Ik denk wel dat ze die bedoelt, Rex uit de tv serie is een Duitser, en dit ras wordt meestal bedoeld als mensen het over "enge herders" hebbensjaak-k schreef: Bruine herdersHeel veel herders zijn bruin.
Bedoel je Duitse herders?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk ras zou je nooit kiezen?
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: welk ras zou je nooit kiezen?

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
turvuerense en mechelse zijn ook bruin hoor.fleurie schreef:Ik denk wel dat ze die bedoelt, Rex uit de tv serie is een Duitser, en dit ras wordt meestal bedoeld als mensen het over "enge herders" hebbensjaak-k schreef: Bruine herdersHeel veel herders zijn bruin.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
maar geen rexen uit de tv serieLellibel schreef:turvuerense en mechelse zijn ook bruin hoor.fleurie schreef:Ik denk wel dat ze die bedoelt, Rex uit de tv serie is een Duitser, en dit ras wordt meestal bedoeld als mensen het over "enge herders" hebbensjaak-k schreef: Bruine herdersHeel veel herders zijn bruin.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
- Aantal honden: 2
Ja en Pyrenese herders zijn vaak ook bruin, maar ik bedoel inderdaad die duitse/mechelse herders.
Gisteren liep ik in het park en daar heeft Robin een tijdje gespeeld met zo'n grote vechthond. (sorry, leek op rassengebied, geen idee wat het precies was). Dat ging heel leuk. Even later kwam er een langharige herder aan, zo'n Rex-hond. Robin er wederom kwispelend als een blije pup op af. Ik liet het gaan, want het is míjn vooroordeel, en daar hoeft Robin geen last van te hebben. Maar helaas begon deze herder happend achter Robin aan te rennen, en toen Robin veilig achter mijn enkels stond, liet het beest zijn tanden nog even grommend zien.
Maar goed; ik zeg hiermee écht niet dat alle herders zo zijn, dat zou generaliseren zijn en dat slaat nergens op. Alleen heb ik voornamelijk slechte ervaringen met deze ras.
Bouviers schijnen ook pittige honden te zijn, maar als kind heb ik uren gespeeld met een bouvier op vakantie. Ik sliep zelfs bij hem in de mand. De allerliefste hond ooit (op Robin na). Maar mijn man is vroeger aangevallen door een bouvier. Hij had vroeger zelf boxers, en heeft daar alleen maar lovende woorden over, terwijl een boxer uit de straat vroeger mijn hele jas aan stukken heeft gescheurd...
Cocker spaniels zijn over het algemeen zachtaardige honden, maar mijn ouders hebben vroeger een variant gehad die extreem vals was. Waarschijnlijk inteelt en broodfok, wellicht niet eens raszuiver... Maar het gaat om persoonlijke ervaringen.
Daarnaast... om heel eerlijk te zijn, had k zelf noooooit gedacht dat ik ooit voor een hondje als Robin zou gaan. Shi tzuhs zijn echt niet mijn favoriet. Ik zag nooit zo erg persoonlijkheid in die beestjes. Maar toch hebben we Robin, en we vinden haar fantastisch!
Oh, en Jack russels zou ik ookk niet snel kiezen... die zijn zoooo beweeglijk! Ik zou niet weten hoe ik daarmee om moest gaan... Zoals iemand anders al zei; ik zou geen hond kiezen die een strakke aanpak nodig heeft. Dat geldt voor mij ook.
Als ik de ruimte, tijd had, zou ik voor een grooote hond gaan. Zo'n knuffelbeer. Maar daar is ons leven nu niet op ingericht.
Sindskort zou een koningspoedel overingens ook wel op mijn verlanglijstje staan. Ik zag laatst een variant die niet zo poedelig getrimd was. Echt een stoer beest! Geweldig!
Gisteren liep ik in het park en daar heeft Robin een tijdje gespeeld met zo'n grote vechthond. (sorry, leek op rassengebied, geen idee wat het precies was). Dat ging heel leuk. Even later kwam er een langharige herder aan, zo'n Rex-hond. Robin er wederom kwispelend als een blije pup op af. Ik liet het gaan, want het is míjn vooroordeel, en daar hoeft Robin geen last van te hebben. Maar helaas begon deze herder happend achter Robin aan te rennen, en toen Robin veilig achter mijn enkels stond, liet het beest zijn tanden nog even grommend zien.
Maar goed; ik zeg hiermee écht niet dat alle herders zo zijn, dat zou generaliseren zijn en dat slaat nergens op. Alleen heb ik voornamelijk slechte ervaringen met deze ras.
Bouviers schijnen ook pittige honden te zijn, maar als kind heb ik uren gespeeld met een bouvier op vakantie. Ik sliep zelfs bij hem in de mand. De allerliefste hond ooit (op Robin na). Maar mijn man is vroeger aangevallen door een bouvier. Hij had vroeger zelf boxers, en heeft daar alleen maar lovende woorden over, terwijl een boxer uit de straat vroeger mijn hele jas aan stukken heeft gescheurd...
Cocker spaniels zijn over het algemeen zachtaardige honden, maar mijn ouders hebben vroeger een variant gehad die extreem vals was. Waarschijnlijk inteelt en broodfok, wellicht niet eens raszuiver... Maar het gaat om persoonlijke ervaringen.
Daarnaast... om heel eerlijk te zijn, had k zelf noooooit gedacht dat ik ooit voor een hondje als Robin zou gaan. Shi tzuhs zijn echt niet mijn favoriet. Ik zag nooit zo erg persoonlijkheid in die beestjes. Maar toch hebben we Robin, en we vinden haar fantastisch!
Oh, en Jack russels zou ik ookk niet snel kiezen... die zijn zoooo beweeglijk! Ik zou niet weten hoe ik daarmee om moest gaan... Zoals iemand anders al zei; ik zou geen hond kiezen die een strakke aanpak nodig heeft. Dat geldt voor mij ook.
Als ik de ruimte, tijd had, zou ik voor een grooote hond gaan. Zo'n knuffelbeer. Maar daar is ons leven nu niet op ingericht.
Sindskort zou een koningspoedel overingens ook wel op mijn verlanglijstje staan. Ik zag laatst een variant die niet zo poedelig getrimd was. Echt een stoer beest! Geweldig!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Kortsnuiten, ik krijg het daar spontaan benauwd van.
En verder zou ik ook niet snel voor andere extreem gefokte rassen gaan met bijvoorbeeld veel te veel vel. Alleen een Duitse Dog of een Ierse Wolfshond, daar kan ik echt bij lopen kwijlen. Wat zijn die mooi...
Maar ik zou ze zelf niet nemen.
-
Marion.
Brigitte vind Goldens ook nul komma niks, maar Saar vind ze wel liefJudith-Diesel schreef:Sorry als ik mensen beledig, ik zou ook graag honden van deze rassen zien die mijn beeld veranderen maar dit zijn eigenlijk gewoon voor oordelen van mij hihi. Dus als je nog een van deze bovenstaande rassen hebt en je wil mij laten zien dat het toch hele leuke honden zijn hou ik mij aanbevolen om eens te komen knuffelen hihi

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Judith-Diesel schreef:Rassen waar ik niet voor zou kiezen. Het zijn nogal verschillende rassen en gebaseerd op de honden die ik ken of gekend heb.
jack russels, inderdaad zoals eerder gezegd, mensen denken dat ze niet opgevoed hoeft te worden, dus veelste druk
engels bulldog, ongezonde knorrende honden
chihahua, te klein en breekbaar
duitse/mechelse herder (met name werklijnen) mooie honden maar voor mij te pittig (waarschijnlijk door het beeld dat bij de politieherders hoort)
mega grote honden, duitse dog, sint bernard, berner senner, ierse wolfshond
golden retrievers en labradors, heel noordwijk heeft ze en ze hebben weinig uitstraling
rodesian ridgebacks, ben in totaal 10 verschillende ridgebacks tegen gekomen en allemaal waren ze agressief of naar mij/vriend/moeder of naar de hond die ik bij mij had (Voormalige hond van mijn ouders, oppashond of Diesel)
Sorry als ik mensen beledig, ik zou ook graag honden van deze rassen zien die mijn beeld veranderen maar dit zijn eigenlijk gewoon voor oordelen van mij hihi. Dus als je nog een van deze bovenstaande rassen hebt en je wil mij laten zien dat het toch hele leuke honden zijn hou ik mij aanbevolen om eens te komen knuffelen hihi
Dat meen je.
Een RR is terughoudend naar(vooral) vreemde mensen, maar daar mag géén agressie aan te pas komen
En ja, RR kunnen klote reageren op andere honden, vnl de reuen hebben daar een handje van, ik weet er alles van.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Als je ooit in de buurt van Coventry bent ben je welkom om kennis te maken met 2 dh's die zich prima gedragen en waar niemand bang voor hoeft te zijn.Judith-Diesel schreef:Sorry als ik mensen beledig, ik zou ook graag honden van deze rassen zien die mijn beeld veranderen maar dit zijn eigenlijk gewoon voor oordelen van mij hihi. Dus als je nog een van deze bovenstaande rassen hebt en je wil mij laten zien dat het toch hele leuke honden zijn hou ik mij aanbevolen om eens te komen knuffelen hihi
Het enige is dat je hondje niet mee mag, want andere reuen in zijn huis wil Jan echt niet hebben

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik zou niet kiezen voor rassen die heel erg actief zijn en/of waarmee je echt moet werken. Verder zou ik nooit een rottweiler of een bouvier willen, omdat ik die eng vind
en Keeshonden, Sharpei's, naakthonden en poedels vind ik echt niet mooi
Qua formaat maakt t me allemaal niet veel uit of ze groot of klein zijn.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
nooit een rottweiler?Expecting schreef:Ik zou niet kiezen voor rassen die heel erg actief zijn en/of waarmee je echt moet werken. Verder zou ik nooit een rottweiler of een bouvier willen, omdat ik die eng vinden Keeshonden, Sharpei's, naakthonden en poedels vind ik echt niet mooi
- Naima
- Zeer actief
Zeker weten van niet, ik een heel unheimisch gevoel van rottweilerssTefaniA schreef:nooit een rottweiler?Expecting schreef:Ik zou niet kiezen voor rassen die heel erg actief zijn en/of waarmee je echt moet werken. Verder zou ik nooit een rottweiler of een bouvier willen, omdat ik die eng vinden Keeshonden, Sharpei's, naakthonden en poedels vind ik echt niet mooi
Qua formaat maakt t me allemaal niet veel uit of ze groot of klein zijn.maar ze zijn zo leuk
-
Ayurveda
- Zeer actief
Tsja hoe zal ik dat zeggen zonder iemand te kwetsen (want iedere hond kan lief zijn en is voor de baas de perfecte hond!)
Van die "Gewone" je ziet er zo veel van honden
Zoals Labrador, golden, jack russel, shi-tzu dat soort hondjes.
Geef mij maar een appart ding, dan krijg je al snel kruisingen
maar ook de barsoi en wolfshonden vind ik erg mooi!

-
Jennie
- Actief
Absoluut geen barsoi!
Geen kleine, of drukke hond en ook geen magere hoge.
Met uitzondering van een tekkel, en da's dus niet logisch...

-
Marion.
Nou je kwetst me totaal niet hoor. Maar ik vind dit toch altijd zo'n - ehhhhhh, hoe zal ik het zeggen - aparte redenAyurveda schreef:Tsja hoe zal ik dat zeggen zonder iemand te kwetsen (want iedere hond kan lief zijn en is voor de baas de perfecte hond!)
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik moet zeggen echt niet dan ga ik voor de "border" :N:
dat leeft een beetje in een eigen wereld, en Nee dank u.
dat leeft een beetje in een eigen wereld, en Nee dank u.
- Bonnie F
- Zeer actief
O, ik ben erg saai. Ik wil niets met een erg afwijkend (en daardoor belemmerend) uiterlijk.
En niets met een erg afwijkend (en daardoor belemmerend) karakter.
Dus alles wat snurkt, bijt, voor zz wil beginnen, jaagt etc niet. En niets waar je over struikelt, wat je omver loopt of niet los kan. En dan blijft er nog genoeg over.
Ik vind bijv werkherders als mechelaars heel erg mooi maar zou zo'n hond niet kunnen hebben. Ligt niet aan de hond maar aan mijn beperkingen.
En niets met een erg afwijkend (en daardoor belemmerend) karakter.
Dus alles wat snurkt, bijt, voor zz wil beginnen, jaagt etc niet. En niets waar je over struikelt, wat je omver loopt of niet los kan. En dan blijft er nog genoeg over.
Ik vind bijv werkherders als mechelaars heel erg mooi maar zou zo'n hond niet kunnen hebben. Ligt niet aan de hond maar aan mijn beperkingen.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Haha, is het ook!Marion. schreef:Nou je kwetst me totaal niet hoor. Maar ik vind dit toch altijd zo'n - ehhhhhh, hoe zal ik het zeggen - aparte redenAyurveda schreef:Tsja hoe zal ik dat zeggen zonder iemand te kwetsen (want iedere hond kan lief zijn en is voor de baas de perfecte hond!)
Ik ga dan ook even puur op uiterlijk af he!
Smaken verschillen! Maar ik weet zeker dat als ik ooit eens een super lieve goldie of lab tegenkom ik er heus wel voor kan vallen, maar ik ga er niet naar op zoek

- Maxine
- Zeer actief
Mijn beste vriendin heeft een cocker. Wel een raszuivere en ook een erg vals beest! Ik heb ook altijd gedacht dat het lieve honden waren, maar door deze hond is mijn kijk echt helemaal veranderd wat eigenlijk erg spijtig is.Robin schreef: Cocker spaniels zijn over het algemeen zachtaardige honden, maar mijn ouders hebben vroeger een variant gehad die extreem vals was. Waarschijnlijk inteelt en broodfok, wellicht niet eens raszuiver... Maar het gaat om persoonlijke ervaringen.
Maar hoe ik het ook draai of keer, telkens wanneer ik een cocker spaniel zie lopen moet ik steeds terugdenken aan dat agressief mormel.

- Naima
- Zeer actief
Ik vind Goldens juistAyurveda schreef:Haha, is het ook!Marion. schreef:Nou je kwetst me totaal niet hoor. Maar ik vind dit toch altijd zo'n - ehhhhhh, hoe zal ik het zeggen - aparte redenAyurveda schreef:Tsja hoe zal ik dat zeggen zonder iemand te kwetsen (want iedere hond kan lief zijn en is voor de baas de perfecte hond!)
Ik ga dan ook even puur op uiterlijk af he!
Smaken verschillen! Maar ik weet zeker dat als ik ooit eens een super lieve goldie of lab tegenkom ik er heus wel voor kan vallen, maar ik ga er niet naar op zoek
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Een Rottweiler is toch best een drukke hond?Jennie schreef:Absoluut geen barsoi!![]()

Linda, Izzie en Bram
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Golden,
Labrador,
Mechelse herder,
Dit zijn toch wel de 3 die met stip hier nooit van zn langzalzeleven (meer) komen.
De windhonden zijn gewoon mijn ding, alhoewel ik ook erg gecharmeerd ben van molossers en dogachtigen
Labrador,
Mechelse herder,
Dit zijn toch wel de 3 die met stip hier nooit van zn langzalzeleven (meer) komen.
De windhonden zijn gewoon mijn ding, alhoewel ik ook erg gecharmeerd ben van molossers en dogachtigen
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Jennie schreef:Absoluut geen barsoi!![]()
Als jij er ooit een in handen gedrukt krijgt geef je m maar aan mij, ik vind ze echt geweldig
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Hier zal never nooit een Jack russel binnen komen..
Ik heb gewoon helemaal niks met jr's
Ik heb gewoon helemaal niks met jr's

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Bedoel je dan een ierse wolfShond? Want de tjech en saarloos zijn zonder S.Ayurveda schreef:Tsja hoe zal ik dat zeggen zonder iemand te kwetsen (want iedere hond kan lief zijn en is voor de baas de perfecte hond!)
Overigens zou ik nooit een kortsnuit willen.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Jaaah want dat doen ALLE mopsen hele dagenvinkje schreef:IK zou geen mops hondje kopen met zo'n kort snuitje, ze lopen altijd te snurken.En ik zou nooit geen Jack Russell willen, die zijn veel te druk. Ik vind ze wel heel leuk en lief hoor.
Ik hou van alle honden, als ik een stuk jonger was zou ik ook meer dan een hond hebben.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Geen idee...elke hond is een individu..net anders als de standaards zeg maar..
Als het om puur het uiterlijk gaat, ik val niet op mega slanke magere honden. Windhondachtigen. Ik val uiterlijk op 'beertjes' op honden met een hoog knuffelgehalte.
Staat los van het ras.
Als het om puur het uiterlijk gaat, ik val niet op mega slanke magere honden. Windhondachtigen. Ik val uiterlijk op 'beertjes' op honden met een hoog knuffelgehalte.
Staat los van het ras.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
in principe vind ik echt alle rassen wel wat hebben en dan gaat het voornamelijk om de hond zelf, want ik vind binnen de rassen al zoveel verschil.
maar ik heb toch een paar rassen die ik echt niet zou willen hebben en er ook nooit bewust voor zou kiezen. en simpel omdat ik daar nou echt niks mee heb.
Poedel
Malthezer
maar ik heb toch een paar rassen die ik echt niet zou willen hebben en er ook nooit bewust voor zou kiezen. en simpel omdat ik daar nou echt niks mee heb.
Poedel
Malthezer
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Inge O schreef:hier geen platneuzen, rimpelvellen en/of kortpoten.
en qua karakter geen drukke honden. een drukke hond zou ik omschrijven als een hond die niet kan kiezen tussen naar links lopen of naar rechts lopen en het dus dan maar allebei tegelijkertijd probeert te doen - is iets helemaal anders dan een aktieve hond (die vind ik wel leuk).
van oorsprong eigenlijk niet echt hoor (aktief, ja, maar niet druk) maar naarmate ze meer en meer 'werkgericht' gefokt worden wel veel meer lijkt me.Zoek stok! schreef:Een Rottweiler is toch best een drukke hond?Jennie schreef:Absoluut geen barsoi!![]()
Okay, ik weet niet zo goed wat jullie het verschil tussen actief en druk vinden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat jij Bram als actief en Izzie als druk zou omschrijven?

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
alle rassen met korte neuzen, teveel vel.
houd zowiezo meer van de werkrassen en zal daar ook eerder voor kiezen
houd zowiezo meer van de werkrassen en zal daar ook eerder voor kiezen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley