Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Commentaar tegen jouw hondenras/type

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Re: Commentaar tegen jouw hondenras/type

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zit te denken maar ik kan me niets negatiefs herinneren eigenlijk. toen ik femke nog had met tommie samen was er wel iedere week iemand die riep 'ahhh, een black and white!' (schotse terrier en westie, combinatie hou ik nooit meer samen enkel en alleen al om het suffe commentaar). Bij miah is het steeds 'ahhh...een puppie'. Ze is drie. :80:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Eigenlijk krijg ik zelden vervelende of bijdehante opmerkingen over mijn honden.
En als het al gebeurt, ben ik het denk ik zo weer vergeten, vind ik nml totaal niet boeiend.
:zweep:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat mensen zomaar negatief commentaar geven of sowieso negatief commentaar geven :19:
Het enige wat ik als vervelend heb ervaren waren de opmerkingen over Bowie toen toen Bowie nog een angstig pupje was: 'Ze is wel heel erg bang he?' :blah: :blah: :roll: :roll:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Niets, veel te vermoeiend met een Duitser een Mechel en een Jack Russell, dan ben ik de godganse dag bezig.
Maakt me geen r**t uit wat een ander voor commentaar heeft op mijn "rassen".
Gr. Aniek

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Lin-C schreef:Ach, als mensen iets negatiefs zeggen is het altijd: 'Is dat een hond? Ik dacht dat het een rat/poes/muis was'
Héél herkenbaar :ugh:
Ik vind dat altijd zo achterlijk, waarom MOET je zoiets zeggen? :scratch:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Lin-C schreef:
Lin-C schreef:Ach, als mensen iets negatiefs zeggen is het altijd: 'Is dat een hond? Ik dacht dat het een rat/poes/muis was'
Héél herkenbaar :ugh:
Ik vind dat altijd zo achterlijk, waarom MOET je zoiets zeggen? :scratch:
Een vriendin van me heeft 2 chihuahua's. (Eerst 3, maar eentje is 2 jaar terug dood gegaan.)
En zij noemt haar eigen honden ook ratten. :lol1:
"Hé, mogen mijn ratjes ook mee?"
"Pas op dat je niet op mijn ratje gaat staan!"
:smile:
Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Toen ik mijn honden zwarte tuigen omdeed kreeg ik vaak de vraag of ze agressief waren. Ik heb nu maar een roze en paars tuigje gekocht. Probleem opgelost, raar hoe sommige mensen denken...

En een keertje tijdens een wandeling een mevrouw die zeer laagdunkend zei (ik heb een ridgeback met een afwijkende kleur): o..die heb je zeker voor een weggeefprijsje gekregen.... :oohja: Met haar keurig gefokte natte bemodderde bearded collies, die niets anders deden als opspringen tegen mijn schone kleren aan. Ben doorgelopen met de opmerking: maar die van mij zijn tenminste opgevoed.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Het enigste wat ik wel eens hoor is , ben je weer met je pony aan het wandelen :mrgreen:

Meer niet, maar het zou me ook niet boeien, de meeste mensen die een praatje maken, willen weten wat voor ras het is en vinden het een hele mooie hond. :pffff: :wink:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

De meeste mensen roepen dat Sarah een lief hondje is, vooral kinderen. Het zijn dan ook vaak kinderen die dan ook gelijk de hand uitsteken om het lieve tekkeltje te aaien.
Saar houdt van kinderen.....als ontbijt :O:
Sarah is GEEN lief tekkeltje
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik krijg bijna altijd leuke en lieve reacties. Beer heeft een staand en een liggend oor. Veel mensen vinden dat grappig.
Toen ik hem net had (hij was een ERG bange herplaatser) kreeg ik wel eens het advies om met hem op cursus te gaan. Ik was al blij dat ik hem de straat op had gekregen.
Daar kon hij dan mooi leren zitten en volgen en met andere honden spelen!
Maar het was vast goed bedoeld.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Sprokkeltje schreef:
ladybird schreef:Vaak genoeg, maar het doet me niets wat een ander van onze honden vind. Of de buurman ze nu lelijk of prachtig vind, ze liggen toch bij ons op de bank en niet bij de buurman. :pffff:
Vink ook!!

