Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond in laten slapen voor vakantie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

hond in laten slapen voor vakantie

Ongelezen bericht door flamme »

Het staat er een beetje zwart wit maar ik bedoel het volgende,

Je hebt met je gezin een varre en dure vakantie geboekt. Ten tijde van de boeking was de hond nog springlevend en gezond. Echter, je vertrekt zaterdag en de hond is ineens behoorlijk ziek geworden. Er is nog wel het e.e.a wat geprobeerd kan worden maar het is de vraag of dat gaat werken. Als er niks gedaan wordt dan gaat de hond het zowieso niet redden. Het gezin in mijn voorbeeld heeft er voor gekozen de hond in te laten slapen. Hond 11,5 jaar. Ze wilden de verantwoordelijkheid niet neerleggen bij de oppas van de huisdieren die tijdens de vakantie in huis komt en de vakantie wilden ze er niet voor annuleren. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: hond in laten slapen voor vakantie

Ongelezen bericht door Machie »

Wat vreselijk lastig...
Ik zou niet willen dat een ander mijn hond inslaapt.. maar even snel voor de vakantie klinkt zo naar...
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Het zou er vanaf hangen wat de hond mankeert en of die er bovenop zou komen. Zou het uitstel zijn dat de hond nog een paar maanden te leven zou hebben, of zou de hond nog een paar jaar kunnen leven? Bij een paar maanden is dit inderdaad het beste, bij langere tijd wordt het heel lastig.

In mijn geval zijn mijn ouders altijd de oppas en daar zou ik de verzorging van mijn honden voor 100% vertrouwen en zij zouden ook niet willen dat ik een dier eerder in zou laten slapen omdat ik op vakantie zou gaan.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Hele moeilijke vraag.....als de hond het niet meer gaat redden en pijn heeft dan misschien wel,maar als hij het nog wel kan redden zou ik mijn vakantie annuleren.
Afbeelding
Keanu
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Keanu »

Annuleren zonder twijfel. Als je kind ziek is laat je die ook niet inslapen (misschien niet een hele goede vergelijking maar komt wel in de buurt).

Het lijkt er namelijk nu meer op dat het beestje nog wel even te leven heeft maar dat ze dat niet willen omdat ze op vakantie moeten. Ik zou sowieso niet lekker op vakantie gaan als je de dag ervoor de hond hebt laten inslapen.

Maar goed, ieder zijn ding.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik hou er niet van, dat zulke beslissingen in combinatie staan met " het komt nu niet/ of beter uit"

als het het beste voor de hond is, om hem in te laten slapen, dan is dat een juiste keuze, als er nog wat is, waarmee ze de hond waardig kunnen helpen/ondersteunen, dan is dat een juiste keuze.. maar niet omdat het nu zo uitkomt, omdat ze op vakantie gaan. dan ga je maar niet.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Als er nog iets aan gedaan kan worden al is het maar voor een paar maanden bv ga ik niet op vakantie, zooo simpel.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nuyvilaq schreef:Als er nog iets aan gedaan kan worden al is het maar voor een paar maanden bv ga ik niet op vakantie, zooo simpel.
Ja? Ik vind het niet zo simpel eerlijk gezegt. En ik weet niet of ik niet dezelfde keuze gemaakt zou hebben. Misschien helemaal niet, maar misschien ook wel. Geen idee.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

flamme schreef:
Nuyvilaq schreef:Als er nog iets aan gedaan kan worden al is het maar voor een paar maanden bv ga ik niet op vakantie, zooo simpel.
Ja? Ik vind het niet zo simpel eerlijk gezegt. En ik weet niet of ik niet dezelfde keuze gemaakt zou hebben. Misschien helemaal niet, maar misschien ook wel. Geen idee.

Iedereen gaat daar anders mee om, maar inslapen omdat ik op vakantie wil zou IK never nooit doen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee hoor, thuisblijven. Zonde van je vakantie, maar m'n hond zou ik belangrijker vinden. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn familie op vakantie ging terwijl ik dood lig te gaan. Maar inderdaad, iedereen gaat daar anders mee om. Inslapen zou alleen niet mijn keuze zijn.
Afbeelding
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

flamme schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd hééél simpel : je laat toch geen hond vroeger dan nodig inslapen omdat je toevallig een reis gepland hebt :( , dat zoiets nog maar overwogen wordt!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Voor mij ook. Ik zou in beide gevallen niet gaan, een zieke hond achterlaten of vlak voor de vakantie laten inslapen is voor mij reden om thuis te blijven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lian
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Een greyhound, geadopteerd bij GINN en een West Highland White Terrier

Ongelezen bericht door Lian »

Ik zou de reis zeker weten annuleren (als ik al ooit een reis zou boeken, ik ga altijd op de bonnefooi dus dat is een voordeel). Ik zou het echt niet kunnen om niet eerst te hebben
geprobeerd of het nog zou lukken. Tenzij de hond er zo slecht aantoe is dat een operatie hem niet goed doet. Dan nog zou ik niet of later op vakantie gaan omdat ik er veel verdriet van zou hebben en niet echt in de vakantie mood zijn.
I LOVE PAWS-PATAS
t was te gek! :D * 13 juni t/m 4 juli *
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

flamme schreef:Het staat er een beetje zwart wit maar ik bedoel het volgende,

Je hebt met je gezin een varre en dure vakantie geboekt. Ten tijde van de boeking was de hond nog springlevend en gezond. Echter, je vertrekt zaterdag en de hond is ineens behoorlijk ziek geworden. Er is nog wel het e.e.a wat geprobeerd kan worden maar het is de vraag of dat gaat werken. Als er niks gedaan wordt dan gaat de hond het zowieso niet redden. Het gezin in mijn voorbeeld heeft er voor gekozen de hond in te laten slapen. Hond 11,5 jaar. Ze wilden de verantwoordelijkheid niet neerleggen bij de oppas van de huisdieren die tijdens de vakantie in huis komt en de vakantie wilden ze er niet voor annuleren. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ligt er maar net aan. Als de hond pijn heeft en het eigenlijk hondonwaardig is hem/haar door te laten modderen zou ik de hond ook voor de vakantie in laten slapen. Dan ga ik niet nog eens wachten tot na de vakantie. Maar als de hond nog dusdanig goed is, geen pijn heeft en met medicijnen of wat dan ook "geholpen" kan worden dan wordt hier de vakantie 100% geannuleerd. Dus in dat geval is het hier toch wel heel simpel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

smoekie schreef:
flamme schreef:Het staat er een beetje zwart wit maar ik bedoel het volgende,

Ligt er maar net aan. Als de hond pijn heeft en het eigenlijk hondonwaardig is hem/haar door te laten modderen zou ik de hond ook voor de vakantie in laten slapen. Dan ga ik niet nog eens wachten tot na de vakantie. Maar als de hond nog dusdanig goed is, geen pijn heeft en met medicijnen of wat dan ook "geholpen" kan worden dan wordt hier de vakantie 100% geannuleerd. Dus in dat geval is het hier toch wel heel simpel.
Helemaal mee eens!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hilde schreef:Nee hoor, thuisblijven. Zonde van je vakantie, maar m'n hond zou ik belangrijker vinden. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn familie op vakantie ging terwijl ik dood lig te gaan. Maar inderdaad, iedereen gaat daar anders mee om. Inslapen zou alleen niet mijn keuze zijn.
Het gaat er gewoon om of het terecht is om de hond in te slapen. Nergens anders om. Want je kan niet zeggen dat iedereen de keuze moet maken om met een hele oude stervende hond nog weken/maanden te dokteren om hem dan vervolgens nog op korte termijn in te slapen. Blijkbaar kiezen deze mensen ervoor om de hond het verder dokteren te besparen en om hem een waardig einde te geven. Want als ze het er niet voor over hebben om de vakantie te annuleren dan gaan ze ook niet liefdevol nog maanden dokteren aan dat dier. Dan is inslapen het beste want hij gaat dood staat er.

Want als je met het hele gezin 3 weken naar Zuid Amerika gaat kan je dat ook niet zomaar afzeggen voor de hond. De hond ging al dood en hij kan zo nergens uit logeren. Dan is het dus in mijn ogen soort van gedwongen einde verhaal. Want mijn stervende hond gaat ook nergens heen en ik blijf ook niet thuis om een terminale hond te rekken. Ik neem aan dat het om kanker oid gaat en dan is het hier sowieso einde verhaal. Ook al kan de hond chemo krijgen of allerlei operaties, dat deed ik ook niet in de meeste gevallen. Tenminste, niet bij een hond van 11,5 die waarschijnlijk toch dood gaat als ik dat wel doe binnen enkele maanden.

