Ma-Rianne schreef:Ik loop zelf met een apart ras..... Moet dus regelmatig de vraag beantwoorden wat het is, waarop het merendeel van de mensen een glazige blik krijgen en "Oh, ja" zeggen... Nooooooit van gehoord ,dus
Ik zie regelmatig een Griffon Korthals

Is geloof ik ook nogal een apart ras.
Ik trainde vroeger met Rokus behendigheid met twee Puli's en een Smous in de groep.
Gunst waar zie je die Griffon Korthals?
Ik moet geregeld vertellen wat ik voor ras heb.
Als de mensen tenminste niet denken dat het "ook Draadharen" of "ook Duitse Staande" zijn net zoals die van hen.
Ook ik zie dan geregeld een wat glazige blik verschijnen.
Griffon watte??
Hier in de buurt een (vermoedelijke kruising) Pointer, Goldens en Labradors, Flatcoated en een Curlycoated Retriever en Berners, Grote Zwitsers, Witte herders en Duitse Herders. En een paar Ridgebacks, een Cesky Fousek, een hele mooie Malamute en een Ierse Setter.
Er was ook een Engelse Setter, maar die is kort geleden overleden.
Hier en daar een Mechelse Herder, een Laekense Herder en een paar Tervuerense herders en Groenendaelers.
Een serie Jack Russells en Jack Hussels en Stabij's, Duitse Brakken, Border Collie's en Teckels en het een en ander aan kruisingen.
Weinig Dogachtigen.
Oh ja, en ik zie geregeld een Wetterhoun
edit:
Er woont hier ook een Poedelpointer (nog pup) bij een Grand Basset Griffon Vendéen en een stuk of wat wartjes.
Laatst ook een Kelpie gezien en een Basenji