Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en werk
Moderator: moderatorteam
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hond en werk
Het hondje op de foto vind ik absoluut niet op een Tibetaan lijken. Maakt verder niet uit, is vast een leuke hond, maar ik verwacht niet, ook met lang haar, dat ze erg op een Tibetaanse Terriër gaat lijken.Kaiou schreef:Ik denk het, heb absoluut geen verstand rashonden verder, maar ik zag haar ineensNoortje schreef:Wordt ze dan zo?:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=tib ... 80&bih=632" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Vraag het anders Ellepel hier eens, zij fokt tibetaantjes. En er zijn nog meer mensen met een TT op het forum.
Als je een TT wel leuk vind (houd er wel rekening mee dat je heel veel bezig bent met de vachtverzorging, ik ben om de dag een kwartier bezig (met goed weer). Daarnaast regelmatig in bad, waardoor je ook wel 2 tot 3 uur zoet bent (1x per 3 weken).
Meer informatie over de Tibetaanse Terriër: http://detibetaanseterriernieuwssite.nl/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
maar als het om een herplaatser gaat en niet zozeer om het uiterlijk dan mag dat haar ook korter en is het allemaal minder werk? ai, wat zeg ik nu...
- Noortje
- Vaste gebruiker
Cayenne is al geplaatst! En ik zag ook dat Ensor geplaatst is. Go hondjes! 
Misschien help ik zo onbewust deze honden. Als ik een leuke op het oog heb zijn ze altijd al besproken of herplaatst.
Ik vind een TT wel leuk, maar ik las idd dat het nogal wat vachtverzorging vereist. Ik vind een beetje vachtverzorging wel leuk, maar ik heb hier ook al de pluisbol Meneer Janssen die zn eigen haar helaas niet kan borstelen... En ik zat ook al te denken dat dat echt een hoop gedoe is als ik een paar keer per week naar het bos wil en alle takken en bladeren meeneem hier naartoe.
Trouwens, ik ben ook erg fan van een Engelse Cocker. Maar het mag geen zijn want onze Selwyn was een rode Cocker. En dat herinnert me teveel aan haar. En dan kan ik m niet meenemen naar mn moeder, want die begint nog steeds (na 8 jaar) te huilen als ze een rood Cockertje ziet.
Aahw!

Misschien help ik zo onbewust deze honden. Als ik een leuke op het oog heb zijn ze altijd al besproken of herplaatst.

Ik vind een TT wel leuk, maar ik las idd dat het nogal wat vachtverzorging vereist. Ik vind een beetje vachtverzorging wel leuk, maar ik heb hier ook al de pluisbol Meneer Janssen die zn eigen haar helaas niet kan borstelen... En ik zat ook al te denken dat dat echt een hoop gedoe is als ik een paar keer per week naar het bos wil en alle takken en bladeren meeneem hier naartoe.
Trouwens, ik ben ook erg fan van een Engelse Cocker. Maar het mag geen zijn want onze Selwyn was een rode Cocker. En dat herinnert me teveel aan haar. En dan kan ik m niet meenemen naar mn moeder, want die begint nog steeds (na 8 jaar) te huilen als ze een rood Cockertje ziet.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Een choco cocker dan
(zie onderschrift
) en nee die is niet beschikbaar voor herplaatsing :N:

(zie onderschrift

En de groeten van de mannen 

- Reny
- Zeer actief
Een welsh springer?????
Wie heeft er net weer eentje terug gekregen?? shoot even het topic zoeken
Wie heeft er net weer eentje terug gekregen?? shoot even het topic zoeken

- Reny
- Zeer actief

- Noortje
- Vaste gebruiker
Omdat hij niet alleen kan zijn...top idee!
Hahaha!
Bearded collies zijn wel een maatje groter toch? 50+ cm? Schapendoes zou misschien wel wat zijn.
@Reny: Dat is echt een mooierd die je daar hebt. Ik zag laatst een choco-pup. Práchtig!
(ik zie een heleboel lieve mooie pups op internet. Jammerjammerjammer)

Bearded collies zijn wel een maatje groter toch? 50+ cm? Schapendoes zou misschien wel wat zijn.
@Reny: Dat is echt een mooierd die je daar hebt. Ik zag laatst een choco-pup. Práchtig!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Bearded collies zijn zo'n 50-53 cm maar het zijn niet zulke forse honden, ze wegen een kilo of 18-20.
Verder zijn de meesten wel "knuffelig" maar zeker ook sportief.
Verder zijn de meesten wel "knuffelig" maar zeker ook sportief.
Groetjes, Marjan
- Reny
- Zeer actief
hahahaha dat was het verhaal van de mensen, maar misschien zegt Jeanette heel wat andersNoortje schreef:Omdat hij niet alleen kan zijn...top idee!Hahaha!

