Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe reclame KNGF
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Nieuwe reclame KNGF
Ik weet niet waarom het me zo stoort. Het is niet dat ik er dagelijks mee bezig ben hoor
maar met name als 'hondenmensen' het hebben over een goed doel voor honden en dan KNGF noemen, snap ik het even niet 

Linda, Izzie en Bram
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nee, ik noem agressie als voorbeeld. Maar ik kan ook 'depressie' noemen. Want ik ben er van overtuigd dat een hoop honden, gezien de noodzaak om honden te houden volkomen ontbreekt in deze moderne tijden en honden tot een luxe-artikel geworden zijn, een doel in hun leven missen. Ik vind dat een intelligent wezen als een hond 'werk verdient, in welke vorm dan ook, en niet slechts gedegradeerd dient te zijn tot enkel huishond.Carmen schreef:Jij hebt het over klachten als agressie. Ik heb het over honden die halverwege hun leven al helemaal op zijn. Als je gaat werken met honden van 's morgens tot 's avonds dan is dat idd niet gek dat ze halverwege hun leven op zijn, maar dat maakt het niet okeeAnne&Taar schreef:Als je hoge eisen aan een hond stelt, of dit nu op recreatief- of op werkgebied is, dan zal je idd meer klachten krijgen, ja. Das toch niet zo raar? Klachten van de gemiddelde eigenaar, waarvan de hond enkel 2x daags t hondenveldje ziet, zullen idd minder voorkomen. Die knopen er bv gewoon een muilkorfje aan vast bij agressie. Als we mazzel hebben.![]()
En of het daadwerkelijk vaker voorkomt bij hulphonden ja of nee heb ik geen cijfers van, maar praat nu even iemand anders na die ik hoog heb zitten. Misschien klopt dit niet dat kan ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel zo is.
En ik vind het juist goed dat in het tijdperk van software mensen nog steeds dieren lijken nodig te hebben en dat er mensenzijn die het belang van een hond anders dan 'huishond' donders goed beseffen.
En ja, die puppies verkopen nu eenmaal goed. Daar weet Page ook alles van.
Maar goed...Het ging om het filmpje.
- Maxine
- Zeer actief
Dat bestaat al hoor.Inge O schreef: waarom er overigens nog blindengeleidehonden nodig zijn in een tijdperk waarin ze naar mars vliegen is me helemaal een raadsel - dit moet toch simpelweg door wat hele goede software op te lossen zijn?
http://www.koc.be/info/gps_blinden/info_gps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Etc...

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nee, het gaat in dit geval idd niet over alle honden, maar ook niet over alle hulphonden.Inge O schreef:ik denk dat een deel van het probleem ligt in het feit dat een blindengeleidehond bovengemiddeld vaak (dus nee, niet altijd) wordt aangeschaft door mensen die er anders niet zouden over piékeren om een hond te nemen maar hem inderdaad zien als een hulpmiddel en dat er dan ook nog hondse kanten aanzitten, ach, dat nemen ze er dan maar bij.
en het vergoelijken met het feit dat ook niet hulphonden het vaak niet goed hebben vind ik helemaal onzin - het gaat in dit soort discussies toch niet over 'alle honden' maar over hulphonden?
waarom er overigens nog blindengeleidehonden nodig zijn in een tijdperk waarin ze naar mars vliegen is me helemaal een raadsel - dit moet toch simpelweg door wat hele goede software op te lossen zijn?
En waarom er blindegeleidehonden nodig zijn
Ik weet iig zeker dat ik niet op halve of hele goede software zou vertrouwen, zelfs niet op heel goede software. Trouwens waar zou je dat in willen stoppen? Eén klein kastje zal het niet worden met al die cameraatjes en 'oortjes', minimaal twee dan toch.
Nee, geef mij dan maar een kameraad die mij helpt en die met mij op pad mag, waarschijnlijkvaker dan menig HT&K-hond. Maar goed nou "kan" ik niet zonder honden en is een hond hier sowieso heel erg gewenst.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat is een aangepast gps systeem voor wandelaars. Die waarschuwt echt niet voor die fietser die aan komt rijden als jij de weg over wilt steken. Of voor die overhangende tak waar jij je aan kan stoten, de kabels over de weg of een gat in het voetpad.Maxine schreef:Dat bestaat al hoor.Inge O schreef: waarom er overigens nog blindengeleidehonden nodig zijn in een tijdperk waarin ze naar mars vliegen is me helemaal een raadsel - dit moet toch simpelweg door wat hele goede software op te lossen zijn?
http://www.koc.be/info/gps_blinden/info_gps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Etc...
Leuk, maar het kan niet wat een hond of andere begeleider wel kan.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Maar het wordt een beetje een non-discussie als je er andere zaken bij gaat halen die ook erg zijn. Ik kan helaas wel tig voorbeelden aanhalen die echt ernstig zijn maar we hadden het hier over blindengeleidehonden. En met you tube heb je me niet overtuigd dat die dame geen gelijk had en dat het meestal rozengeur en maneschijn is. Ik vind werken ook leuk maar niet elke dag van 's morgens tot 's avonds. Dan ben ik gauw opgebrand en een hond is geen mens maar heeft ook zijn perioden nodig van hond zijn.Anne&Taar schreef:Nee, ik noem agressie als voorbeeld. Maar ik kan ook 'depressie' noemen. Want ik ben er van overtuigd dat een hoop honden, gezien de noodzaak om honden te houden volkomen ontbreekt in deze moderne tijden en honden tot een luxe-artikel geworden zijn, een doel in hun leven missen. Ik vind dat een intelligent wezen als een hond 'werk verdient, in welke vorm dan ook, en niet slechts gedegradeerd dient te zijn tot enkel huishond.Carmen schreef:Jij hebt het over klachten als agressie. Ik heb het over honden die halverwege hun leven al helemaal op zijn. Als je gaat werken met honden van 's morgens tot 's avonds dan is dat idd niet gek dat ze halverwege hun leven op zijn, maar dat maakt het niet okeeAnne&Taar schreef:Als je hoge eisen aan een hond stelt, of dit nu op recreatief- of op werkgebied is, dan zal je idd meer klachten krijgen, ja. Das toch niet zo raar? Klachten van de gemiddelde eigenaar, waarvan de hond enkel 2x daags t hondenveldje ziet, zullen idd minder voorkomen. Die knopen er bv gewoon een muilkorfje aan vast bij agressie. Als we mazzel hebben.![]()
En of het daadwerkelijk vaker voorkomt bij hulphonden ja of nee heb ik geen cijfers van, maar praat nu even iemand anders na die ik hoog heb zitten. Misschien klopt dit niet dat kan ook. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel zo is.
En ik vind het juist goed dat in het tijdperk van software mensen nog steeds dieren lijken nodig te hebben en dat er mensenzijn die het belang van een hond anders dan 'huishond' donders goed beseffen.Ik vind ook dat een hoop mensen anders tegen honden aankijken als ze dergelijke honden aan het werk gezien hebben, en zien wat deze dieren allemaal in hun mars hebben. Ongetwijfeld dat er mensen zijn die met de verkeerde ideeen een blindegeleidenhond 'bestellen'. Maar ik kan op MP 10.000 hits laten zien welke bewijzen dat dit voor de gewone hond ook opgaat.
En ja, die puppies verkopen nu eenmaal goed. Daar weet Page ook alles van.![]()
En waarom een huishond een degradatie is en deze honden niet werken is mij een raadsel?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Volgens mij gaat het principe van de hond er ook om dat ze dan een 'persoon' om zich heen hebben hangen, een maatje. En dat is niet het geval bij een computer 

