Al een tijdje wil ik een fotoshoot voor beide honden bij een professionele fotograaf. Van Nilo heb ik zelf bergen fotos (meneer is ook super fotogeniek) maar van Nora eigenlijk amper. Die krijg ik ook heel moeilijk leuk op de foto. Samen op de foto is helemaal zeldzaam voor ze aangezien we ze bijna altijd apart uitlaten. Maar toch, ik wil over een paar jaar kunnen zeggen 'Kijk, dat waren onze honden toen' en ze dan samen op een foto hebben in plaats van twee aparte lijstjes. Omdat Nora vorige week problemen kreeg met haar gezondheid, en we zelfs na dachten over inslapen heb ik het idee uit mn hoofd gezet, ze is hier te oud voor. Maar ze bleek alleen een blaasontsteking te hebben en vandaag hoorden we van de DA dat haar urine weer is onderzocht en er prima uit zag. Geen ontsteking meer dus! Nu speel ik dus weer met dit idee. Het is iets wat ik heel graag nog wil van de honden en ik ben me er heel bewust van dat we niet alle tijd meer hebben.
Maar ik twijfel of ze zoiets aan kan. Lange einden lopen kan ze niet meer, hooguit een kwartiertje, misschien een half uur als ze zich goed voelt. Maar als we haar op een plek loslaten zodat ze zelf kan rondsnuffelen op haar eigen tempo kan ze dat wel aan, heerlijk vind ze dat. Zwemmen doet ze ook nog als ze makkelijk het water in kan. Hoewel dat vooral betekent dat ze languit in het water gaat liggen maar goed, aandoenlijk is het wel

Verder heeft ze twee jaar geleden bronchitis gehad met vocht achter haar longen. Daar is ze goed van genezen maar sindsdien kan ze slecht tegen warmte. Dus als het warmer is dan 20 graden zo'n beetje is ze veel aan het hijgen buiten.
Dus umm, kan ik haar dat nog aan doen? En zijn er fotograven die rekening houden met zo'n oudje? Kun je uberhaupt leuke fotos maken als het niet warmer is dan 20graden en de zon misschien helemaal niet schijnt?