:mrgreen: Ik had ooit een vrouwtje dat tegen ons zei over onze vorige volwassen mopsje, 'goh, nu zijn ze nog leuk als ze zo klein zijn'........ :piew: :piew:
het zou toch best kunnen dat hij nog in de groei was :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Het maakt me helemaal niks uit. Ik krijg overigens zelden negatief commentaar op Max als we gewoon buiten lopen, mensen vinden het vooral een mooie hond en vragen of het een stabij is. Binnen in de flat krijgen we wat meer opmerkingen. In de lift en op de galerij loopt ze namelijk voor de zekerheid gemuilkorfd. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord: "Ik zou maar een ander nemen, aan zo'n bijter heb je niks" of een variatie daarop. Kan ik niet mee zitten :19:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Ik ben wel eens een mevrouw tegengekomen die met een boog om mijn hond heen liep. Haar vriendin daarentegen kwam wel even mijn hond begroeten zodat die mevrouw dan ook maar dichterbij kwam. Ze vroeg of onze hond wel vriedlelijk was want ze had nog nooit een "goede" Kuvasz ontmoet. Ze waren allemaal vals volgens haar. Gelukkig kon onze hond wat tegenwicht bieden aan al die slechte ervaringen van haar. Verder voel ik met niet aangesproken als men voordelen heeft aangaande "mijn" ras of een persoonlijke opmerking maakt over mijn hond. Ik ben ik en identificeer mij niet met het ras of met mijn hond. Lul maar lekker, ik wandel na een gepast beleefd antwoord toch wel lekker ontpannen door.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Lin-C schreef: Ik ben zelfs een keer na geschreeuwd door een vent op een fiets, die ging heel hard miauwen en toen naar mij roepen: He stomme hoer, wat denk je nou, dat je een hond hebt? Dat is een kat!' En toen ging hij miauwend verder :19: ik hem hem wel nageschreeuwd dat hij niet helemaal wijs was, maar dat heeft ook allemaal geen nut joh.
:80: wat een creep :piew:
mensen miauwen of blaffen :roll: ook wel eens naar mijn honden als ze voorbij fietsen of lopen, dan zeg ik : "doe dat nog 1 keer dan stuur ik ze achter je aan " aangezien het windhonden zijn , houden ze dan heel snel hun mond :engel:

gelukkig krijg ik in de regel ook alleen maar leuke opmerkingen, merk dus wel, zoals ik hier al heb gezegt, het verschil op het platteland en in de grote stad. In de grote stad varieerd het ontzettend en hier op het platteland en in de kleine dorpen voornamelijk enkel leuke en geintresseerde opmerkingen, een enkele nare opmerking en dan betreft het 9 van de 10 keer ook nog een toerist.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

indiera schreef:Ach commentaar, ik wen er aan ,ik loop met 3 herders tja het is wat he, gister nog vroeg een meneer aan mij of ik de hoop liet liggen die mijn hond netjes bij het spoor in het gras deponeerde, Mijn haren gingen al overeind staan ,daar was er weer zo een, Ik zei ,ja die laat ik liggen ,wou u hem hebben dan,dat vond ie niet grappig en ik dus wel, toen vroeg hij me of ik een uitlaatdienst had of dat ik het normaal vondd dat ik 3 honden had, nee meneer ik heb geen uitlaat dienst en nee het is niet normaal dat ik 3 honden heb, het zou normaler zijn als ik er nog 3 bij zou hebben , want mijn streven is om 6 honden te hebben, meneer liep rood aan en kon dat niet bevatte, zijn kinderen spelen op straat, ja en ,zei ik ,toch niet aan het spoor hoop ik, daarna vroeg ik hem of hij katten had , ja zegt ie ook nog ,zeg ik ,lopen die wel eens buiten ,ja dus , nou ik gelijk , dan zijn het u jou katten die mijn tuin onderschijten,
Nou ik was asociaal en had lelijke valse honden, ik daarop .,uw zou zo familie van ze kunnen zijn en ben doorgelopen
:lol1: :lol1: :lol1: you go :cheer: :cheer: :cheer:

toch mee oppassen hoor, je hebt er gekken bij, járen terug liep ik met onze hollandse herder Isa over de dijk en daar zat een man met een poedeltje, dat poedeltje begon te blaffen naar Isa, en Isa blafte gewoon 1x terug, begon die man mij met een pistool te bedreigen dat als mijn hond dat weer zou doen dat hij die hond wel zou doodschieten, ik probeerde rustig te blijven en zei hem dat de gevolgen dan voor hem zijn, zegt ie dan schiet ik jou ook dood. :80: ben maar rustig doorgelopen ( had toen nog geen mobiel ) later die dag was die man weg ( hij lag daar wss met een bootje aangemeerd ) politie kon ook niets doen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Lellibel
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:Ik ben wel eens een mevrouw tegengekomen die met een boog om mijn hond heen liep. Haar vriendin daarentegen kwam wel even mijn hond begroeten zodat die mevrouw dan ook maar dichterbij kwam. Ze vroeg of onze hond wel vriedlelijk was want ze had nog nooit een "goede" Kuvasz ontmoet. Ze waren allemaal vals volgens haar. Gelukkig kon onze hond wat tegenwicht bieden aan al die slechte ervaringen van haar. Verder voel ik met niet aangesproken als men voordelen heeft aangaande "mijn" ras of een persoonlijke opmerking maakt over mijn hond. Ik ben ik en identificeer mij niet met het ras of met mijn hond. Lul maar lekker, ik wandel na een gepast beleefd antwoord toch wel lekker ontpannen door.
dan vind ik het toch wel knap dat zij het ras zo herkend , mijn hond wordt wel eens labrador genoemd :smile2: Maar dat is ook de minst leuke opmerking die ik kan bedenken :engel:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Om te beginnen... het went. Verder denk ik, 'Waar bemoei je je mee???'
Ga vaak wél weer met m'n stomme kop uitleggen hoe het ook leuk kan zijn, en dáár moet ik eens mee stoppen.
Wat boeit het eigenlijk als een ander mijn rassen niet leuk vind. Zij hoeven er toch niet voor te zorgen. :oohja:
Als ze omlopen is nog het makkelijkst :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Weinig tot geen commentaar hier, niet in negatieve zin oid.
Wél steken veel mensen(zonder hond) de straat over als ze mij zien aankomen met 2 grote honden. :F:
Maar, ik zeg er eerlijk bij: wij lopen op de zg onmogelijke tijden, iemand tegenkomen doe ik nauwelijks.
Ach, commentaar.., ik denk niet dat ik mezelf eraan stoor, ieder heeft zijn eigen voorkeuren. :wink:
Er tegen in gaan , doe ik niet, hooguit een sneertje van mijn kant :engel: , als het echt ongefundeerde vooroordelen/uitspraken zijn.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Lellibel schreef:
Ilse met haar witte schreef:Ik ben wel eens een mevrouw tegengekomen die met een boog om mijn hond heen liep. Haar vriendin daarentegen kwam wel even mijn hond begroeten zodat die mevrouw dan ook maar dichterbij kwam. Ze vroeg of onze hond wel vriedlelijk was want ze had nog nooit een "goede" Kuvasz ontmoet. Ze waren allemaal vals volgens haar. Gelukkig kon onze hond wat tegenwicht bieden aan al die slechte ervaringen van haar. Verder voel ik met niet aangesproken als men voordelen heeft aangaande "mijn" ras of een persoonlijke opmerking maakt over mijn hond. Ik ben ik en identificeer mij niet met het ras of met mijn hond. Lul maar lekker, ik wandel na een gepast beleefd antwoord toch wel lekker ontpannen door.
dan vind ik het toch wel knap dat zij het ras zo herkend , mijn hond wordt wel eens labrador genoemd :smile2: Maar dat is ook de minst leuke opmerking die ik kan bedenken :engel:

een labrador met stipjes?! JA mevrouw, we hebben zojuist een moddergevecht gehouden :piew: :F:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:
Lellibel schreef:

een labrador met stipjes?! JA mevrouw, we hebben zojuist een moddergevecht gehouden :piew: :F:
Blijkbaar kunnen labs ook vlekken hebben :lol1: Ah ja, meer dan de helft van alle honden hier zijn labs, en niet veel mensen hebben blijkbaar de disney klassieker gezien :19:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Lellibel schreef:Blijkbaar kunnen labs ook vlekken hebben :lol1: Ah ja, meer dan de helft van alle honden hier zijn labs, en niet veel mensen hebben blijkbaar de disney klassieker gezien :19:
Beau wordt ook wel eens aangezien voor een labrador. Blijkbaar vinden sommige mensen alle honden die ze zien labradors. :19:
Afbeelding
jodi
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jodi »

Ik krijg met regelmaat opmerkingen over mijn honden.
Zowel positief als negatief.
Met 2 galgo's aan de lijn en 1 podenco is de meest gehoorde opmerking wel dat ik ze meer te eten moet geven omdat ze mager zijn, wat ze overigens niet zijn.Daar trek ik mezelf niets van aan, zeg vaak alleen dat hoort zo en daar laat ik het bij.Boeit me ook niet.
Mensen zeggen ook vaak ik vind ze er heel eng uit zien :piew: Ik zie alleen 3 hele lieve toetjes
Vaker hoor ik positieve dingen, dat ik een mooi span honden heb bijvoorbeeld :D
Laatst moest ik ook wel heel hard lachen, kwam uit het bos gelopen en er kwamen twee oudere dames aangelopen en die bleven stilstaan en ik zag ze staren en staren tot ik dichterbij kwam, zegt 1 dame ach god nu zie ik het, ik dacht dat u met 2 honden en een hertje aan de lijn liep!!! :mrgreen:
Of kinderen die kunnen er ook wat van,werd aangesproken door een manneke van een jaar of 8 en die wees naar ons Dizzy en zei, wat is dat een rare hond!!!!Dus ik vraag hem wat vind je er raar aan???Zegt ie:Omdat ie zwart met wit is :smile: :smile: Terwijl ik dacht, nu komt het!!!
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Podenji schreef:
indiera schreef:Ach commentaar, ik wen er aan ,ik loop met 3 herders tja het is wat he, gister nog vroeg een meneer aan mij of ik de hoop liet liggen die mijn hond netjes bij het spoor in het gras deponeerde, Mijn haren gingen al overeind staan ,daar was er weer zo een, Ik zei ,ja die laat ik liggen ,wou u hem hebben dan,dat vond ie niet grappig en ik dus wel, toen vroeg hij me of ik een uitlaatdienst had of dat ik het normaal vondd dat ik 3 honden had, nee meneer ik heb geen uitlaat dienst en nee het is niet normaal dat ik 3 honden heb, het zou normaler zijn als ik er nog 3 bij zou hebben , want mijn streven is om 6 honden te hebben, meneer liep rood aan en kon dat niet bevatte, zijn kinderen spelen op straat, ja en ,zei ik ,toch niet aan het spoor hoop ik, daarna vroeg ik hem of hij katten had , ja zegt ie ook nog ,zeg ik ,lopen die wel eens buiten ,ja dus , nou ik gelijk , dan zijn het u jou katten die mijn tuin onderschijten,
Nou ik was asociaal en had lelijke valse honden, ik daarop .,uw zou zo familie van ze kunnen zijn en ben doorgelopen
:lol1: :lol1: :lol1: you go :cheer: :cheer: :cheer:

toch mee oppassen hoor, je hebt er gekken bij, járen terug liep ik met onze hollandse herder Isa over de dijk en daar zat een man met een poedeltje, dat poedeltje begon te blaffen naar Isa, en Isa blafte gewoon 1x terug, begon die man mij met een pistool te bedreigen dat als mijn hond dat weer zou doen dat hij die hond wel zou doodschieten, ik probeerde rustig te blijven en zei hem dat de gevolgen dan voor hem zijn, zegt ie dan schiet ik jou ook dood. :80: ben maar rustig doorgelopen ( had toen nog geen mobiel ) later die dag was die man weg ( hij lag daar wss met een bootje aangemeerd ) politie kon ook niets doen.
WTF :eek: :eek: :eek:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

lor1_1984 schreef:Ik heb regelmatig meegemaakt dat ik mensen tegenkwam die vroegen of ze m'n hond mochten aaien.
aaier:
"Och, wat een schatje/lieverd, wat voor één is het?"
ik:
"Een American Staffordshire Terriër/Pitbull Terriër/Rottweiler/Shar Pei." (aanstrepen wat op dat moment van toepassing is)
aaier:
:80: :N: *aaier trekt hand pijlsnel terug*
"Dat zijn valse honden! Pas op, ze bijten! *nog meer bullshit*"
ik:
:roll:
*diepe zucht, wandel geërgerd weg*
Herken ik maar al te goed...
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

hier elke dag wel leuke en niet leuke opmerkingen, en in de stad en in het wandelgebied!!
Ze zijn natuurlijk wat en half wat, sinds ik Joffy erbij heb schijnt iedereen met een grooote (vreemde) hond te vinden dat die hond maar even moet komen spelen of..... dat vindt ik (en Lillith) niet prettig dan ga ik gewoon een andere kant op en dan krijg je een commentaar, jouw honden worden niet sociaal (spelen elke dag los met door mij :pffff: goed gekeurde ook vreemde honden), trut (dat ben ik), stomme haarballen, etc. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers, die haarballen kunnen wel lekker los, zwemmen, spelen en luisteren prima!!!
In de stad is het leuker, iedereen vindt het een leuk stel en wil aaien, dat doen we soms maar.... :engel:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mensen die honden haten op basis van ras of voor wat voor reden dan ook, dat zijn sowieso geen hondenliefhebbers en zouden zich verre van honden moeten houden.

Het is slechts zo dat bepaalde rassen "bepaalde baasjes" hebben, en het zijn de laatsten die dan niet deugen, en niet de honden. Jammer dat mensen toch zo'n plank voor hun kop kunnen hebben dat ze niet in staat zijn dat te onderscheiden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zoek stok! schreef:Dan beginnen ze ineens tegen je te praten? Ik zou er bijna een complex van krijgen, ik heb dat echt nooit.
maar jouw honden mogen trekken aan de lijn. :mrgreen: De mijne ook en dan ben ik te snel voorbij voor commentaar. :F:

ik krijg alleen het een en ander te horen in het losloopgebied, dat gaat dan over Aidan's knie, en daar word ik niet blij van. Ook wel in de stad als het druk is. :(
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik krijg vaak wel veel vragen van goh wat is het, en dan wordt er van alles geraden, als ik het vertel is het vaak nooit van gehoord, hoe kom je eraan, en goh wat een mooie hond.
Zelfs mensen die niets met honden hebben, staan vaak van goh wat is hij mooi.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die vragen van eet hij veel en trekt hij je niet omver :19:
ach , wat moet je er van zeggen :wink:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

sTefaniA schreef:Je moet de poep van je honden opruimen :pffff: anders krijg je boetes!
Ik ruim het ook nooit op hoor, ook niet op de veldjes hier langs de weg. Er lopen redelijk wat honden, maar het is er nooit smerig ofzo :19:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Danoontje powerrr schreef:Eerlijk gezegd is het voornamelijk dat ik zelf steeds commentaar krijg en niet de honden.
Gisteren toevallig nog.. ik besloot toen eindelijk te gaan joggen (na een half jaar uitstel).
Dus ik liep heel moeizaam maar oh zo trots te ploeteren, met Cariño aan een lijntje.
Krijg ik te horen van een fietser 'voor hem hoef je je niet in te houden hoor'.

:jank:
:smile: :smile: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”