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Overigens denk ik dat als ik blind zou worden ik ook voor een hulphond zou gaan
- Liesbeth
- Zeer actief
Had die dame het over hulphonden in het algemeen? We hebben het nu over blindengeleidehonden, zoals je zelf al zei.Carmen schreef:Maar het wordt een beetje een non-discussie als je er andere zaken bij gaat halen die ook erg zijn. Ik kan helaas wel tig voorbeelden aanhalen die echt ernstig zijn maar we hadden het hier over blindengeleidehonden. En met you tube heb je me niet overtuigd dat die dame geen gelijk had en dat het meestal rozengeur en maneschijn is. Ik vind werken ook leuk maar niet elke dag van 's morgens tot 's avonds. Dan ben ik gauw opgebrand en een hond is geen mens maar heeft ook zijn perioden nodig van hond zijn.Anne&Taar schreef:Nee, ik noem agressie als voorbeeld. Maar ik kan ook 'depressie' noemen. Want ik ben er van overtuigd dat een hoop honden, gezien de noodzaak om honden te houden volkomen ontbreekt in deze moderne tijden en honden tot een luxe-artikel geworden zijn, een doel in hun leven missen. Ik vind dat een intelligent wezen als een hond 'werk verdient, in welke vorm dan ook, en niet slechts gedegradeerd dient te zijn tot enkel huishond.
En ik vind het juist goed dat in het tijdperk van software mensen nog steeds dieren lijken nodig te hebben en dat er mensenzijn die het belang van een hond anders dan 'huishond' donders goed beseffen.Ik vind ook dat een hoop mensen anders tegen honden aankijken als ze dergelijke honden aan het werk gezien hebben, en zien wat deze dieren allemaal in hun mars hebben. Ongetwijfeld dat er mensen zijn die met de verkeerde ideeen een blindegeleidenhond 'bestellen'. Maar ik kan op MP 10.000 hits laten zien welke bewijzen dat dit voor de gewone hond ook opgaat.
En ja, die puppies verkopen nu eenmaal goed. Daar weet Page ook alles van.![]()
En waarom een huishond een degradatie is en deze honden niet werken is mij een raadsel?
Ik kan me zo voorstellen dat een epilepsie-, autisme- of andere hulphond het zwaarder heeft dan een blindengeleidehond. Volgens mij hoeft een blindengeleidehond niet 24/7 waakzaam te zijn. Veel andere hulphonden hebben het wat dat betreft veel zwaarder, volgens mij. Daar heb ik dan ook heel wat meer ???? bij dan bij de honden van het KNGF.
- Maxiem
- Zeer actief
Haha, ik had die verwarring ook heel even: "Gebruiken ze nou een blinde hond daarvoor?"
Ik vind hem wel leuk.
Ik denk dat het bij blindengeleidehonden net zo gaat als bij alle andere honden: sommige hebben het goed, anderen minder. Ik ken maar één iemand met een geleidehond, maar dat beest heeft het prima hoor
Ik denk dat het bij blindengeleidehonden net zo gaat als bij alle andere honden: sommige hebben het goed, anderen minder. Ik ken maar één iemand met een geleidehond, maar dat beest heeft het prima hoor
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Nou ja er staat "blindegeleidehonden werken van 's morgens tot 's avonds". Ik vraag me dus af wat de blinde in die tijd doet, ik kan me namelijk niet voorstellen dat die van 's morgenvroeg tot 's avonds laat onderweg is, dat die hond geen moment rust heeft en altijd maar moet werken.Inge O schreef:hoe bedoel je dat?sjaak-k schreef:en wat doen wij mensen dan?Carmen schreef:Ooit van een gedragstherapeut gehoord dat veel hulphonden al vroeg afgeschreven zijn. Veel mensen hebben de hond niet als liefhebberij maar puur als hulpmiddel. Hij werkt dus van 's morgens tot 's avonds en er is weinig tijd over om gewoon hond te zijn. Na een aantal jaren zijn ze dus gewoon "op". Dus nee, echt een ideaal leven lijkt het mij ook niet

- Anne&Taar
- Zeer actief
Nee, men heeft geprobeerd dit na te gaan en het lijkt erop dat blindegeleidehonden het zwaarder hebben.Liesbeth schreef: Had die dame het over hulphonden in het algemeen? We hebben het nu over blindengeleidehonden, zoals je zelf al zei.
Ik kan me zo voorstellen dat een epilepsie-, autisme- of andere hulphond het zwaarder heeft dan een blindengeleidehond. Volgens mij hoeft een blindengeleidehond niet 24/7 waakzaam te zijn. Veel andere hulphonden hebben het wat dat betreft veel zwaarder, volgens mij. Daar heb ik dan ook heel wat meer ???? bij dan bij de honden van het KNGF.
http://www.dognature.nl/publicaties/Str ... honden.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
een hond houden anders dan puur als 'gebruiksdier' is pas 1 a 2 generaties actueel. De honden in de generatie van mijn grootouders hadden gewoon hun werk; waken, hoeden, jagen. Daar was deze hond voor aangeschaft; 'het pleb' kon het zich eenvoudig niet veroorloven een dergelijk dier voor het plezier te houden. Dus puur voor het werk aangeschaft. waarom zouden dergelijke honden een dier-onwaardiger leven leiden dan mijn huishonden nu? Ik vind de aanschaf van een hond met als hoofddoel het dier een taak te laten vervullen, in het geheel geen verkeerde beslissing.
Ik krijg ook een beetje het gevoel dat een blind persoon, gebruik makend van een dergelijke hond, ineens een betere baas moet zijn dan een ieder ander. Het zijn gewoon mensen. Daar zitten rotbaasjes tussen, en ook geweldige baasjes. Dat is nu eenmaal zo; het is wat mij betreft geen groep die zich ineens moet verdedigen voor het hebben van dergelijke honden.
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 02 aug 2010 09:50, 3 keer totaal gewijzigd.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Helemaal prima, joh. Een werkje; ik pas t aan.Martijn schreef: Dat is geen onderzoek. Dat is een werkje.
Laten we alsjeblieft niet alles wat iemand roept een onderzoek noemen.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik snapte dat ook al niet zo, gelukkig was ik niet de enige!Drijver schreef:Die verwarring had ik ook ja. Eén seconde maar, maar tochsjaak-k schreef:Jemig, ik dacht gewoon echt even, waarom gebruiken ze nou een blinde hond

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**