Vorige week poste ik dat Diva mank liep na een boswandeling niks geks gedaan.
We hebben op telefonisch advies van de DA in de eerste week,ondertussen 2 weken terug,lijnrust gehouden.
Na 3 dagen moest ze beter lopen zo niet weer bellen zo gezegd zo gedaan ze liep nog mank dus langs gegaan.
Mijn eigen DA was met vakantie kreeg dus een ander,ik heb altijd dezelfde omdat ik deze erg fijn vind met Diva,deze constateerde een vermoedelijke kruisband scheuring.
Fotos gemaakt en haar opinie was wachten tot mijn eigen DA terug was maar ze vermoedde dus een kruisband scheuring.
Nu hoor ik morgen hoe en wat van me eigen DA en heb ik al flink wat gelezen over evt. operaties.
De DA had het over een evt. tplo operatie?
Echter is het zo dat Diva ook last heeft van haar linkerschouder,dit is bekend bij de DA en hier zijn ook fotos van gemaakt een 6 mnd geleden de coclusie was verkalkingen bij de strekspier.
Dit is goed onder controle te houden door haar wandelingen aan te passen en haar niet tevaak te laten spelen met andere honden,gelukkig is ze heel erg op zichzelf,echter nu valt me echt op dat ze omdat ze haar achterpoot ontziet ze veel manker loopt met haar voorkant naar mijn idee omdat die schouder dus een beetje overbelast aan t raken is.
Natuurlijk leg ik dit morgen ook voor aan mijn DA maar nu ben ik benieuwd naar ervaringen met deze operatie en evt. revalidatie ook met oog op haar schouder.
Daarnaast ook het financiele plaatje ben ik benieuwd naar,niet dat ze daarvoor niet behandeld zal worden gewoon omdat het toch iets ook belangrijks is..
Tis een heel verhaal geworden ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is
In elk geval bedankt voor het lezen..
Groetjes Gemma en Diva
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mank lopen mogelijk gescheurde kruisband..
Moderator: moderatorteam
-
_diva_
- Zeer actief
-
Leane
Re: Mank lopen mogelijk gescheurde kruisband..
Mijn verhaal : http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 91962.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Mank lopen mogelijk gescheurde kruisband..
aj wat een ellende.. sneu hoor. Vooral ook op met oog op haar schouder.
Kan je alleen vertellen dat 1 van mijn honden ook een gedeeltelijk gescheurde kruisband had en ik een plateaukanteling operatie heb laten uitvoeren (soort van TPLO en dus geen nieuwe kruisband). Deze operatie koste me zo'n 1300 euro. Een nieuwe kruisband was 'n 700 euro operatie. Na een kleine week belaste ze haar been weer en binnen een paar weken was ze de ouwe weer. Eigenlijk echt supersnel....
Succes.
Kan je alleen vertellen dat 1 van mijn honden ook een gedeeltelijk gescheurde kruisband had en ik een plateaukanteling operatie heb laten uitvoeren (soort van TPLO en dus geen nieuwe kruisband). Deze operatie koste me zo'n 1300 euro. Een nieuwe kruisband was 'n 700 euro operatie. Na een kleine week belaste ze haar been weer en binnen een paar weken was ze de ouwe weer. Eigenlijk echt supersnel....
Succes.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya