Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Adrenaline..
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Adrenaline..
..tot heeeel hoog!
Pff...heb de adrenaline even tot heeeel hoog zitten.
Was net aan het wandelen met de hondjes. Loop ik met beide honden aangelijnd voor een flat langs. Voor die flat liggen hele grote plantsoenen waar je tussendoor kan wandelen.
Aan de andere kant staat een groepje van een stuk of 5-6 kinderen van een jaar of 11 en op het grasveld loopt een Flatcoated (los).
Op het moment dat de Flatcoated ons ziet, komt hij met zijn haren omhoog en tanden ontbloot op ons af rennen. De kinderen beginnen met z'n allen te gillen "PIP!!!! PIP HIER!! HELP, Pip gaat naar een andere hond!!"
Ik kreeg het Spaans benauwd. Ik heb Luna meteen losgegooid en Xavi opgetild. De hond ging van een meter of 5-6 afstand naar Luna staan staren, nog steeds met de tanden bloot. Luna rende blaffend op hem af en gelukkig droop de hond af. Kinderen totaal over de zeik, maar daar kon ik me niet zo druk over maken. Ik ben meteen naar huis gelopen.
Onderweg naar huis hoor ik bij een achtertuin waar ik langs liep een jongetje vragen "Waar is de rest?" met als antwoord "Pip uitlaten".
Ik heb de honden thuis gedropt, ben terug gelopen en heb aangebeld met het hele verhaal. Ik was echt woest.
Die man lachtte me min of meer vierkant uit, want 'zijn Pip' zou nooooit grommen of zijn tanden laten zien. Toevallig kwamen op dat moment net de kinders terug met de hond en die keken bijzonder geschrokken toen ze mij zagen.
Maar zelfs toen de kinderen het verhaal bevestigden dat de hond inderdaad met ontblote tanden op ons was afgelopen, geloofde paps het niet.
Ik heb gezegd dat hij voortaan zelf zijn hond maar uit moet laten of iemand anders die er wel controle over heeft en dat als Pip het ooit waagt om mij of een van mijn honden aan te vallen, ik niet kan beloven dat hij er heelhuids vanaf zal komen. Daarna ben ik weggegaan.
Paps over de pies, kinderen over de pies...maar iedereen blijft van mijn honden af!
Pff...heb de adrenaline even tot heeeel hoog zitten.
Was net aan het wandelen met de hondjes. Loop ik met beide honden aangelijnd voor een flat langs. Voor die flat liggen hele grote plantsoenen waar je tussendoor kan wandelen.
Aan de andere kant staat een groepje van een stuk of 5-6 kinderen van een jaar of 11 en op het grasveld loopt een Flatcoated (los).
Op het moment dat de Flatcoated ons ziet, komt hij met zijn haren omhoog en tanden ontbloot op ons af rennen. De kinderen beginnen met z'n allen te gillen "PIP!!!! PIP HIER!! HELP, Pip gaat naar een andere hond!!"
Ik kreeg het Spaans benauwd. Ik heb Luna meteen losgegooid en Xavi opgetild. De hond ging van een meter of 5-6 afstand naar Luna staan staren, nog steeds met de tanden bloot. Luna rende blaffend op hem af en gelukkig droop de hond af. Kinderen totaal over de zeik, maar daar kon ik me niet zo druk over maken. Ik ben meteen naar huis gelopen.
Onderweg naar huis hoor ik bij een achtertuin waar ik langs liep een jongetje vragen "Waar is de rest?" met als antwoord "Pip uitlaten".
Ik heb de honden thuis gedropt, ben terug gelopen en heb aangebeld met het hele verhaal. Ik was echt woest.
Die man lachtte me min of meer vierkant uit, want 'zijn Pip' zou nooooit grommen of zijn tanden laten zien. Toevallig kwamen op dat moment net de kinders terug met de hond en die keken bijzonder geschrokken toen ze mij zagen.
Maar zelfs toen de kinderen het verhaal bevestigden dat de hond inderdaad met ontblote tanden op ons was afgelopen, geloofde paps het niet.
