Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose laten bevestigen of vaststellen door foto's nodig?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Artrose laten bevestigen of vaststellen door foto's nodig?
Ik ben me (zoals een aantal van jullie al gezien zullen hebben) aan het orienteren op wat ik kan doen om mijn hond te helpen met zijn gewrichtsklachten/stijfheid bij opstaan ed.
Van een Hills j/d leverancier kreeg ik het advies eerst rontgenfoto's te laten maken.
Ik vraag me af of het nodig is deze kosten te maken. Lichamelijk onderzoek geeft geen duidelijke aanleiding. Ik zou direct willen beginnen/doorgaan met supplementen of dit verrijkte voer speciaal voor honden met gewrichtsklachten....
Nu weet ik het ff niet meer.
Van een Hills j/d leverancier kreeg ik het advies eerst rontgenfoto's te laten maken.
Ik vraag me af of het nodig is deze kosten te maken. Lichamelijk onderzoek geeft geen duidelijke aanleiding. Ik zou direct willen beginnen/doorgaan met supplementen of dit verrijkte voer speciaal voor honden met gewrichtsklachten....
Nu weet ik het ff niet meer.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Artrose laten bevestigen of vaststellen door foto's nodig?
Doe waar je je goed bij voelt, maar als het niet nodig is ga je misschien duur voer en supplementen in een hond zitten doen die misschien met een adequate behandeling weer helemaal goed zou kunnen lopen, want het kan best iets anders zijn, wil je dat niet weten dan
of je neemt de gok probeert het werkt het goed dan weet je wat, werkt het niet ga je alsnog foto`s laten maken
of je neemt de gok probeert het werkt het goed dan weet je wat, werkt het niet ga je alsnog foto`s laten maken
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Tsja lastig, op een foto is het pas echt goed te zien dus dan heb je ook echt zekerheid, ik zelf zou wel voor een foto gaan denk ik...
Ik weet niet of je verzekerd bent? Foto's krijg je vaak wel terug..behalve ED en HD..
Als je foto's laat maken kan je ook her en der informeren wat het kost dat kan een hele hoop schelen...zelf ondervonden, bij mij scheelde het ruim 100euro Weet niet waar je woont maar foto's in Putten (dierenkliniek putten) zijn niet duur.
Ik weet niet of je verzekerd bent? Foto's krijg je vaak wel terug..behalve ED en HD..
Als je foto's laat maken kan je ook her en der informeren wat het kost dat kan een hele hoop schelen...zelf ondervonden, bij mij scheelde het ruim 100euro Weet niet waar je woont maar foto's in Putten (dierenkliniek putten) zijn niet duur.
Groetjes Lianne
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik ben ook iemand die al snel een foto laat maken? Waarom niet? Het kost wat ja, maar dan weet je wel waar het over gaat, alleen maar handig zodat je weet wat je er gericht mee kan.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Niet meer.lianne05 schreef:Tsja lastig, op een foto is het pas echt goed te zien dus dan heb je ook echt zekerheid, ik zelf zou wel voor een foto gaan denk ik...
Ik heb eind april jl. ook foto's van Donna's rechter elleboog laten maken omdat zij ook symptomen van artrose liet zien.
Op de röntgenfoto's was forse artrose te zien, waarschijnlijk als gevolg van een trauma.
Ik ben verzekerd bij Proteq, maar ik krijg niks, nakkes, nada vergoed. Alleen het consult.
Vroeger was het inderdaad zo dat alleen erfelijke problemen aan de gewrichten zoals HD en ED niet voor een vergoeding in aanmerking kwamen.
Nu hebben ze dat veranderd in een allesomvattend: "alle aandoening aan gewrichten die het functioneren van de gewrichten belemmeren".
