Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose laten bevestigen of vaststellen door foto's nodig?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Artrose laten bevestigen of vaststellen door foto's nodig?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb het hele topic even doorgelezen, en vind dat er wel heel erg de nadruk gelegd wordt op het geld wat dingen kosten.
Het gaat hier in mijn ogen helemaal niet om het geld, het gaat om het welzijn en de gezondheid van je hond. En om het leven van je hond zo aangenaam mogelijk te maken de komende tijd.
Valt idd wel erg op hé.... :ugh:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Longfields,

Ik begrijp je reactie volkomen.
Ter verduidelijking, geen enkele dierenarts (heb er 3 geraadpleegd) heeft aangegeven dat er foto's moesten gemaakt worden.
Ze schrijven pijnstillers voor en rust, wandelingen en that's it.
Daarnaast heb ik het laatste consult 30 euro betaald, ineens zat er een cortisonespuit in mijn hond :jank: en dit had geen enkele zin (was voor rode plekken in de lies). Dus ben ik huiverig geworden om te gaan en wil eerst voorbereid zijn.

Inmiddels heb ik 70 euro uitgegeven aan supplementen waar ik geen effect van bemerk.

Ik denk erover direct naar een orthopeed te gaan, die weet veel beter hoe en wat. En dat mag dan best wat kosten. Als het effectief is heb ik veel voor mijn droppie over. Ik wil niet dat ie lijdt.

Ik voer nu vers met supplementen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

AnneMarie schreef: Ter verduidelijking, geen enkele dierenarts (heb er 3 geraadpleegd) heeft aangegeven dat er foto's moesten gemaakt worden.
Maar vraag je je dan niet af wat er achter de pijn zit die je hond heeft, en wil je dan niet weten wat er precies loos is?
Ik zou me niet door een dierenarts weg laten sturen met een middeltje voor een vermoedelijke kwaal, zonder dat ik zou weten wat de oorzaak ervan is. Laat staan door 3 dierenartsen... :19:

Als een arts tegen jou zou zeggen dat je versleten heupbotten hebt zonder dat hiervan een foto gemaakt zou zijn, dan wil je toch óók weten waar die conclusie op gebaseerd is en wil je hiervan toch ook wel enig "bewijs" in de vorm van een röntgenfoto zien neem ik aan?
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

AnneMarie schreef:Ze schrijven pijnstillers voor en rust, wandelingen en that's it.
Rust bij artrose is ouderwets en vooral achterhaald; rust roest!
Honden met artrose kunnen beter in beweging blijven, want dan worden de gewrichten beter voorzien van smering.
Als een hond niet voldoende goed kan lopen zonder pijnstilling, dan gaat de voorkeur uit naar lopen, maar dan met pijnstilling.
In beweging blijven in cruciaal voor een hond met artrose.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

AnneMarie schreef:Ze schrijven pijnstillers voor en rust, wandelingen en that's it.
Mijn dierenarts adviseerde dat het op dat moment nog niet nodig was om te supplementeren met (jawel...dat moet ik hem nageven...) gewrichtsvoedingssupplementen zoals glucosamine/chondroïtine/MSM en visolie en niet zozeer pijnstilling. Pas als Stanley echt tegen de leeftijd aan gaat zitten, kunnen de supplementen bijdragen aan verlichting. Rust is volgens hem ook inderdaad funest. Niet actief meer jachttrainen in te onherbergzaam gebied of andere extreme sport beoefenen, niet met zo'n werpstok achter balletjes aan laten rennen en al zeker niet op oneffen terrein, wel fikse wandelingen en rustig trainen maar zeer zeker geen rust.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat hij weet hoe ik over reguliere pijnstilling etc. denk in verband met deze hond en dat zal hij zowieso niet opdringen. Idem over de voeding, daar hebben we het niet over, aangezien de natuurlijke voeding zoals hij dat nu verstrekt krijgt gewoon het beste voor hem is t.o.v. brok.
Eerder maakte je een opmerking dat je voor je er erg in had al een spuit erin had zitten bij je hond. Dat soort zaken heb ik dus al vooraf besproken met mijn dierenarts. Als ik kom voor in dit geval die blessure met foto's, dan kom ik enkel voor de diagnose en de medicatie gaat dan niet via mijn reguliere dierenarts maar via mijn holistische dierenarts. Als je de dingen duidelijk doorcommuniceert, dan zou dat voor beide kanten geen probleem moeten zijn.
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

LongFields schreef:
AnneMarie schreef: Ter verduidelijking, geen enkele dierenarts (heb er 3 geraadpleegd) heeft aangegeven dat er foto's moesten gemaakt worden.
Maar vraag je je dan niet af wat er achter de pijn zit die je hond heeft, en wil je dan niet weten wat er precies loos is?
Ik zou me niet door een dierenarts weg laten sturen met een middeltje voor een vermoedelijke kwaal, zonder dat ik zou weten wat de oorzaak ervan is. Laat staan door 3 dierenartsen... :19:

Als een arts tegen jou zou zeggen dat je versleten heupbotten hebt zonder dat hiervan een foto gemaakt zou zijn, dan wil je toch óók weten waar die conclusie op gebaseerd is en wil je hiervan toch ook wel enig "bewijs" in de vorm van een röntgenfoto zien neem ik aan?
Natuurlijk heb je gelijk daarin maar ik vind dat het ook afhangt van de klacht die de hond heeft. Stapper loopt niet mank, hij gaat gewoon de bank op en af..........hij loopt ook heel normaal mee op de wandelingen maar hij loopt erg langzaam.
Bij een lichamelijk onderzoek kan een da echt wel één en ander vastellen is mijn mening.

Als Stapper nou mank zou lopen, of andere echte klachten zou hebben dan had ik direkt foto's laten maken.
Maar zoals hij nu is kan ik helemaal meegaan in de conclusie artrose, grote zware hond, 9 jaar.................tja

Wat ik maar wil zeggen is dat je zelf je hersens moet gebruiken en moet denken over wat noodzakelijk is en wat niet.
In mijn andere hond zit al 3000 euro aan operaties enz dat was echt nodig dus tuurlijk doe ik dat dan.

Vooralsnog vind ik dat het ouderdom kwaaltjes zijn bij Stapper , dus daar stem ik dan mijn behandeling op af :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

LongFields schreef:

Menig dierenarts kan aan de hand van de klinische klachten vaststellen dat dit artrose is kennelijk...of denken ze zelf.
ik weet dat ik een beginnende artrose heb aan de lange rugstrekker (spier langs wervelkolom) zonder dat daar foto's van gemaakt zijn. Die hoef ik ook niet voor mezelf.
Als je kunt behandelen zonder een foto en een foto heeft geen meerwaarde zegt men...
Ik weet dat ik een virus heb momenteel dan kan ik bloed laten prikken maar vervolgens is er geen behandeling voor virussen bij mensen. Dus waarom zou ik voor mezelf 165 eigen bijdrage weggooien. Zo beredeneer ik.
Waarschijnlijk laat ik wel foto's maken, heb nog info opgevraagd bij dierenartsen en een orthopeed.
Ik wil zelf inderdaad weten wat er loos is. Omdat ie niet kan praten denk ik dat je bij een hond sneller zoiets moet laten doen...
AnneMarie
Zeer actief

En het is niet accuut mank maar langzaam aan erger geworden dus waarschijnlijk artrose. Het is niet zó erg dat ik meteen naar de dierenarts hoef te rennen. Vandaar.
Maar ik las ook dat het erger kan worden juist als er artrose zit, dus dan moet ik wel handelen.

Overigens kwam ik vanmorgen andere hondenbezitters tegen die niets zouden doen :denken:
ik ben iets te perfectionistisch misschien en wil alles uitzoeken.
Marja
Zeer actief

AnneMarie schreef:En het is niet accuut mank maar langzaam aan erger geworden dus waarschijnlijk artrose. Het is niet zó erg dat ik meteen naar de dierenarts hoef te rennen. Vandaar.
Maar ik las ook dat het erger kan worden juist als er artrose zit, dus dan moet ik wel handelen.

Overigens kwam ik vanmorgen andere hondenbezitters tegen die niets zouden doen :denken:
ik ben iets te perfectionistisch misschien en wil alles uitzoeken.
Ja ik ken ook mensen die niks doen, het hoort bij de leeftijd zeggen ze............
maar ik wil geen hond die de hele dag pijn heeft!
Een kennis geeft haar hond twee keer per dag een paracatmolletje, maar dat durf ik dus niet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou gewoon naar een orthopeed gaan.
En dan vooraf bespreken wat je wilt en ook aangeven dat je geen medicatie wilt voordat het grondig is doorgesproken.
Dan weet je wat er aan de hand is en kun je rustig bespreken wat de opties zijn, en vervolgens zelf beslissen wat je wel en niet wilt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

jacq1970 schreef:Ik zou het zeker op de foto willen hebben, zo weet je zeker of het artrose is... stel dat het toch iets anders zou zijn waar je je hond wel aan kan helpen.. ook de mate waarin de artrose is zou ik willen weten.. dat heeft mijn namelijk doen beslissen om Samara vol op de pijnstillers tezetten, pijn verergert artrose dus een goede pijnstiller is dan de enigste optie.
heb ook de laatste delen doorgelezen, maar in deze opmerking kan ik me vinden..
Als er wat is met de hond, dan heb je aan "waarschijnlijk arthrose" niet echt veel.. ik kreeg "zeer waarschijnlijk echt zijn rug" te horen, waren ook geen foto's gemaakt. Twee weken later wilde ik het gewoon zeker weten hoe het met die rug zat en of er arthrose of spondylose was.. gelukkig was van dat laatste geen sprake en was de rug zelf prima.. alleen de laatste wervel bij de staart dus niet.
Ik ben blij dat ik foto's heb laten maken, dan heb je gewoon wat meer zekerheid en kun je daarop anticiperen, medicatie en beweging op aanpassen bijvoorbeeld.

Rust bij arthrose vind ik een beetje vreemd da advies.. zoals eerder gezegd rust roest.. meerdere kortere wandelingen is juist beter.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

blondie schreef:
Rust bij arthrose vind ik een beetje vreemd da advies.. zoals eerder gezegd rust roest.. meerdere kortere wandelingen is juist beter.
Ik mag ook nog gewoon een lange wandeling doen met Donna van de dierenarts :wink: .
Je moet eigenlijk goed naar de hond kijken en naar wat de hond aan kan.
Met dit weer zwemmen ze ook stukken meer en dat is ook goed bij artrose.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

30 euro dit 70 euro dat... ik wilde dat deze bedragen het enigste was wat ik uit geef bij de da!
Zit er meestal wel ietsjes... zomaar een klein beetje boven. :ugh:

En jammer dan. Ik wil gewoon weten of het iets is waar iets aan gedaan kan worden of niet. En dat wil ik dan het liefst gelijk weten!
Heb genoeg uitgegeven aan foto's waar niets op te zien was, aan bloedonderzoeken waar niets uitkwam. Maar toen wist ik het wel! Dan ben ik toch blij dat ik het laten doen heb.
Geld voor mij ook voor m'n eigen lichaam. Betaal toch echt veel liever m'n eigen risico en er is niets te vinden als dat ik door zou blijven lopen met iets omdat ik m'n eigen risico niet wil betalen.

Met alle respect, maar ik begrijp dit soort redeneringen niet zo.
AnneMarie
Zeer actief

Daisy jij begrijpt de beredenering niet omdat je altijd een oplossing hebt gehad al is het na een tijd zoeken.

Voor een ander kan dit anders liggen. :U:
blondie
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
blondie schreef:
Ik mag ook nog gewoon een lange wandeling doen met Donna van de dierenarts :wink: .
ik loop ook gewoon lange wandelingen, en aangepast ballengooien voor beiden vaak.. eerst wachten tot de bal stil ligt en dan mogen ze.. en bijna iedere wandeling in diep water wel een paar keer heen en weer zwemmen idd :wink:
blondie
Zeer actief

SandraH schreef: Eerder maakte je een opmerking dat je voor je er erg in had al een spuit erin had zitten bij je hond. Dat soort zaken heb ik dus al vooraf besproken met mijn dierenarts. Als ik kom voor in dit geval die blessure met foto's, dan kom ik enkel voor de diagnose en de medicatie gaat dan niet via mijn reguliere dierenarts maar via mijn holistische dierenarts. Als je de dingen duidelijk doorcommuniceert, dan zou dat voor beide kanten geen probleem moeten zijn.
Hier wil ik wel wat over kwijt.. met Finn mijn eerste hond kwam ik ook bij een andere da terecht, geadviseert door iemand... en ook deze da spuitte ineens anabolen in .. ivm zijn diagnose kruisbandverrekking.. (wat zeer waarschijnlijk dus niet eens de juiste diagnose was :hmmm: )
In mijn geval was het dus ook zomaar dat er een spuit in werd gezet.. :roos:
Je bent onwetend en je verwacht dat een da het beste voorheeft met je hond..
naarmate je meer inleest en bepaalde kwalen kwetsuren etc kan inschatten ben je wat mondiger bij een da.. als je het niet vertrouwd en ga je dus meer vragen..
Ik ben nu ook wat meer van eerst naar de hond kijken, dan da raadplegen, en kritisch zijn in diagnose en behandeling.

aldoende leert men toch.. :roos:
AnneMarie
Zeer actief

Inderdaad Blondie, zo ging het bij mij ook. :scratch:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Marjoleine schreef:Ik zou gewoon naar een orthopeed gaan.
En dan vooraf bespreken wat je wilt en ook aangeven dat je geen medicatie wilt voordat het grondig is doorgesproken.
Dan weet je wat er aan de hand is en kun je rustig bespreken wat de opties zijn, en vervolgens zelf beslissen wat je wel en niet wilt.
Orthopeed DOCA kost tussen de €50,00 a €60,00 voor een consult van ongeveer een uur. Foto's laten maken is echt niet zo prijzig.

Als het om artrose gaat behandel je je hond anders als dat het misschien om spondylose zou gaan. Dit kan een foto uitsluiten dan wel bevestigen.

Even langs je DA en een verwijzing vragen (eisen) en je kunt een afspraak maken bij een orthopeed. Daar heb je geen consult voor nodig bij je DA dus ook geen kosten. Kun je gewoon telefonisch regelen via de assistente.
AnneMarie
Zeer actief

De duivelsklauw lijkt een wondermiddel. Vanmorgen heeft ie gewoon weer 45 minuten gewandeld zonder noemenswaardige problemen!
Marja
Zeer actief

AnneMarie schreef:De duivelsklauw lijkt een wondermiddel. Vanmorgen heeft ie gewoon weer 45 minuten gewandeld zonder noemenswaardige problemen!
Wauw, zo snel al??
Super joh :cheer:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

AnneMarie schreef:Daisy jij begrijpt de beredenering niet omdat je altijd een oplossing hebt gehad al is het na een tijd zoeken.

Voor een ander kan dit anders liggen. :U:
Ieder heeft ook gelukkig zijn eigen keuze hoe hij het wil doen hoor, moet iedereen helemaal zelf weten.

En nee hoor, ik leg me ook wel eens erbij neer als een hond bv oud en op is. Dán ga ik niet zoeken naar oorzaken van een probleem. (als ik zie dat de hond verder niet meer wil en kan)
Maar als een hond verder nog een fijn leven heeft wil ik wel graag weten wat er aan de hand is.

Zelf krijgt Spike trouwens Visolie van Joils. En andere medicatie speciaal voor oude honden met artrose. Werkt bij hem nu prima. Daarvoor altijd metacam gehad, maar dat werkte niets meer.
Marja
Zeer actief