Ik heb gezegd dat hij voortaan zelf zijn hond maar uit moet laten of iemand anders die er wel controle over heeft en dat als Pip het ooit waagt om mij of een van mijn honden aan te vallen, ik niet kan beloven dat hij er heelhuids vanaf zal komen. Daarna ben ik weggegaan.
Paps over de pies, kinderen over de pies...maar iedereen blijft van mijn honden af!
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Adrenaline..
uiteindelijk moet je inderdaad altijd voor je eigen hond kiezen want die moet je uiteindelijk weer mee naar huis nemen....
Hoe onverantwoordelijk kunnen sommige ouders zijn zeg....
Hoe onverantwoordelijk kunnen sommige ouders zijn zeg....

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Schrikken zeg! gelukkig is het goed afgelopen!
Ik hoop dat je hem voortaan niet meer tegenkomt of anders gewoon netjes aan de lijn met iemand die er controle over heeft.
Ik hoop dat je hem voortaan niet meer tegenkomt of anders gewoon netjes aan de lijn met iemand die er controle over heeft.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Jeetje wat eng! Wat een onverantwoorde man zeg, sowieso omdat hij dus blijkbaar zijn hond niet goed (genoeg) in kan schatten maar vind ook niet dat je kinderen van die leeftijd al zonder toezicht een hond moet laten uitlaten.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- els1
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.
Zo hee!
Die kerel zou je zelf wel met ontblote tanden willen opjagen!
Goed gereageerd van jou hoor!
Een flatcoate is nu ook niet echt een heel klein hondje maar zowiezo vind ik niet dat kinderen die zo jong zijn met een hond los op straat horen te lopen...
Papa is en blijft echt wel verantwoordelijk maar neemt zn verantwoordelijkheid niet.
Slecht hoor..
En ik zag dat je ridgebacks had, niet zo een slimme flatcoate
groetjes Els
Die kerel zou je zelf wel met ontblote tanden willen opjagen!
Goed gereageerd van jou hoor!
Een flatcoate is nu ook niet echt een heel klein hondje maar zowiezo vind ik niet dat kinderen die zo jong zijn met een hond los op straat horen te lopen...
Papa is en blijft echt wel verantwoordelijk maar neemt zn verantwoordelijkheid niet.
Slecht hoor..
En ik zag dat je ridgebacks had, niet zo een slimme flatcoate
groetjes Els
Chico
Lindsy
Nala
Madness
Kim- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ergste vind ik nog, dat het gewoon ontkend wordt. "Dat doet mijn hond niet". Jawel, dat doet jouw hond wel!!
En als je hem zelf had uitgelaten, had je het gezien! (of misschien was het dan niet gebeurd?)
Ik heb werkelijk geen idee wat ik zou moeten doen, als het echt mis ging. Nu was Luna losmaken mijn eerste ingeving, zodat ze in ieder geval weg kon rennen en de ruimte had. En Xavi optakelen dus.
Maar als die hond serieus Luna te grazen neemt, kan ik helemaal niks! En van die kinderen hoef ik niet te verwachten dat ze Pip er wel even af komen halen. Het lijkt 'een kleinigheidje', maar het kan zo gruwelijk misgaan.
En als je hem zelf had uitgelaten, had je het gezien! (of misschien was het dan niet gebeurd?)
Ik heb werkelijk geen idee wat ik zou moeten doen, als het echt mis ging. Nu was Luna losmaken mijn eerste ingeving, zodat ze in ieder geval weg kon rennen en de ruimte had. En Xavi optakelen dus.
Maar als die hond serieus Luna te grazen neemt, kan ik helemaal niks! En van die kinderen hoef ik niet te verwachten dat ze Pip er wel even af komen halen. Het lijkt 'een kleinigheidje', maar het kan zo gruwelijk misgaan.
- els1
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.
Een kleinigheidje kan zo maar iets groots zijn!
Je hebt gewoon naar mijn mening goed gehandeld!
Hij zal zn eigen hond nog wel gaan herkennen zoals jij kennis met pip heb mogen maken.
Vast!
gr. Els
Je hebt gewoon naar mijn mening goed gehandeld!
Hij zal zn eigen hond nog wel gaan herkennen zoals jij kennis met pip heb mogen maken.
Vast!
gr. Els
Chico
Lindsy
Nala
Madness
Kim-
blondie
- Zeer actief
Ik snap de adrenaline hoor, en de frustratie. Maar waarom liet je je ene hond los?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ten eerste omdat Luna geen kant op kan als hij daadwerkelijk aan zou vallen. Ten tweede als 'afleiding', zodat ik Xavi omhoog kon takelen, want die is helemaal weerloos.blondie schreef:Ik snap de adrenaline hoor, en de frustratie. Maar waarom liet je je ene hond los?
Ik had geen flauw idee wat ik moest doen en dit was het enige dat ik kon bedenken.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik denk dat je je eigen honden het best in kan schattne over wat op dat moment het beste is om te doen. Wat voor de ene hond werkt, werkt niet voor alle honden. Vind dat je t goed hebt aangepakt al met al, mij zou t dun door de broek zijn gelopen. Gok maar zo dat die kwijlo van mij zo'n uitnodiging niet makkelijk zou kunnen afslaan
En daar ligt ook het gevaar voor die hond zelf vind ik, die kan er tenslotte niks aan doen dat er geen echte baas bij hem loopt op zo'n moment. Als hij zo een keer een hond tegenkomt die best in is voor en robbertje vechten :N: Ook traumatisch voor die kinderen dan nog eens een keer!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Ayurveda
- Zeer actief
Jeetje, ik kan me daar ook zooo aan ergeren
ouders hebben geen zin om de hond uit te laten dus hup die mag met de kinderen mee en die weten vaak niet eens hoe ze met de hond om moeten gaan...
Pas hier nog een iellig verstandelijk gehandicapte jongen, de gehele tijd met mobieltje aan het oor en aan de lijn een niet luisterende sint-bernard en nog een andere grote kruising!
En hoe, schreeuwen tegen die honden, keihard aan de riem trekken dat ze moeten luisteren...
Ik snap sommige mensen echt niet!!!
ouders hebben geen zin om de hond uit te laten dus hup die mag met de kinderen mee en die weten vaak niet eens hoe ze met de hond om moeten gaan...
Pas hier nog een iellig verstandelijk gehandicapte jongen, de gehele tijd met mobieltje aan het oor en aan de lijn een niet luisterende sint-bernard en nog een andere grote kruising!
En hoe, schreeuwen tegen die honden, keihard aan de riem trekken dat ze moeten luisteren...
Ik snap sommige mensen echt niet!!!

-
blondie
- Zeer actief
Nou ja het is gelukkig goed afgelopen.. maar maatje weet ik hoeveel van Nanna was niet in je opgekomen of je eigen muil opentrekken?Irisz schreef:Ten eerste omdat Luna geen kant op kan als hij daadwerkelijk aan zou vallen. Ten tweede als 'afleiding', zodat ik Xavi omhoog kon takelen, want die is helemaal weerloos.blondie schreef:Ik snap de adrenaline hoor, en de frustratie. Maar waarom liet je je ene hond los?
Ik had geen flauw idee wat ik moest doen en dit was het enige dat ik kon bedenken.
Veel mensen maken het niet mee lijkt wel.. maar ik krijg er ook toch wel vaak mee te maken als ik over straat loop.. en die van mij zullen zich niet op de rug werpen.. dus kllik ik ze zowiezo niet los in zo'n situatie... en als ze los zijn klik ik ze vast
Stug doorlopen helpt vaak wel en anders de hond blokken grote bek geven of toch een tikkie terug.. kan me wel voorstellen dat als je met een pup loopt dat je weer wat anders loopt want je wilt gewoon geen gesodemieter en negatieve ervaringen.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
@ blondie: Ik snap je reactie, maar ik denk dat er meer dingen meespelen. Luna is geen vechter, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze het uitlokt. Je voeten gebruiken
of schreeuwen had inderdaad gekund, maar stel dat de hond daar niet van onder de indruk is, heb ik geen tijd meer voor een plan B.
Je hebt 2 tellen de tijd om te bedenken wat je doet en dit kwam gewoon als eerste in me op.
Ik heb een pup bij me die ik wil beschermen en van daaruit heb ik gehandeld.
of schreeuwen had inderdaad gekund, maar stel dat de hond daar niet van onder de indruk is, heb ik geen tijd meer voor een plan B.
Je hebt 2 tellen de tijd om te bedenken wat je doet en dit kwam gewoon als eerste in me op.
- Crista
- Zeer actief
zag net je verhaal op 't ridgeback forum al, maar ik zat er nog even over na te denken... hier lopen wel eens erfhonden die denken dat de weg ook nog hun erf is en Mitch is aan de lijn niet aardig
Loslaten durf ik niet omdat Mitch de hond dan ook achterna zou kunnen gaan (het erf weer op), maar tegenwoordig zet ik een enorme muil op zodat de hond wegloopt en het baasje naar buiten komt! Tegen het baasje zeg ik dan dat Mitch heel erg agressief is aan de lijn en dat hij andere honden grijpt (zo erg is het niet maargoed), helaas is dit de enige manier om te zorgen dat deze mensen op hun hond gaan letten. Je wordt er echt kots ziek van..
In jouw geval gaat het helemaal om een achterlijke vent want hij geeft een aantal kinderen de verantwoording over zijn hond die hij niet eens goed kent.. het is echt te hopen dat zijn ogen open gaan!!
In jouw geval gaat het helemaal om een achterlijke vent want hij geeft een aantal kinderen de verantwoording over zijn hond die hij niet eens goed kent.. het is echt te hopen dat zijn ogen open gaan!!
- Crista
- Zeer actief
je moet op dat moment gewoon doen wat je gevoel zegt want er is te weinig tijd om na te denken.. toch fijn dat Loens dan de afleider kan zijn, daar mag je best een beetje trots op zijn hoorIrisz schreef:@ blondie: Ik snap je reactie, maar ik denk dat er meer dingen meespelen. Luna is geen vechter, dus ik hoef niet bang te zijn dat ze het uitlokt. Je voeten gebruiken
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Kan me goed voorstellen dat je de adrenaline hoog hebt zitten! Ik had gisteren een soortgelijke situatie en had ook geen idee hoe te reageren door alles wat er in mn hoofd spookte.

Ook heel herkenbaar! Kan best zijn dat hij dat nooit eerder gedaan heeft, maar als iemand anders je dat komt vertellen als je er zelf niet bij was en je kinderen zeggen het notabene ook, dan moet je dat toch gewoon serieus nemen?!Irisz schreef:Het ergste vind ik nog, dat het gewoon ontkend wordt. "Dat doet mijn hond niet". Jawel, dat doet jouw hond wel!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou idd. een brul geven en indien nodig een schop... maar als ik Xena bij me had, had ik die iig ook losgelaten aangezien die niet uit zichzelf zal gaan knokken maar indien nodig wel haar 'mannetje' staat.
Zeker als ik er een pup bij zou vast hebben...
Zeker als ik er een pup bij zou vast hebben...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat soort dingen zou ik niet zo gauw doen
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Fijn is dat hé
, dat doet mijn hond niet!
Jaja.
Goed dat je Loens hebt losgemaakt
, ik zou Lola ook losknippen. 
Jaja.
Goed dat je Loens hebt losgemaakt

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Echt heel erg vervelend zulke dingen. Je probeert, zeker met je pup, het zo goed mogelijk te doen en ze sociaal te houden en dan krijg je dit soort dingen.
Ik had het op vakantie met Cash. Was lekker met hem aan het wandelen op het vakantieterrein waar ook ons huisje zich op bevond. Ik loop nietsvermoedend over het pad, Cash aan de lijn, komen er ineens vanaf een erfje 2 honden maatje labrador op ons afstuiven. Ook tanden bloot, grommen etc. Cash schrok zich dood en probeerde weg te komen, wat niet ging want hij zat aan de lijn. Ik ga bijna onderuit, krijg nog een grote kiezel hard tegen mn kuit aan en op het moment dat ik woest begin te worden bijt die ene hond vol in Cash zijn kont.
En dan staat er zo'n lompe trut vanaf het erf "kom hier! hier komen! nu!" naar dr honden te roepen.
Ik ben ook niet aardig gebleven en gezegd dat ze verdomme zulke honden aan de lijn moet leggen en dat dit toch echt niet kan.