Uitgeluld ben je dus met artrose
Ik denk dus ook dat je pijnstilling die je geeft tegen artrose- en ontstekingspijnen niet vergoed krijgt, of heeft iemand daar een andere ervaring mee?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank,
Ik kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen en dit met de dierenarts overleggen. Hij komt daar niet het het voorstel foto's te maken, de vorige ook niet, die geven alleen caprodyl of rimadyl
voor tijdelijk.
Tussendoor is het ook prima met hem, ik wil alleen niet dat het steeds erger wordt.
Ik ben na de vorige keer huiverig geworden, toen had ie een rood plekje wilde dat even laten zien en zonder iets te kunnen zeggen zat er een cortisone spuit in en was ik 30 euro kwijt.
Ik had er niks aan en de hond al helemaal niet, want na 2 dagen was het gewoon terug. Nu nestosyl zalf erop en dat werkt prima. Heb eerst VSM zalven geprobeerd maar die vond ie te lekker
Dus wil ik zelf zaken uitzoeken voordat ik naar zo'n reguliere dierenarts ga
Ik kan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen en dit met de dierenarts overleggen. Hij komt daar niet het het voorstel foto's te maken, de vorige ook niet, die geven alleen caprodyl of rimadyl
Tussendoor is het ook prima met hem, ik wil alleen niet dat het steeds erger wordt.
Ik ben na de vorige keer huiverig geworden, toen had ie een rood plekje wilde dat even laten zien en zonder iets te kunnen zeggen zat er een cortisone spuit in en was ik 30 euro kwijt.
Ik had er niks aan en de hond al helemaal niet, want na 2 dagen was het gewoon terug. Nu nestosyl zalf erop en dat werkt prima. Heb eerst VSM zalven geprobeerd maar die vond ie te lekker
Dus wil ik zelf zaken uitzoeken voordat ik naar zo'n reguliere dierenarts ga
- Daisy@
- Zeer actief
Op zich is er niets mis mee om je verstand ook te gebruiken bij de da. Ik weiger ook wel eens wat, terwijl de da anders denkt.
Vraag nu altijd om hemzelf, zitten we wél op één lijn.
Je bent er altijd nog zelf bij. En wat jij niet ziet zitten wat er in je hond gaat hoef je ook niet te laten doen.
Vraag nu altijd om hemzelf, zitten we wél op één lijn.
Je bent er altijd nog zelf bij. En wat jij niet ziet zitten wat er in je hond gaat hoef je ook niet te laten doen.
-
Neeltje
Ik heb voor Tirsa altijd de prednison vergoed gekregen, als ook alle röntgenfoto's. Ik heb toen bij mijn declaratie wel een verslag gedaan van de DA dat het geen HD was. Ik wist niet dat ze dat gewijzigd hadden.MoniqueDM schreef:Niet meer.lianne05 schreef:Tsja lastig, op een foto is het pas echt goed te zien dus dan heb je ook echt zekerheid, ik zelf zou wel voor een foto gaan denk ik...
Ik heb eind april jl. ook foto's van Donna's rechter elleboog laten maken omdat zij ook symptomen van artrose liet zien.
Op de röntgenfoto's was forse artrose te zien, waarschijnlijk als gevolg van een trauma.
Ik ben verzekerd bij Proteq, maar ik krijg niks, nakkes, nada vergoed. Alleen het consult.
Vroeger was het inderdaad zo dat alleen erfelijke problemen aan de gewrichten zoals HD en ED niet voor een vergoeding in aanmerking kwamen.
Nu hebben ze dat veranderd in een allesomvattend: "alle aandoening aan gewrichten die het functioneren van de gewrichten belemmeren".
Uitgeluld ben je dus met artrose.
Ik denk dus ook dat je pijnstilling die je geeft tegen artrose- en ontstekingspijnen niet vergoed krijgt, of heeft iemand daar een andere ervaring mee?
Je kunt ze anders altijd gewoon even bellen om het zeker te weten.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Wat erg eigenlijk van die verzekeringen. De dierenarts hier raad het af. Dat vind ik niet altijd slim want als mensen weinig geld hebben en niks apart houden dan denk ik dat het wel zinvol is.
