Melissa schreef:Dierenartsen doen soms vreemde uitspraken.
Heb een chihuahua gehad en als pup moest ie zn laatste enting nog hebben.
Dus wij naar de DA.. Heel dapper kwam mn pupsel de behandelkamer in wandelen.
Ik zette hem op tafel en vertelde dat ik voor zn laatste enting kwam....
De DA kwam met een muilkorf aan zetten. Deze muilkorf was vele malen te groot, maar goed.
Ik vroeg hem dan ook netjes wat hier de bedoeling van was..
De beste man keek me nogal angstig aan en zei: " Uuuhhh nouu.... die moet ie even om als het kan. Je weet maar nooit, straks grijpt ie me!"
Nou ik weet niet wie er dommer keek, hij of ik..
Maar heb meneer even duidelijk gemaakt dat hij helemaal niet bijt of wat dan ook en dat ik hem zelf wel bij zn koppie vast zou houden..
Hij heeft er even over moeten nadenken en vol twijfel heeft ie toch maar een prikje gegeven.
oh wij hebben dat eens gehad met een stafford teefje
beestje mankte, maar onze eigen Da was op verlof en zijn toen naar de da van het asiel geweest (teefje kwam van het asiel) en al bij binnenkomen zei ze "de moet een korfje om, anders doe ik niets"
ik had er geen bij en zij had er geen grote liggen, dan maar zonder korf, maar dat "onderzoek" (als je dat al zo kon noemen) was inmens snel over
dezelfde da is eens bij mijn schoonouders geweest voor enting van haar 2 rottweilers (kwamen ook beide uit het asiel waar zij werkt(e)) haar dochtertje was erbij en ze wist heel goed dat beide honden prima met kinderen om konden, zei ze tegen haar dochtertje "dat zijn heel gevaarlijke honden hoor, rottweilers

"
ook toen weer vroeg ze om muilkorven, die had mijn schoonmoeder niet, moesten wij met 2 man/vrouw de honden vast houden en zette zij heel snel de enting en weg was ze, buiten afrekenen zonder de honden er bij
"onze" da, staat mij altijd "gek" aan te kijken als ik aan kom met Shadow + muilkorf, shadow draagt de muilkorf voor de andere honden en niet voor hem, maar toch moet hij elke keer weer ff kijken

in de behandelkamer gaat hij gewoon af, Zena krijgt er ook eentje om, ook bij hem, maar dat vind hij "logisch" want Zena heeft eens een hap uit zijn arm/hand/kop (het geen het dichtste bij was) willen nemen :N:
ik krijg eigenlijk alleen maar "complimenten" zo blijf ik altijd buiten staan met de honden (Shadow blijft zelfs in de auto tot het onze beurt is) ook al is het op afspraak (zijn afspraken lopen wel eens uit) hij vroeg ooit eens waarom ik dat deed en eigenlijk is dat puur omdat ik geen zin heb om op mijn neus te gaan en geen zin heb in een gevecht in zijn wachtkamer omdat andere hun hond niet willen/kunnen bij houden en hij vond dat wel goed gezien en zei ook dat meer mensen dat zouden moeten doen (trouwens in de winter laat ik de honden in de auto zitten en ga ik zelf binnen zitten hoor

)