- Reny
- Zeer actief
- Noortje
- Vaste gebruiker
6 maand is wel wat jong voor ons denk ik.
Maar die Nova is wel heel schetig!
Mn vriend is niet zo heel enthousiast over spaniels maar dat komt ook omdat hij ze alleen van plaatjes en foto's kent. Maar hij wil wel kennis maken met bijvoorbeeld Nova. Steenwijk is ook wel goed te doen voor ons. Dat is ook wel prettig.
Ben er blij mee dat hij nu toch open staat voor een Cocker omdat ik dit ras al goed ken.
Maar die Nova is wel heel schetig!
Mn vriend is niet zo heel enthousiast over spaniels maar dat komt ook omdat hij ze alleen van plaatjes en foto's kent. Maar hij wil wel kennis maken met bijvoorbeeld Nova. Steenwijk is ook wel goed te doen voor ons. Dat is ook wel prettig.
Ben er blij mee dat hij nu toch open staat voor een Cocker omdat ik dit ras al goed ken.
- Reny
- Zeer actief
Hahahahaha als Nova lijkt op BobNoortje schreef:Nu ik mn eigen bericht terug lees, zie ik iig dat we op zoek zijn naar een eigenwijze hond.

Het ligt natuurlijk aan de hond zelf maar speuren en agility zou best heel goed kunnen met een cocker

- Noortje
- Vaste gebruiker
Een Cocker zou perfect passen bij wat wij met de hond willen. Heerlijke honden in huis die wel lekker actief zijn. Neus-op-de-grond-hond dus speuren zou echt leuk zijn.
Ik wilde eigenlijk eerst al een Cocker maar mn vriend vond het tuthondjes...
Bedankt Reny! Wij gaan kijken naar Nova (mits ze natuurlijk nog niet besproken/geplaatst is...).
Ik wilde eigenlijk eerst al een Cocker maar mn vriend vond het tuthondjes...

Bedankt Reny! Wij gaan kijken naar Nova (mits ze natuurlijk nog niet besproken/geplaatst is...).

- Reny
- Zeer actief
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Jullie mogen ook best een keer met een stoere atletische hyperdehyperknuffelteckel komen spelen hoor! Misschien ziet je vriend dan in dat dat echt schatjes zijn! Diesel is bijvoorbeeld overdag echt heel speels.. en savonds kruipt hij heerlijk tegen je aan op de bank

en kan je dit koppie nu werkelijk weerstaan?
Verder terug in dit topic zag ik ook dat er een herplaatsteckel aangeboden werd!

en kan je dit koppie nu werkelijk weerstaan?
Verder terug in dit topic zag ik ook dat er een herplaatsteckel aangeboden werd!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar mijn opmerking over veel vachtverzorging was omdat ze vroeg of het hondje er zo uit kwam te zien als een Tibetaan (en in die link stonden foto's van langharige TibetanenRosita Compagner schreef:maar als het om een herplaatser gaat en niet zozeer om het uiterlijk dan mag dat haar ook korter en is het allemaal minder werk? ai, wat zeg ik nu...

- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, ja, een schoon huis houdt je niet met een langharige hond. Na een wandeling met modder/water/zand/takjes, kun je hier soms geen stukje parket meer zien, ze nemen alles mee in het haar.Noortje schreef: Ik vind een TT wel leuk, maar ik las idd dat het nogal wat vachtverzorging vereist. Ik vind een beetje vachtverzorging wel leuk, maar ik heb hier ook al de pluisbol Meneer Janssen die zn eigen haar helaas niet kan borstelen... En ik zat ook al te denken dat dat echt een hoop gedoe is als ik een paar keer per week naar het bos wil en alle takken en bladeren meeneem hier naartoe.

- Noortje
- Vaste gebruiker
We hebben vandaag contact gehad met asiel en we gaan snel naar Nova kijken. Hopelijk kan dat deze vrijdag nog. 

-
- Actief
- Aantal honden: 4
dat is alsnel. Succes!!ben benieuwd naar de afloop
- Reny
- Zeer actief
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
jaaaa dat zou fijn zijn voor Nova!
meer cockertjesssss! Boris vindt speuren, maar vooral zoekwerk echt geweldig! ook dingen die je gewoon kan doen wanneer je zin en tijd hebt. Zoek een leuk veld/bos uit en verstopt een favo speelgoed en Nova zoeken maar! moet je die staartjes dan eens zien gaan!
meer cockertjesssss! Boris vindt speuren, maar vooral zoekwerk echt geweldig! ook dingen die je gewoon kan doen wanneer je zin en tijd hebt. Zoek een leuk veld/bos uit en verstopt een favo speelgoed en Nova zoeken maar! moet je die staartjes dan eens zien gaan!