Als ze vervolgens dit soort dingen niet vergoeden, tja dan ben je wel heel duur uit.
Ik was voor mijn hond al 1920 euro kwijt geweest aan premie. Ik heb 660,40 aan hem uitgegeven. Dat zijn voornamelijk entingen, een castratie en twee oorontstekingen en een oogontsteking.
Supplementen voor artrose worden vast ook niet vergoed?????
Nu zou er dan in mijn spaarpot dus nog 1260 euro zitten.
Als ze vervolgens dit soort dingen niet vergoeden, tja dan ben je wel heel duur uit.
Ik was voor mijn hond al 1920 euro kwijt geweest aan premie. Ik heb 660,40 aan hem uitgegeven. Dat zijn voornamelijk entingen, een castratie en twee oorontstekingen en een oogontsteking.
Supplementen voor artrose worden vast ook niet vergoed?????
Nu zou er dan in mijn spaarpot dus nog 1260 euro zitten.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Zou zelf wel voor foto's kiezen. Je weet dan precies waar het zit en hoe hevig het is. Ook kan je eventueel op die manier het verloop bijhouden.
Zijn homeophatische middelen geen optie. Mijn paard had zeer zware nekartrose (alle wervels waren heel zwaar aangetast) Echt reguliere medicijnenen waren er niet voor behalve een of andere spuit.
Heb toen via een homeophaat medicijnen gehad die echt super hielpen.
Zijn homeophatische middelen geen optie. Mijn paard had zeer zware nekartrose (alle wervels waren heel zwaar aangetast) Echt reguliere medicijnenen waren er niet voor behalve een of andere spuit.
Heb toen via een homeophaat medicijnen gehad die echt super hielpen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb al gebeld en toen werd mij haarfijn uitgelegd dat de foto's niet vergoed werdenNeeltje schreef:Ik heb voor Tirsa altijd de prednison vergoed gekregen, als ook alle röntgenfoto's. Ik heb toen bij mijn declaratie wel een verslag gedaan van de DA dat het geen HD was. Ik wist niet dat ze dat gewijzigd hadden.MoniqueDM schreef:Niet meer.lianne05 schreef:Tsja lastig, op een foto is het pas echt goed te zien dus dan heb je ook echt zekerheid, ik zelf zou wel voor een foto gaan denk ik...
Uitgeluld ben je dus met artrose.
Je kunt ze anders altijd gewoon even bellen om het zeker te weten.
Hoe lang is dat geleden Neeltje, van die foto's en de prednison?
Wat de prednison een gerichte behandeling tegen de (ontstekings-) pijn van de artrose?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
lianne05
- Zeer actief
Ik ben de afgelopen tijd op en neer geweest naar de DA, in totaal zijn er eenstuk of 5 fotos gemaakt, 2 rug, 2 knie en heupen (volgens mij nog 1) heb alles netjes vergoed gekregen zo ook de pijnstilling die daarvoor gegeven werd.
waarschijnlijk geeft de diagnose van de DA de doorslag.
Ik zie overigens bij de de uitsluitingen van de proteq alleen staan dat het gaat om de heup en ellebogen...en dus niet van alle gewrichten...Waar zie jij dat staan?? Daar ben ik wel benieuwd naar...
waarschijnlijk geeft de diagnose van de DA de doorslag.
Ik zie overigens bij de de uitsluitingen van de proteq alleen staan dat het gaat om de heup en ellebogen...en dus niet van alle gewrichten...Waar zie jij dat staan?? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Groetjes Lianne
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het zeker op de foto willen hebben, zo weet je zeker of het artrose is... stel dat het toch iets anders zou zijn waar je je hond wel aan kan helpen.. ook de mate waarin de artrose is zou ik willen weten.. dat heeft mijn namelijk doen beslissen om Samara vol op de pijnstillers tezetten, pijn verergert artrose dus een goede pijnstiller is dan de enigste optie.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Je hebt gelijk!lianne05 schreef:Ik zie overigens bij de de uitsluitingen van de proteq alleen staan dat het gaat om de heup en ellebogen...en dus niet van alle gewrichten...Waar zie jij dat staan?? Daar ben ik wel benieuwd naar...
Er staat inderdaad heupen en ellebogen.
Maar vroeger werden alleen erfelijke factoren aan heupen en ellebogen zoals HD en ED uitgesloten.
Nu is dat dus veranderd in "inclusief alle ziekten en gebreken en de gevolgen van (kraak)beendefecten, waardoor de heupen of het ellebooggewricht niet goed kan functioneren".
Even gekopieërd uit de algemene voorwaarden om wederom fouten te voorkomen

-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik heb wat dierenartsen geraadpleegd:
1. Foto's laten maken, dan therapie starten bv Hills
2. Foto niet nodig, want je ziet op een foto mogelik wel dat er artrose is, maar je kunt er de ernst van de artrose niet aan bepalen.
Bij verdenking tumor in dat gebied is wel foto's maken, de hond moet hier wel voor onder verdoving.
Dus, ik maak dit voer op en ga dan Hills J/D voeren. Supplementen vind ik lastig, duur en welke moet ik dan geven.Als ik steeds 2 maanden iets moet uitproberen....
Hills heeft zijn werking bewezen.
2. Foto niet nodig, want je ziet op een foto mogelik wel dat er artrose is, maar je kunt er de ernst van de artrose niet aan bepalen.
Bij verdenking tumor in dat gebied is wel foto's maken, de hond moet hier wel voor onder verdoving.
Dus, ik maak dit voer op en ga dan Hills J/D voeren. Supplementen vind ik lastig, duur en welke moet ik dan geven.Als ik steeds 2 maanden iets moet uitproberen....
-
lianne05
- Zeer actief
Foto's hoeven helemaal niet onder verdoving, liever niet juist...
Volgens mij kan je op een foto wel zien of een hond, matige of ergere artrose heeft...het zijn toch lichtere (of donkere
) plekker op het bot...Het punt is alleen wel dat er niks aan te doen valt.
Ik zou zowiezo glucosamine en chrondoïtine geven (zit in 1 pil) en hoeft ook helemaal niet duur te zijn, kan ook van de hema bijv. gewoon de mensen variant. Wat zegt je DA over supplementen? En tsja soms moet je blijven proberen om het goede voor je hond te vinden das lastig maar dat is met mensen ook zo. ik heb ook 4 jaar getobt tot ik eindelijk goed voer vond.
Hills voer weet niet of het werkt, is het bewezen dan? Waar en hoe?
Volgens mij kan je op een foto wel zien of een hond, matige of ergere artrose heeft...het zijn toch lichtere (of donkere
Ik zou zowiezo glucosamine en chrondoïtine geven (zit in 1 pil) en hoeft ook helemaal niet duur te zijn, kan ook van de hema bijv. gewoon de mensen variant. Wat zegt je DA over supplementen? En tsja soms moet je blijven proberen om het goede voor je hond te vinden das lastig maar dat is met mensen ook zo. ik heb ook 4 jaar getobt tot ik eindelijk goed voer vond.
Groetjes Lianne
- Daisy@
- Zeer actief
Begrijp even niet waarom er niet 'even' foto's gemaakt worden. Dan is het toch allemaal veel duidelijker lijkt mij?
Ieder zijn keuze hoor, maar ik weet toch liever waar ik aan toe ben.
Bij Spike zijn nu al een paar keer foto's gemaakt van zijn elleboog ivm artrose. We dachten de 2e keer iets anders, maar de artrose was alleen verergerd. Nou, dan weten we dat en kan je daar naar handelen.
Hij is er ook nog nooit voor onder verdoving geweest. Op tafel, erbij blijven, jezelf beschermen en op de foto, klaar.
