Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde adviezen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Vreemde adviezen

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna schreef:Ik vind het een vreemd advies van een DA als ie meteen al begint over de broodnodige castratie/sterilisatie als jij met je versche pup komt binnenstrietsen. En het liefst eigenlijk zo snel mogelijk.
Nou zeg dat.. :roll:
Ik kwam met mini pup Lola bij de DA voor haar enting en hij wilde gelijk een afspraak maken wanneer ze gecastreerd kon worden als ze 6 :eek: maanden was.
Eerst kwam de vraag of ik wilde fokken, antwoord:nee.., dus dan gelijk het mes er maar in. :ugh:
Needless to say dat ik vriendelijk bedankt heb. :engel: :F:

Hier zijn beide honden in het nest gechipt, zonder verdoving overigens. :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij krijgen zo'n 2500 / 3000 dieren per jaar binnen. Ik denk dat 90% iets voelt van de chip zetten (met 4 of 5 verschillende dierenartsen, meestal 3 vasten die ieder 1 dag komen). En natuurlijk zijner wel eens bij die piepen of katten die gillen, maar dat zijn meestal dieren die niet vastgehouden willen worden.

De naald is iets dikker dan die van een entingsnaald, maar veel voelen ze er niet van.
Een enkele toch al ondhandelbare kat gaat onder narcose en wordt dan meteen geent/gechipt/geneutraliseerd en eventueel andere nodige dingen. Maar dat is maar zelden.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Noortje schreef:Dus ik was benieuwt of er hier mensen zijn die ook van dit soort vreemde adviezen hebben gekregen/gehoord ...
Ja, ik heb het ongevraagde advies van een dierenarts gehad om mijn reu te castreren.
Want dan hoefde ik geen druppeltjes meer op te dweilen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

MirandaH schreef:Stil liggen? Er zijn nu 17 door mij gefokte pups gechipt waar ik bij was, je dacht toch niet dat zo'n frummel van 6 weken (en 1 nest zelfs 5,5 week) stil blijft liggen?

En waarom moeten ze liggen, lijkt me dat staand handiger is want het moet toch ook bij niet-rashonden tussen de schouderbladen of bij een schouderblad?
Haha, nee, ik ga er niet vanuit dat pups van 6 weken netjes stil liggen te wachten tot ze gechipt worden :D .
Ook al zei m'n vriendin dit wel zo.. Ik denk dat ze bedoelde dat ze rustig zijn? Niet constant rondjes draaien? Tsja, en het lijkt mij ook handiger als ze staan ipv liggen. Ik zal er nog eens naar vragen.. :19:
Afbeelding
Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

Bij álle dieren is het in de linkerschouder. Algemene afspraak over gemaakt zodat iedereen de chip met een reader kan vinden.

@Danoontje: Had je reu een puspiemel ofzo?

Het sterilliseren van teven wordt het liefst voor de eerste loopsheid gedaan omdat per keer dat een teef loops is de kans op baarmoederkanker met zoveel procent stijgt. Naar 4 loopsheden heeft het geen nut meer.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Noortje schreef: Het sterilliseren van teven wordt het liefst voor de eerste loopsheid gedaan omdat per keer dat een teef loops is de kans op baarmoederkanker met zoveel procent stijgt. Naar 4 loopsheden heeft het geen nut meer.
Dat gaat om melkkliertumoren. Als je die baarmoeder eruit haalt kan je er ook geen kanker meer van krijgen natuurlijk. Of dat nou gebeurt voor de 1e of na de 10e loopsheid :wink:

Ik dacht dat baarmoederkanker sowieso niet zo'n rol speelde. Melkkliertumoren, en baarmoederontsteking.
Afbeelding
Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

:oohja:

Nu weet ik weer waarom ik niet werk als dierenartsassistente. :P
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

wij hebben nog nooit het advies gekregen om te steriliseren of castreren, vind het best raar dat in NL (geen idee of dat alleen daar is hoor) zoveel aangeraden word door de DA om te castereren/steriliseren

Zena is na elke loopsheid schijndrachtig, de ene keer "harder" als de andere keer, ik heb ooit eens gevraagd aan de da of het niet beter was om haar te laten steriliseren en hij zei eigenijk, alleen als je der echt voor de volle 100% achter staat en als de teef er niet echt ziek van word zou hij het niet aanraden (Zena is wel schijndrachtig, maar buiten melk geven, verandert er niet veel aan haar, alleen de laatste keer had ze een klierontsteking)
Zena heeft ook een "bloemkooltje" (de DA noemde het anders hoor, maar ook zo) tussen haar kiezen, wij vroegen ook of het weggesneden moest worden en hij raadde het aan van niet, zolang het niet openknapt of ze niet uit haar bek gaat stinken
ik moet wel zeggen dat onze DA er enorm tegen is om in een gezonde hond te snijden
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Noortje schreef:@Danoontje: Had je reu een puspiemel ofzo?
Ja, hij had een voorhuid ontsteking en daar kwam ik even een middeltje voor kopen.

