Martijn schreef:
Eh. Ja. Nu je het vraagt. Dat gebeurde op de eerste dag al. Nadat ik had gevraagd of ze lief tegen pups waren en dat waren ze volgens de eigenaar.
Meteen lullig gedoe en overheersen. Maar ik ga daar niet tussen zitten hoor. Dat maakt het alleen maar groter.
Waarom zou ze het niet zelf uit kunnen zoeken? Is ze prima sociaal van geworden. Een hond mag best leren dat niet elke andere hond redelijk is.
Soms moet je je drukken, dat hoort er bij. Ook als het een kuthond betreft.
Dat geeft prima motivatie om vooral beleefd en voorzichtig te zijn met vreemde honden
Dat is anders Martijn. Die honden hebben jullie pup Eva tussen gezet. En als ze dan gaan domineren en doen grijp ik dus ook niet in hoor. Juist niet, om de boel niet meer op te jutten.
Deze hond kwam van afstand aangerend (van achter ons), al grommend en blaffend, kop vooruit. Dat zou jij die riem van je hondje van een paar kilo loslaten, afstand nemen, en denken "laat ze het maar zelf oplossen, wordt ze sociaal van"? Er valt weinig zelf op te lossen als een hond van 7 keer je eigen gewicht in volle vaart op je kont af komt rennen hoor.
Als mijn honden iets zijn is het wel voorzichtig en beschaafd met andere honden. Maar ik zie de link niet tussen dat, en een hond tig keer je eigen formaat die in volle vaart van achteren op je af komt rennen?
Ik heb eerlijk gezegd nog geen situaties meegemaakt die beter werden van gestamp en geschreeuw.
De situatie raakt alleen maar nog verder opgefokt.
Ik heb toch al regelmatig een hond kunnen blocken door 1 brul te geven of 1 keer te stampen hoor. Nogmaals, dan gaat het om honden die van afstand op het doelwit, mijn hond, af komen rennen. Niet om situaties waarin er onderling gecommuniceerd wordt, dan bemoei ik me er niet mee.