En dat het geld kost is waar... maar jammer dan.
Ieder zijn keuze hoor, maar ik weet toch liever waar ik aan toe ben.
Bij Spike zijn nu al een paar keer foto's gemaakt van zijn elleboog ivm artrose. We dachten de 2e keer iets anders, maar de artrose was alleen verergerd. Nou, dan weten we dat en kan je daar naar handelen.
Hij is er ook nog nooit voor onder verdoving geweest. Op tafel, erbij blijven, jezelf beschermen en op de foto, klaar.
En dat het geld kost is waar... maar jammer dan.
-
lianne05
- Zeer actief
Wat me nu te binnen schiet, hoe is de diagnose artrose tot stand gekomen? Waarschijnlijk dus zonder foto's, hoe kunnen ze er dan zeker van zijn dat het artrose is.
Ik zou echt voor foto's gaan en desnoods bij een andere DA die het lekker zonder narcose doet, is zoveel beter voor de hond..Tenzij hij echt niet te handelen is...
voor 100 euro ben je klaar en weet je het zeker.
Ik zou echt voor foto's gaan en desnoods bij een andere DA die het lekker zonder narcose doet, is zoveel beter voor de hond..Tenzij hij echt niet te handelen is...
Groetjes Lianne
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hier een hond met artrose en HD, zijn keurig foto's van gemaakt, waarna het vastgesteld is.
Ze krijgt voornamelijk KVV te eten, maar ook zalmolie erdoor en dagelijks Glucosamine/Chondroitine, daar doet mijn hond al jaren erg goed op.
Na heftige inspanning, zoals trainen krijgt ze wel eens een Rimadyl.
Ze krijgt voornamelijk KVV te eten, maar ook zalmolie erdoor en dagelijks Glucosamine/Chondroitine, daar doet mijn hond al jaren erg goed op.
Na heftige inspanning, zoals trainen krijgt ze wel eens een Rimadyl.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Donna is ook niet onder narcose of een roesje geweest.
Gewoon, zoals al eerder werd geschreven, loodschort en loodkraag om, hond op tafel en de foto's maken die nodig zijn.
Aan de grijzige onregelmatige structuur rondom de gewrichten kun je wel degelijk zien hoeveel artrose er zit.
Gewoon, zoals al eerder werd geschreven, loodschort en loodkraag om, hond op tafel en de foto's maken die nodig zijn.
Aan de grijzige onregelmatige structuur rondom de gewrichten kun je wel degelijk zien hoeveel artrose er zit.

-
AnneMarie
- Zeer actief
Over supplementen voor mensen zegt mijn dierenarts dat het maar weinig waarschijnlijk is dat dit ook voor honden goed werkt.lianne05 schreef:Foto's hoeven helemaal niet onder verdoving, liever niet juist...
Volgens mij kan je op een foto wel zien of een hond, matige of ergere artrose heeft...het zijn toch lichtere (of donkere) plekker op het bot...Het punt is alleen wel dat er niks aan te doen valt.
Hij zegt soms wel tegen mensen met honden met vachtproblemen, bij kruidvat visolie capsules te halen. Maar voor gewrichtsklachten geeft ie aan dat ie daar niet zo van overtuigd is.
Meerdere dierenartsenpraktijken en ook op fora lees ik dat Hills vaak erg overtuigend werkt.
-
lianne05
- Zeer actief
Ja tuurlijk zegt een DA dat, die wil natuurlijk erg graag zn eigen spul verkopen voor het 3 dubbele, als je kijkt op het etiket van de DA en dat van de mensen is er vaak geen verschil zowiezo bij gluco/chrondo niet. Dat geld ook voor Hills de DA wil dat spul gewoon graag verkopen das goed voor de omzet. Er is al een hele discussie oer dit voer trouwens, kan je ook even doorlezen en ach je kan het natuurlijk altijd proberen maar ikzou eerder zeggen, gewoon eigen voer houden met supplementen daarnaast.AnneMarie schreef:Over supplementen voor mensen zegt mijn dierenarts dat het maar weinig waarschijnlijk is dat dit ook voor honden goed werkt.lianne05 schreef:Foto's hoeven helemaal niet onder verdoving, liever niet juist...
