Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Jaaa, wanneer zijn die?
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

DebbieZ schreef:Jaaa, wanneer zijn die?
moet je je even aanmelden op het buitenlandsehonden forum en de wandelingen staan dan vermeld in het topic uitstapjes, de ene keer rustige wandelingen maar soms loop je ook met 20 honden door de soesterduinen testruinen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

AnneMarie schreef:Hoi Eline,

Ik hoorde van de dierenarts dat er buitenlandse ziekten meekomen, ik zal navragen welke precies. Dat wil niet zeggen dat dat nu een reden moet zijn om die honden niet te willen. Het lijkt mij vrij logisch, ik ken ook mensen die veel reizen en die hebben ook ziekten die wij hier niet kennen. Dat wil nog niet zeggen dat je dan in Europa moet blijven als je graag naar Afrika op reis gaat....

De honden met een probleem die een spuitje hebben gehad, die ken ik toevallig. En ja, ik zie ook dat de eigenaar hier een rol in gespeeld heeft...in ieder geval ken ik er een paar die nogal happerig zijn. Ik ken er zeker zoveel die prima gedijen en dat zijn leuke honden met gebruiksaanwijzing maar dat is ook wel weer grappig.
Waarbij ik me bij enkele ook afvraag of niet iemand deze verschrikkelijk mist in Spanje want dat zijn echt geen zwervertjes. Eerder weggelopen en meegenomen vrees ik.

Waar ik vooral op doelde en waar jij je ook weer van af wend, is dat mensen elders de boel willen redden terwijl diezelfde mensen hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling.
Wij Nederlanders kunnen anderen toch zo goed de les lezen...

Ik vind het verschrikkelijk hoe er in de Zuid - Europese Afrikaanse en Aziatische landen met dieren wordt omgegaan, maar ze redden door ze hiernaar toe te halen, tja die druppel op de gloeiende plaat, daar ben ik niet zo voor.
ga jij die mensen eens efkes vertellen dat ze hun mentaliteit moeten veranderen daar ter plaatse.

Ik heb zo'n donkerbruinvermoeden dat ze er niets op uit zullen doen. in dat geval, ga eens naar die honden kijken en trek je handen er maar eens vanaf en laat ze maar eens lekker stikken. Dan ben jij net zo erg als die mensen aldaar!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

ga jij die mensen eens efkes vertellen dat ze hun mentaliteit moeten veranderen daar ter plaatse.

Ik heb zo'n donkerbruinvermoeden dat ze er niets op uit zullen doen
Meestal is het niet zozeer een mentaliteitskwestie maar een geldkwestie, in ieder geval in Roemenie. Mensen hebben geen geld (over) voor een sterilisatie of castratie. Als jij in een dorp woont met je kippen, ganzen enz. en je hond maakt die af dan heb je niks aan je hond. Net zoals dat als je hond moet waken, doet die dat niet heb je er ook niks aan. Zulke honden worden meegenomen in de auto en ergens halverwege op weg eruit gegooid.
Heb jij een teef en kun je met een nestje wat extra geld verdienen dan doe je dat.
Ieder die daar een hond vandaan wilt halen prima, maar denk als je in dat soort landen echt wilt helpen help dan mee de honden te laten steriliseren.
iones
Zeer actief

nusca schreef:

Ik heb zo'n donkerbruinvermoeden dat ze er niets op uit zullen doen
Meestal is het niet zozeer een mentaliteitskwestie maar een geldkwestie, in ieder geval in Roemenie. Mensen hebben geen geld (over) voor een sterilisatie of castratie. Als jij in een dorp woont met je kippen, ganzen enz. en je hond maakt die af dan heb je niks aan je hond. Net zoals dat als je hond moet waken, doet die dat niet heb je er ook niks aan. Zulke honden worden meegenomen in de auto en ergens halverwege op weg eruit gegooid.
Heb jij een teef en kun je met een nestje wat extra geld verdienen dan doe je dat.
Ieder die daar een hond vandaan wilt halen prima, maar denk als je in dat soort landen echt wilt helpen help dan mee de honden te laten steriliseren.
het is ook mentaliteit.
Want waarom zijn er hier geen zwerfhonden?

De gemeentes hebben wel geld maar die hebben andere prioriteiten en die hebben met dierenwelzijn niets te maken. Het heeft te maken met (plaatselijke) politiek en dat wordt bepaald door de bevolking zelf.
Overigens wordt er wel gewerkt aan mentaliteitsverbetering maar dat krijg je niet in 10 jaar voor elkaar. Moet je die honden die daar nu zitten dan laten stikken, omdat de mensen daar geen geld hebben en het ze niet interesseert>?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Ookal zouden de gemeentes genoeg geld hebben. Denk je nou echt dat mensen bereid zijn om dat gemeenschapsgeld te gebruiken om dieren te steriliseren/castreren als ze nog niet eens een fatsoenlijke riolering hebben of stromend water overal.

Volgens mij zijn er in Nederland toch ook zwerfhonden.
Ik heb ook niet gezegd dat je de honden daar maar moet laten zitten, als je daar een hond weg wilt halen prima.
Maar denk dat je dat geld beter kan gebruiken om honden daar te laten helpen.
iones
Zeer actief

Als je zonodig ergens kritiek op wilt geven DianavanderBerk, dan moet je die richten op de broodfokkers en de mensen die daar een hond halen. Dat zijn de boosdoeners. En niet de stichtingen en asiels die honden opvangen in de hoop ze in de toekomst een goed tehuis te kunnen bezorgen.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik lees hier over ziektes die de buitenlandse honden mee nemen. Daar wil ik even op inhaken. Wij hebben een rashond uit Argentinie gehaalt bij een fokker met een goede reputatie. Maar reputatie of niet, deze hond heeft wel in ieder geval 2 van de ziektes mee genomen (babesia en ehrlichia en waarschijnlijk nog meer, daar zijn we nu mee bezig). En dat zonder over straat te zwerven :wink:
Met andere woorden, je hebt geen buitenlandse hond uit een asiel of van de straat nodig zeg maar om deze ziektes hier naar nederland te krijgen. Dat kan dus geen argument zijn in mijn ogen om deze honden vooral niet naar Nederland te halen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”