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een dag of tien een vit C pilletje wil ook nog wel eens helpen zonder snijden, maar goed dat lever minder op :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief

S@ndr@ schreef:een dag of tien een vit C pilletje wil ook nog wel eens helpen zonder snijden, maar goed dat lever minder op :mrgreen:
Dat zie je verkeerd, hoor. Het was voor mijn eigen bestwil om hem te castreren.
Want er kwamen veel mensen bij hem klagen, omdat ze steeds moesten dweilen.
Na de castratie was dat probleem steeds opgelost.
Dus, hij wilde geen overspannen huisvrouwtje van mij maken.
De lieverd :mann:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:oohja: sorry, ik snapt het niet :oops:
schattig ja :F:
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Hier gechipt zonder verdoving.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

TS: misschien werd ``onder narcose``bedoeld als plaatselijke verdoving?

Luca was al gechipped toen we haar kregen.
met Buster waren we erbij. en het is echt geen fijne prik. maar hij werd niet verdoofd.

toch kan ik me indenken dat een plaatselijke verdoving wel fijn kan zijn. geheel onder narcose is wel weer :denken:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vania schreef:wij hebben nog nooit het advies gekregen om te steriliseren of castreren, vind het best raar dat in NL (geen idee of dat alleen daar is hoor) zoveel aangeraden word door de DA om te castereren/steriliseren
Is in Engeland ook zo hoor, het is raar als je je reu niet laat castreren als hij niet voor de fok bestemd is.

Gina had een paar jaar geleden een blaasontsteking en een vaginitis die nogal hardnekkig waren.
Dat het niet over was merkte ik aan Jan die haar steeds wilde dekken, iets dat hij normaal gesproken nooit doet. Loops kon niet want Gina is gecasteerd.
Ik wilde dat ze het verder onderzochten en eventueel de urine nogmaals op kweek zetten maar dat vonden ze niet nodig en als Jan dekpogingen bleef doen kwam dat omdat hij oversekst was en maar beter zo snel mogelijk gecasteerd kon worden.
Ben heel boos geworden, heb een andere DA gezocht waar wel een kweek werd gedaan en na nog een AB kuur omdat de zaak inderdaad nog niet genezen was was alle ellende over.
Stelletje daapsen, castratie dé oplossing voor al uw problemen :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Soms dan zijn het de reuen die af en toe een piep geven of even janken met chippen.

Gistereen een laekense gehad om te trimmen.
Had een gezwel/breuk naast haar vagina vertelde ik de eigenaar.
Oh toch ......... ze was al bij de DA geweest maar deze had haar gezegt eens sexuele voorlichting te nemen. :lekkerpuh:
Want het was gewoon haar vagina.
Ik de hond op tafel en aan de eigenaar laten zien dat de vagina en breuk/gezwel naast elkaar zaten.
En dat het echt duidelijk te zien was. :80:

Wat ik ook vreemd vind van DA's is om maar gelijk het oor leeg te plukken als een hond een flinke oorontsteking heeft. :cry:

Kennisje liet haar hond helpen aan een navelbreukje...
Toen ze hem ophaalde vertelde de DA dat hij nu toch onder narcose lag en hem maar gelijk had gecastreert.
Was ook goedkoper omdat ze later ook voor de narcose moest betalen en nu niet. :denken: :devil:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

:S: dan had ik hem toch echt aangeklaagd is tie nu helemaal besodemieterd :80: zomaar gelijk even castreren, zonder toestemming :devil:
vania
Zeer actief

renee-uk schreef:
vania schreef:wij hebben nog nooit het advies gekregen om te steriliseren of castreren, vind het best raar dat in NL (geen idee of dat alleen daar is hoor) zoveel aangeraden word door de DA om te castereren/steriliseren
Is in Engeland ook zo hoor, het is raar als je je reu niet laat castreren als hij niet voor de fok bestemd is.