Volgens mij kan je op een foto wel zien of een hond, matige of ergere artrose heeft...het zijn toch lichtere (of donkere) plekker op het bot...Het punt is alleen wel dat er niks aan te doen valt.
Hij zegt soms wel tegen mensen met honden met vachtproblemen, bij kruidvat visolie capsules te halen. Maar voor gewrichtsklachten geeft ie aan dat ie daar niet zo van overtuigd is.
Meerdere dierenartsenpraktijken en ook op fora lees ik dat Hills vaak erg overtuigend werkt.
Ik zou gewoon eerst voor die foto's gaan en dan beslissen wat je gaat doen...
Groetjes Lianne
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dit stukje tekst kwam ik tegen op de site van WHG Dierenartsen:AnneMarie schreef:Over supplementen voor mensen zegt mijn dierenarts dat het maar weinig waarschijnlijk is dat dit ook voor honden goed werkt.lianne05 schreef:Foto's hoeven helemaal niet onder verdoving, liever niet juist...
Er bestaan ondertussen ook hondenbrokken waaraan omega -3 vetzuren zijn toegevoegd. Voor honden lichter dan 12 kg zijn sommige voeders prima. Echter
voor zwaardere honden is de dosis in de brokken te laag!
Wanneer één van onze dierenartsen u het gebruik van omega -3 adviseert zal er dus gekozen worden voor de Doils® en niet voor een speciaal voer.
Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar het is misschien toch iets om over na te denken

-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank voor de info! Mijn hond is 11,8 kg dus dat zou goed gaan.
Nu krijgt ie vers en hokamix. Daarna stap ik ( wegens de kosten) over op glucosamine en chondroitine.
Ik zie wel waar het schip strand.
Vers lijkt me beter. Of dat voor hem ook zo is is maar zeer de vraag...
Kan foto's laten maken maar alleen als de dierenarts dat zinvol acht. Geld weggooien hoeft nu ook weer niet.
Overigens, dat je zegt 'de dierenarts zegt dat want die wil graag verkopen' is in mijn geval bij deze dierenarts niet aan de orde. Hij is juist altijd heel terughoudend en kan enorm veel meer verkopen als ie zou willen. Anders zou hij ook geen visolie van kruidvat aanraden, en had ie allang supplementen en / of dieetbrokken aan Bo meegegeven.
Er zijn er best die erg commercieel zijn maar daar ben ik na 1 keer weg en kom nooit meer terug.
Nu krijgt ie vers en hokamix. Daarna stap ik ( wegens de kosten) over op glucosamine en chondroitine.
Ik zie wel waar het schip strand.
Vers lijkt me beter. Of dat voor hem ook zo is is maar zeer de vraag...
Kan foto's laten maken maar alleen als de dierenarts dat zinvol acht. Geld weggooien hoeft nu ook weer niet.
Overigens, dat je zegt 'de dierenarts zegt dat want die wil graag verkopen' is in mijn geval bij deze dierenarts niet aan de orde. Hij is juist altijd heel terughoudend en kan enorm veel meer verkopen als ie zou willen. Anders zou hij ook geen visolie van kruidvat aanraden, en had ie allang supplementen en / of dieetbrokken aan Bo meegegeven.
Er zijn er best die erg commercieel zijn maar daar ben ik na 1 keer weg en kom nooit meer terug.
- Daisy@
- Zeer actief
Wat is jou reden om geen foto te laten maken? Ben ik dan wel benieuwd naar?