Dokteren aan honden is niet verplicht en niet altijd het beste. De koppeling met de vakantie geeft het een vies smaakje maar als die vakantie er niet was en ze gooien het op "wij willen elk leed besparen" dan is het ineens wel prima :wink:
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ik heb Matje 1 dag voor de vakantie in laten slapen.
De vakantie was juist op haar gericht. Lekker nog even naar zee.
Maar ze werd met de dag slechter en slechter. De autorit naar Zeeland zou te zwaar zijn geweest.
Ik had van te voren al dierenartsen gezocht in die omgeving en zelfs de mogelijkheid voor een crematorium.
We wisten dat het moment eraan zat te komen maar toch denk je.....misschien knapt ze een beetje op van de zee.
Die vrijdagochtend stond ze niet meer op. Ze keek me aan en toen wist ik het.
Vrijdagmiddag is de dierenarts gekomen en toen is ze ingeslapen. :jank:

We dachten er over om thuis te blijven maar besloten toch te gaan.
Zaterdag gingen we op vakantie.
De zee, het strand, de duinen waren leeg en kaal zonder haar.
Geen gekke golden die vlucht voor de golven, geen rollend zandmonster en geen neus in de wind.

De vakantie was zwaar kl...te en ik had het Matje niet aan kunnen doen om dr mee te nemen.
We zijn eerder naar huis gegaan.
En dan komt de "echte" klap.
Kleedje, speeltjes, bakjes, voer en haren op de grond lagen er nog.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou het zelf niet doen, die vakantie is dan toch bedorven. Maar dat een ander die keus maakt kan ik respecteren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef: Het gaat er gewoon om of het terecht is om de hond in te slapen. Nergens anders om. Want je kan niet zeggen dat iedereen de keuze moet maken om met een hele oude stervende hond nog weken/maanden te dokteren om hem dan vervolgens nog op korte termijn in te slapen. Blijkbaar kiezen deze mensen ervoor om de hond het verder dokteren te besparen en om hem een waardig einde te geven. Want als ze het er niet voor over hebben om de vakantie te annuleren dan gaan ze ook niet liefdevol nog maanden dokteren aan dat dier. Dan is inslapen het beste want hij gaat dood staat er.

Want als je met het hele gezin 3 weken naar Zuid Amerika gaat kan je dat ook niet zomaar afzeggen voor de hond. De hond ging al dood en hij kan zo nergens uit logeren. Dan is het dus in mijn ogen soort van gedwongen einde verhaal. Want mijn stervende hond gaat ook nergens heen en ik blijf ook niet thuis om een terminale hond te rekken. Ik neem aan dat het om kanker oid gaat en dan is het hier sowieso einde verhaal. Ook al kan de hond chemo krijgen of allerlei operaties, dat deed ik ook niet in de meeste gevallen. Tenminste, niet bij een hond van 11,5 die waarschijnlijk toch dood gaat als ik dat wel doe binnen enkele maanden.

Dokteren aan honden is niet verplicht en niet altijd het beste. De koppeling met de vakantie geeft het een vies smaakje maar als die vakantie er niet was en ze gooien het op "wij willen elk leed besparen" dan is het ineens wel prima :wink:
Dit denk ik ook zo ongeveer :ok:
Dokteren aan een hond is inderdaad niet altijd het beste.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Dit is waarschijnlijk kiezen tussen twee slechten en wie ben ik dan om daarover te willen oordelen. Ik ben alleen maar blij dat ik niet in hun schoenen sta.
(Daar kom ik ook niet want we gaan nooit op vakantie :mrgreen: ).
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Keanu
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Keanu »

MARC_S schreef: Dokteren aan honden is niet verplicht en niet altijd het beste. De koppeling met de vakantie geeft het een vies smaakje maar als die vakantie er niet was en ze gooien het op "wij willen elk leed besparen" dan is het ineens wel prima :wink:
Dat is dus maar de vraag. Zoals de TS het doet overkomen, althans bij mij, kiezen die mensen ervoor om de hond maar te laten inslapen omdat ze een verre en dure reis maken (ook deze 2 woorden gebruiken om het belang van de reis nog even aan te stippen en het niet kunnen annuleren omdat het een verre dure reis is.)

Het is dus de toon van het verhaal wat mij doet twijfelen. Als je zo'n verhaal als Mary opschrijft dan komt het wel geloofwaardig over.

