Die fietser had vast "bijdehandjes" opchristo schreef:Danoontje powerrr schreef:Eerlijk gezegd is het voornamelijk dat ik zelf steeds commentaar krijg en niet de honden.
Gisteren toevallig nog.. ik besloot toen eindelijk te gaan joggen (na een half jaar uitstel).
Dus ik liep heel moeizaam maar oh zo trots te ploeteren, met Cariño aan een lijntje.
Krijg ik te horen van een fietser 'voor hem hoef je je niet in te houden hoor'.
![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Commentaar tegen jouw hondenras/type
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Commentaar tegen jouw hondenras/type
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Had het wel eens met Daisy, die was heel erg donker en tenger. Mensen zagen haar wel eens voor een labrador aan.
Aaien, lief etc etc. Als ik dan zei dat ze een rottweiler was dan werden ze zomaar uit het niets opeens doodeng
, want die zijn agressief. Ja hoor, natuurlijk.
Kreeg dan ook nog wel eens de opmerking dat het dan toch geen echte was, want ze was te donker. Toevallig was zij wel degene mét papieren.
Ach.... sommige mensen blijven potloden
Aaien, lief etc etc. Als ik dan zei dat ze een rottweiler was dan werden ze zomaar uit het niets opeens doodeng
Kreeg dan ook nog wel eens de opmerking dat het dan toch geen echte was, want ze was te donker. Toevallig was zij wel degene mét papieren.
Ach.... sommige mensen blijven potloden
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Niet zozeer over het uiterlijk of het ras. Alleen af en toe komen er buren vertellen dat de honden mijn auto afbreken.
Buck en Dino zet ik altijd eerst in de auto als we naar het bos gaan en dan haal ik Beer en Balou. Dus ze zitten dan eventjes 5 minuten zonder toezicht in een auto die op slot is.
"zo die wordt wel kwaad hé. hij heeft een stuk uit je dashboard gebeten"

En dan zeg ik niks maar dan denk ik "als je fijn doorloopt en niet door het raampje blijft gluren blijft mijn auto heel "
Ik had ook al geen achteruitkijkspiegel meer en die ventilatordingenroostertjes liggen nu achterin. Buck wordt soms een beetje boos als er iemand bij zijn auto blijft staan.
Het klinkt wel heel erg dit, maar verder vallen ze heel erg mee
Ik parkeer al heel onopvallend en afgelegen, maar echt altijd moet er dan nog weer zonodig iemand langs mijn auto lopen 
Buck en Dino zet ik altijd eerst in de auto als we naar het bos gaan en dan haal ik Beer en Balou. Dus ze zitten dan eventjes 5 minuten zonder toezicht in een auto die op slot is.
"zo die wordt wel kwaad hé. hij heeft een stuk uit je dashboard gebeten"
En dan zeg ik niks maar dan denk ik "als je fijn doorloopt en niet door het raampje blijft gluren blijft mijn auto heel "
Ik had ook al geen achteruitkijkspiegel meer en die ventilatordingenroostertjes liggen nu achterin. Buck wordt soms een beetje boos als er iemand bij zijn auto blijft staan.
Het klinkt wel heel erg dit, maar verder vallen ze heel erg mee
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Ha, die ga ik onthoudenlieke schreef:Ik bedenk me in eens dat ik wel vaak commentaar krijg op het feit dat ik met 4 honden loop. Mijn standaardantwoord is dan: 'Ja, ik heb er maar 4 want ik vind 5 te veel'.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
eer ze hun commentaar kunnen geven, hebben mijn enge bijtgrage hedders ze al lang vast bij hun strot
één keer een oud dametje die in het voorbijgaan van Ds binnensmond en met een toon vol pure haat 'wat een smerige rotte hond is dat' mompelde.
vond ik best grappig, want ze méénde het echt. En ach, het dametje zelf was ook niet moeders mooiste en volgens mij leeft ze nu al lang niet meer
Het boeit me niet wat mensen van ze denken, maar als ze iets zeggen, is het meestal wel positief, ze vinden ze eigelijk het meeste van de tijd erg interessant maar blijven altijd wel op repectabel afstand
één keer een oud dametje die in het voorbijgaan van Ds binnensmond en met een toon vol pure haat 'wat een smerige rotte hond is dat' mompelde.
vond ik best grappig, want ze méénde het echt. En ach, het dametje zelf was ook niet moeders mooiste en volgens mij leeft ze nu al lang niet meer
Het boeit me niet wat mensen van ze denken, maar als ze iets zeggen, is het meestal wel positief, ze vinden ze eigelijk het meeste van de tijd erg interessant maar blijven altijd wel op repectabel afstand
-
elly p
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 bassets
Wij liepen met onze vier over de straat en komt er net iemand naar buiten, zegt ie tegen z'n vriend :
Whaaaaaaa, pas op, die vier honden vreten ons op.
Nee hoor, zegt mijn man, onze honden eten geen varkensvlees.
Gelukkig konden ze er mee lachen.

Groetjes, Elly
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Met een ras dat in de jaren 70/80 zo veelvuldig werd gefokt en er flink
wat onbetrouwbare types tussen zaten ben ik het gewend dat ik commentaar krijg.
Ik kan me er niet echt druk om maken
Die "asociale onbetrouwbare rot-Bouviers" vind ik reuze-leuk

wat onbetrouwbare types tussen zaten ben ik het gewend dat ik commentaar krijg.
Ik kan me er niet echt druk om maken
Die "asociale onbetrouwbare rot-Bouviers" vind ik reuze-leuk
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
elly p schreef:Wij liepen met onze vier over de straat en komt er net iemand naar buiten, zegt ie tegen z'n vriend :
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Hahahaaelly p schreef:Wij liepen met onze vier over de straat en komt er net iemand naar buiten, zegt ie tegen z'n vriend :
"Ze hebben al gegeten hoor!"
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Frederique schreef:Hahahaaelly p schreef:Wij liepen met onze vier over de straat en komt er net iemand naar buiten, zegt ie tegen z'n vriend :
Gelukkig konden ze er mee lachen., als er mensen soms echt schrikken van mijn honden dan wil ik ook nog wel eens zeggen:
"Ze hebben al gegeten hoor!"![]()
hahaha geweldig dit!
- *Linda*
- Zeer actief
Gaat dat wel goed met dat kleine hondje, die enge groters? Ach, dit is al de zesde Juul, we blijven het proberen 

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- °Vicky°
- Actief
Hier krijg ik amper commenteer op onze Sheltie =)
Meestal is dat dan in de goede richting... maarja, Shelties boezemen weinig mensen angst in
Als ze hem proberen aaien en hij deinst terug zeg ik gelijk dat hij nogal angstig is, hoef ik gelijk niets meer uit te leggen.
In het begin probeer je nog te zeggen dat het een eigenschap van het ras is, en dat het normaal is en
maar daar kom je al snel over heen.
Wel krijg ik vaak commentaar dat hij te mager zou zijn. Dat is dan meer van mensen die hem ook echt kennen.
Ja, Blitz krijgt de helft van wat op de 'verpakking' van de brokken staat, ja, je kan zijn ribben voelen en ja, zodra er eten is, staat ie direct bij jou of er toch niet maar iets zou vallen. (dit ivm het hoge 'sportniveau', hij moet toch wel scherp staan)
Maar daar heb ik het simpele antwoord op dat mijn hond waarschijnlijk gemakkelijk 2 jaar langer zal leven op deze manier. Tov die vette honden tegenwoordig die als ontbijt een boterham met kaas gedoopt in koffie krijgen omdat ze zulke moeilijke eters zijn, en dan moeite hebben op hun vijf jaar om het blokje om te lopen.
Ik geef ook niet snel commentaar op een ander zijn honden. Loopt een agressieve, nerveuze hond de mijne te irriteren waarbij Blitz zijn tanden trekt, dan roep ik wel dat die z'n hond even bij hem kan roepen of aanlijnen. Maar dat vind ik maar normaal.
Meestal is dat dan in de goede richting... maarja, Shelties boezemen weinig mensen angst in
Als ze hem proberen aaien en hij deinst terug zeg ik gelijk dat hij nogal angstig is, hoef ik gelijk niets meer uit te leggen.
In het begin probeer je nog te zeggen dat het een eigenschap van het ras is, en dat het normaal is en
maar daar kom je al snel over heen.
Wel krijg ik vaak commentaar dat hij te mager zou zijn. Dat is dan meer van mensen die hem ook echt kennen.
Ja, Blitz krijgt de helft van wat op de 'verpakking' van de brokken staat, ja, je kan zijn ribben voelen en ja, zodra er eten is, staat ie direct bij jou of er toch niet maar iets zou vallen. (dit ivm het hoge 'sportniveau', hij moet toch wel scherp staan)
Maar daar heb ik het simpele antwoord op dat mijn hond waarschijnlijk gemakkelijk 2 jaar langer zal leven op deze manier. Tov die vette honden tegenwoordig die als ontbijt een boterham met kaas gedoopt in koffie krijgen omdat ze zulke moeilijke eters zijn, en dan moeite hebben op hun vijf jaar om het blokje om te lopen.
Ik geef ook niet snel commentaar op een ander zijn honden. Loopt een agressieve, nerveuze hond de mijne te irriteren waarbij Blitz zijn tanden trekt, dan roep ik wel dat die z'n hond even bij hem kan roepen of aanlijnen. Maar dat vind ik maar normaal.

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Sophie is áltijd stokoud, áltijd verdrietig, of zielig, of 'heeft geen zin', of een combinatie van die vier. Toegegeven, Sophie komt wat sjokkerig over maar mensen menen daaruit altijd gelijk op te moeten maken dat ze er geen zin in heeft en moe of overlijdend is. En niet kan rennen of lang kan lopen. En natúúrlijk zijn haar pootjes altijd afgesleten door het wandelen, want dát is zo'n leuk origineel grapje! 
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Geer schreef:En natúúrlijk zijn haar pootjes altijd afgesleten door het wandelen, want dát is zo'n leuk origineel grapje!
Ik kende hem nog niet.
-
29996D
*Linda* schreef:Gaat dat wel goed met dat kleine hondje, die enge groters? Ach, dit is al de zesde Juul, we blijven het proberen
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Timo en Dalí vindt "men" altijd zoooooooooo mager....
Myra is zo'n drukke onbetrouwbare Mechelaar, dat sommige mensen niet snappen dat ik die bij de kinderen in één huis laat lopen.

Myra is zo'n drukke onbetrouwbare Mechelaar, dat sommige mensen niet snappen dat ik die bij de kinderen in één huis laat lopen.