blondie schreef:
MoniqueDM schreef:
blondie schreef:
ik loop ook gewoon lange wandelingen, en aangepast ballengooien voor beiden vaak.. eerst wachten tot de bal stil ligt en dan mogen ze.. en bijna iedere wandeling in diep water wel een paar keer heen en weer zwemmen idd :wink:
Ballen gooien zou ik dus niet meer doen..............slechtste wat er is schijnt het.
Het gaat niet om het rennen er naar toe maar om het plotseling stoppen bij de bal :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Marja schreef:
AnneMarie schreef:De duivelsklauw lijkt een wondermiddel. Vanmorgen heeft ie gewoon weer 45 minuten gewandeld zonder noemenswaardige problemen!
Wauw, zo snel al??
dat vind ik wel heel rap dat een middel werkt.. en direct weer een lange wandeling zonder dat je echt weet wat er mankeert..
Begrijp me niet verkeerd.. maar persoonlijk wil ik weten wat er met de hond aan de hand is als hij pijn heeft aangetoond.. dat zei ik in een eerdere reactie ook al.. pijnstillers geven prima.. maar dan wel weten waarom.. en niet "het zal wel arthrose zijn, of het zal wel zijn rug zijn of een zenuw die knel zit of wat dan ook.. wat pijnstilling en het gaat weer de goede kant op.. :roos:
Ik ben toen juist bewust na die anabolenspuit van de pijnstilling afgegaan zodat mijn da kon gaan voelen wat er mankeerde..
Rug probleem, en wat wervels die verkeerd zaten die dus met behandeling weer ok te krijgen waren zodat er geen pijnstilling nodig was meer..
Als ik ergens last van heb kan ik ook ibropufen of hoe je het ook noemt gaan slikken, neemt de pijn weg, niet de oorzaak..
Ik ga in zo'n geval voor mezelf ook bij een fysio langs ipv dat ik pijnstillers ga slikken om de pijn niet te voelen. En pas mijn houding aan als die verkeerd is, zelfde zag ik bij mijn hond.. na de behandeling liep hij vrijer, en omdat ik weet dat ik met bepaalde dingen rekening moet houden doe ik dat ook voor hem..

Voor hetzelfde geld is het niet eens arthrose alleen bij je hond..
blondie
Zeer actief

Marja schreef:
blondie schreef:ik loop ook gewoon lange wandelingen, en aangepast ballengooien voor beiden vaak.. eerst wachten tot de bal stil ligt en dan mogen ze.. en bijna iedere wandeling in diep water wel een paar keer heen en weer zwemmen idd :wink:
Ballen gooien zou ik dus niet meer doen..............slechtste wat er is schijnt het.
Het gaat niet om het rennen er naar toe maar om het plotseling stoppen bij de bal :wink:
Daarom gooi ik eerst de bal.. en als de bal stil ligt mogen ze vertrekken voor de bal, het gaat om het plotselinge stoppen en happen of blokken van de bal.. wat vaak gebeurd als de bal in beweging is..
Als de bal stil ligt zien ze de bal al en kunnen ze al timen dat ze daar de bal pakken en krijg je niet die rare remmingen etc.
Marja
Zeer actief

blondie schreef:
Marja schreef:
blondie schreef:ik loop ook gewoon lange wandelingen, en aangepast ballengooien voor beiden vaak.. eerst wachten tot de bal stil ligt en dan mogen ze.. en bijna iedere wandeling in diep water wel een paar keer heen en weer zwemmen idd :wink:
Daarom gooi ik eerst de bal.. en als de bal stil ligt mogen ze vertrekken voor de bal, het gaat om het plotselinge stoppen en happen of blokken van de bal.. wat vaak gebeurd als de bal in beweging is..
Als de bal stil ligt zien ze de bal al en kunnen ze al timen dat ze daar de bal pakken en krijg je niet die rare remmingen etc.
o.k maar dan nog.............
alle orto's zeggen hetzelfde........nooit ballen stokken ect gooien. nou heb ik het wel over grote zware honden hoor :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

