Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denkspelletjes voor Xavier

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leane

Denkspelletjes voor Xavier

Ongelezen bericht door Leane »

Xavier staat op volledige rust door zijn kruisband operatie, maar die hond word helemaal gek in huis :ugh: ik heb wat Nina otterson spelletjes die ik met hem doe. Ik geef hem kluiven en vul een kong. Maar hebben jullie nog leuke spelletjes die ik met hem kan doen wat hem geestelijk moe maakt ?

Alle tips zijn welkom !
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Denkspelletjes voor Xavier

Ongelezen bericht door Reny »

zoekspelletjes misschien??

Een stuk speelgoed (plastic, rubber iets) wat boter opsmeren, verstoppen terwijl hij het niet ziet en laten zoeken.
balletje balletje spelen?

Verder geen idee, maar wel sterkte met een hond rustig houden :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Balletje balletje maar kan ook met een snoepje? Pionnetjes of bekertjes, daaronder een brokje en zoek maar waar het brokje is verstopt door het 'm aan te laten wijzen?
Ik doe dat hier in de tuin met allemaal bloempotten(wel een stuk of 20) vinden ze geweldig. In de tuin lijkt me met Xavier niet handig maar misschien kan hij het liggend?

Een knuffelbeertje wat al kapot is en daar een snoepje in verstoppen? Wat ze hier ook altijd leuk vinden zijn wc rollen met snoepjes erin. WC rol, snoepje erin en heeeeel goed dichtvouwen/drukken.

De snoepjesboom? Moet hij wel voor staan maar als het rustig is kan het misschien wel. Je zoekt een zo'n groot mogelijke boom op met heel veel structuur. Je pakt bijv. een rodi worst en trekt daar stukjes vanaf en die prop je tussen het boomschors en die moet 'ie dan zoeken en eruit peuteren. Ik stop het ook altijd hoog maar dan moeten ze tegen de boom aan, lijkt me ook niet handig :wink:

Runderstrot of een kalfsstaart doet het bij Bowie ook goed om lekker lang rustig te zijn :wink:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Snoepje in een kistje doen en laat het hem openmaken (helpen mag)? Of een la openschuiven, of een kast openmaken, de deur opentrekken, of open duwen, of in een doos doen, of aan een touwtje binden en het snoepje onder de bank gooien of zo zodat hij aan het touwtje moet trekken.. zo kan je nog veel meer denkspelletjes bedenken die echt niks kosten :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Je hebt van Nina Ottoson ook een speelkleed met een aantal lagen stof en allemaal 'vakjes' waar je koekjes in kan verstoppen, misschien dat jij zelf (of iemand in je omgeving) een beetje handig is? Want dan kun je dat zo maken van een paar fleece dekens lijkt mij. :ok:

Bij de Jumper hebben ze ook goedkopere varianten van de Nina Ottoson spellen, misschien dat je daar ook nog kan kijken?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Kijk eens op deze site, misschien staat daar nog iets leuks bij: http://www.kluifje.com/ dan onder speels.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Renske schreef:Kijk eens op deze site, misschien staat daar nog iets leuks bij: http://www.kluifje.com/ dan onder speels.
Wat een leuke dingen staan daar tussen zeg!!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ten eerste beterschap voor Xavier. Het is een hele opgave om zo'n hond rustig te houden.
Wat hier bij beide wel in de smaak valt wel goedkoop te realiseren is, is een stukje pvc buis van de bouwmarkt met een bochtje. De pijp moet zo breed zijn dat er een (tennis)bal doorheen kan. Onderin leg je een koekje en je leert hem stap voor stap dat hij zelf de bal moet pakken en bovenin de buis moet gooien en dan valt er onderaan een koekje uit. Je kunt iets maken dat de pijp blijft staan, maar je kunt de pijp ook gewoon vast houden. Kost maar een paar centen!
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Is clickeren een optie voor hem?
Dan kun je hem gewoon hele simpele dingen laten doen.
Alleen moet hij er dan langer over nadenken en wordt zijn brein gestimuleerd :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Hmm... balletje-balletje is inderdaad leuk om samen te doen. Of leer hem een koekje op zijn neus te laten balanseren. Cena vindt dat geweldig! Verstoppertje in huis kan ook. Je laat hem zitten en geet het commando blijf. Jij verstopt je ergens in huis en roept hem 1 keer. Hij komt je vanzelf zoeken!

En verder: ga lekker dicht tegen hem aan liggen en kriebel hem achter zijn oren. Dat ontspant!
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”