Net terug.
Marouck is uitgebreid onderzocht. Eerst goed naar hart en longen geluisterd, beide klonken goed.
Toen naar de röntgen voor foto's.
Eerst hebben we haar op haar rechterzijde gelegd en is daar een foto van gemaakt
Daarna een foto waarvoor ze gewoon moest liggen.
Daarna probeerden we nog een foto op haar linkerzijde, maar Marouck had er geen zin meer in en wurmde zich steeds los en piepte als ik haar achterpoten wilde strekken, dus voor nu gestopt. Het was al heel fijn dat het zo lukte zonder roesje (wat ik ook liever niet wilde gezien haar reactie met stuipen daarop een paar jaar geleden)
De foto's zijn uitgebreid bestudeerd en er waren een paar dingen die opvielen.
- Haar hart lijkt wat aan de grote kant (maar klonk goed, geen ruis oid en gezien haar conditie maak ik me daar niet zo'n zorgen om en de DA ook niet)
- In de longen waren duidelijk de haarvaatjes te zien. Dat zou kunnen duiden op bronchitus.
- Ook was te zien dat de luchtpijp niet recht loopt maar ongeveer halverwege een lichte bolling vertoont. Het lijkt erop dat het of wat vernauwd is of dat het wat omhoog wordt geduwd door iets, maar omdat de laatste foto dus niet meer lukte was dat nu niet te zien.
Voor nu starten we de behandeling voor brochitus. Ik heb prednolan meegekregen die ze nu een week 2x daags moet hebben en die ik dan af moet gaan bouwen. Over een week sowieso even bellen of ik verschil merk.
Mocht dit allemaal niet helpen dan wordt alsnog de foto op haar linkerzijde gemaakt om te kijken of er iets met die luchtpijp aan de hand is.
Eenzijdige stembandverlamming (larynxparalyse) was ook nog een optie, maar daar dacht ze op het moment eigenlijk nog niet aan.
Marouck was enorm druk bij de dierenarts

maar heeft zich verder netjes gedragen. De dierenarts en de assistente kregen likjes (en de dierenarts een opgetrokken lipje maar ze had al door dat dat bij Marouck niets betekende haha) en ze klom bij hen op schoot voor knuffels