Tulp schreef:@Caro.Dus jij hebt je niet gemeld als eigenaar van die loslopende kat die de weg overstak?
Dan pas je aardig in het zwart/wit plaatje.
Ik heb overigens respect voor alle dieren, maar laat graag daar de verantwoordelijkheid waar die ligt. Wij wonen in het buitengebied en moeten erg vaak remmen voor allerlei dieren (konijnen, katten, vogels, egels etc) en dan doen we met liefde en plezier. Maar als we hier wandelen en de honden schieten achter een kat of konijn aan dan lig ik daar niet wakker van.
Ehhh.... gemeld bij wie?

De persoon die zonodig 80 á 100 km moest rijden (getuigen die het hebben zien gebeuren) is dus keihard doorgereden.
Ik heb het gemeld bij de politie, ik ben de omgeving afgegaan om te weten te komen wie het gedaan had en nee, niet om schade aan zijn zogenaamde vette zwarte auto te vergoeden, maar om daar nog wat meer schade aan te richten.
Als de auto die zonodig 100 km per uur in de bebouwde kom moest rijden een spelend kind had aangereden, dan was de bestuurder ook niet fout geweest?
Katten mogen los buiten of je het ermee eens bent of niet, 100 km per uur mag je niet rijden in de bebouwde kom. Dus in mijn geval heeft de automobilist een overtreding begaan en ik had me met alle liefde bij hem gemeld, geloof me. Helaas heb ik de hufter tot op de dag van vandaag niet kunnen opsporen.
Zij is dus op 30 meter van mijn huis (grindpad) aangereden. Getuigen hebben het gezien, buurman die buiten stond hoorde de klap en is er gelijk heen gerend en heeft mijn poes direct naar ons toegebracht.
Dus nogmaals de vraag: bij wie had ik me moeten melden???