Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
4 pups gevonden
Moderator: moderatorteam
- Maxine
- Zeer actief
4 pups gevonden
Vorige donderdag een week geleden. "4 pups gevonden op de Teut in Zonhoven". 4 kleine bruine bolletjes werden met grote bezorgdheid opgenomen in het asiel. De vindster vertelde ons dat ze de kleintjes gevonden had op de Teut in Zonhoven. Wie doet nu zo iets? Wie laat nu pups van een paar weken achter? De bezorgde medewerkers van het asiel vragen of de mensen zeker zijn dat ze alle pups hebben. Het mag niet gebeuren dat er een kleintje alleen in de natuur achter blijft...
De pups werden ondanks overvolle opvanggezinnen toch met heel veel warmte en liefde onthaald. Kamers werden herschikt, werk werd aangepast om ze toch maar ergens te kunnen opnemen. Welke dierenvriend kan immers zulke 4 kleine hummeltjes aan hun lot overlaten.
Toch werd er intern op onderzoek uitgegaan. Het voelde niet goed!
Via enig speurwerk weten we nu een week later HET ECHTE VERHAAL:
Met een smoesje EIGEN honden naar een asiel brengen. Ze hebben diarree, zitten vol wormen, weg van hun mama gerukt... 2 pups van dezelfde leeftijd zijn gezien bij de man thuis! Kweker Nova Scotia Duck Tolling Retrievers wonende te Berbroek. Ook de buurtbewoners zijn op de hoogte. Ontkennen kan niet meer. Kan zelfs het internet de kwekers niet meer van hun pups doen afgeraken? Worden ze daarom gedumpt? Komt er nog een volgend nestje? En moeten ook die pups weer hetzelfde ondergaan? Welke dierenvrienden of vereniging gaat hij dan weer in het ootje nemen met een verzonnen verhaal? Hoe kies je uit een hoop spelende bolletjes welke mag blijven en welke vliegt de deur uit, niet wetende waar ze gaan terecht komen in hun leven?...
De naam 'kweker' is deze man niet waard. Hij is een vermeerderaar van honden voor geld! En de dieren zijn de dupe!
Als we hier iets aan kunnen doen, dan doen we het.
De pups werden ondanks overvolle opvanggezinnen toch met heel veel warmte en liefde onthaald. Kamers werden herschikt, werk werd aangepast om ze toch maar ergens te kunnen opnemen. Welke dierenvriend kan immers zulke 4 kleine hummeltjes aan hun lot overlaten.
Toch werd er intern op onderzoek uitgegaan. Het voelde niet goed!
Via enig speurwerk weten we nu een week later HET ECHTE VERHAAL:
Met een smoesje EIGEN honden naar een asiel brengen. Ze hebben diarree, zitten vol wormen, weg van hun mama gerukt... 2 pups van dezelfde leeftijd zijn gezien bij de man thuis! Kweker Nova Scotia Duck Tolling Retrievers wonende te Berbroek. Ook de buurtbewoners zijn op de hoogte. Ontkennen kan niet meer. Kan zelfs het internet de kwekers niet meer van hun pups doen afgeraken? Worden ze daarom gedumpt? Komt er nog een volgend nestje? En moeten ook die pups weer hetzelfde ondergaan? Welke dierenvrienden of vereniging gaat hij dan weer in het ootje nemen met een verzonnen verhaal? Hoe kies je uit een hoop spelende bolletjes welke mag blijven en welke vliegt de deur uit, niet wetende waar ze gaan terecht komen in hun leven?...
De naam 'kweker' is deze man niet waard. Hij is een vermeerderaar van honden voor geld! En de dieren zijn de dupe!
Als we hier iets aan kunnen doen, dan doen we het.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: 4 pups gevonden
Wat een geweldige fokker
Welk ras neemt hij als de Tollers minder gewild zijn?
Welk ras neemt hij als de Tollers minder gewild zijn?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft het ras al vrij lang. Het was er een lange tijd heel stil geweest. Vorig jaar stonden er ineens weer pups op de belgische "marktplaats" zonder stamboom.
En helaas hoorde ik dit verhaal dus gisteren ook.
Ik ben in ieder geval wel heel blij dat ze hem gevonden hebben. En ik hoop ook dat er een mogelijkheid bestaat om deze man aan te pakken.
Het is eigenlijk een heel vreemd verhaal. Want er waren mensen die hem gebeld hadden met de vraag of er nog pups waren voor de verkoop (om te achterhalen wie hij nu eigenlijk was!!). Deze mensen hield hij eerst aan het lijntje, en toen had hij ineens geen pupjes meer en was alles verkocht. Dus wat voor reden hij nu had om deze puppen te dumpen..............................................
En helaas hoorde ik dit verhaal dus gisteren ook.
Ik ben in ieder geval wel heel blij dat ze hem gevonden hebben. En ik hoop ook dat er een mogelijkheid bestaat om deze man aan te pakken.
Het is eigenlijk een heel vreemd verhaal. Want er waren mensen die hem gebeld hadden met de vraag of er nog pups waren voor de verkoop (om te achterhalen wie hij nu eigenlijk was!!). Deze mensen hield hij eerst aan het lijntje, en toen had hij ineens geen pupjes meer en was alles verkocht. Dus wat voor reden hij nu had om deze puppen te dumpen..............................................
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- poppetje82
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles
wat raar. Hoe gaat het nu met de pups?
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Wat een rare mensen heb je toch op deze wereldbol, blegh!
Worden er nu nog stappen ondernomen of kan er niks tegen die vent gedaan worden.
Worden er nu nog stappen ondernomen of kan er niks tegen die vent gedaan worden.
- Maxine
- Zeer actief
Of de flikken er iets mee gaan doen, weet ik niet. Maar ik ga er niet op hopen want dan gebeurt het toch niet.Turbo! schreef:Wat een rare mensen heb je toch op deze wereldbol, blegh!![]()

- Maxine
- Zeer actief
De pups maken het op dit moment goed en voelen zich gelukkig al thuis in hun opvanggezin.poppetje82 schreef:wat raar. Hoe gaat het nu met de pups?

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
wat een ellende zeg...stamboomloos gefokt?
heb je meer gegevens van de fokker (mag via pb)...
ik ben zo vrij geweest je tekst te copieren voor een Belgisch forum...hoe meer dit openbaar wordt hoe beter...
de politie kan misschien niets doen maar andere instanties wel...ik geef het iig door...
heb je meer gegevens van de fokker (mag via pb)...
ik ben zo vrij geweest je tekst te copieren voor een Belgisch forum...hoe meer dit openbaar wordt hoe beter...
de politie kan misschien niets doen maar andere instanties wel...ik geef het iig door...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto