Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maandag halen we hem eindelijk op!!
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maandag halen we hem eindelijk op!!
Eindelijk is het dan zover dat we onze lieve Birke gaan halen na vier weken wachten:))
Birke is ons tweede hondje en ik wil dus graag tips hoe we dat met Jonna het beste kunnen doen.
We waren van plan haar mee te nemen maar hoe laat je die twee nou het beste kennismaken?
Birke is nog een pup (5 maanden) dus daar wordt het wel makkelijker van en Jonna is een heel sociaal hondje die met iedeeen wel wil spelen dus dat is ook geen enkel probleem.
Maar we willen het natuurlijk wel soepeltjes laten verlopen, of is het handiger om Jonna thuis te laten en ze pas thuis kennis te laten maken?
Birke is ons tweede hondje en ik wil dus graag tips hoe we dat met Jonna het beste kunnen doen.
We waren van plan haar mee te nemen maar hoe laat je die twee nou het beste kennismaken?
Birke is nog een pup (5 maanden) dus daar wordt het wel makkelijker van en Jonna is een heel sociaal hondje die met iedeeen wel wil spelen dus dat is ook geen enkel probleem.
Maar we willen het natuurlijk wel soepeltjes laten verlopen, of is het handiger om Jonna thuis te laten en ze pas thuis kennis te laten maken?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Re: Maandag halen we hem eindelijk op!!
Ik zou haar niet meenemen maar ze ook niet thuis binnen pas kennis laten maken.
Hoe ver is het waar je Birke moet halen, moet hij lang in de auto of valt dat mee.
Hoe ver is het waar je Birke moet halen, moet hij lang in de auto of valt dat mee.
- Lieke67
- Zeer actief
Ja we moeten wel ver rijden, we wonen zelf in het noorden en Birke zit in Arnhem.
Heb ook wel gelezen dat je de kennismaking het beste op neutraal terrein kan doen maar voor de opvang is dat denk ik lastig, zij zit ook met haar kinderen..
Ik dacht dat het met een pup wel mee zou vallen?
Heb ook wel gelezen dat je de kennismaking het beste op neutraal terrein kan doen maar voor de opvang is dat denk ik lastig, zij zit ook met haar kinderen..
Ik dacht dat het met een pup wel mee zou vallen?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Hangt heel erg van de pup af en de hond met wie ze kennis maken.
Inderdaad is neutraal terrein het beste en anders een ruimte met zo weinig mogelijk obstakels.
Je weet natuurlijk ook niet hoe Birke de lange autorit vindt.
Het is voor hem natuurlijk ook wel wat. Weg van de vertrouwde omgeving, lange rit in een auto, nieuwe mensen en dan nog is een vreemde hond. Je kent Jenna natuurlijk zelf het beste. Springt ze er gelijk speels opaf of laat ze een andere hond dan rustig eerst snuffelen.
Inderdaad is neutraal terrein het beste en anders een ruimte met zo weinig mogelijk obstakels.
Je weet natuurlijk ook niet hoe Birke de lange autorit vindt.
Het is voor hem natuurlijk ook wel wat. Weg van de vertrouwde omgeving, lange rit in een auto, nieuwe mensen en dan nog is een vreemde hond. Je kent Jenna natuurlijk zelf het beste. Springt ze er gelijk speels opaf of laat ze een andere hond dan rustig eerst snuffelen.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Als Jonna een sociaal hondje is, zie ik er geen problemen in met een pup hoor.
Wij hebben Xavi toen gewoon meegenomen naar binnen op de arm. Even naar de tuin gegaan, op de hurken. Luna heeft gesnuffeld, we hebben Xavi neergezet en het was meteen koek en ei.
Komt vast goed!
Wij hebben Xavi toen gewoon meegenomen naar binnen op de arm. Even naar de tuin gegaan, op de hurken. Luna heeft gesnuffeld, we hebben Xavi neergezet en het was meteen koek en ei.
Komt vast goed!
- Lieke67
- Zeer actief
Mm.. dan is het misschien handig om Jonna toch thuis te laten?
Wij waren eigenlijk van plan om haar mee te nemen, wel in de auto te laten, Birke mee en dan naar een bos te gaan en daar te gaan wandelen met de beide honden. Jonna is wel een hondje wat er meteen op afspringt om te spelen:) Dus dan maar gauw naar het bos dan...
