Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mogen ze even vechten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Syllvero

Mogen ze even vechten?

Ongelezen bericht door Syllvero »

Liet Beike laatst uit en Beike was aangelijnd.
Komt er ineens een soort van Staffordmix op ons af ( niet aangelijnd)en die gaat lopen uitdagen.
Beike pikte dat niet en die werd kwaad.
De Stafford werd ook kwaad en begon te grommen.
Op dat moment kwam de eigenaar eraan en die vroeg aan mij of Beike ook niet even los kon, zodat ze konden vechten :piew:
Stond echt helemaal verbaasd van: Dat meen je toch niet???
Ben maar snel doorgelopen.

Hebben jullie ook wel eens van die rare vragen gehad?
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mogen ze even vechten?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Helemaal :piew:

Nee, dat soort achterlijke vragen heb ik nog nooit gehad.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

que?!

Ik maak weleens mee dat mensen vinden dat ik de honden los moet laten op bepaalde momenten en dan tik ik tegenwoordig maar op mijn voorhoofd. Als ik merk dat die van mij een hond niet leuk vinden en het is zodanigdat ik denk dat ze mij even zouden kunnenvergeten gaan ze dus vast en loop ik door. Meestal gaat dat goed. Ooit zei iemand tegen me dat dat zielig was, want dan konden beider partijen de frustratie niet kwijt. Ik vroeg of ze zin had in een hoge dierenarts rekening, de meesten onderschatten mijn Tara. Voorkomen is beter dan genezen hoor!

Maar zo iemand maakt dus dat staffords ed. dus slecht neer worden gezet, heel kwalijk. Waarschijnlijk heeft hij dus geleerd: als ik dit doe, kan ik vechten, als ik los loop moet ik vechten, of iets dergelijks. Is niet oké, dat baasje verdient geen hond :pffff:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nee dat niet.
Wel of ik mijn hondagressieve hond wilde verkopen want die zou t vast leuk doen op hondengevechten.

Was zo verbaasd dat ik er niet meer uit kreeg dan dat deze hond niet te koop is.
En ben vervolgens heel snel weggelopen.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

'Misschien kun je je intacte reu even losgooien (in aanlijngebied) zodat ik mijn agressieve, loopse teef te pakken kan krijgen?' Euh... Nee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eh... bizar...

Het dichtsbij kwam ik ooit toen ik alleen nog Merlijn had en iemand zijn (overigens lieve!) maar net van de lijn gerukte hond niet te pakken kon krijgen. Toen heb ik Merlijn de lange lijn gegeven, hondjes bij elkaar, snuffelen, beetje om elkaar draaien, ik ernaartoe, Merlijn bij tuig gepakt en "fikkie" ook meteen.
Dat was het enige moment dat ik behulpzaam was in situaties waarin 2 honden betrokken waren..

"mogen ze even vechten".... :oohja: :oohja: :oohja:

Suzanne
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Onlangs een klant die zijn hondaan het opjutten was tegen een hond van een andere klant die buiten aan de haak wachte.
De klant binnen stormde naar buiten om zen hond te beschermen en de opjuttende klant vond het hartstikke leuk en was effe ruzie aant zoeken.
Tja de opjuttende klant kreeg een dikke plaat voor zijn neus toen ik hem weigerde binnen te laten, hij had maar geen overlast moeten veroorzaken.
Hij wou de politie bellen omdat hij geen wiet kreeg, hij deed maar zei ik. De politie zal er eens goed mee lachen en zouden ze komen zou ik hen de bewakingsbeelden tonen.
Hij droop toen maar af.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Dat is wel heel .. raar :piew: Hier loopt wel zo'n raar figuur die zegt 2 pitbulls te hebben die hij na 11 uur los laat lopen en dat ze al veel honden dood hebben gebeten. Juist :piew:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ja hoor. Laat maar even los dan kunnen ze de rangorde bepalen :denken:
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Nee, nog nooit een verzoek tot vechten gehad. Wel is er bij mijn vorige hond eens iemand op me afgestapt serieus met de vraag of ik haar wilde verkopen :piew: .
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Gelukkig heb ik zo'n verzoek nog nooit gehad. Zou ook wel heel raar staan te kijken als het wel zou gebeuren, jeetje wat een absurde vraag zeg, dat doe je toch niet! :piew:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

