Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een zeikerd zeg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Wat een zeikerd zeg

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vanmorgen stond ik met een stelletje te kletsen die een Pitbull puppy hadden.
Enorm schattig pupje, erg leuk!
Zien we op een bepaald moment op een afstandje een oude man aan komen lopen met een Rottweiler.
Dus ik hoor die man al pratend tegen zijn hond 'kijk eens een puppy, bla bla bla'
Vraag ik aan hem of hij wat afstand wil bewaren omdat dat waarschijnlijk niet goed gaat samen met mijn honden.
Maar hij loopt doodleuk door, en begint wat te brabbelen over dat ik me niet zo druk moet maken en dat er helemaal niets gebeurt.
Dus ik nogmaals 'meneer, ik vraag of u afstand wil bewaren omdat mijn honden er niet van gediend zijn! en ik wil niet dat uw hond gebeten wordt!'
En op dat moment loop ik al wat achteruit, omdat ik het absoluut niet vertrouwde, dus ik moet door zo'n oelewapper weer achteruit met mijn honden terwijl ik juist zo gezellig met die mensen aan het babbelen was.

Begint die oude man ook nog eens te zaniken dat ik niet met honden om kan gaan, en dat door mijn eigen gedrag mijn honden niet met andere honden kunnen enz.
Overigens bleven mijn honden al die tijd heel rustig, dus geen gezeur.
Maar ik begon behoorlijk geirriteerd te raken door zijn achterlijke opmerkingen, en zei dat hij zijn opmerkingen voor zich moest houden en dat hij totaal niet weet waar hij het over heeft, en ook nog eens asociaal is omdat hij ondanks mijn vraag om afstand te houden gewoon doodleuk doorloopt.
Komt hij ook nog eens aanzetten met de opmerking dat het gevaarlijk is, mijn honden bij die pup :roll:

Die Rottweiler was trouwens een teef en hooguit een maand of tien oud, toen ik de hond eens goed had bekeken zag ik dat pas.
Als die man nou even wat afstand had bewaard dan had ik rustig kunnen bekijken wat de reactie van de honden onderling zou zijn en of contact maken zou kunnen, nu kreeg ik die kans niet eens.

Ik vraag me af of zulke mensen er wel eens bij stilstaan dat sommige honden een verleden hebben.
Je kan mensen enorm kwetsen met dat soort opmerkingen en zulk gedrag.

Er viel me bij Romeo trouwens wel iets vreemds op toen de man met zijn hond aan kwam lopen.
Hij ging op de grond liggen om de hond op te wachten, dat maakte mij een beetje onzeker, want dit heeft hij in zijn hele leven (negen jaar dus) nog nooit gedaan.
Ik wist niet zo goed wat zijn bedoelingen waren, want hij lag wat te trillen van opwinding toen hij op de grond lag te kijken naar de Rottweiler.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Re: Wat een zeikerd zeg

Nanna schreef:
Paulala schreef: Er viel me bij Romeo trouwens wel iets vreemds op toen de man met zijn hond aan kwam lopen.
Hij ging op de grond liggen om de hond op te wachten, dat maakte mij een beetje onzeker, want dit heeft hij in zijn hele leven (negen jaar dus) nog nooit gedaan.
Ik wist niet zo goed wat zijn bedoelingen waren, want hij lag wat te trillen van opwinding toen hij op de grond lag te kijken naar de Rottweiler.
Misschien was ie wel verliefd ;-) En kon bij het aanzien van zóveel schoonheid niet meer op de beentjes blijven staan. :mrgreen:

:smile: :smile: :smile:

Oh dus dat was het!!!!!!
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Paulala schreef: Er viel me bij Romeo trouwens wel iets vreemds op toen de man met zijn hond aan kwam lopen.
Hij ging op de grond liggen om de hond op te wachten,
Misschien wilde hij spelen?? Ik ken Romeo verder niet maar Baily gaat ook weleens op de grond liggen als er een andere grote hond aankomt en soms trilt ze ook...
Maar baily wilt dan gewoon lekker spelen :lol1:
Mojuan
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
Misschien wilde hij spelen?? Ik ken Romeo verder niet maar Baily gaat ook weleens op de grond liggen als er een andere grote hond aankomt en soms trilt ze ook...
Romeo is een heel dominante hond die nog nooit met hond heeft willen spelen die hij niet van dichtbij heeft gezien en heeft leren kennen.
Als een hond heel direct op hem af komt lopen, gaat hij juist in vechtmodus. En deze hond kwam echt in een rechte lijn op ons af.

