Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is oud(bij een hond)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat is oud(bij een hond)?

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:
massam schreef:
dat is wel waar wat je zegt. want mijn buren zien mij met de honden wél naar het parkje aan het einde van de straat lopen en weer terug, maar die zien mij niet om 5.30/6.00 uur 's ochtends weglopen als ik de vrije wandeling ga maken (vrij=geen ogen overal, flex op lange stand)

Maar zowel jouw als Malinois' honden zie ik in gedachten niet rond sjokken als waren het oude honden.
Dat zijn ze niet en zo zien ze er ook niet uit stel ik me zo voor.
daar heb je helemaal gelijk in... maar Boy had ik in A'doorn ook zo bij me en die sjokte echt mee kon ook niet meer... maar dat was door zn hernia maar ja dat weet ook niet iedereen natuurlijk... Hij zag er ook niet oud uit dus ik kan me voorstellen dat mensen dit soms gedacht moeten hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:
Marion. schreef: Ach. Werkelijk op iedere wandeling krijg ik commentaar. Gutttt, die zijn al oud he? Ze hebben er niet zo'n zin meer in?
Dat zul je mij nooit,echt nooit horen zeggen.Je kunt mensen daar ontzettend mee kwetsen en dat is het laatste dat ik wil.
Maar dit ziet een passant gewoon niet he? Elly zag het, juist omdat ze geen hordes honden met haar mee sleepte en er geen hordes mensen langs de kant stonden te koekeloeren.
Anders zie je alleen maar 2 "oude besjes" de buurkrant lezen. Dat gehobbel door de buurt is namelijk ook geen reet aan. En daar hebben ze helemaal gelijk in. De volgende keer ga ik de mensen die commentaar leveren maar vragen hoe oud zij zijn.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marion. schreef:
marian* schreef:
Marion. schreef: Ach. Werkelijk op iedere wandeling krijg ik commentaar. Gutttt, die zijn al oud he? Ze hebben er niet zo'n zin meer in?
Dat zul je mij nooit,echt nooit horen zeggen.Je kunt mensen daar ontzettend mee kwetsen en dat is het laatste dat ik wil.
Maar dit ziet een passant gewoon niet he? Elly zag het, juist omdat ze geen hordes honden met haar mee sleepte en er geen hordes mensen langs de kant stonden te koekeloeren.
Anders zie je alleen maar 2 "oude besjes" de buurkrant lezen. Dat gehobbel door de buurt is namelijk ook geen reet aan. En daar hebben ze helemaal gelijk in. De volgende keer ga ik de mensen die commentaar leveren maar vragen hoe oud zij zijn.
Maak je niet zo druk om wat anderen zeggen of denken.
Ik snap het trouwens wel hoor, want het kan ook erg vervelend zijn.

Zo heb ik het wel eens als ik met Romeo aan het fietsen ben.
Op de terugweg doet hij altijd alsof hij erg moe is, maar dat is niet zo, want hij wil gewoon niet naar huis.
Dan krijg ik ook wel eens opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd, vaak helemaal niet rot bedoeld hoor, maar ik erger me er wel aan, want ze weten helemaal niet waar ze het over hebben.
Als ik nml omkeer, dan rent hij ineens weer op volle snelheid mee, want dan weet hij dat we niet meer richting huis gaan :boos:
:zweep:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paulala schreef: Maak je niet zo druk om wat anderen zeggen of denken.

Inderdaad.Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat Max veel en veel te dik zou zijn :roll:
Ook ongevraagd.En nee,ik heb me daar nooit iets van aangetrokken omdat hij gewoon niet te dik is,maar dat wel snel lijkt door zijn tonvormige ribbenkast.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Paulala schreef:
Joenino schreef:
Aaaaah ja ik woon in de Horsmanflat. Athans nu nog einde van de maand krijgen we de sleutel van ons gekochte huis een wijk verderop :P En ja je honden komen me inderdaad bekend voor :P
Wat leuk!
Ik wil een keer bij je op visite :lol1:
Ik vind je hond elke keer zo enorm mooi als ik hem zie, en dan wil ik hem zo graag knuffelen :lief:
Hahaha als je me weer tegen kom moet je maar gewoon naar me toe lopen dan mag je hem wel even knuffelen hoor hahaha :D
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ohana is nu 6 en 4 maanden. Ik vindt dat ze nu echt al oud begint te worden. Ze wordt steeds zilvergrijzer in dr snoet, ligt meer te slapen en de oogjes kijken een stuk ouder. Het is ineens vrij snel gegaan. Maar het is idd heel verschillend.
het hondje bij ons thuis is al 10, (foxje) en doet nu een tikkie oud aan vergeleken met hoe ze was, maar ze is nog fief genoeg. Maar die grijze snoet he.

En dat honden te dik zijn :devil: Die heeft mijn zus ook vaak genoeg gehoord, terwijl dat niet zo was. De flanken vielen nog in, dus lijkt me niet te dik. De dierenarts zei t ook van 1 hond elke keer, terwijl een andere dierenarts de hond weer goed op gewicht vond.
Mensen lekker laten zeuren!

Ik heb het overigens 1 keer gezegd tegeniemand met een New Foundlander. Zijn hond was 9 maanden en het was nu al een peertje en liep al wat moeilijk! Hij vond zijn hond niet te dik, maar heb hem maar gewaarschuwd voor HD En die dingen meer.
Nog nooit zo'n jonge hond gezien. Ondanks al zijn haar zag je gewoon dat fijn flanken breder waren dan de borstkas en die man maar lachen. Och het valt wel mee en die is echt neit te dik! Toen kon ik me wel irriteren. Das 2 jaar geleden. Ik wil niet weten hoe die hond nu is :N:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

marian* schreef:
Paulala schreef: Maak je niet zo druk om wat anderen zeggen of denken.