alm@ schreef:Ja hoor. Laat maar even los dan kunnen ze de rangorde bepalen :denken:
Haha, ja die heb ik ook een keer gehad! Sjon neus aan neus met zo'n opgefokt klein ding, daar had ik natuurlijk geen zin in dus ik kap het af om verder te lopen, zegt die vent ineens "Ja maar hoe weten ze nu dan welke dominant is? Nu hebben ze een verstoorde rangorde" :80: Ik heb toen maar gezegd dat IK dominant ben :pffff: , en ben doorgelopen. Wat een mafkees. :piew:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb dat wel gehad. Er was waar ik vroeger woonde een soort biker-kroeg. Zij hadden een bulterriër die wel eens op honden losgelaten werd. Zo ook op mijn hond. Dat is de enige keer dat mijn hond werkelijk op leven en dood is gaan vechten met een andere hond. Ik heb haar nl snel losgelaten en laten gaan toen ik zag dat ze vanaf het terras de bull op mij loslieten. Gelukkig was de bull lang zo bruut niet als ze dachten en maakte mijn hond er snel korte metten mee. Niet in de zin van doodmaken natuurlijk maar in de zin van dat de bull al snel op de grond lag en de mensen op het terras het ineens niet meer leuk vonden. Daarna is mijn vader nog bedreigt door die mensen. Dus ja, ik heb dat wel meegemaakt en dat was niet zo heel erg plezierig.

Ook liepen er toen ik nog bij mijn moeder woonde 2 pitbulls rond die een poosje ongeveer eens in de maand ineens volledig vrij en alleen door de straten renden. Zij hebben een 12 jarige airdale terriër doodgebeten, een kruising doodgebeten en ik meen een heidewachtel doodgebeten. Niemand wist waar die honden vandaan kwamen. :denken: Ik ben ze ook wel eens tegengekomen maar dan zonder dat ik mijn hond bij me had. Twee enorme reuen, bruin en wit, onder de littekens en totaal hondagressief en ze renden als gekken door de straten. Wat daar mee gebeurd is weet ik niet maar ik weet wel dat ze dus alleen al 2 honden doodgemaakt hebben die ik kende en dus 1 waarvan ik het hoorde. Het bizarre was dat er nooit iemand achter is gekomen waar ze vandaan kwamen en van wie ze evt waren. Dan krijg je bijna het idee dat mensen dat expres doen. :kotz:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

heb het ook een keertje gehad.
hond staat bekend in de buurt als agressief maar uitwijken kon niet meer. zegt die vent gooi maar los hoor dan vechten ze ff om de rangorde en is het daarna klaar. ben maar gauw terug gelopen.
Afbeelding
roy van dijk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Suomen Lapinkoira ( Finse Lappenhond )
Contacteer:

Ongelezen bericht door roy van dijk »

wat een idiote reactie zeg :piew:

helaas lopen er van dat soort mensen ook bij mij in de buurt veel rond. Kovu van mij is als pup zijnde zeker 12 x aangevallen door verschillende loslopende honden terwijl kovu netjes aan de riem zat.

gelukkig is mijn vriendin honden instructrice en zit ikzelf bij dezelfde honden vereniging in het bestuur dus hadden we wel genoeg ervaring om dit met goede training op te lossen zodat kovu niet/minder angstig is voor andere honden.

Dus laatst zagen we weer de stafford ( american ) los lopen ( een van de honden waar hij door gegrepen was )en vroegen die mevrouw vriendelijk of ze haar hond wilde aanlijnen aangezien hij kovu al een keer gegrepen had en ook meerdere honden. werd die me toch kwaad en kregen we de reactie ja dat is niet mijn probleem dat mijn hond grijpt dan zal die van jouw wel iets gedaan hebben waardoor die greep hij mag gewoon los lopen andere moeten maar zelf oppassen.

echt je hebt ze erbij....
Afbeelding

Groetjes,

Roy van Dijk en een poot van Kovu & Kenji
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wat een belachelijke reactie zeg :piew:
hier nog nooit meegemaakt, de meeste lopen al vanzelf weg
wel een paar gevraagd of ik meneer wilde verkopen
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wat een idioot zeg :piew: :piew:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

:piew:

Ik heb wel een paar vreemde reacties gehad. Een keer inderdaad ook dat ik Beau moest aansporen om te laten vechten want dan konden zie zien welke hond 'de beste' was. En een mevrouw die beweerde dat het aan het ras lag wie er hoger of lager in de rangorde stond. Maar het vreemdste was iemand die een loopse teef bij zich had en Beau zo aandoenlijk vond, of hij haar misschien mocht dekken? Toen ik nee zei begon ze te huilen :ugh:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Achterlijk he?
Hier laatst ook meegemaakt. Nilo viel uit naar een andere hond, waar ik hem voor corrigeerde. Excuses aangeboden aan de eigenaar maar van haar mocht ik Nilo wel loslaten, konden ze rangorde bepalen. Ze snapte ook niet dat mijn hond niets heeft uit te zoeken met vreemde honden op neutraal terein.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik heb het gehad met Fritz in het bos.
Die ging om een kleine iele Mechelse herder (nog niet helemaal volwassen gok ik) af beetje om elkaar heen draaien en een beetje uitdagen. Ik vond het tijd om door te lopen en riep Fritz. Die vond het herdertje blijkbaar ook niet leuk, want hij kwam zowaar naar me toe...
Op dat moment grijpt het herdertje Fritz. Fritz pikt dat natuurlijk niet. Twee vechtende honden. Dus ik grijp Fritz bij zijn tuig en sleep hem mee. Het herdertje wil Fritz weer aanvliegen dus ik geef een trap richting de herder waarop het baasje zegt: "Je moet je er niet mee bemoeien want ze moeten het zelf uitvechten en zeker niet trappen want daar word ie boos van.."
"Nou... Er word helemaal niks uitgevochten, wij gaan en jij houd je hond bij je.... "