blondie schreef:
Marja schreef:
Wauw, zo snel al??
dat vind ik wel heel rap dat een middel werkt.. en direct weer een lange wandeling zonder dat je echt weet wat er mankeert..
Begrijp me niet verkeerd.. maar persoonlijk wil ik weten wat er met de hond aan de hand is als hij pijn heeft aangetoond.. dat zei ik in een eerdere reactie ook al.. pijnstillers geven prima.. maar dan wel weten waarom.. en niet "het zal wel arthrose zijn, of het zal wel zijn rug zijn of een zenuw die knel zit of wat dan ook.. wat pijnstilling en het gaat weer de goede kant op.. :roos:
Ik ben toen juist bewust na die anabolenspuit van de pijnstilling afgegaan zodat mijn da kon gaan voelen wat er mankeerde..
Rug probleem, en wat wervels die verkeerd zaten die dus met behandeling weer ok te krijgen waren zodat er geen pijnstilling nodig was meer..
Als ik ergens last van heb kan ik ook ibropufen of hoe je het ook noemt gaan slikken, neemt de pijn weg, niet de oorzaak..
Ik ga in zo'n geval voor mezelf ook bij een fysio langs ipv dat ik pijnstillers ga slikken om de pijn niet te voelen. En pas mijn houding aan als die verkeerd is, zelfde zag ik bij mijn hond.. na de behandeling liep hij vrijer, en omdat ik weet dat ik met bepaalde dingen rekening moet houden doe ik dat ook voor hem..

Voor hetzelfde geld is het niet eens arthrose alleen bij je hond..
Duivelsklauw werkt direkt pijnstillend, dus vandaar denk ik............
Mijn da heeft dat inderdaad ook gedaan zoals jij het beschrijft. alle wervels langs ect............
dat was allemaal geen probleem. als ik een hond had die raar liep, verging van de pijn dan zou ik zeker eerst foto's laten maken ja.

Ik denk dat het erg van je hond afhangt en de klachten en dat je aan de hand daarvan wel of niet verder gaat zoeken.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Naar dierenarts geweest.

Een maand geleden zei de andere dierenarts, niks mee doen, 3 weken rustig aan, is overbelast.

Nu een andere: lijkt overbelasting/zwakke plek /artrose. Vind geen verdikking, stukjes losgelaten kraakbeen etc geen verhoging.
Kunt foto's maken maar ik verwacht er niet veel van. Kost 80 per foto x 2 (beter van beide poten voor vergelijk) en roesje anders gaat het vaak niet goed met de foto.
Kunt daar misschien wat artrose op zien. Ik zou het zelf niet doen al zijn er dierenartsen die altijd overal foto's van willen maken.

Nu pijnstilling/ontstekingsremmer mee voor 10 dagen.
Als ie daarna weer klachten krijgt onderhoudsdosering handhaven want anders is het moeilijker de pijn te bestrijden.
Heeft er maar 1 of 2 keer bijwerkingen van gezien en dan van honden die heeel lang het gebruiken, anders dan bij mensen die gebruiken zoiets tientallen jaren maar een hond maar enkele.
Glucosamine etc kan. Is prima. Primeval goede resultaten mee, Hills J/D ook.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik zou toch willen weten waarom mijn hond permanente pijnstilling nodig heeft.

Roesje is nergens voor nodig. Een beetje DA kan zeker de heupen zonder roes op de foto zetten.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

precies, ga naar Kranendonk in Putten, die doet het indien mogelijk zonder roesje.
Ik zou ook willen weten waar ik aan toe was dus zekerheid door foto's.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
AnneMarie
Zeer actief

Cleo schreef:Ik zou toch willen weten waarom mijn hond permanente pijnstilling nodig heeft.

Roesje is nergens voor nodig. Een beetje DA kan zeker de heupen zonder roes op de foto zetten.
Dat klopt, maar als het bijna 100% zeker is dat dit artrose is na een eventuele eerdere rare sprong oid, dan heeft dit geen meerwaarde. Als klinisch onderzoek aangeeft dat er stukjes kraakbeen kunnen zitten oid dan is dit wel raadzaam.
Ik geef die 180 euro dan liever uit aan supplementen om zijn soepelheid te verbeteren.
Stfijheid na liggen is overduidelijk artrose...

Roesje is wel nodig zei ze, vaker geprobeerd zonder, dit gaat om de voorpoten en die moeten goed liggen. Blijkt in haar praktijk heel moeilijk zonder roesje..

Daarbij zou ze bij een grote hond sneller foto's maken, de kans is zeer klein dat bovenstaande klachten hier aan de hand zijn maar uitsluiten kun je ze ook niet.

Ik vind het wel vreemd dat foto's hier 80 euro kosten en bij de orthopeed 40. Maar daar zullen wel allerlei kosten bijkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”