iemand?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even een gecastreerd teven vraagje
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
even een gecastreerd teven vraagje
ik heb hier in huis 2 dames loops ( Mégan en Moja) Thica is afgelopen december geopereerd aan een BM ontsteking en die is er dus uit.... ( duh) nu zag ik gisteren dat Thica haar vulva wat gezwollen was en ze vloeit dus
"gewoon" bloed, gewoon alsof ze loops is... nou ben ik geen DA.. maar uhm.. dat ze eventueel "geestelijk" loops word, kan ik me nog iets bij voorstellen , maar waar vloeit ze vandaan?
iemand?
iemand?
- CKS
- Zeer actief
Re: even een gecastreerd teven vraagje
Uit de vagina.. en ja, dat kan soms voorkomen. Soms omdat ze per ongeluk een stukje eierstok hebben laten zitten, maar zelfs als die helemaal weg zijn kunnen sommige teven nog loops worden, omdat elders in het lichaam ook hormonen geproduceerd worden.yamie schreef:ik heb hier in huis 2 dames loops ( Mégan en Moja) Thica is afgelopen december geopereerd aan een BM ontsteking en die is er dus uit.... ( duh) nu zag ik gisteren dat Thica haar vulva wat gezwollen was en ze vloeit dus"gewoon" bloed, gewoon alsof ze loops is... nou ben ik geen DA.. maar uhm.. dat ze eventueel "geestelijk" loops word, kan ik me nog iets bij voorstellen , maar waar vloeit ze vandaan?
![]()
iemand?
Kees
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Lijkt me dat het bloed dan van de vulva zelf komt? Dat kan ook bloeden, toch. Misschien heeft ze een wondje, infectie? Dat haar vulva daarom ook gezwollen is?
Ik ben hier geen expert in dus ik gok maar wat
Ik ben hier geen expert in dus ik gok maar wat
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, dus puur bloed van adertjes in de vulva? ik dacht zelf, maar dat is eigenlijk op weinig gebaseerd hoor, dat het dan wat roder zou zijn en juist de wat bruin/rode uitvloeing kwam vanuit de baarmoederwand ( langer weg afleggen ofzoCasey schreef:Uit de vagina.. en ja, dat kan soms voorkomen. Soms omdat ze per ongeluk een stukje eierstok hebben laten zitten, maar zelfs als die helemaal weg zijn kunnen sommige teven nog loops worden, omdat elders in het lichaam ook hormonen geproduceerd worden.yamie schreef:ik heb hier in huis 2 dames loops ( Mégan en Moja) Thica is afgelopen december geopereerd aan een BM ontsteking en die is er dus uit.... ( duh) nu zag ik gisteren dat Thica haar vulva wat gezwollen was en ze vloeit dus"gewoon" bloed, gewoon alsof ze loops is... nou ben ik geen DA.. maar uhm.. dat ze eventueel "geestelijk" loops word, kan ik me nog iets bij voorstellen , maar waar vloeit ze vandaan?
![]()
iemand?
Kees
zit er nu ook nog verschil in, in aantrekkelijk ruiken/zijn voor reuen of in zichzelf ook aanbieden? of heb ik nu gewoon een gecastreerde teef in huis, waar de reuen net "zo gek"van worden
- CKS
- Zeer actief
Vooral de vagina zelf, de vulva is het buitenste deel (het zichtbare deel) de vagina is het binnenste deel zeg maar. De vagina en de vulva raken bij loopsheid extra doorbloed, en dat bloed sijpelt door naar buiten.yamie schreef: oke, dus puur bloed van adertjes in de vulva? ik dacht zelf, maar dat is eigenlijk op weinig gebaseerd hoor, dat het dan wat roder zou zijn en juist de wat bruin/rode uitvloeing kwam vanuit de baarmoederwand ( langer weg afleggen ofzo![]()
) maar dat is dan dus ook niet zo...
Nee, als een gecastreerde teef loops wordt zal ze net zo lekker ruiken als een intacte teef. Komen alleen geen puppies van natuurlijkzit er nu ook nog verschil in, in aantrekkelijk ruiken/zijn voor reuen of in zichzelf ook aanbieden? of heb ik nu gewoon een gecastreerde teef in huis, waar de reuen net "zo gek"van worden
Je zou haar opnieuw kunnen laten opereren om te zien of ze een beetje eierstok hebben laten zitten, dan is het probleem opgelost. Maar dat is ook zo wat.... bovendien kan het dus zijn dat ze beide eierstokken helemaal hebben weggehaald, en dan lost een extra operatie dus helemaal niets op. Ik denk dat je er dus mee zult moeten leren leven
Kees
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Zou ook een ontsteking kunnen zijn.
