en of ik even zus of zo wilde regelen. Eerder was hij een kweker en ik verkoop die vogels alleen aan echte liefhebbers dus zeker niet aan de handel. Ik heb gezegd dat hij ze niet kreeg. Klaar. Ik heb ze aan andere mensen verkocht die er wel goed mee omgaan en ze niet in een doosje of kistje naar Dubai sturen per vliegtuig. Maak het effe zeg! :ok:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Volgens mij hebben die kennissen geen poot om op te staan. Ze kunnen wel zo veel gaan eisen....Ik zou zeggen dat ik niet meer aan hen wil verkopen omdat ik ze niet meer geschikt acht voor een pup. Het vertrouwen is ook ernstig geschaad.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

freskin schreef:Volgens mij hebben die kennissen geen poot om op te staan. Ze kunnen wel zo veel gaan eisen....Ik zou zeggen dat ik niet meer aan hen wil verkopen omdat ik ze niet meer geschikt acht voor een pup. Het vertrouwen is ook ernstig geschaad.
Nou precies! En dat is reden genoeg. Meer heb je niet nodig. Je pups zijn geen geboekte vakantie of lease auto die je perse nodig hebt :ok:
Afbeelding
Cabasja
Actief
Contacteer:

Het gaat om een pup die in november is geboren,deze heeft inmiddels natuurlijk een liefde vol huisje gekregen.
En inderdaad wilde ik de reu eerst zelf houden,en doro hun de eerste keus te geven wilde ik daar wel ene dekking van terug.
Ze eisen nu een nieuwe pup,omdat ik met hun een overeenkomst ben aangegaan,nergens staat een bedrag op papier,alleen dat ik hun de eerste keus gunde,omdat hun geschrokken waren van de prijs.
Later bij de 2de puppybezoek wilde ze graag met een andere fokker langs komen om zo de beste pup uit te kiezen.
Ze waren bij deze fokker op bezoek,en vertelde dat ze de pup dus voor het berdag kregen wat hun in hun hoofd hadden.....dit kon deze fokker niet geloven,want zij heeft zelf een pup bij mij gehaald....en weet dat ik daar een hele rechte lijn in heb.
Toen ik haar dus aan de lijn had,vertelde ze met dit,waar bij mij de druppel was en heb toen dus de pup geannuleerd.
Nu dus 9 maanden later en 4 brieven later....
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap het niet zo goed. Je hebt nu al zoveel nestjes gefokt, is dit dan voor het eerst dat het je overkomen is? Werk je niet met "overeenkomsten" waar e.e.a. in vermeld staat???
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Volgens mij hebben ze ook geen poot om op te staan. Een rechtzaak om een puppy??? We leven hier toch niet in Amerika?? Of draait deze pup gouden drolletjes of zo??

Anders gewoon even een rechtswinkel of zo bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”