Ik kreeg ook zo'n 'waar maak je je druk om mens' reactie van haar.
En er dan vervolgens iets aan doen? welnee joh, paar dagen later liep ik daar weer en kwamen ze verdorie weer aangevlogen. Maar dit keer was ik voorbereid en heb uitgehaald naar die honden waarop ze afdropen.
Leuke was dat Cash daarna heel erg op zijn hoede was op die weg en eigenlijk niet langs dat huis wilde lopen.
Het is bij Cash ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Het is nu al de 3e keer dat hij zoiets meemaakt en ik merk nu dat zijn houding dus veranderd naar een op afstand grote mond hebben uit onzekerheid. Echt niet leuk en ik kan daar nu fijn mee aan de slag terwijl het gewoon een sociale lieve hond is wat ik graag zo wil houden maar dit soort mensen maken je het wel erg lastig hoor.
Ik had het op vakantie met Cash. Was lekker met hem aan het wandelen op het vakantieterrein waar ook ons huisje zich op bevond. Ik loop nietsvermoedend over het pad, Cash aan de lijn, komen er ineens vanaf een erfje 2 honden maatje labrador op ons afstuiven. Ook tanden bloot, grommen etc. Cash schrok zich dood en probeerde weg te komen, wat niet ging want hij zat aan de lijn. Ik ga bijna onderuit, krijg nog een grote kiezel hard tegen mn kuit aan en op het moment dat ik woest begin te worden bijt die ene hond vol in Cash zijn kont.
En dan staat er zo'n lompe trut vanaf het erf "kom hier! hier komen! nu!" naar dr honden te roepen.
Ik ben ook niet aardig gebleven en gezegd dat ze verdomme zulke honden aan de lijn moet leggen en dat dit toch echt niet kan.
Ik kreeg ook zo'n 'waar maak je je druk om mens' reactie van haar.
En er dan vervolgens iets aan doen? welnee joh, paar dagen later liep ik daar weer en kwamen ze verdorie weer aangevlogen. Maar dit keer was ik voorbereid en heb uitgehaald naar die honden waarop ze afdropen.
Leuke was dat Cash daarna heel erg op zijn hoede was op die weg en eigenlijk niet langs dat huis wilde lopen.
Het is bij Cash ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Het is nu al de 3e keer dat hij zoiets meemaakt en ik merk nu dat zijn houding dus veranderd naar een op afstand grote mond hebben uit onzekerheid. Echt niet leuk en ik kan daar nu fijn mee aan de slag terwijl het gewoon een sociale lieve hond is wat ik graag zo wil houden maar dit soort mensen maken je het wel erg lastig hoor.

Cash v Heiligental en Flow.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:tja dat soort dingen is een
, vind het wel super dat je aangebeld hebt,
dat soort dingen zou ik niet zo gauw doen
Ik ook niet, heb het ook nooit eerder gedaan. Vaak weet je ook niet waar een hond vandaan komt.
Maar nu hoorde ik het toevallig en ik had de adrenaline nog vrij hoog zitten en die moest ik op iemand kwijt.
Normaal ben ik best wel een mietje en eigenlijk nooit boos, maar als ik eenmaal boos ben........
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Cash; inderdaad, het is zo ontzettend zonde. Sowieso met elke hond, maar zeker met jonge honden.
Ik ben Luna aan het aanleren om gesnauw/blaffen van andere honden te negeren en nu moet je haar er min of meer op af sturen. Ideaal.
Ik hoop maar gewoon dat de baasjes toch wel lering hieruit hebben getrokken, ook al geven ze dat niet toe. Of dat de kinderen zo geschrokken zijn dat ze niet meer alleen met de hond weg durven. Dan is het hopelijk niet nodig dat het een keer echt mis gaat.
Ik ben Luna aan het aanleren om gesnauw/blaffen van andere honden te negeren en nu moet je haar er min of meer op af sturen. Ideaal.
Ik hoop maar gewoon dat de baasjes toch wel lering hieruit hebben getrokken, ook al geven ze dat niet toe. Of dat de kinderen zo geschrokken zijn dat ze niet meer alleen met de hond weg durven. Dan is het hopelijk niet nodig dat het een keer echt mis gaat.