Laten jullie het ze in zo'n geval zelf uitvechten??
Vond (en weet het nog steeds niet) het lastig om nou te bepalen of ik nu niet naar die herder had moeten trappen (het was verre van raak trouwens maar hij schrok wel terug waarop ik Fritz mee kon nemen) Vind het eigenlijk niet okee om naar een vreemde hond te trappen.. Maar vond het ook niet een goed idee om Fritz vast te houden en aan te laten vallen door de herder. En wil Fritz ook niet zomaar laten vechten..
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Mekkie schreef:
Nee. Wat er ook gebeurt, al vergaat de wereld, er wordt Niet Gevochten. Dan ga ik me ermee bemoeien en dat is voor niemand leuk. :pffff: :S:

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Persoonlijk kap ik het al af als mijn reutje rond een andere reu staat te draaien, maar dat verschilt ook per hond. Roos bijvoorbeeld draait maar een end weg, die heeft nooit mot.
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Al er gevocht wordt bepalen we dat zelf...niet dus.
Ik het wel eens zoiets gehad lang geleden.
Ineens vloog er er een Pitbullachtige op mijn Jack Russel af.
Die was toen nog geen jaar oud. Wat ze normaal nooit doet deed ze nu wel.
Ze gaat breeduit staan en zodra de Bull dichter bij kwam viel ze aan.
Vervolgens ging deze met de staart tussen de benen er piepend vandoor.
Eind goed dacht ik. Maar nee bij de eigenaar gekomen pakte deze een stok om zijn hond eens lekker af te rossen.....
Ik had de jongen wel vaker gezien, hij was toen bezig zijn hond aan een tak aan de boom te hangen die de hond met zijn tanden moest vast houden.
Vond hem toen al vreemd.
Toen ik zag dat hij zijn hond aan het afrossen was ben ik in blinde woede op hem afgevlogen om hem vervolgens het licht uit zijn ogen te schoppen. De hond gepakt en bij het restaurant in de buurt de dierenambulance gebeld met de mededeling dat ik een hand gevonden had.....
Achteraf allemaal niet slim maar bij mij wordt het toch echt rood voor mijn ogen als ik zie dat iemand zijn hond mishandeld.
Gelukkig voor mij met een sisser afgelopen, jongen nooit meer gezien, hond ook niet.....
Je hond laten vechten is ook een vorm van mishandelen, als leider laat je dat niet toe.

Honden het samen op laten lossen is geen optie en een hele domme gedachte.
Maar even die meneer in de gaten houden lijkt me.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

alm@ schreef:Ja hoor. Laat maar even los dan kunnen ze de rangorde bepalen :denken:
Haha! Buiten kom ik die opmerking bijzonder vaak tegen in allerlei variaties.
De vreemdste ben ik nooit vergeten.. die hoorde ik een paar jaar terug.
Toen dook er out of the blue een hond op de mijne en ik kreeg de schuld.
De mijne zat namelijk aan de lijn en daarmee lokte ik een gevecht uit, want daar raakten honden boos om.
Hij drukte me op het hart om mijn hond voortaan los te gooien, want dan zou het vanzelf uitgevochten worden.
Het was niet verantwoordelijk van mij, dat ik met mijn hond aan de lijn in losloopgebied kwam.
En het meest aparte was: de man die mij de schuld gaf was niet eens de eigenaar van die hond, maar iemand die toevallig langs liep.
Schiet mij maar in een kapotje :19:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Mekkie schreef:
Bij mij wordt er niet gevochten en ik zal als de situatie zich ooit voordoet zeker tussen beide komen.
Heb het een keer meegemaakt toen Beike door een Rottweiler teefje werd aangevallen.
Ze beet hem en Beike wou terugvechten, die wou voor zichzelf opkomen.
Beike had ik aangelijnd en de Rottweiler kwam vanachter een heuveltje zo op ons afgerend, al grommend en de tanden bloot en de haren overeind.
Voordat ik kon reageren, hing de Rottweiler al in Beike.
Ik kon de Rottweiler met mijn stem en een duw van hem afkrijgen.
Ik wees in de richting van de baas, die gewoon stond toe te kijken, genietend van zijn peukje en met mijn stem ( Roepend: Foei, ga terug, ed.).
Dat hielp en ze taaide gelukkig af.

