Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over hoeveelheid voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Keanu
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

vraagje over hoeveelheid voer

Ongelezen bericht door Keanu »

Hoi,
sinds kort (2 dagen) geef ik Keanu overdag brokken (Smolke) en 's avonds Farmfood (dat spul uit de vriezer). Nu staat er op dat hij per kilogram lichaamsgewicht tussen de 61 en 41 gram mag. Hij is bijna 6 kilo dus dat is 360 gram. Hij krijgt nog 3 maaltijden per dag. Dus ik neem aan dat ik die 360 gram door 3 moet delen en dat moet geven in de avond??

Ik vermoed zelf van wel maar hij eet het binnen 10 seconden op en eet de bodem van de bak erbij mee. Hij zit me dan zo aan te kijken en loopt dan vervolgens nog eens 2 rondjes om te kijken of er niet ergens nog wat meer ligt.
Maar het is dus wel voldoende?

Bedankt alvast
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: vraagje over hoeveelheid voer

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hij is een pupje toch?
Ik geef pups zelf tussen de 50-70 gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Dat verminder ik in de loop der tijd en rond het jaar zit ik dan op 20-30 gram per kilo per dag.

Hoe je dat doet als je ook brokken geeft weet ik niet, die hoeveelheid moet je eraf halen en omrekenen neem ik aan.
Maar ik geef alleen vers dus ik weet niet hoe je dat doet.
Helemaal over op één soort is wel zo makkelijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Hoi

Ik zou geen vlees en brokken op 1 dag geven.
Zeker een puppenmaag kan daar gevoelig voor zijn.
Wat je zou kunnen doen is bv een dag alleen vlees en dan een paar dagen brok.
Ik geef alleen vlees en dan zelf samengesteld.
Leuke pup van welke fokker komt hij?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik kijk eigenlijk naar de hond (volwassen honden) en niet naar het gewicht dat ze zouden moeten hebben, zo krijgt Guapa meer als Darko, terwijl ze toch dik 15 kg minder weegt als hij
asani schreef:Hoi

Ik zou geen vlees en brokken op 1 dag geven.
Zeker een puppenmaag kan daar gevoelig voor zijn.
Wat je zou kunnen doen is bv een dag alleen vlees en dan een paar dagen brok.
Ik geef alleen vlees en dan zelf samengesteld.
Leuke pup van welke fokker komt hij?

hier pakt dat dus niet
heel soms (als ik vergeten vlees uit bent te leggen :oeps: ) krijgen ze hier een dagje brok (standaard in huis voor Shadow) maar meer als dat dagje moet ik niet doen, want dan trekken Darko, Guapa en Zena hun neus op :19:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb nooit geen combinatie gegeven van brok en vers maar zou voor de vreetbeesten van mij geen probleem zijn hoor :lol1:

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Keanu schreef:Hoi,
sinds kort (2 dagen) geef ik Keanu overdag brokken (Smolke) en 's avonds Farmfood (dat spul uit de vriezer). Nu staat er op dat hij per kilogram lichaamsgewicht tussen de 61 en 41 gram mag. Hij is bijna 6 kilo dus dat is 360 gram. Hij krijgt nog 3 maaltijden per dag. Dus ik neem aan dat ik die 360 gram door 3 moet delen en dat moet geven in de avond??

Ik vermoed zelf van wel maar hij eet het binnen 10 seconden op en eet de bodem van de bak erbij mee. Hij zit me dan zo aan te kijken en loopt dan vervolgens nog eens 2 rondjes om te kijken of er niet ergens nog wat meer ligt.
Maar het is dus wel voldoende?

Bedankt alvast
Even kijken... ;-)
Op zich kan het best hoor, 2 x brokken en 1 x vlees op 1 dag.
Wat staat op de verpakking VOOR PUPS??? De hoeveelheid komt mij voor als voor volwassen honden??
Je rekensom klopt op zich... stel dat hij idd per dag 360 gram mag, dan mag hij in jouw geval 1/3 daarvan.
Voor pups zit je al snel aan een 5-10 % van het gewicht wat ze mogen, dus dat zou dan, uitgaande van 6 kg, tussen de 300 en 600 gram per dag zijn?
Ik zou 'm 's een weekje als avondmaaltijd 150 gram geven (dus als basis 450 nemen). Pups hebben de neiging "meer" te willen eten, hoe veel je ze ook geeft ;-)
Goed voelen en kijken.. wordt hij dikker, ga je minder geven, wordt hij magerder.. wat meer.

Ik neem aan dat je de hoeveelheid brokken ook afleest (VOOR PUPS) en daarvan dan per maaltijd ook 1/3 geeft?

Suzanne
Keanu
Vaste gebruiker

Hoi,
ja ik kijk inderdaad bij pups. Ik heb de verpakking al weggegooid omdat het was gaan lekken en dat ruikt dan niet zo lekker :pffff:

Ik merk wel dat hij last heeft van zachte poep. En dan bedoel ik ook dat het geen mooi drolletje meer is maar meer yoghurt. Kan dat van dat vlees komen? Want dan wacht ik er nog maar even mee totdat hij wat ouder is. Probleem is dat hij 's nachts ook in de bench poept omdat hij het niet kan ophouden.
Keanu
Vaste gebruiker

asani schreef: Leuke pup van welke fokker komt hij?

Bij Van Yamoya :E:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Keanu schreef:Hoi,
ja ik kijk inderdaad bij pups. Ik heb de verpakking al weggegooid omdat het was gaan lekken en dat ruikt dan niet zo lekker :pffff:

Ik merk wel dat hij last heeft van zachte poep. En dan bedoel ik ook dat het geen mooi drolletje meer is maar meer yoghurt. Kan dat van dat vlees komen? Want dan wacht ik er nog maar even mee totdat hij wat ouder is. Probleem is dat hij 's nachts ook in de bench poept omdat hij het niet kan ophouden.
Ai, dat is niet leuk voor pupmans. :ugh:
Kan je hem niet meenemen naar boven in de bench/doos naast je bed.?
Of je gaat beneden bij hem slapen op een matrasje oid.
Dan hoor je hem tenminste piepen oid(als hij nodig moet) en kan je eruit gaan om hem te laten poepen of plassen..(en dat hebben pups echt nodig, ze kunnen de boel nog niet ophouden. :19:
Ik zou dat echt doen als ik jou was, niks zo sneu dan een pup/hond die in zijn eigen ontlasting zit/ligt.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Keanu
Vaste gebruiker

Ja ik weet het, tis ook heel erg zielig.
Maar we zijn nu toch maar even gestopt met Farmfood en ik moet zeggen dat hij geen zachte ontlasting meer heeft. Het is nu weer lekker "gevormd" :lol1:

Ik heb een tijdje bij hem gelegen maar mijn rug ging er toen een beetje aan. Ben toen uiteindelijk maar gewoon in bed gaan liggen. Vannacht is het goed gegaan. Ben gisterenavond nog met hem wezen lopen, daarna nog gespeeld en rond 11 uur de bench dichtgedaan. Hij begon toen wel te piepen maar ging vanzelf na een minuut over. Daarna tot 7 uur niet meer gehoord toen ik zijn bench weer open deed :E:

Ik wacht dus nog even met Farmfood totdat zijn darmen wat meer ontwikkeld zijn ofzo. Probeer het volgende maand wel weer eens.

Bedankt voor de reacties allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”