Ensor zou in onze situatie niet goed kunnen aarden.

Moderator: moderatorteam
Nee, zo negatief bedoel ik t niet, maar ik zou zelf niet eens zo uitgebreid over bv die 24 uur alleen beginnen. Je zoekt een hondje dat af en toe een paar uur alleen kan zijn, punt. Maar goed; je wilt gewoon eerlijk en openhartig met zon organisatie spreken, dat snap ik heel goed. Ik heb alleen zelf niet een al te hoge pet van de mensen die dergelijke adoptie-beslissingen nemen.Noortje schreef:Doe ik dat dan? Mijn leefomstandigheden omlaag halen?![]()
Ik vind dat wel begrijpelijk hoor. Buitenlandse herplaatsers hebben vaak nog nooit zonder andere honden geleefd of zelfs nooit in een huis. Dat vergt toch vaak wat meer tijd om te wennen dan een hond die vanuit een Nederlandse gezinssituatie in een asiel terecht is gekomen.Ragyo schreef:Ik vind het prima kunnen voor een volwassen hond, zeker als de hond tussendoor wordt uitgelaten. Mijn honden zijn ook gemiddeld 24 uur per week alleen (nu ja met zijn tweeen alleen dan).
Mijn ervaring is dat stichtingen voor (buitenlandse) herplaatsers soms wel erg strenge eisen stellen, je kan soms alleen een hond krijgen als je zowat de hele dag thuis zit lijkt wel. Ik kwam in ieder geval ook bij een aantal stichtingen niet in aanmerking voor een hond. Laat je er niet gelijk door ontmoedigen hoor.
Eh...Noortje schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Nou dat heb ik nu ook niet meer. We hebben dan ook besloten nu via dierenasiels te zoeken.
Wat ik daaraan sowieso veel fijner vind is dat je de hond even kan ontmoeten. Een hond kan op papier wel bij je te lijken passen maar irl helemaal niet bij je passen.
Ik ben ook niet zo'n fan van organisaties die zwervers uit het buitenland over laten komen. Kijk naar Ensor, die is uit Spanje gekomen en hier al 2x herplaatst en nu zit hij weer zonder baas. Zijn genoeg Hollandse hondjes die een mandje zoeken.
Ik heb dan ook een mail terug gedaan met de vraag waarom zij vonden dat Ensor te lang alleen zou zijn. Natuurlijk wilden we hem ontmoeten maar we moesten eerst onze gegevens doormailen.Hanneke2 schreef:Eh...Noortje schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Nou dat heb ik nu ook niet meer. We hebben dan ook besloten nu via dierenasiels te zoeken.
Wat ik daaraan sowieso veel fijner vind is dat je de hond even kan ontmoeten. Een hond kan op papier wel bij je te lijken passen maar irl helemaal niet bij je passen.
Ik ben ook niet zo'n fan van organisaties die zwervers uit het buitenland over laten komen. Kijk naar Ensor, die is uit Spanje gekomen en hier al 2x herplaatst en nu zit hij weer zonder baas. Zijn genoeg Hollandse hondjes die een mandje zoeken.
Ensor zit in Nederland in een opvanggezin, dus je zou vantevoren kennis kunnen maken. En als ik smoorverliefd was op een hond en de stichting ging moeilijk doen, zou ik toch nog effe doorzetten. Want waarom zijn jullie niet geschikt? Dat alleen blijven kan hij, dus dat is het niet, ik zou op zijn minst precies willen weten op welk punt ik dan afviel als geschikte baas.
Die 2 x herplaatst zijn daar kan die hond en in dit geval ook de stichting niks aan doen, denk ik. De grens tussen te makkelijk en te streng plaatsen is heel erg lastig natuurlijk, feitelijk kan je het als stichting nooit goed doen.![]()
Ik kreeg mijn 2 buitenlanders ook niet zomaar mee hoor, daar is over allebei heel wat (goeie) discussie geweest met de stichtingen.
Genoeg Hollandse honden die een mandje zoeken... tsja, dat is relatief. Maar golden retrievers zitten er zat in de asiels.
In elk geval veel succes en ik hoop dat jullie een geweldige hond een fijn thuis kunnen geven.
Ik denk toch dat je dan bij de goeie buitenlandse stichtingen een goeie kans maakt om daar je wereldhondje vandaan te halen. In de Nederlandse asiels zitten ook hartstikke leuke honden, maar wij konden er destijds niet eentje vinden die echt bij ons paste.Noortje schreef:Ik heb dan ook een mail terug gedaan met de vraag waarom zij vonden dat Ensor te lang alleen zou zijn. Natuurlijk wilden we hem ontmoeten maar we moesten eerst onze gegevens doormailen.Hanneke2 schreef:Eh...Noortje schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Ensor zit in Nederland in een opvanggezin, dus je zou vantevoren kennis kunnen maken. En als ik smoorverliefd was op een hond en de stichting ging moeilijk doen, zou ik toch nog effe doorzetten. Want waarom zijn jullie niet geschikt? Dat alleen blijven kan hij, dus dat is het niet, ik zou op zijn minst precies willen weten op welk punt ik dan afviel als geschikte baas.
Die 2 x herplaatst zijn daar kan die hond en in dit geval ook de stichting niks aan doen, denk ik. De grens tussen te makkelijk en te streng plaatsen is heel erg lastig natuurlijk, feitelijk kan je het als stichting nooit goed doen.![]()
Ik kreeg mijn 2 buitenlanders ook niet zomaar mee hoor, daar is over allebei heel wat (goeie) discussie geweest met de stichtingen.
Genoeg Hollandse honden die een mandje zoeken... tsja, dat is relatief. Maar golden retrievers zitten er zat in de asiels.
In elk geval veel succes en ik hoop dat jullie een geweldige hond een fijn thuis kunnen geven.
Over dat herplaatsen, iuk geef de stichting ook niet de schuld. Probeer er maar mee te zeggen dat een hond uit het asiel in spanje over gebracht wordt naar Nederland en dan zit hij hier vervolgens weer 2x te wachten op een baas. Kan verder niemand iets aan doen ofzo. Is gewoon erg sneu.
We willen trouwens niet persé een Golden. We willen een leuke sociale hond. Een fijne beginnershond.
Ik zou in ieder geval de tijd nemen om echt een hond te zoeken die bij jullie past. Daarnaast kun je je al afvragen hoe graag je evt. takken van hondensport zou willen gaan doen. Of in ieder geval, wat zoek je qua karakter in een hond? En ook de vraag, moet de hond evt. met kinderen kunnen, of hoeft dat niet per se? Moet de hond met andere honden kunnen? Wil je een reu of een teef? Zoek je een enigszins rustige hond, of juist een hond die veel wil spelen?Noortje schreef:We kijken nu op dierenasiels.com en ikzoekbaas.nl.
Hebben jullie nog een idee voor ons?
Noortje schreef:We kijken nu op dierenasiels.com en ikzoekbaas.nl.
Hebben jullie nog een idee voor ons?
Ik denk het, heb absoluut geen verstand rashonden verder, maar ik zag haar ineensNoortje schreef:Wordt ze dan zo?:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=tib ... 80&bih=632" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vind ik nou leuk, zomaar per ongeluk een passende herplaatser gevondenNoortje schreef:Dank je Kaiou!
Hier ben ik een ieder geval erg enthousiast over! Haar karakter is super!!
En als ze nog zo uitgroeit zou dat alleen maar nog leuker zijn. Dat is wel ons type.