Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kalmering/ontspanningsmiddel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kalmering/ontspanningsmiddel

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb geen flauw idee of het hier goed staat, maar gezien het om eventuele medische middelen gaat, zet ik het hier neer. Mocht het bij gedrag beter op zijn plaats zijn, kan dat ook natuurlijk.

Jolie is vorige week 1 jaar geworden. Ze is eigenlijk vanaf het begin al een vrij zenuwachtig hondje. Ik heb 2 verschillende stress-banden geprobeerd, een DAP verdamper en een maand zylkene. Dit was voor haar verlatingsangst en haar angst voor andere honden. Op dat moment (dit is een paar maand geleden) had ik niet het idee dat het heel veel hielp, maar inmiddels kan ze los wel redelijk met andere honden, maar aan de lijn valt ze wel uit (met name als ik met beiden loop).

Goed dat was een inleidend verhaaltje, maar waar het nu op dit moment voornamelijk om gaat is dat ik vorige week met haar van de trap gevallen ben. Ik woon in een bovenwoning en ze moet toch wel zo'n 4 á 5x per dag naar beneden. Omdat ze nog niet zo oud is, til ik haar dus. Omdat ze zo zenuwachtig is, durft ze het ook niet goed.
Maar na de val durft ze dus eigenlijk niet meer naar beneden. Zodra ik de schuifdeur bij de trap open doe om naar beneden te gaan kruipt ze weg, gisteren zat ze te trillen als een rietje, vanochtend kroop ze achterin haar rennetje.

Dit is 1 voorbeeld, maar ze reageert in meerdere situaties wel op deze manier.

Nu vroeg ik mij af of er misschien een middel is om haar te helpen ontspannen, haar gemoedstoestand iets prettiger te laten zijn, etc. Zodat ze ook iets beter trainbaar is om haar dingen aan te leren.

Ik zit nu te denken om misschien toch zylkene nog een keer te proberen, maar dan 2 maanden, of een bach bloesem te laten samenstellen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Re: Kalmering/ontspanningsmiddel

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik zou een Bach Bloesem laten samenstellen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

waarom zou je haar niet gewoon naar beneden laten lopen nu?
Volgens mij had je de Zylkene ook langer moeten geven... en je kan natuurlijk altijd een bach bloesem laten samenstellen dat heeft bij Bowie van mij ook best goed werk gedaan.
Ook de bach bloesem duurt een tijd eer je daar de werking van merkt dus ik denk dat ik toch de zylkene langer zou geven...en je hond toch proberen zelf te laten lopen.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hier ook zo'n schrikkepiet. Bij de laatste Hernia durfde hij niet meer gaan liggen zelfs niet meer op een opstapje.
heb al geprobeert vroeger : Bachbloesems werkt niet, Clomicalm 3 maand gegeven werkt niet.
Zylkene wil ik wel uitproberen, ik heb gister een voorschrifte gekregen, maar de DA verwacht er niet veel van.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lucia
Zeer actief

Ik ben nu van plan om het haar te leren idd, maar doordat ze zo zenuwachtig is staat ze bovenaan de trap ook een beetje te ''dansen" en springen dat ik denk dat ze niet rustig genoeg is om zelfverzekerd naar beneden te gaan.

Ik heb nu frikandellen klaarliggen om het te gaan clickeren en rustig op te bouwen, maar voor haar gemoedstoestand denk ik inderdaad dat ik nog een keer zylkene ga proberen maar dan een langere periode, omdat het niet alleen nu is, maar dat ze altijd een beetje zenuwpees is.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Lucia schreef:Ik ben nu van plan om het haar te leren idd, maar doordat ze zo zenuwachtig is staat ze bovenaan de trap ook een beetje te ''dansen" en springen dat ik denk dat ze niet rustig genoeg is om zelfverzekerd naar beneden te gaan.

