Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal canin Sensitivity

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lidia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mopshond!!!

Royal canin Sensitivity

Ongelezen bericht door lidia »

Puc is vandaag bij de DA geweest omdat hij bultje(s) in zijn gezicht heeft. Nu hebben wij daarvoor een zalfje meegekregen. Voor tusseneczeem en snelle wond genezing.

Nu dacht de DA dat ook aan voor kon liggen. Puc krijgt op het ogenblik Nutro( net een nieuw zak gehaald :hmmm: ) Dus hebben wij een proef zakje mee gekregen van Royal canin Sensivity....... :denken: Wie o wie kent dit voer :scratch: :19: want ben wel benieuwd, want je kan het alleen bij de DA kopen en het is best prijzig :pffff: ( maar wil het beste voor Puc :roll: )

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Royal canin Sensitivity

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb deze om onder andere te trainen, bedoel je die? (even afgezien van de maat hond waarvoor het bedoeld is dan)
Afbeelding

Had destijds allemaal "sensitive" brokken omdat Toby altijd nogal klooide met darmen en ontlasting maar heb deze nooit echt gevoerd als hoofdmaaltijd. Ben sinds een half jaar volledig over op vers en heb nooit meer ergens problemen mee dus het gaat ook niet meer gebeuren dat ik dit zal gaan voeren denk ik.

Beide honden vinden het trouwens héérlijke brokken wat ik me best kan voorstellen want het ruikt gewoon naar chips :piew: :U:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
lidia
Vaste gebruiker

Nee het is een andere zak :engel:

http://www.petplanet.co.uk/product.asp? ... f_id=50250

Met een blauwe hond er op! oh wat kan nu toch beste doen :jank: ??? wil niet dat Puc bultjes krijgt door voer... :boos:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Via Google kun je nog wel wat adressen in NL vinden om te bestellen maar alle-J----S wat is dat duur zeg, niet te geloven!
Ik zou geloof ik toch eerst nog een andere variant proberen.... Wellicht kun je hier op het forum nog wel meer vinden als je zoekt op huiduitslag, bultjes, allergie ofzo.
Succes ermee, hopelijk is het snel opgelost voor je hondje!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik heb het altijd gebruikt voor Baco, deed het er echt helemaal super op, is alleen echt heul erg duur,
maar iets anders kon bij hem niet, hij werd echt heel erg ziek van andere voeding :19:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

leuke dierenarts! Hoe groot is de kans dat een hond een allergie alleen op zijn hoofd heeft?!! die kans is klein hoor. Dan zie je het sneller op geijkte plaatsen en hebben ze jeuk over hun hele lichaam.

Jonge honden kunnen hun kop nog weleens in een plant steken waar ze een reactie op krijgen, die kans is veel groter.

Ik zou gewoon ff doorgaan met de nutro en kijken als dit overgaat met het zalfje en wegblijft... doet het niet dan kan je nog altijd want anders proberen. Maar direct op dierenartsvoeding is wel een beetje onzin en daarbij verdient de dierenarts daar 60% op!.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja aan de andere kant, zijn dit dingen die baat het niet dan schaadt het niet, en proberen kan geen kwaad
Nutro is trouwens ook niet goed koop :roll: dacht ik zo even uit mijn blote hoofd te weten.
als het door voeding komt, kun je na 8 weken weer proberen ander voer te geven, want een allergie kan uitdoven heb ik me laten vertellen :19:
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Welke nutro geef je?
er is nl. ook nutro lam/rijst, speciaal voor gevoelige honden. Is ongeveer 60 euro voor 15 kilo.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

de nutro lam rijst is ook al een voer wat aangeraden wordt bij evt voedings allergieen...

maar luister even niet te hard naar je da...remy heeft ook toen hij 6 maanden was uitslag gekregen die steeds terug kwam...de da ga ook aan allergie voor voer...

wij gekeken waar het nog meer aan kon liggen...bleek remy allergisch voor fleece te zijn ;)

dus zelf even kijken of hij niet stiekem tussen de bloemen heeft gezeten en of er iets anders aan de hand kan zijn....soms wordt er wel erg makkelijk gezegt voer allergie...
groetjes Tamara
lidia
Vaste gebruiker

Hey,

Bedankt allemaal voor jullie antwoord!!

De bultjes zijn nu al bijna weer weg met de zalf :ok: Blijf nog even nutro proberen omdat ik dit wel goed voer vind en toevallig net een grote zak had gekocht :roll:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena heeft als pup ook RC Sensitivity gekregen van de DA maar dat at ze dus niet. Het blijkt nogal smakeloos te zijn. We zijn toen over gestapt op Carocroq brokken en die at ze wel. Sindsdien heeft ze ook geen klachten meer gehad (Cena had onwijs veel last van jeuk + kale plekken)
RIP Cena :roos:
    Marieta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
    Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Volgens mij zijn veel honden nogal gevoeling voor een soort van jeugdpuistjes. Ohana heeft het ook gehad, en het is vanzelf weer weggegaan, soms heeft ze nog een puistje zitten.
    Sensitivity is wel heel goed voer hoor, het kan zeker geen kwaad, maar als het met de zalf al weg is, zou ik het niet geven hoor. Lijkt me als het echt aan het voer ligt, dat het met de zalf ook niet weg gaat.

Groetjes Marieta.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”