Gina had een paar jaar geleden een blaasontsteking en een vaginitis die nogal hardnekkig waren.
Dat het niet over was merkte ik aan Jan die haar steeds wilde dekken, iets dat hij normaal gesproken nooit doet. Loops kon niet want Gina is gecasteerd.
Ik wilde dat ze het verder onderzochten en eventueel de urine nogmaals op kweek zetten maar dat vonden ze niet nodig en als Jan dekpogingen bleef doen kwam dat omdat hij oversekst was en maar beter zo snel mogelijk gecasteerd kon worden.
Ben heel boos geworden, heb een andere DA gezocht waar wel een kweek werd gedaan en na nog een AB kuur omdat de zaak inderdaad nog niet genezen was was alle ellende over.
dat snap ik niet he
als je niet op een reu zijn ballen wilt kijken, koop dan een teef
ik snap best dat castreren/steriliseren gebeurt als het nodig is
moest Darko (die als dekreu gebruikt word) binnen een week of zo kanker in zijn ballen hebben, gaan ze er gewoon af, maar zonder medische redenen niet
hier is niets gecastreerd (tot grote spijt van de kippen, omdat Hutch zijn "opgewondenheid" om hen afreageert :oeps: ) de enige 2 die hier gecastreerd waren, waren onze bokken, maar dat was eigenlijk puur voor de stank en omdat wij toen in een veel dichtbevolkter dorpje woonde en we klachten kregen van de buren omdat die bokken zo stonken (beestjes waren amper 6 maanden oud :piew: )

wij zijn er wel over na aan het denken om Zena toch te laten castreren, maar dat is dan eigenlijk ook gewoon omdat zij na haar loopsheid altijd schijndrachtig is, de ene keer iets harder als de andere keer, maar daar zijn we nog niet uit, omdat Zena ook niet de gemakkelijkste is naar vreemde mannen toe en laat onze DA nu net een man zijn die zij niet moet :oeps:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Ik vind het een vreemd advies van een DA als ie meteen al begint over de broodnodige castratie/sterilisatie als jij met je versche pup komt binnenstrietsen. En het liefst eigenlijk zo snel mogelijk.
Ja het wordt vaak niet eens gevraagd of je wilt maar wanneer :eek:
Ik ben niet per definitie voor castratie maar, als ik zie hoeveel mensen er voor de leuk, zonder na te denken een nestje fokken, of er gefokt word met honden waar beter niet mee gefokt kan worden, weet ik niet of ik het wel zo erg vind dat de dierenarts daar standaard over begint.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

vania schreef:
renee-uk schreef:

dat snap ik niet he
als je niet op een reu zijn ballen wilt kijken, koop dan een teef
ik snap best dat castreren/steriliseren gebeurt als het nodig is
moest Darko (die als dekreu gebruikt word) binnen een week of zo kanker in zijn ballen hebben, gaan ze er gewoon af, maar zonder medische redenen niet
hier is niets gecastreerd (tot grote spijt van de kippen, omdat Hutch zijn "opgewondenheid" om hen afreageert :oeps: ) de enige 2 die hier gecastreerd waren, waren onze bokken, maar dat was eigenlijk puur voor de stank en omdat wij toen in een veel dichtbevolkter dorpje woonde en we klachten kregen van de buren omdat die bokken zo stonken (beestjes waren amper 6 maanden oud :piew: )

wij zijn er wel over na aan het denken om Zena toch te laten castreren, maar dat is dan eigenlijk ook gewoon omdat zij na haar loopsheid altijd schijndrachtig is, de ene keer iets harder als de andere keer, maar daar zijn we nog niet uit, omdat Zena ook niet de gemakkelijkste is naar vreemde mannen toe en laat onze DA nu net een man zijn die zij niet moet :oeps:
Moet ik nu denken dat jouw hond een kippenneuker is.?? :smile: :smile: :smile:
vania
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Moet ik nu denken dat jouw hond een kippenneuker is.?? :smile: :smile: :smile:
euhm Hutch is mijn mini hangbuikzwijn :lol: en sinds deze blokken (of toch nog ene want den andere heeft hij kapot gekregen) bij in de loop liggen, valt hij de kippen niet meer zo veel lastig
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

vania schreef:
bouvierpoedel schreef: Moet ik nu denken dat jouw hond een kippenneuker is.?? :smile: :smile: :smile:
euhm Hutch is mijn mini hangbuikzwijn :lol: en sinds deze blokken (of toch nog ene want den andere heeft hij kapot gekregen) bij in de loop liggen, valt hij de kippen niet meer zo veel lastig
Afbeelding
hahaha ik dacht we hebben het over honden en Hutch is dus ook een hond. :oohja:
Maar Hutch is wel een schoonheid hoor.
Daar zullen de kippetjes wel pap van lusten. :smile:
vania
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
vania schreef:
Afbeelding
hahaha ik dacht we hebben het over honden en Hutch is dus ook een hond. :oohja:
Maar Hutch is wel een schoonheid hoor.
Daar zullen de kippetjes wel pap van lusten. :smile:
had ik er misschien bij moeten zetten, dat het dus om een zwijn ging :smile:
ik bedoelde met "niets" echt "niets" dus ook hij niet
de kippen vinden hem een enorme lastpak :80: gooit met alles, breekt alles af, rijd op de kippen, loopt er over/op als hij schrikt :piew:

maar nu ik er aan denk, ik heb 1 keertje een "raar" advies gehad van onze DA, aja twas niet echt een advies
wij hadden tot 2 jaar terug ook Hutch zijn broertje, maar omdat die op een gegeven moment mij aanviel :piew: hebben wij hem laten inslapen, iets dat een enorm drama was, omdat (blijkbaar) een hangbuikzwijn enorm moeilijk in te slapen is (heb ik ook gezien)
en hij zei (het advies kwam van een andere DA) dat eigenlijk de beste manier om zo een zwijn in te laten slapen was, hem met een zware hamer tussen zijn ogen te meppen :eek: mocht hij niet van mij, heeft hij ook niet gedaan (omdat ik het dus niet wou) maar als ik toen wist hoe hard Starsky ( :mrgreen: ) heeft "afgezien" en hoe hoog de overdosis was, was dat misschien wel "beter" geweest, als hij hem dan 1 keer goed had kunnen raken, was het gelijk gedaan geweest, nu heeft hij enorm veel slaapmiddel gehad (Starsky woog iets van een 40kg en er is slaapmiddel in gegaan voor een dier van bijna 6 keer zo zwaar) en is eigenlijk nog vrij langzaam gestorven :cry:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Emma schreef:TS: misschien werd ``onder narcose``bedoeld als plaatselijke verdoving?

Luca was al gechipped toen we haar kregen.
met Buster waren we erbij. en het is echt geen fijne prik. maar hij werd niet verdoofd.

toch kan ik me indenken dat een plaatselijke verdoving wel fijn kan zijn. geheel onder narcose is wel weer :denken:
Een plaatselijke verdoving is een nare prik, hoor, vervelender dan een chip zetten iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
S@ndr@
Zeer actief

Mekkie schreef:
S@ndr@ schreef:
Ja het wordt vaak niet eens gevraagd of je wilt maar wanneer :eek:
Ik ben niet per definitie voor castratie maar, als ik zie hoeveel mensen er voor de leuk, zonder na te denken een nestje fokken, of er gefokt word met honden waar beter niet mee gefokt kan worden, weet ik niet of ik het wel zo erg vind dat de dierenarts daar standaard over begint.
Ow dus als je niet wilt fokken moeten ze er maar vanaf :piew:
Heul vreemd die redenatie
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

S@ndr@ schreef:
Mekkie schreef:
S@ndr@ schreef: Ja het wordt vaak niet eens gevraagd of je wilt maar wanneer :eek:
Ow dus als je niet wilt fokken moeten ze er maar vanaf :piew:
Heul vreemd die redenatie
Nee, juist bij honden van mensen die niet weten of ze willen fokken of een onverantwoord fok plan hebben... Vind het wel een taak van een dierenarts om te beginnen over castratie en waarom fokken niet altijd een goed idee is..
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mekkie schreef:Nee, juist bij honden van mensen die niet weten of ze willen fokken of een onverantwoord fok plan hebben... Vind het wel een taak van een dierenarts om te beginnen over castratie en waarom fokken niet altijd een goed idee is..
Gezien het aantal zogenaamde "oepsnestjes" kan ik me hier idd wel wat bij voorstellen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Een beetje voorlichting is een goed idee, maar met name bij grote honden castreren omdat er om een nest te voorkomen( vind ik een onzalig) :ugh: , ze hebben die testosteron dik nodig om die spieren te ondersteunen( maar dat is mijn idee) :19:
Danoontje powerrr
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Kennisje liet haar hond helpen aan een navelbreukje...
Toen ze hem ophaalde vertelde de DA dat hij nu toch onder narcose lag en hem maar gelijk had gecastreert.
Was ook goedkoper omdat ze later ook voor de narcose moest betalen en nu niet. :denken: :devil:
Ik wacht er al een tijdje op om deze oogjes te gebruiken. Dit lijkt me een goed moment :eek: :eek: :eek:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”