Ik vind het ook logisch als je schrikt met je kleine hondje en er komt een grote hond op ze af.Moos schreef:Joepie schreef:Eerder dat mensen schrikken als ik er aan kom met Joep vooral als ze een klein hondje bij zich hebben.Ik lijn hem dan altijd even vast en dan is het commentaar van ooohh wat is hij lief voor kleine hondjes.En de keer daarop is het van: kijk daar is Joep![]()
Dat vind ik nou leuk om te lezenDat jij ook rekening houdt met de andere bazen, ondanks dat ze onterecht schrikken van jouw hond
![]()
Ik verbaas me er namelijk vaak over dat mensen met een hele grote (en eventueel ook nog, ehm, 'gevaarlijk uitziende') hond zich ergeren aan mensen met, vaak kleine, hondjes die daar angstig op reageren, of, nog erger naar het schijnt, op gaan tillen.
Ik vind dat namelijk helemaal niet zo vreemd, en ik vind ook dat je dat soort reacties kan verwachten als je aan een bepaald type hond begint. En zoals jij het dan doet, met even aanlijnen enzo, dan is er vaak helemaal niks aan de hand. Van beide kanten niet.
Dat mensen compleet hysterisch uit hun pan gaan bij het zien van een grote 'enge' hond is het andere uiterste natuurlijk. En dat je dat irritant gaat vinden snap ik wel![]()
Maar dat mensen hun hondje weghouden, of zelf even de weg oversteken ofzo, tja, ik vind dat heel erg te verwachten eigenlijk. Peutertjes zijn soms ook bang voor Vera bijvoorbeeld, en niet voor Saar. Ik zie de logica daar wel in.
Als je de verkeerde hond treft ben je je hondje kwijt.
Overigens lijn ik die van mij ook aan als er honden die ik niet ken vanaf maatje Labrador aankomen.
Hij kan niet spelen met een andere reu(alleen met de Leonberger reu van mijn ouders)
Zodra ze op hem gaan springen accepteerd hij het niet meer en daar is hij gewoon te sterk voor.
Dus gewoon rekening houden met elkaar