Ik wist echt niet wat ik met dit gedrag aanmoest, ik had werkelijk geen idee wat hij ermee wilde zeggen.
Helaas zorgde dat bij mij voor onzekerheid, waar hij gelukkig niet op reageerde.
Maar ik zou wel graag willen weten wat het betekende, misschien bedoelde hij het wel goed, maar dat wilde ik niet uitproberen.
Baily&Luna
Zeer actief

Paulala schreef:
Baily&Luna schreef:
Romeo is een heel dominante hond die nog nooit met hond heeft willen spelen die hij niet van dichtbij heeft gezien en heeft leren kennen.
Als een hond heel direct op hem af komt lopen, gaat hij juist in vechtmodus. En deze hond kwam echt in een rechte lijn op ons af.

Ik wist echt niet wat ik met dit gedrag aanmoest, ik had werkelijk geen idee wat hij ermee wilde zeggen.
Helaas zorgde dat bij mij voor onzekerheid, waar hij gelukkig niet op reageerde.
Maar ik zou wel graag willen weten wat het betekende, misschien bedoelde hij het wel goed, maar dat wilde ik niet uitproberen.
Maar hij ging dus niet in vechtmodus staan, dus dat is wel positief :ok:
Misschien dus toch wel enthousiasme vanuit Romeo? ik ken veel honden die gaan liggen als ze willen spelen.
Maargoed als romeo nog nooit heeft willen spelen met een hond die hij dus niet van dichtbij heeft gezien, dan weet ik het ook niet :U:

Baily wilt zelf altijd spelen met grote honden, maar kleine hondjes of honden die al aankomen blaffen moet hij niets van hebben :U:

Misschien heeft Romeo ook wel voorkeuren ontwikkeld? :wink:
Maar dat je het niet wilde uitproberen snap ik ook wel, maar misschien de volgende keer langzaam toch wat laten snuffelen? en de lijn wel goed kort houden?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het kan twee dingen zijn denk ik. Of hij wilde spelen, of hij wilde aanvallen als de hond bij hem was gekomen. Tja, welke van de twee het was kan jij als baas als enige goed inschatten denk ik :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Romeo is een heel dominante hond die nog nooit met hond heeft willen spelen die hij niet van dichtbij heeft gezien en heeft leren kennen.

Ik denk dat hij al tientallen meters voordat die hond bij jullie was in de gaten had dat het om een leuk jong teefje ging hoor :mrgreen:
Dat JIJ zijn gedrag niet goed kon interpreteren was omdat jij dat nog niét wist :wink:

Maar dat is dan dus iets nieuws.
Dat heeft hij nog nooit eerder in zijn leven doorgehad, want hij nam daar niet eens de moeite voor.
Als een hond op hem af komt is dat gewoon altijd foute boel.
Het interesseert hem dan niet of het een reu of teef is, jong of oud (alleen pupjes gaat altijd goed).
Pas als hij dan de tijd neemt om zijn neus te gebruiken als de hond op kleine afstand van hem staat, DAN pas heeft hij het door en verandert zijn houding.
Dan kiest hij ervoor om óf met zijn rug ernaartoe te gaan zitten/staan (als het een 'rivaal' is in zijn ogen) óf om vriendelijk te doen en eventueel te willen spelen.

Misschien doe ik de laatste tijd dan toch iets goed waardoor hij nu wél van tevoren al bezig met onderzoeken wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Mojuan
Zeer actief

Moos schreef:Het kan twee dingen zijn denk ik. Of hij wilde spelen, of hij wilde aanvallen als de hond bij hem was gekomen. Tja, welke van de twee het was kan jij als baas als enige goed inschatten denk ik :wink:
Helaas kon ik dat niet :ugh:
Hij heeft dit nml in heel zijn leven nog niet eerder gedaan.
Mojuan
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
Maar dat je het niet wilde uitproberen snap ik ook wel, maar misschien de volgende keer langzaam toch wat laten snuffelen? en de lijn wel goed kort houden?

Dát is een grote fout, want daarmee creëer ik direct al spanning waardoor het gedoemd is te mislukken.
Ik moet hem altijd wat speling op de lijn geven, maar dat snuffelen kan op zich wel, maar pas als ik de hond even heb gezien van iets dichterbij, en dan Romeo de tijd heeft gekregen om de geur op de snuiven en de lichaamshouding te zien.
Zodra dat is gebeurd, kan ik heel goed aan hem zien wat hij wil, want als hij de hond niet moet, gaat hij er doodleuk met zijn rug naartoe zitten/staan. En dan weet ik genoeg.
Als hij de hond leuk vindt, gaat zijn staart in een lage kwispel en laat hij zijn kop iets zakken en probeert nog beter de geur op te vangen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Paulala schreef:
Moos schreef:Het kan twee dingen zijn denk ik. Of hij wilde spelen, of hij wilde aanvallen als de hond bij hem was gekomen. Tja, welke van de twee het was kan jij als baas als enige goed inschatten denk ik :wink:
Helaas kon ik dat niet :ugh:
Hij heeft dit nml in heel zijn leven nog niet eerder gedaan.
Nee, dat begreep ik al dat jij dat niet kon :mrgreen: :wink: Maar ik bedoelde meer dat iemand anders dat dan waarschijnlijk ook niet gaan kunnen als je de hond niet kent en niet hebben kunnen zien liggen/trillen :wink:
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Paulala schreef: Misschien doe ik de laatste tijd dan toch iets goed waardoor hij nu wél van tevoren al bezig met onderzoeken wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Waarschijnlijk wel :ok: :cheer:
Want ik blijf erbij dat hij wilde spelen :wink: :wink:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik ken ook hele dominante honden die gaan liggen als er een andere hond aankomt om vervolgens op te staan als de andere hond er is...en erg gaan domineren.
Ik denk dus dat het in dit geval geen speelgedrag was...
Groetjes Lianne
Baily&Luna
Zeer actief

Paulala schreef:
Baily&Luna schreef:

Dát is een grote fout, want daarmee creëer ik direct al spanning waardoor het gedoemd is te mislukken.
Ik moet hem altijd wat speling op de lijn geven, maar dat snuffelen kan op zich wel, maar pas als ik de hond even heb gezien van iets dichterbij, en dan Romeo de tijd heeft gekregen om de geur op de snuiven en de lichaamshouding te zien.
Zodra dat is gebeurd, kan ik heel goed aan hem zien wat hij wil, want als hij de hond niet moet, gaat hij er doodleuk met zijn rug naartoe zitten/staan. En dan weet ik genoeg.
Als hij de hond leuk vindt, gaat zijn staart in een lage kwispel en laat hij zijn kop iets zakken en probeert nog beter de geur op te vangen.
Ja ik bedoelde ook meer met goed kort houden, dat als je een lijn van 1,20m of 2m hebt, dat je hem al wat "verkleind" heb (met inderdaad wel wat speling) maar dat je hem ook zo bij je hebt als hij niet "lief" wilt zijn :wink:
Mojuan
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
Ja ik bedoelde ook meer met goed kort houden, dat als je een lijn van 1,20m of 2m hebt, dat je hem al wat "verkleind" heb (met inderdaad wel wat speling) maar dat je hem ook zo bij je hebt als hij niet "lief" wilt zijn :wink:
Ah op die manier :ok:
Ja, als mensen mij de kans geven om te bekijken wat de reactie van Romeo zal zijn, dan kan dat.
Maar daar kreeg ik bij deze meneer totaal de kans niet voor, want die wilde gezellig direct op me af komen lopen voor een gezellige kennismaking.
Die heel goed af had kunnen lopen in een nare situatie.
°Vicky°
Actief

Ongelezen bericht door °Vicky° »

Zou het kunnen dat het Rottweiler teefje misschien loops/bijna loops/net loops geweest is?

Die geur zou namelijk wel 'abnormaal' gedrag kunnen veroorzaken.. Dat is het eerste wat me te binnen schiet :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

°Vicky° schreef:Zou het kunnen dat het Rottweiler teefje misschien loops/bijna loops/net loops geweest is?

Die geur zou namelijk wel 'abnormaal' gedrag kunnen veroorzaken.. Dat is het eerste wat me te binnen schiet :wink:
Het zou kunnen ja, maar dan is dit dus ook de eerste keer dat Romeo daar zo op reageert, ook dat is nog niet eerder voorgekomen en hij heeft echt wel vaker loopse teefjes geroken/gezien.
Hij reageert trouwens nooit op loopse teven, die geur vindt hij helemaal niet interessant meer sinds enkele jaren.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Merlijn gaat ook vaak liggen / zitten.
Als het een teefje is springt hij op een gaat hij patserig doen van "wat ben ik leuk" en "jij ook he?" Niet vervelend, maar wel duidelijk "ik ben leuk en jij ook".
Maar, als het een reu is, kan hij aanvallend opspringen.

Mij heb je dus niet: als hij gaat liggen/zitten ga ik ernaartoe, zo rustig maar snel mogelijk ;-) en ik "begrens" hem dan. Ik blijf zo rustig mogelijk om mijn gevoel niet over te brengen en leg mijn hand door het tuig heen over zijn borst. Dat werkt (meestal) goed. Zeker omdat de tegemoetkomende partij ziet wat ik doe en ik kan dan vaak kort uitleggen "houdt niet van reuen" en "graag afstand houden". Als ik merk dat het een teefje is wat voorbij komt laat ik 'm dan wel even gaan.

Meestal werken de mensen dan mee en houden een reu bij zich. Werkt natuurlijk niet met een loslopende reu, maar ik geef tristan dan wat meer lijn, zoddat hij als bliksemafleider fungeert. Ik vraag mensen wel zodra ze binnen gehoorsafstand zijn om hun hond te komen halen omdat Merlijn dat niet gezellig vindt.

Bijkomende lastigheid: de aaibaarheidsfactor van mijn Merlijn. Mensen geloven niet dat hij zo kan uitvallen.

Dus, als jouw hond gaat liggen zou ik 'm uit de situatie halen en rustig weglopen, gewoon, om zeker te zijn dat het niet fout kan gaan.
Dit is puur gebaseerd op mijn eigen ervaring.

Overigens; als ik Merlijn wegtrek en boos doe.. is het leed niet te overzien; hij valt dan ZEKER uit.

Suzanne
Mojuan
Zeer actief

Ja, ik heb ook gewoon een paar stappen achteruit gedaan, en heb verder geen aandacht aan Romeo besteed.
Hij snuffelde toen ook gewoon wat aan een struikje, had geen interesse meer.

Helaas maakt het niet uit of ik een reu of teef tegenkom, er zijn nml ook meer dan genoeg teven die hij echt niet moet.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als Shendor gaat liggen dan zit ie in zijn aanvalmodus.
Hij is niet dominant, maar wel angstagressief.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

lianne05 schreef:Ik ken ook hele dominante honden die gaan liggen als er een andere hond aankomt om vervolgens op te staan als de andere hond er is...en erg gaan domineren.
Dit is echt exact Django's gedrag wanneer we andere honden tegenkomen.

Maar ontopic: wat een rare man zeg, en dan insinueren dat jíj geen verstand van honden hebt :piew:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

lianne05 schreef:Ik ken ook hele dominante honden die gaan liggen als er een andere hond aankomt om vervolgens op te staan als de andere hond er is...en erg gaan domineren.
Rex heeft dit inderdaad ook. Dan springt hij ineens op en maakt zich heel groot en denkt dat hij heel wat is. :piew:

Wel vervelend dat die man niet luisterde... :hmmm:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Mojuan
Zeer actief

Expecting schreef:
Dit is echt exact Django's gedrag wanneer we andere honden tegenkomen.

Maar ontopic: wat een rare man zeg, en dan insinueren dat jíj geen verstand van honden hebt :piew:

Ja, volgens hem kon ik niet met honden omgaan, want anders zouden ze wel met andere honden samen kunnen.
Ik hoop voor hem dat zijn Rottie lekker sociaal blijft, want ik ken zelf behoorlijk wat honden van dat ras die echt niet gemakkelijk zijn met andere honden.
Als het nml gebeurt dat zijn hond zo wordt, dan krijgt hij er een behoorlijke kluif aan, want het is een oud mannetje die er echt niet meer zo sterk uitzag.
Het zou hem wel een lesje leren :lees:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Suzanne123 schreef:Als het een teefje is springt hij op een gaat hij patserig doen van "wat ben ik leuk" en "jij ook he?" Niet vervelend, maar wel duidelijk "ik ben leuk en jij ook".
:smile: Wat een goede openingszin. En, werkt het voor hem?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”