Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Misschien een hele rare vraag...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Misschien een hele rare vraag...

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Machie schreef:Mijn hond mag niet markeren aan de lijn :pffff:

Waarom niet?????? Of is dit ook een rare vraag?
Ik zie het rare er niet van in. Wat ik beslist niet wil, is dat ze tegen een andermans hegje/hekje plassen.
Dat doen ze maar op plekken wat van niemand is.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

DjockPuck schreef:

Ik zie het rare er niet van in. Wat ik beslist niet wil, is dat ze tegen een andermans hegje/hekje plassen.
Omdat ik geen zin heb bij elk plantje uren te moeten stilstaan omdat meneer wil snuffelen en dan markeren. Dat doet ie maar lekker als ie los loopt maar aan de lijn gewoon doorlopen zonder gezeur.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Zoek stok! schreef:Dat is precies waarom ik niks heb met dat roedelleider gebeuren. Ja, ik ben de baas, maar mijn honden zijn echt niet zo achterlijk dat ze denken dat ik een hond ben hoor :wink:
Nou, precies :ok: Volgens mij doet Max een heleboel dat bij een hondse roedelleider niet zou mogen. Gelukkig ben ik gewoon haar baasje, dus mag het bij mij wel.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Suzanne123 schreef:Eh... nee... uitlaten gebeurt buiten het territorium (= huis en tuin).

toch?

Suzanne
Weet ik niet..mijn Dober is wel veel alerter in en buiten het portiek dan 50 meter verderop.
Met markeren merk ik aan beide honden niks.
De een doet het sowieso nergens en de ander besproeit het liefst de gehele aarde en de rest van de kosmos.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Volgens mij heeft dat plassen niks met dominantie te maken. :scratch:
Hier plassen ze ook over elkaars plasje heen, ongeacht welke volgorde.
Inderdaad om informatie achter te laten en niet zozeer om af te schrikken ofzo...
Ik merk het ook in onze eigen tuin, sinds Fína er bij is markeert Jobbi opeens een stuk meer.
Om nog even extra te bevestigen hoe het zit, en dan niet op een 'o-kijk-mij-eens-dominant-zijn' manier.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik denk dat je in dat hele 'roedelleider gedoe' ook te ver kunt gaan, als grenzen aangeeft en duidelijk bent tegen je hond weet hij ook wel wie de baas is, dan hoef je niet bang te zijn dat als hij buiten markeert dat hij een loopje met je neemt :wink:
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Lin-C schreef:Ik denk dat je in dat hele 'roedelleider gedoe' ook te ver kunt gaan, als grenzen aangeeft en duidelijk bent tegen je hond weet hij ook wel wie de baas is, dan hoef je niet bang te zijn dat als hij buiten markeert dat hij een loopje met je neemt :wink:
Dat zou ook niet best zijn, dan liepen mijn honden nu vierkant over me heen. :N:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Machie schreef:
DjockPuck schreef:

Omdat ik geen zin heb bij elk plantje uren te moeten stilstaan omdat meneer wil snuffelen en dan markeren. Dat doet ie maar lekker als ie los loopt maar aan de lijn gewoon doorlopen zonder gezeur.
Ohh oke......dat snap ik, dat heb ik met mijn reutje ook. Die kan uren snuffelen .....als hij de kans krijgt.
Maar die van mij weegt maar 5 kilo en die "sleur" je dan gewoon weer mee. :smile:
En als ik dan door loop dan komt toch nog gauw even zijn poot omhoog. Hehe even wachten ik moet nog iets doen hoor :klaar:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

DjockPuck schreef:
Ohh oke......dat snap ik, dat heb ik met mijn reutje ook. Die kan uren snuffelen .....als hij de kans krijgt.
Maar die van mij weegt maar 5 kilo en die "sleur" je dan gewoon weer mee. :smile:
En als ik dan door loop dan komt toch nog gauw even zijn poot omhoog. Hehe even wachten ik moet nog iets doen hoor :klaar:
Die van mij weeg zo'n 35 kilo :F:
Dus vanaf pup af aan moet hij aan de lijn meelopen zonder gesnuffel en gedoe. Lukt niet altijd hoor :lol1:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Machie schreef:
DjockPuck schreef:
Die van mij weeg zo'n 35 kilo :F:
Dus vanaf pup af aan moet hij aan de lijn meelopen zonder gesnuffel en gedoe. Lukt niet altijd hoor :lol1:
Als je dat weer heel strikt doorvoert zit je met een hond die geleerd heeft niet te plassen als hij aangelijnd is. Lijkt mij ook niet altijd handig :wink: :wink:
Vera plast aangelijnd ook lastig, alleen als ze echt heel nodig moet, en die hond heeft een blaas van 20 liter, dus ze moet zelden tot nooit nodig :roll: Da's soms best onhandig. Dan ben ik heel blij dat ze goed luistert, want dan moet ik haar in het centrum van Amsterdam ofzo weer los gooien omdat mevrouw anders de hele dag niet plast :boos: (en dan kan je je natuurlijk afvragen of dat voor haar nou zo'n probleem is, anders zou ze immers wel plassen, maar ik vind dat dan weer niks haha).

Verder denk ik inderdaad ook dat een hond echt wel weet dat wij geen honden zijn.
Bij Saar merk ik overigens wel dat ze markeren als iets van 'jezelf laten zien' ziet. Saartje markeert alleen maar als ze niet met vreemde honden oploopt :wink: En ik kan me ook nog wel herinneren dat Moos soms door een andere reu met een blik ervan weerhouden werd om ergens overheen te piesen. Dan tilde Moos zijn poot half op, kreeg 'the look' van een flinke reu, en deed dan net alsof hij heeeelemaal niks van plan was hoor, pomtidom :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”