Toen de pups oud genoeg werden we uitgenodigd om eens naar de pups te gaan kijken. Graag zelfs!
Ik stond daar toen met één pup in m'n armen. Een teefje. Net zoals al de andere pups was ook zij pikzwart.
Niet lang daarna kwamen er een man en een vrouw aan. Ze waren al eerder komen kijken naar de pups en waren geïnteresseerd om er eentje te kopen.
Nu moesten ze dus uit al die zwarte pups het hondje zoeken in wie ze de vorige keer ook al geïnteresseerd waren. Een teefje met een klein wit vlekje op haar teen aan haar rechter voorpoot. Daaraan konden ze haar herkennen.
"Hé, die heb ik net vast." zei ik en liet haar 'hun' hondje zien.
"Ooooh, daar is ze!" zei mevrouw blij en wou het hondje van me over nemen. Maar plots fronste ze. "Nee, dat is ze toch niet." zei ze opeens en trok haar handen weer weg.
"Jawel hoor. Een teefje met een wit vlekje op haar teentje." zei ik en wees het vlekje aan.
"Nee, nee." zei mevrouw "Dat is een reu. Wij hadden een teefje."
"Ja maar, dit is een teefje." zei ik.
"Nee, kijk maar. Daar zit zijn piemeltje." zei mevrouw en wees naar het buikje van de pup.
Bijna schoot ik in de lach. "Mevrouw, dat is waar de navelstreng heeft gezeten!"
Ik nam een van de andere pups op. Een reu dit keer. En ik liet mevrouw beide pups zien. Ik legde haar uit dat er wel degelijk een verschil zit tussen de navel en het piemeltje.
"Nou.... Da's toch ook wel erg onduidelijk te zien." zei mevrouw.