Inderdaad.Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat Max veel en veel te dik zou zijn :roll:
Ook ongevraagd.En nee,ik heb me daar nooit iets van aangetrokken omdat hij gewoon niet te dik is,maar dat wel snel lijkt door zijn tonvormige ribbenkast.
Ik heb precies het omgekeerde bij Julia, mensen vinden haar altijd mager, en vragen dan hoe het komt dat ze zo mager is :roll:
Ze is helemaal niet mager, ze is mooi droog en slank, ze heeft van zichzelf een behoorlijk ingevallen buikje en ronde ribben, dat contrast is groot. Daarnaast heeft ze een heel dun huidje waardoor je haar ribben vrij snel kunt zien en erg goed kunt voelen.
Maar ik vind haar prachtig zoals ze is, en ook de dierenarts geeft me altijd complimenten dat ze zo mooi slank is en dat ze er zeer gezond uitziet en in goede conditie is.
Ik heb inmiddels ook al geen zin meer om het uit te leggen, het enige dat ik vaak nog zeg is dat ze een dun huidje heeft, meer niet.
En misschien ga ik voortaan maar gewoon zeggen: geen idee hoe dat komt :19:
Maar dan ben ik weer bang dat mensen met goedbedoelde adviezen komen over voeding etc, en daar zit ik al helemaal niet op te wachten om eerlijk te zijn.
Mojuan
Zeer actief

Joenino schreef:
Paulala schreef:
Joenino schreef:
Aaaaah ja ik woon in de Horsmanflat. Athans nu nog einde van de maand krijgen we de sleutel van ons gekochte huis een wijk verderop :P En ja je honden komen me inderdaad bekend voor :P
Wat leuk!
Ik wil een keer bij je op visite :lol1:
Ik vind je hond elke keer zo enorm mooi als ik hem zie, en dan wil ik hem zo graag knuffelen :lief:
Hahaha als je me weer tegen kom moet je maar gewoon naar me toe lopen dan mag je hem wel even knuffelen hoor hahaha :D

Dat kan alleen als ik de honden niet bij me heb, want ze zijn niet zo makkelijk met andere honden, vooral Romeo.
Dus hopelijk zie ik je een keer wandelen als ik op de fiets zit ofzo!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Scooby (duitse herder van mijn tante) is met 9 jaar echt oud te noemen. Nanni was "pas" met 12 jaar dat we zeiden dat ze oud werd.
Ik vind een berner van bijna 8 jaar oud, terwijl een jack russell echt nog jong is met 8 jaar
Perry en Noah

Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

takkii (teckel x jack russel) van 3 jaar wordt nog regelmatig aangezien voor pup ....dus die kan nog wel wat jaartje mee :lol1:
Mojuan
Zeer actief

dretje schreef:takkii (teckel x jack russel) van 3 jaar wordt nog regelmatig aangezien voor pup ....dus die kan nog wel wat jaartje mee :lol1:
Jeckells zijn leuk, ik ken er zelf ook een aantal, en dat zijn stuk voor stuk heerlijke beestjes, blijven lang jong in doen en laten en in uiterlijk.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Dat magere had ik altijd bij ons Dizzy. Kruising Fox Whippet. Dat was een mager hondje, zoals een whippet is. Je kon de ribben tellen, maar dat hoorde zo.
Altijd maar, goh wat is ie mager! Dat hoort niet zo! Ook als je vertelde dat het normaal was, omdat het een whippet kruising was, bleven zze zeggen dat hij mager was. Heel irritant was dat!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika werd vanaf een jaar of 7 echt ouder. Maar ja, die had ook allerlei gewrichtsproblemen natuurlijk. Het laatste jaar (9+) was ze echt oud, hoewel ze dagen had dat ze als een jong pupje door het hoge gras heen sprong. :mrgreen:
Marouck is nu bijna 8 jaar en is nog niet oud te noemen, nog lang niet.
Gisteren bij de dierenarts werd weer eens gezegd dat je haar die leeftijd ook echt niet zou geven.
Biène is eergisteren officieel 5 jaar geworden (Oeps...verjaardag vergeten :N: ) en die kan nog járen mee :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik noem Magic met haar 9 jaar altijd "ons besje"
Maar die is nog zo fit als het kan. Ze begint nu een beetje grijs om haar bekkie te worden maar dat zie je alleen maar als je vlak bij haar zit.
Maar als mensen vragen hoe oud ze is schrikken ze meestal wel omdat ze nog zo jong eruit ziet.
Meestal is de reactie "dat is nog een jonge hond" "jahaa wel even 9 jaar jong" " nou dat zou je haar echt niet geven"
En de dierenarts vind ook dat ze nog ontzettend fit is.

Timber is 6jaar en die gaat dus ook nog wel een paar jaar mee. Alleen door zijn aangeboren cataract in zijn linker oog lijkt hij wel wat ouder Maar dat valt mensen pas op als hij hun recht aankijkt...

Ik vind honden pas oud als ze echt ouderdomskwaaltjes gaan vertonen. Honden dioe traag lopen zijn niet oud die hebben gewoon geen zin :D MAgic kan ook zo achter me aan sloffen best een schattig gezicht met zo`n blik van "kunnen we niet wat leukers gaan doen hier kom ik mijn huisje niet voor uit!"
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Onze honden zijn ook 9, oud dus, vooral Odin. Ivan heeft nog veel meer fut en conditie. Odin is een oude vent.
vindt balspelletjes wel goed, maar heel even, dan sjokt hij naar zijn kussen. Ivan kan heel lang doorgaan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”