Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vers extraatje op z'n tijd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

vers extraatje op z'n tijd

Ongelezen bericht door Peter27 »

Hallo allemaal,

Mijn Bumper (kruising zwarte labrador en hangbuik zwijntje :blah: ) krijgt sinds een paar maanden KVV. Dit geef ik haar minstens 4x per week. Soms krijgt ze ook een lekker rauw visfiletje, tilapia enzo. De overige dagen krijgt ze farmfood brokken. Dit puur uit gemak aangezien ik geen ruimte in de vriezer heb om genoeg in te kopen voor de hele week.

Nu ben ik al een tijdje geinteresseerd in Barf. Bumper vangt buiten ook wel eens een muis of een molletje enzo. Die gaan er met huid en haar in haha.

Ik ben niet van plan om volledig over te gaan op Barf maar het lijkt me wel leuk en lekker voor haar om af en toe een extraatje te krijgen. Wat kan ik nou allemaal geven waar ze lekker een tijdje op kan kluiven? Ik lees bijvoorbeeld over verse sardines, kippenvleugels etc. Kan ik die gewoon zonder problemen aan haar geven?

Moet zeggen dat mijn vriendin het wat eng vindt.

Hoor het graag.

Groeten van Peter en Bumper..
blablabla :)
~Suzanne~
Zeer actief

Re: vers extraatje op z'n tijd

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Lees dit 's op gemakkie door; het bottendocument.
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 20512.html

En als je meer wilt weten is het goed om je te orienteren op rauwvoerforums.

Verse sardines.. prima.. Kipvleugeltje.. prima..
Kipnekjes of kalkoennekjes.. prima

Let enorm op met ribben!! En geef zeker niet zomaar botten die een slager meegeeft met de opmerking 'hier, lekker voor de hond'.

Eerst vragen (hier of op rauwvoerforums) dan geven ;-)

Suzanne
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

maatje labrador kan zelfs wel een lekkere kippenbout wegwerken hoor.
Vleugels gaan hier naar maatje teckel en shih-tzu.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Je kan het bot wel pletten met een hamer, heb ik gedaan maar ik heb ook een pup dus weet niet of het voor jouw hond nodig is. Dan moet je het wel goed platslaan. Kippenbotten kunnen scherp zijn, kalkoenbot is geloof ik te scherp? Inderdaad kippennekken, als je weet waar je eraan kunt komen dan. Je kunt ook mollenvallen zetten, voor in de tuin, hahaha.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sardines zijn prima, maar niet echt kluifwerk hoor ;)
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik persoonlijk hou niet zo van kippenvleugels ivm de knik. Die zou ik er dan eerst uit halen door er in te knippen. En kippennekken gloepen hier zo naar binnen (formaat Stafford en Dogo). Wat denk je van kwartel, eendenrug,eendenkarkas, kippenkarkas, parelhoen, kippenrug of gewoon een halve of hele kip? Kwartel, en alles met betrekking tot kip kan ik hier gewoon op de markt krijgen.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Peter27 schreef:Nu ben ik al een tijdje geinteresseerd in Barf. Bumper vangt buiten ook wel eens een muis of een molletje enzo. Die gaan er met huid en haar in haha.
Even voor de duidelijkheid, hoor...de filosofie achter natuurlijk rauw voeren is niet dat honden achter prooien aanjagen en die ook verorberen. :F:
Meld je aan op de verschillende voedingsfora die er zijn. Daar valt heel veel te lezen over de achtergrond en je vindt er handige info om verantwoord van start te gaan.
Goed dat je al zo gevarieerd voert.
Succes in elk geval. :W:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Dank voor jullie reacties.. Heb op barfplaats ook al zitten lezen.
Waar halen jullie je verse producten voor de hond? Supermarkt of zijn hier betere/goedkopere plekken voor?
blablabla :)
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

In de regel bestel ik heel groot bij een vlees leverancier (lupa en bij een kennis). En soms haal ik ook op de markt bij de kippenkar of in de supermarkt de hele kippen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Peter27 schreef:Dank voor jullie reacties.. Heb op barfplaats ook al zitten lezen.
Waar halen jullie je verse producten voor de hond? Supermarkt of zijn hier betere/goedkopere plekken voor?
Lupa, gelukkig dier, herbyvers, richard vers voeding etc..
met een flinke runderstrot zijn ze ook wel een tijdje zoet, en verder gevogelte karkassen, zacht bot in ieder geval.
Succes!
Vaak kan je op de markt bij een poelier wel aan karkassen komen van oa kip, eend, konijn etc.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”