Precies.... ik begrijp dat ook niet zo eigenlijk.lianne05 schreef:Wat me nu te binnen schiet, hoe is de diagnose artrose tot stand gekomen? Waarschijnlijk dus zonder foto's, hoe kunnen ze er dan zeker van zijn dat het artrose is.
-
Marja
- Zeer actief
Ik weet niet waar je woont maar ik ga voor foto's naar de doka in Amsterdam, alle foto's gewoon hoppa zonder narcose.AnneMarie schreef:Ik heb wat dierenartsen geraadpleegd:
Ik zit met hetzxelfde als jij op het moment, zie topic duivelsklauw, moest ook de rest van Stappers leven op de rimadyl.
Ik heb het niet gedaan en ben rond gaan bellen met verschillende da's..........
Stapper krijgt nu duivelsklauw, is pijnstillend, en het lijkt heel langzaam te gaan werken!!
Ook heb ik vandaag Sachas Bledn binnen gekregen en ga daar ook mee beginnen.
IK ga eerst alternatieven proberen, als het echt niet anders kan dan op de pijnstillers maar voorlopig dus niet.
Ik heb ook een haf jaar Hills J/d gegeven maar daar merkte ik dus niks van.
groetjes Marja Zara en Stapper

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn dierenarts, die orthopeed is en dus relatief veel ervaring heeft met dit soort zaken, zegt dat het wel degelijk wat doet.AnneMarie schreef: Over supplementen voor mensen zegt mijn dierenarts dat het maar weinig waarschijnlijk is dat dit ook voor honden goed werkt.
Hij adviseert het ook te geven bij dit soort problemen, en dan een samenstelling voor honden (die bestaat). Het kost ongeveer hetzelfde als voor mensen en van mij mag een DA daar dan best iets aan verdienen.
Als het werkt, werkt het.
Overigens, hoewel mijn DA ook Hills en zo verkoopt heeft hij nog nooit geprobeerd me van vers af te krijgen, terwijl ik met Willemijn wel de supplementen heb gebruikt (gedurende een klein jaar, na een operatie aan een gescheurde meniscus die ze kreeg toen ze vier maanden was).
Een dierenarts die Hills adviseert maar niets van voeding af weet (zoals zovelen), daar luister ik niet naar. Het enige wat hij vroeg was of ik ervoor zorgde dat de samenstelling klopte als ik geen KVV gaf.
-
mwillow
Hier ook een hond met lichte artrose. Geconstateerd na het nemen van rug- en heupfoto's naar aanleiding van een blessure. Prettig, want ik weet nu exact waar het zit en wat ik eventueel zou kunnen verwachten naarmate hij ouder wordt. Ik supplementeer niet met glucosamine/chondroitine/MSM, maar wel met Chlorellapoeder, visolie en ontstekingsremmende kruiden. De totale voeding doet bij hem tot dit moment nog voldoende.
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank voor jullie reacties! Het is dat de dierenartsen het nooit gehad hebben over foto's. IK ga dat nu zelf vragen want inderdaad ik wil ook weten wat er aan de hand is.
Ik ga dadelijk eerst duivelsklauw halen.
Momenteel krijgt ie vers (compleet, energique, rodi had ik nog) met sperciebonen.
Daar doe ik 6 caps Hokamix doorheen en 3 chlorellapilletjes.
Ook Atroflex dopje deed ik er doorheen maar denk dat ik daar nu maar even mee stop en alleen Hokamix geef.
Is dat op, ga ik weer Atroflex geven.
Ik loop dadelijk even langs de dierenarts (deze dierenarts heeft regulier consult op zaterdag)..eens langs om eerst te informeren wat er mogelijk is, wat foto's kosten.
Er is al vaker naar gekeken.
Eigenlijk zou het het beste zijn direct naar een orthopeed te gaan....
HOE DENKEN JULLIE HIEROVER?
Ik zelf denk nu, het is zijn rechterschouder, misschien is daar wel een trauma ontstaan wat nu extra opspeelt.
