Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

amerikaanse akita, wie heeft dit ras of kent het

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

amerikaanse akita, wie heeft dit ras of kent het

Ongelezen bericht door schelsey »

Hoi

ik ben al tijdje aan rondkijken voor een 4 de hond, niet dat het echt hoeft maar blijft toch erg jeuken :mrgreen: en zou het ook alleen maar doen als ik op iets val dat me echt aanspreekt en mijn oog viel op een amerikaanse akita reu van 7 maanden, ze beschrijven hem als lief en gemakkelijk in de omgang, kan heel goed met andere honden

nu ben ik wel bekend met poolhondenachtigen maar niet met akita's

wat ik al gevonden heb op google is dat ze erg dominant zijn en een gevecht niet uit de weg gaan.

kan ik dit ras beetje vergelijken met bv de belgische herder en de malamute ? kwa dominantie bedoel ik

heeft iemand ervaring met dit ras en kan er wat over vertellen

ik heb zelf een mechelaar en berner teefje en een malamutekruising reu, de reu is geen vechter en zal ook geen gevecht uitdagen maar is wel erg bezitterig naar de berner toe en durft andere reuen wel waarschuwen als ze aan haar komen, komt dan even grollend voor de reuen voor staan met haar en staart recht maar valt niet aan, maar de mechelaarteef is wel dominant

zou dit ras bij mijn roedel passen want alles gaat nu perfect tussen hen, ze maken nooit ruzie en aanvaarden goed hun rangen en zou het nu ook niet willen verstoren, daarom dat ik tot nu toe nog niet heb doorgezet, maar deze hond zegt me wel wat

sonja
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: amerikaanse akita, wie heeft dit ras of kent het

Ongelezen bericht door M@scha »

er zijn er een aantal op dit forum, volgens mij niet de makkelijkste honden maar wel leuk! en de meeste honden van 7 maanden kunnen nog met andere honden, dit is geen garantie voor de toekomst
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

massam schreef:er zijn er een aantal op dit forum, volgens mij niet de makkelijkste honden maar wel leuk! en de meeste honden van 7 maanden kunnen nog met andere honden, dit is geen garantie voor de toekomst
daarom dat ik nog twijfel, mijn malamutemix heeft de laatste jaren wat meer praatjes gekregen en er zijn 3 kanten die het op kunnen, ofwel gaan ze vechten of de mal word gedomineert en kruipt terug in zijn schulp zoals toen de herder hem altijd maar ambeteerde, sinds de berner erbij is gekomen is hij terug opengebloeid, of ze komen goed overeen en alles blijft zoals het is, 2 eerste optie's zou ik niet fijn vinden natuurlijk, evengoed het vechten als dat kenji terug zoals daarvoor word
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geen ervaring mee, vind ze wel prachtig.
Van de zomer op vakantie wel aan de praat geraakt met iemand die er één had. Man had ook al járen ervaring met africhting en allerlei honden.
Hij had een reu, AA. Absoluut verre van de makkelijkste hond, hélemaal niet!
Hij had er zelf totaal geen moeite mee. Hond kon totaal niet met andere honden. Vreemden konden hem niet aaien, want hond waarschuwde niet, maar beet gelijk.
Diegene wist heel goed wat hij aan het lijntje had hoor, kon ook gewoon normaal staan praten met die man, hond stond er gewoon bij.

Maar goed, dit is één ervaring, één hond.
Weet wél dat ik erg onder de indruk was van de hond. Prachtig, impossant dier!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het de mooiste honden die er zijn, maar omdat ik van mezelf weet dat ik niet kan omgaan met een zo zelfstandige hond zal er hier jammer genoeg nooit een komen :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik persoonlijk zou bij deze roedel geen AA reu durven plaatsen
Of je moet de mogelijkheid hebben de honden gescheiden te houden mocht dit nodig zijn
En dat moet je ook willen natuurlijk...
Waarom moet de hond weg bij de huidige eigenaar?
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

heb reactie gehad

hij zou weg moeten omdat hij dominant word tegen zijn teckel en elke keer vechten ze al, hij kan ze niet meer samen zetten.

misschien dus niet zo'n goed idee om deze hond bij mijn roedel te plaatsen als hij op deze leeftijd al
dit gedrag vertoont, vrees dat het vechten word met kenji, zou ik echt niet willen, die 2 zware mannen die vechten.

echt wel spijtig want verder lijkt het me een zalige hond, kan goed even alleen blijven, bijt niets stuk en is rustig in huis, zou natuurlijk de hond tot bij me kunnen laten komen en zien hoe ze reageren op elkaar maar weet niet of ik hier goed aan doe nu deze roedel zo leuk overeen komt.