Ik heb nu frikandellen klaarliggen om het te gaan clickeren en rustig op te bouwen, maar voor haar gemoedstoestand denk ik inderdaad dat ik nog een keer zylkene ga proberen maar dan een langere periode, omdat het niet alleen nu is, maar dat ze altijd een beetje zenuwpees is.
Laat zeker weten hoe het verloopt, ik begin volgende week ook met Zylkene.
Luka is ook altijd zo'n zenuwpees sinds pup af.
De DA noemt onze Luka een hond met een handleiding. :D
DA wist wel nog te vertellen dat met accupunctuur ook wel eens goede resultaten worden behaald.
En hondenmassage heeft Luka ook al eens gehad.
Hij blijft toch een heel gespannen hondeke.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jolie is een sheltie, hè? Ik vind shelties vaak nogal 'mutserig' en zodra je daarin meegaat, bevestig je ze juist in die angst. Toen ik Liesje kreeg, waarschuwde haar eigenares me dat ze bang was voor de maan :roll: , voor luchtballonnen en vliegers. Daarom wilde ze ook nooit mee naar de Rijkerswoerdse plassen bij mij in de buurt omdat daar 's zomers nogal wat luchtballonnen ed. vlogen. En met volle maan liet haar vrouwtje haar ook 's avonds niet meer uit.
Ik heb het als flauwekul beschouwd en haar gewoon mee uit genomen. Naar de plassen ging ze gewoon mee, weliswaar niet los want dan nam ze de benen. Inmiddels zijn we een jaar verder en ze is nergens meer bang voor.

O ja, ze was ook een héél lastige eter, die met verse makreel en biefstuk werd verwend en zelfs die lekkere hapjes vaak liet staan. Ook dat was snel over toen Cody zich wel over haar eten wilde ontfermen. :mrgreen:
Sinds de 2e maaltijd die ze hier kreeg, heeft ze als eerste haar bak leeg.

Dus ik zou gewoon zeggen: onder de arm pakken en geen gezeur. En ook die houding uitstralen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Was het maar de Sheltie, dat ging wat gemakkelijker, die is een stuk lichter.

Nee het is de Stabij, ze is nu ongeveer 13 kilo, en het is een vrij steile trap. Gisteravond bij de trap geprobeerd, maar ze gaat alleen met de voorpoten op de 1e trede.
Ik denk dat ik het vandaag van beneden af aan ga proberen, Milo (de sheltie) heeft het op die manier ook heel snel geleerd, maar die is wat mutserigheid helemaal niet echt sheltie-eigen. Hij vindt alles wel prima.
Hij kon in het begin ook bijna niets, kende de riem niet, kende buiten niet, etc. Hij zou nu overal mee naar toe kunnen, alleen andere honden vindt hij niet geweldig.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Je hebt ook nog telizin wat je kunt proberen...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb goede ervaringen met ProQuiet. Dat is niet echt een medicijn, maar een voedingssupplement.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Lucia
Zeer actief

Telizen heb ik wel eens iets over gehoord, maar dan schijnt Zylkene toch betere effecten te halen.

Maar ProQuit ga ik me even in verdiepen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Prins heeft ook een voeding met rustgevend kruiden (ik heb de katten variant voor een kat die door de stress blaasgruis krijgt) Geloof dat de naam Prins resistance is.

Hier nu ook een stabij en ook wel neiging tot zenuwachtigheid. Ik merk ook dat hij veel uitdaging nodig heeft en anders zenwuachtig gaat lopen klieren.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lucia schreef:Was het maar de Sheltie, dat ging wat gemakkelijker, die is een stuk lichter.

Nee het is de Stabij, ze is nu ongeveer 13 kilo, en het is een vrij steile trap. Gisteravond bij de trap geprobeerd, maar ze gaat alleen met de voorpoten op de 1e trede.
Ik denk dat ik het vandaag van beneden af aan ga proberen, Milo (de sheltie) heeft het op die manier ook heel snel geleerd, maar die is wat mutserigheid helemaal niet echt sheltie-eigen. Hij vindt alles wel prima.
Hij kon in het begin ook bijna niets, kende de riem niet, kende buiten niet, etc. Hij zou nu overal mee naar toe kunnen, alleen andere honden vindt hij niet geweldig.
Dan neem ik mijn woorden terug :mrgreen: .
Ik weet niks van stabij's, ik ken dus alleen shelties en collies en hun soms overgevoeligheid m.b.t. 'normale' zaken. Zo willen heel veel collies niet op vreemde vloeren lopen. Vinden ze eng :roll: . Heb ik ook gewoon genegeerd en ze gedwongen niet zo raar te doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”