Misschien is het gevaarlijk om op zo'n moment tussenbeide te komen, maar ik laat mijn hond niet aangevallen worden door een andere hond, of op welke wijze dan ook.
Dan word ik nog liever zelf gebeten dan dat hem wat overkomt.
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Ik had vroeger met mijn ex een grote witte herder en als ik langs de losloopkooi in de buurt liep was daar ook welleens een man die zijn hond in die kooi uitliet. mijn herder luisterde perfect maar werd altijd een beetje opgefokt van die duitse herder achter de tralies.
De man heeft echt meerdere malen verlekkerd gevraagd of ze niet even mochten vechten, nou nee dus.

En de keren dat door opgefokte pubers gevraagd is of ik mijn hondje niet verkocht tel ik niet eens meer.
Nikki is lief en zodra ze tekenenen van niet lief begint te vertonen lopen we door, er wordt NIET gevochten!
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

bij mij zegt de buurman altijd...
ze moeten het toch een keer uitvechten
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inderdaad wel 'laat ze het maar uitvechten' of 'ze moeten even kijken wie de baas is' en dat soort dingen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jodi
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jodi »

:O: Dat vind ik dus echt een absurd belachelijke vraag!!!
Nog niet zo heel lang geleden liep ik hier in de woonwijk met mijn trio toen er ineens uit een steegje een am stafford luid grauwend op ons af kwam stormen, recht op azul af (de kleinste van de 3). daarop reageerde Joy door ervoor te springen. Hij zal altijd de groep beschermen.
Dat werd dus knokken en daar sta je dan, drukke straat, 3 honden aan de lijn en een flinke knokpartij. Uiteindelijk eindigde het gevecht dootrdat Joy de am stafford plat op zijn rug had gegooid en de am stafford duidelijk daardoor van slag was. Uiteindelijk ben ik weg kunnen komen door midden op straat tussen de auto's te gaan lopen!!!Toen kwam ik er ook achter dat ik zelf een diepe bijt in mijn bovenbeen had.
Ik had het niet eens gevoeld door de adrenaline..
Baasje van de am stafford heb ik nooit kunnen vinden, ook niet via de politie :(
Sinds dit incident was Joy enorm agressief tegen andere honden, heb ik hard aan moeten werken om hem weer relaxed richting andere honden te laten doen. En wat gebeurd je dan???Kom je een of ander drukbellend onnozel dom wijf tegen die haar stafford mix los laat lopen en deze totaal niet luistert. Hond vliegt op ons af, n.b op een stuk waar heel groot staat aanlijnen verplicht!!!Ze ziet dat haar hond agressief doet tegen de mijne en ik roep van EHH HAAL OE HOND WEG!!!Zegt ze dood leuk oh die luistert toch niet ennen laat die 3 van jou ze maaar eens goed te grazen nemen, dan leert ze het wel af!!! :oeps: :piew: :piew: gelukkig liep het af met een sisser
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Jeetje wat een rare mensen lopen er ook rond zeg :N: Mogen ze even vechten heb ik nog nooit gehoord maar wel heel veel baasjes die zeggen 'hij doet niks hoor!' als er een hond op ons afkomt denderen. Vandaag liep ik met Django na een lange wandeling terug over de dijk. Komt er een man met een klein wit hondje opeens een huis uit lopen. Hondje kwam grommend op mij af, Django reageerde door ook te gaan grommen en zich zo breed mogelijk te maken. Hondje probeerde alsnog in mijn been te happen :boos: en toen viel Django uit (hij zat gelukkig wel aan de riem). Zegt die man: nou nou wat een felle hond heb je zeg, mijn hond doet niks :eek: Ik zei (nogal boos) dat ik niet het idee had dat die hond voor de gein zo stond te grommen en naar me uit probeerde te vallen. Maar nee, dat grommen deed de hond altijd, maar hij deed echt nooit iets. Wilde hij wel bewijzen als ik mijn hond los zou laten? Ik ben doorgelopen en zei tegen die man dat hij nog maar eens moet nadenken hoe blij zijn hondje van een kilo of 6 zou zijn als ik mijn hond met ruim 5 keer dat gewicht, die nb net naar hem was uitgevallen!, idd los zou laten. :piew:

Ook deze week een JR die Django in de poten probeerde te bijten maar dat was mijn schuld omdat ik mijn hond aangelijnd hield (in de bebouwde kom, gewoon aanlijngebied) :Q: . Django zat alleen maar stomverbaasd naar die JR te kijken van 'wat doe JIJ nou??'
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

vechten? :ugh: stommerd

ik kreeg de vraag (van een dronken meneer) of sandy bij hem mocht logeren :roll: uuh ja natuurlijk :mep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”