Wij waren eigenlijk van plan om haar mee te nemen, wel in de auto te laten, Birke mee en dan naar een bos te gaan en daar te gaan wandelen met de beide honden. Jonna is wel een hondje wat er meteen op afspringt om te spelen:) Dus dan maar gauw naar het bos dan...
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Toen ik Romis ging halen, was hij 6 maanden en was hij net een dag daarvoor aangekomen vanuit Moskou.
Ik heb Nawosh (5,5 jaar)toen meegenomen om hem op te halen.
We hebben ze even samen kennis laten maken in de tuin die voor beiden onbekend was
en daarna, gescheiden, in de auto mee naar huis genomen. Dat ging prima.
Ik heb Nawosh (5,5 jaar)toen meegenomen om hem op te halen.
We hebben ze even samen kennis laten maken in de tuin die voor beiden onbekend was
en daarna, gescheiden, in de auto mee naar huis genomen. Dat ging prima.
Groetjes, Marjan
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt aan het ras hoor, grote rassen of sterke karakters is het misschien anders. Maar hier met de tibbies kan het met gemak op eigen terrein.
Zet de nieuwe hond altijd in de tuin en laat dan de volwassen reuen erbij... en daarna op rangvolgorde.
Gaat altijd goed hier (en dat met 2 leenreuen en 3 eigen reuen). Puppies neem ik gewoon mee naar de huiskamer, ga zelf op de grond zitten met de pup tussen mijn benen en dan komen ze allemaal kijken... altijd gezellig
.
Zet de nieuwe hond altijd in de tuin en laat dan de volwassen reuen erbij... en daarna op rangvolgorde.
Gaat altijd goed hier (en dat met 2 leenreuen en 3 eigen reuen). Puppies neem ik gewoon mee naar de huiskamer, ga zelf op de grond zitten met de pup tussen mijn benen en dan komen ze allemaal kijken... altijd gezellig
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik moet zeggen, met de beardies heb ik er ook nooit over nagedacht, dat ging gewoon altijd goed 
Groetjes, Marjan
- Lieke67
- Zeer actief
Ik denk dat Jonna er ook geen probleem van zou maken als we Birke gewoon gingen halen zonder haar hoor.
Had ook eens een weggelopen hondje mee naar huis genomen, dat was dolle pret met Jonna. Ze hebben gespeeld totdat het baasje het hondje kwam halen:)
Had ook eens een weggelopen hondje mee naar huis genomen, dat was dolle pret met Jonna. Ze hebben gespeeld totdat het baasje het hondje kwam halen:)
-
Ayurveda
- Zeer actief
Toen Spike overleden was en we gingen bij het nieuwe hondje (shadow) kijken hebben we max meegenomen, die wist niet wat die meemaakte al die kleine dingen, maar max is dan ook een super zachtaardig hondje! Ook met ophalen hebben we Max weer meegenomen die echt zon blik had van JA mag die nu echt wel MEE!
Bij Pulchra hebben we zonder Bikkel gekeken maar hem wel meegenomen toen we hem gingen halen. Bikkel bleef in de auto, huppa pulchra erbij en karren maar!
Maar ook Bikkel is een hond die alles en iedereen lief vind.
Ik had zo iets, gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zo heb ik bikkel in eerste instantie ook aan Max & Shadow voorgesteld.
En het zijn 4 intacte reuen en het gaat hartstikke goed!
Bij Pulchra hebben we zonder Bikkel gekeken maar hem wel meegenomen toen we hem gingen halen. Bikkel bleef in de auto, huppa pulchra erbij en karren maar!
Maar ook Bikkel is een hond die alles en iedereen lief vind.
Ik had zo iets, gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zo heb ik bikkel in eerste instantie ook aan Max & Shadow voorgesteld.
En het zijn 4 intacte reuen en het gaat hartstikke goed!

- Lieke67
- Zeer actief
We hebben hem vandaag al gehaald en het is hardstikke goed gegaan.
Na een voorzichtige kennismaking, elkaar aftasten, gingen de hondjes spelen en uiteindelijk kropen ze dan voorzichtig bij elkaar. Eventjes maar, maar het begin is er.
Ze vinden elkaar iig leuk!
Volgens mij gaat het helemaal goed komen.
Na een voorzichtige kennismaking, elkaar aftasten, gingen de hondjes spelen en uiteindelijk kropen ze dan voorzichtig bij elkaar. Eventjes maar, maar het begin is er.
Ze vinden elkaar iig leuk!
Volgens mij gaat het helemaal goed komen.