Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
acederm op een hotspot(je)
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
acederm op een hotspot(je)
Zen heeft een heel klein hotspotje op zn kont, ik heb het helemaal kaal gemaakt en goed schoongemaakt, maar nu zit ik te twijfelen of ik er acederm op kan of moet smeren... wel doen? of toch maar niet?
- Kit
- Erelid
Re: acederm op een hotspot(je)
Niemand? 
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Cheeks had twee weken geleden ook een hotspot-achtige plek.
Ik heb de haren weg (nou ja kort) geknipt en gewassen met betadine scrub.
Daarna heb ik er een beetje hydrocortiderm op gedaan. Verder heb ik er niets meer aan of op gedaan.
Cheeks is zo braaf dat ze er goed van af kon blijven als ik het in de gaten hield.
Nu zitten er nog wat schilfertjes, maar het is allang over.
Ik zou als ik jou was het wassen met betadine of iets dergelijks.
Ik hou zelf niet zo van acedermzalf, die is vaak zo vettig, maar acederm spray zou ik er dan weer wel op doen.
Ik weet het verder ook niet hoor, dit was de eerste en hopelijk de laatste hotspot ever!
Ik heb dus ook maar op 'gevoel' een beetje geprutst.
Daarna heb ik er een beetje hydrocortiderm op gedaan. Verder heb ik er niets meer aan of op gedaan.
Cheeks is zo braaf dat ze er goed van af kon blijven als ik het in de gaten hield.
Ik hou zelf niet zo van acedermzalf, die is vaak zo vettig, maar acederm spray zou ik er dan weer wel op doen.
Ik weet het verder ook niet hoor, dit was de eerste en hopelijk de laatste hotspot ever!
- Kit
- Erelid
JML schreef:Cheeks had twee weken geleden ook een hotspot-achtige plek.
Betadine heb ik nu niet in huis
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik merkte dat ik een aantal handige zaken niet in huis heb (maar bij het paard had staan).
Het was toen ook net weekend, dus tja... roeren met de riemen die je hebt.
Zo had ik dus toevallig wel betadine scrub (voor dieren) in de badkamer staan en was de hydrocortiderm een tube die de huisdokter ooit had voorgeschreven voor een huidirritatie.
Vandaag toevallig bij de DA geweest en een survival pakketje gemaakt
Ik heb trouwens even gezocht op betadinezalf. Die is vetvrij en als ik de toepassing lees, dan zou ik die er ook wel dunnetjes opsmeren.
Heeft Zen er veel last van? Hopelijk blijft het gewoon een klein plekje, net als bij Cheeks.
Het was toen ook net weekend, dus tja... roeren met de riemen die je hebt.
Zo had ik dus toevallig wel betadine scrub (voor dieren) in de badkamer staan en was de hydrocortiderm een tube die de huisdokter ooit had voorgeschreven voor een huidirritatie.
Vandaag toevallig bij de DA geweest en een survival pakketje gemaakt
Ik heb trouwens even gezocht op betadinezalf. Die is vetvrij en als ik de toepassing lees, dan zou ik die er ook wel dunnetjes opsmeren.
Heeft Zen er veel last van? Hopelijk blijft het gewoon een klein plekje, net als bij Cheeks.
- zonta
- Actief
Mijn sint Bernard ( Bruno) heeft momenteel ook flinke hotspot , en we kregen het moeilijk onder controle. Het zit net bij z,n kwijlgoten , dus met eten en drinken is de plek weer nat. Het warme weer speelde natuurlijk ook niet in z,n voordeel.
Bruno heeft antibiotica gehad , geschrubt en zalf , normaal is dat voldoende maar dit keer dus niet
Omdat meerdere sint bernard hetzelfde probleem hebben momenteel met de hotspot ga je vanzelf naar andere midellen zoeken.
Nu kwam een vriendin van mij ( heeft ook een sint) met het middel acederm , ze was er zelf al aan begonnen en de wonden geneeste perfect.Dus ik heb de spray ook gehaald en s,morgens en s,avonds maakte we de wond schoon en deden er dan acederm op sprayen.
Je zag de wond per dag kleiner worden , dus eindelijk zat er wat vooruitgang in de genezing
Momenteel is het zo ver genezen dat we de wond niet meer behandelen. Er zit een mooie korst op en het is droog.
Ik ben zelf zeer tevreden over acederm
Gr,Zonta
Bruno heeft antibiotica gehad , geschrubt en zalf , normaal is dat voldoende maar dit keer dus niet
Nu kwam een vriendin van mij ( heeft ook een sint) met het middel acederm , ze was er zelf al aan begonnen en de wonden geneeste perfect.Dus ik heb de spray ook gehaald en s,morgens en s,avonds maakte we de wond schoon en deden er dan acederm op sprayen.
Je zag de wond per dag kleiner worden , dus eindelijk zat er wat vooruitgang in de genezing
Ik ben zelf zeer tevreden over acederm
Gr,Zonta
- Kit
- Erelid
Hij heeft er vannacht geloof ik niet aangezeten, het is mooi droog, wel wat rozig, maar droog 
Ik heb er gisteravond voor ik ging slapen een klein beetje acederm opgedaan
Ik heb er gisteravond voor ik ging slapen een klein beetje acederm opgedaan
- Dieseltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
- Aantal honden: 1
Acedermzalf ken ik niet, alleen de spray van de paarden (wat je overigens beter nooit kunt gebruiken want je kunt een wond daarna nooit meer hechten mocht dat nodig zijn)
Ik zou liever zelf Betadine zalf gebruiken. Maar acederm zalf kan geen kwaad denk ik.
Ik zou liever zelf Betadine zalf gebruiken. Maar acederm zalf kan geen kwaad denk ik.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Haal toch even wat betadine in huis Kit. Ik gebruik het voor alle wondjes/schrammen/hotspots
Even wassen met Betadine, daarna goed drogen en dan kan er idd acederm op. Zelf smeer ik 1 malig hydrocortiderm op een hotspot en laat het daarna indrogen. (en uiteraard knip of scheer ik de haren weg)

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik gebruik ook acederm(de spray weliswaar) voor rode, jeukerige plekjes.
Werkt prima.
Werkt prima.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno had in Frankrijk een beginnende hotspot. Ook kaal geknipt en toen calendulazalf erop. Shirtje erover (want hij zat er wel aan) en het was zo over 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Kit
- Erelid
Betadine gehaald en het plekje even goed schoongemaakt, vervolgens weer mooi droog laten worden, het zag er wel al mooi schoon en droog uit hoor, vanaaf nog even een beetje acederm erop, volgens mij is het al bijna genezen, tis mooi rustig