Toch verstandig om even langs de DA te gaan.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah duidelijk, ja vulva, vagina, gelijk heb je hoorCasey schreef:Vooral de vagina zelf, de vulva is het buitenste deel (het zichtbare deel) de vagina is het binnenste deel zeg maar. De vagina en de vulva raken bij loopsheid extra doorbloed, en dat bloed sijpelt door naar buiten.yamie schreef: oke, dus puur bloed van adertjes in de vulva? ik dacht zelf, maar dat is eigenlijk op weinig gebaseerd hoor, dat het dan wat roder zou zijn en juist de wat bruin/rode uitvloeing kwam vanuit de baarmoederwand ( langer weg afleggen ofzo![]()
) maar dat is dan dus ook niet zo...
Nee, als een gecastreerde teef loops wordt zal ze net zo lekker ruiken als een intacte teef. Komen alleen geen puppies van natuurlijkzit er nu ook nog verschil in, in aantrekkelijk ruiken/zijn voor reuen of in zichzelf ook aanbieden? of heb ik nu gewoon een gecastreerde teef in huis, waar de reuen net "zo gek"van worden![]()
Je zou haar opnieuw kunnen laten opereren om te zien of ze een beetje eierstok hebben laten zitten, dan is het probleem opgelost. Maar dat is ook zo wat.... bovendien kan het dus zijn dat ze beide eierstokken helemaal hebben weggehaald, en dan lost een extra operatie dus helemaal niets op. Ik denk dat je er dus mee zult moeten leren leven
Kees
nee opnieuw open maken doen we niet, misschien is het de volgende keer ook niet weer zo en zowel, ach nou ja, als ze het dan iig ook met de andere mee doet, vindt ik het best, dan zijn de reuen toch al heet
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Melissa schreef:Zou ook een ontsteking kunnen zijn.
een ontsteking aan wat? daarbij, ze is verder niet ziek oid, heeft geen verhoging ..
- CKS
- Zeer actief
Gezien wat jij vertelt denk ik ook niet aan een ontsteking hoor. Als het er uitziet en ze zich gedraagt als een loopsheid, dan denk ik absoluut eerst aan een loopsheid. Mocht ze zich later slecht gaan voelen oid dan kan er alsnog verder gezocht worden maar nu lijkt me dat niet nodig.yamie schreef:Melissa schreef:Zou ook een ontsteking kunnen zijn.
een ontsteking aan wat? daarbij, ze is verder niet ziek oid, heeft geen verhoging ..
Kees
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Ik ben geen DA, maar kennissen van me hebben hun teefje ook al een tijd geleden laten helpen.
Vorige week zat ze bij haar baasje op schoot en hij had toen ook druppeltjes bloed op zijn broek.
Het leek erop alsof ze loops was, maar dit kon dus niet meer.
Ze zijn naar de DA geweest en hier werdt er gezegd dat het een urineweginfectie was.
Vorige week zat ze bij haar baasje op schoot en hij had toen ook druppeltjes bloed op zijn broek.
Het leek erop alsof ze loops was, maar dit kon dus niet meer.
Ze zijn naar de DA geweest en hier werdt er gezegd dat het een urineweginfectie was.

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Offtopic, grappige namen wij hebben in pension ook 2 teefjes met die naam, er zit dan nog een Kyra bijMégan en Moja

- CKS
- Zeer actief
Of het kan zijn dat dát hondje wel een urineweginfectie had natuurlijk. Maar yamie heeft geloof ik wel eens eerder een loops teefje gezien dus als zij zegt dat het lijkt of ze loops is ga ik daar in eerste instantie maar eens niet aan twijfelenInge O schreef:dan is het nog maar zéér de vraag of die da niet wat uit zijn nek zat te kletsenMelissa schreef: Ze zijn naar de DA geweest en hier werdt er gezegd dat het een urineweginfectie was..
Nou wat dat betreft ben ik héél katholiek. Sex alleen voor de voortplantingik ga mee met kees (figuurlijk dan), laat thica maar lekker als opblaaspop fungeren
.
Kees
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
geiniglinda1985 schreef:Offtopic, grappige namen wij hebben in pension ook 2 teefjes met die naam, er zit dan nog een Kyra bijMégan en Moja
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Casey schreef:Of het kan zijn dat dát hondje wel een urineweginfectie had natuurlijk. Maar yamie heeft geloof ik wel eens eerder een loops teefje gezien dus als zij zegt dat het lijkt of ze loops is ga ik daar in eerste instantie maar eens niet aan twijfelenInge O schreef:dan is het nog maar zéér de vraag of die da niet wat uit zijn nek zat te kletsenMelissa schreef: Ze zijn naar de DA geweest en hier werdt er gezegd dat het een urineweginfectie was..
![]()
Nou wat dat betreft ben ik héél katholiek. Sex alleen voor de voortplantingik ga mee met kees (figuurlijk dan), laat thica maar lekker als opblaaspop fungeren
.
![]()
![]()
Kees
qua cyclus klopt het ook helemaal dat ze nu loops zou zijn hoor, daarbij dus dat de andere 2 dames haar ws wel meetrekken, ook een bekend gebeuren, ze krijgt nog geen interesse van de reuen, maar die zijn meer gefocust op de dames die er al echt klaar voor zijn
"probleem"met Thica als opblaaspop is een beetje, dat ze nogal spastisch kan doen als ze gekoppeld staan.. incl. joelen en salto's maken... ik heb daar niet altijd zin in zeg maar
ik hou haar uiteraard wel in de gaten, maar aan ontstekingen ed denk ik eigenlijk niet, het was meer even van
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:beetje rare opblaaspopyamie schreef:
"probleem"met Thica als opblaaspop is een beetje, dat ze nogal spastisch kan doen als ze gekoppeld staan.. incl. joelen en salto's maken![]()
.
ja, haar ventieltje zit niet goed denk ik
- CKS
- Zeer actief
Als je 5 druppels bloed vermengd met 1 mL urine krijg je al een mengsel dat er voor een leek uit kan zien als bloed. Dat komt er dan vervolgens druppelsgewijs uit dus ja... sterker nog toen ik zelf een keer een urineweginfectie had (zonder prostaatproblemen gelukkigInge O schreef:ik snap nooit zo goed hoezo zuiver bloed (dus niet urine met bijmenging) van een urineweginfectie zou moeten komen (nu even een reu met prostaatproblemen buiten beschouwing gelaten, maar ik ga ervan uit dat thica daar geen last van heeft) : als er bloed vanuit de blaas of vanuit de nieren komt zal het toch per definitie moeten vermengd zijn met urine?
Kees
- CKS
- Zeer actief
Ligt eraan waar de infectie zit natuurlijk. As die in je urethra zit dan heb je zelfs 0 druppeltjes bloed in je blaas. Maar als de urine er dan uit wil moet die langs de verstopte urethra die dicht zit met bloed en door de zwelling. En dan pers je dus eerst een paar druppels bloed (al dan niet klontvormigInge O schreef:dat vind ik al een behoorlijk hoge concentratie - ik mag hopen dat er bij problemen van dit soort in mijn blaas (pakweg 250 ml) geen 1250 druppels bloed zitten :N:.
Needless to say dat ik dus onmiddellijk eiste per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd te worden voor de overduidelijk hoognodige blaasoperatie ter verwijdering van de blaasstenen die ik wel moest hebben
Kees
- Paxi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): een Mac
- Aantal honden: 1
Dat heeft Pax ook gehad. Ongeveer een jaar na de castratie verloor ze bloeddruppels. Ik gelijk in paniek naar de dierenarts, maar die vertelde hetzelfde verhaal als Kees, dat er ofwel nog een stukje eierstok zit of dat ze bij de 2% teefjes hoort die gewoon doorvloeien.
De keus was weer opereren of niet, hij raadde niet opereren aan.
Ze is daarna nog een keer "loops" geweest (na precies een half jaar) met bitchy gedrag en al :N:
Dat is nu drie jaar geleden en het was de laatste keer gelukkig...
De keus was weer opereren of niet, hij raadde niet opereren aan.
Ze is daarna nog een keer "loops" geweest (na precies een half jaar) met bitchy gedrag en al :N:
Dat is nu drie jaar geleden en het was de laatste keer gelukkig...