honden appart zetten wil ik niet doen, ik heb meerdere honden omdat ze iets aan elkaar hebben, dan heeft appart zetten geen nut als ik er nog 1 bij zet, de bedoeling is ook dat die hond en kenji samen kunnen want ik zou met deze 2 dan lange wandelingen willen doen en fietstochten omdat ik dit nu altijd alleen met hem doe, de 2 andere honden kunnen dat niet meer en nu neem ik hem altijd alleen mee

misschien moet ik verder zien voor aan ander ras

ga er nog eens goed over nadenken

hij vraagt ook nog 450 euro, lijkt me redelijk veel voor een hond van 7 maanden

sonja
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik zou het ook niet aandurven denk ik... Vind de amerikaanse Akita prachtige dieren. En er loopt er hier in de buurt ook eentje rond. Maar dat is geen makkelijk dier...

ik vind opzich €450,- niet heel raar hoor. Dat houd mensen uit de buurt die even een akita aanschaffen omdat ze er zo mooi uit zien en vervolgens erachter komen dat ze niks kunnen met het dier naarmate hij ouder wordt...
Leanne
Zeer actief

schelsey schreef: ze beschrijven hem als lief en gemakkelijk in de omgang, kan heel goed met andere honden
schelsey schreef: hij zou weg moeten omdat hij dominant word tegen zijn teckel en elke keer vechten ze al, hij kan ze niet meer samen zetten.
Dat is wel apart he :denken:
Ik zou verder kijken :wink: ....de AA is een prachtige hond (duh :mrgreen: ) maar in een roedel als die van jou zou ik het al geen goed idee vinden om een AA reu als pup erbij te plaatsen
Vooral omdat je ook aangeeft de honden niet te willen scheiden mocht dit noodzakelijk zijn
En die kans is toch wel vrij groot...
450 euro vindt ik niet veel geld voor een reu van 7 mnd oud...ik zou hem wel eerst rondom laten rontgenen voordat ik beslis of ik hem wel of niet koop
Maar dat komt nu door mijn eigen ervaring met mijn AA reu...
Heeft hij een stamboom trouwens?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als je weet wat je doet is het al moeilijk om 2 reuen bij elkaar te houden laat staan als je het ras niet kent en dan al een beginnend puber. Als het vecht en de tegenpartij vecht terug dan moet je van goede huize komen en met zijn tweetjes zijn wil je ze kunnen scheiden. Mijn tip, afblijven en een ander ras kiezen hoe mooi de AA ook is. 7 maanden en dominant zijn valt best mee, ik had er 1 van 10 weken die wel even verhaal ging halen bij een staffie die wijsneus. Met 6 maanden kon zij niet meer met andere honden buiten haar roedel.
Nogmaals, niet doen dus, je vraagt om moeilijkheden binnen je bestaande groepje honden.
Als antwoord op je vraag, ze lijken totaal niet op de honden die je al heb in de omgang :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik heb zelf een kruising (weet niet of dat telt :mrgreen: ) En ik vind het een heerlijke hond.
Hij is in huis erg rustig, gaat liggen op de bank en je hoort hem niet meer. Maar ik loop wel veel met hem dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Hij is ook erg braaf en zal bijvoorbeeld nooit je broodje pikken, of iets anders doen dat niet mag, want hij vind het helemaal niet leuk als ik op hem mopper. Hij is ook echt heel erg slim en vind nieuwe trucjes leren erg leuk. Hij is echt hondstrouw en dat vind ik ook een fijne eigenschap. Bezoek is ook welkom, al zal hij wel altijd een paar keer blaffen.
Buiten is het echter een ander verhaal, hij kan absoluut niet met vreemde reuen. Vreemde mensen kunnen hem ook niet zomaar even over zijn bol aaien, dat stelt meneer niet op prijs, maar hij zal niet meteen bijten. Ik vertrouw hem ook niet zomaar met elke teef.
Er is wel 1 dame hier in de buurt die hij kent zolang hij bij ons woont en daar kan hij wel heel goed mee, dan is het zelfs een echte heer.

Ik persoonlijk vind het erg jammer dat hij niet met de meeste andere honden kan, ik mis toch wel de losloop wandelingen en de praatjes met andere hondenbazen, maar het is natuurlijk maar net wat je in een hond zoekt. Gelukkig heeft hij voor mij voorderest geen minpunten en kan ik heel goed met hem door 1 deur. Maar verwacht iniedergeval geen hele sociale vriendelijke hond die altijd braaf doet wat je zegt, want Kenzo heeft toch ook wel zijn momenten dat hij niet luistert. (Bijvoorbeeld als ik hem roep om hem te borstelen en hij heeft geen zin, dan kijkt hij me aan, draait zich om en gaat lekker verder liggen maffen :roll: :mrgreen: )

( Moet er trouwens ook wel bij melden dat ik Kenzo met 5 maanden uit een asiel heb gehaald waar hij het heel slecht heeft gehad, hij zat vol met bijtwondjes en had een gescheurd oor door de andere honden waarmee hij in 1 kamer verbleef, en ik denk dat dat ook zeker meespeelt in zijn omgang met andere honden)
schelsey
Zeer actief

Heb er nog eens met mijn man over gehad en hij vind het ook een te groot risico, ben geen leek in hondenopvoeding maar een akita ken ik dus helemaal niet, heb wel mijn malamutemix die ook niet echt gemakkelijk was maar nooit geen vechter geweest en de mechelaar, tja, dat is soms een serpent maar das ook al, de berner senner is een doetje hahaha, daarvoor altijd terveurse herders gehad, vond ik ook erg leuke honden en erg trouw, misschien moet ik daar eens terug voor rondkijken, maar dan een teefje.

Ook ga ik 4 keer per week wandelen met 3 andere dames en dan zijn we in totaal met 11 honden, iedereen komt overeen, pakt dat hij plots met de andere reuen begint te vechten, dan kan ik hem al niet meer meenemen.

Hoe spijtig het ook is, zal dus maar laten

Hopelijk vind hij een goede thuis

Van die 450 euro, das wel waar, beter wat meer vragen en iemand hebben die er echt voor gaat

Maar die akita's zijn wel prachthonden
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Ik zou nooit of te nimmer een Akita (of een Malamute) van 7 maanden oud adopteren. Je neemt gewoon één grote stap in het duister... Je kan afkomst niet kiezen, en je ziet niet wat voor karakter de hond al heeft (elke hond is lief op 7 maanden).

Als je Kenji's killerinstinct en losloopprobleem zo'n probleem vindt/vond, zou ik zeker geen Akita of andere spits aanraden.

Als je een hond zoekt die makkelijk met andere honden kan, snap ik al helemaal niet waarom je er eentje van zo'n ras zou adopteren op zo'n cruciale leeftijd. Kiezen voor een pup is al een risico, maar te doen omdat je alles zelf in optimale omstandigheden kan leiden, maar dan nog heb je geen zekerheid voor later. Kiezen voor een volwassen hond is dan beter omdat je meteen ziet wat voor vlees je in de kuip hebt. Nu, toevallig is het niet dat je nooit (zeer zelden) een volwassen Malamute of Akita te herplaatsen ziet die geen killerinstinct heeft, kan loslopen of makkelijk met andere honden kan.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
samzel
Actief

Ongelezen bericht door samzel »

bij mij in het park loopt er een ;) een teef, maar och wat dominant :oohja:
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes ;)
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik ken maar één akita en ik heb er jammer genoeg geen leuke herinneringen aan. De hond kan me totaal niet luchten of zien. Hij valt naar me uit als ik in de buurt kom...
Bij zijn baasjes is het blijkbaar wel een fijne hond, maar naar vreemden absoluut niet.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Buiten hetgeen al genoemd is zou ik de AA helemaal uit me hoofd zetten, na wat ik allemaal van je gelezen heb hier en elders is een AA alles behalve een goede keuze.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

samzel schreef:bij mij in het park loopt er een ;) een teef, maar och wat dominant :oohja:
Dat je daar nog durft te lopen dan :mrgreen:
Maxine schreef:Ik ken maar één akita en ik heb er jammer genoeg geen leuke herinneringen aan. De hond kan me totaal niet luchten of zien. Hij valt naar me uit als ik in de buurt kom...
Bij zijn baasjes is het blijkbaar wel een fijne hond, maar naar vreemden absoluut niet.
Dat is geen voorbeeld van een akita. Dat hij jou niet kan luchten of zien kan met andere dingen te maken hebben. Zegt niets over het ras :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Leanne
Zeer actief

chrico schreef: Dat is geen voorbeeld van een akita. Dat hij jou niet kan luchten of zien kan met andere dingen te maken hebben. Zegt niets over het ras :wink:
Wil hier toch even op in gaan...Ti Jay heeft dit ook heel erg bij sommige mensen
Zijn mensen die hem als puppy zijnde altijd aaide en op een gegeven moment was het gewoon voorbij :19:
En hij wordt echt heel erg kwaad...
En ook Yûnio had dit heel sterk bij bepaalde mensen...vraag me niet waarom :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”