Dan zouden we volstaan met 1 foto van de rechterschouder.
Dus, ik ga inderdaad foto's laten maken.
Ik ga dadelijk eerst duivelsklauw halen.
Momenteel krijgt ie vers (compleet, energique, rodi had ik nog) met sperciebonen.
Daar doe ik 6 caps Hokamix doorheen en 3 chlorellapilletjes.
Ook Atroflex dopje deed ik er doorheen maar denk dat ik daar nu maar even mee stop en alleen Hokamix geef.
Is dat op, ga ik weer Atroflex geven.
Ik loop dadelijk even langs de dierenarts (deze dierenarts heeft regulier consult op zaterdag)..eens langs om eerst te informeren wat er mogelijk is, wat foto's kosten.
Er is al vaker naar gekeken.
Eigenlijk zou het het beste zijn direct naar een orthopeed te gaan....
HOE DENKEN JULLIE HIEROVER?
Ik zelf denk nu, het is zijn rechterschouder, misschien is daar wel een trauma ontstaan wat nu extra opspeelt.
Dan zouden we volstaan met 1 foto van de rechterschouder.
Dus, ik ga inderdaad foto's laten maken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het hele topic even doorgelezen, en vind dat er wel heel erg de nadruk gelegd wordt op het geld wat dingen kosten.
Het gaat hier in mijn ogen helemaal niet om het geld, het gaat om het welzijn en de gezondheid van je hond. En om het leven van je hond zo aangenaam mogelijk te maken de komende tijd.
Daarvoor lijkt het me allereerst noodzakelijk om een precieze diagnose te stellen, en dat lijkt me echt onmogelijk wanneer er geen foto's gemaakt worden. Artrose is eigenlijk een verzamelnaam, het kan in allerlei gradaties voorkomen en op allerlei plaatsen, waarbij sommige plaatsen veel minder schadelijk zijn en pijn veroorzaken dan andere plaatsen.
Daarnaast kan er net zo goed iets heel anders aan de hand zijn. En dat is alleen vast te stellen door het gebied waar het om gaat op de röntgenfoto te zetten. Er bestaat geen enkele dierenarts met röntgenogen, die van de buitenkant kan zien hoe de binnenkant eruit ziet.
Het laten maken van een aantal röntgenfoto's kost je echt de kop niet hoor, en geeft misschien wel een heel andere conclusie dan dat er nu gesteld is. Daarbij kost dat Hills voer ook behoorlijk wat geld en is wellicht helemaal niet nodig om de rest van je leven aan je hond te geven, als er iets anders aan de hand is dan nu vermoed wordt.
Het gaat hier in mijn ogen helemaal niet om het geld, het gaat om het welzijn en de gezondheid van je hond. En om het leven van je hond zo aangenaam mogelijk te maken de komende tijd.
Daarvoor lijkt het me allereerst noodzakelijk om een precieze diagnose te stellen, en dat lijkt me echt onmogelijk wanneer er geen foto's gemaakt worden. Artrose is eigenlijk een verzamelnaam, het kan in allerlei gradaties voorkomen en op allerlei plaatsen, waarbij sommige plaatsen veel minder schadelijk zijn en pijn veroorzaken dan andere plaatsen.
Daarnaast kan er net zo goed iets heel anders aan de hand zijn. En dat is alleen vast te stellen door het gebied waar het om gaat op de röntgenfoto te zetten. Er bestaat geen enkele dierenarts met röntgenogen, die van de buitenkant kan zien hoe de binnenkant eruit ziet.
Het laten maken van een aantal röntgenfoto's kost je echt de kop niet hoor, en geeft misschien wel een heel andere conclusie dan dat er nu gesteld is. Daarbij kost dat Hills voer ook behoorlijk wat geld en is wellicht helemaal niet nodig om de rest van je leven aan je hond te geven, als er iets anders aan de hand is dan nu vermoed wordt.