Machie schreef:DjockPuck schreef:
Ohh oke......dat snap ik, dat heb ik met mijn reutje ook. Die kan uren snuffelen .....als hij de kans krijgt.
Maar die van mij weegt maar 5 kilo en die "sleur" je dan gewoon weer mee.
En als ik dan door loop dan komt toch nog gauw even zijn poot omhoog. Hehe even wachten ik moet nog iets doen hoor

Die van mij weeg zo'n 35 kilo

Dus vanaf pup af aan moet hij aan de lijn meelopen zonder gesnuffel en gedoe. Lukt niet altijd hoor

Als je dat weer heel strikt doorvoert zit je met een hond die geleerd heeft niet te plassen als hij aangelijnd is. Lijkt mij ook niet altijd handig
Vera plast aangelijnd ook lastig, alleen als ze echt heel nodig moet, en die hond heeft een blaas van 20 liter, dus ze moet zelden tot nooit nodig

Da's soms best onhandig. Dan ben ik heel blij dat ze goed luistert, want dan moet ik haar in het centrum van Amsterdam ofzo weer los gooien omdat mevrouw anders de hele dag niet plast

(en dan kan je je natuurlijk afvragen of dat voor haar nou zo'n probleem is, anders zou ze immers wel plassen, maar ik vind dat dan weer niks haha).
Verder denk ik inderdaad ook dat een hond echt wel weet dat wij geen honden zijn.
Bij Saar merk ik overigens wel dat ze markeren als iets van 'jezelf laten zien' ziet. Saartje markeert alleen maar als ze niet met vreemde honden oploopt

En ik kan me ook nog wel herinneren dat Moos soms door een andere reu met een blik ervan weerhouden werd om ergens overheen te piesen. Dan tilde Moos zijn poot half op, kreeg 'the look' van een flinke reu, en deed dan net alsof hij heeeelemaal niks van plan was hoor, pomtidom