De vraag is inderdaad wat ze zouden doen als ze niet op vakantie zouden gaan... :denken:
Laatst gewijzigd door Keanu op 29 jul 2010 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Niet op vakantie gaan. Ik zou echt geen fijne vakantie kunnen hebben met de gedachte dat ik Roos zo maar heb ingeslapen, bah.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

MARC_S schreef:
Hilde schreef:Nee hoor, thuisblijven. Zonde van je vakantie, maar m'n hond zou ik belangrijker vinden. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn familie op vakantie ging terwijl ik dood lig te gaan. Maar inderdaad, iedereen gaat daar anders mee om. Inslapen zou alleen niet mijn keuze zijn.
Het gaat er gewoon om of het terecht is om de hond in te slapen. Nergens anders om. Want je kan niet zeggen dat iedereen de keuze moet maken om met een hele oude stervende hond nog weken/maanden te dokteren om hem dan vervolgens nog op korte termijn in te slapen. Blijkbaar kiezen deze mensen ervoor om de hond het verder dokteren te besparen en om hem een waardig einde te geven. Want als ze het er niet voor over hebben om de vakantie te annuleren dan gaan ze ook niet liefdevol nog maanden dokteren aan dat dier. Dan is inslapen het beste want hij gaat dood staat er.

De reis gaat in dit geval 4 weken naar Borneo en er zit nog wel het e.e.a aan emoties aan deze reis. Dat wilde ik er in dit geval buiten laten omdat de de discussie beinvloed. Net als de precieze aandoening van de hond. Maar het betrefd inderdaad een hond die kanker had. Ze zijn daar pas afgelopen week achter gekomen. Toen kreeg de hond pas last. De dierenarts gaf aan dat het wel mogelijk was te opereren, maar de kans was groot dat het niet helemaal weggehaald kon worden en dat het ws. al elders zat. Pijnstillers waren ws. wel nog een tijdelijke optie geweest. De vraag was dan voor hoe lang. Het kon 2 maanden goed gaan op de pijnstillers, maar ook 2 weken. En wil je dan voor die 2 weken de oppas opzadelen met de verantwoordelijkheid een hond in te slapen. Of wil je voor de 2 weken (ja, die dus ook 2 maanden hadden kunnen worden) de vakantie annuleren. Ik vind het dus inderdaad niet zo simpel. Iemand schrijft, dat het zelfs maar overwogen wordt. Tja, voor mezelf staat als een paal boven water dat als het 2 weken drenthe betrof ik ook zou annuleren.. Maar een dergerlijke reis vind ik toch een ander verhaal.
Overigens heeft Marc gelijk. Maandenlang dokteren had er voor de hond, gezien zijn baasjes ook niet in gezeten. Waren ze er eerder achter gekomen dan had de hond ws. ook een spuitje gehad al had hij dan ws. wel eerst pijnstillers gekregen. Maar opereren was voor de eigenaren toch al geen optie.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Lellibel schreef:Niet op vakantie gaan. Ik zou echt geen fijne vakantie kunnen hebben met de gedachte dat ik Roos zo maar heb ingeslapen, bah.
Ik geloof dat je woordkeuze niet erg gelukkig is. Er is geen sprake van "zomaar" hoor. Zelfs niet als je alleen het 1e bericht hebt gelezen.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

LaureV schreef:
flamme schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd hééél simpel : je laat toch geen hond vroeger dan nodig inslapen omdat je toevallig een reis gepland hebt :( , dat zoiets nog maar overwogen wordt!
Het is overigens ook nog maar de vraag wat "vroeger dan nodig" inhoudt.
Ik zal nu het hele forum wel over me heen krijgen, maar bv. Flamme heeft ED. En die wordt helemaal niet geopereerd. Ze krijgt er alles voor om haar pijn onder controle te houden en tot nu toe gaat dat prima, maar als dat niet meer lukt dan is het helaas voor mijn meisje en voor mij einde verhaal. Was Flamme anders geweest qua karater dan had ik haar wel laten opereren. (even voor de duidelijkheid, de orthopeed raadt tot nu toe af om te opereren). Dus wat is dat, vroeger dan nodig?
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

ik zou mijn vakantie ook annuleren.
als ik mijn hond laat inslapen de dag voor mijn vakantie heb ik sowieso geen leuke vakantie meer.
Verder zou ik mijn hond ook niet ziek achter laten bij de oppas (meestal mijn ouders) want dan heb ik ook geen fijne vakantie omdat ik steeds denk hoe het zou gaan.....
dus de vakantie wordt sowieso geannuleerd :wink:
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Sowiezo gaan wij nooit weg zonder honden. En meestal boeken we op het laatste moment. Maar ik zou mijn honden nooit in de steek laten. Maar goed het is voor iedereen persoonlijk. En ik kan mij ook vinden in de verhalen die hier boven staan. Hoe ziek is de hond? Als het alleen rekken met veel pijn is dan zou ik er misschien ook wel voor kiezen om de hond in te laten slapen. Waarom zou je het jezelf dan moeilijker maken. Maar als een hond nog een tijdje leuk kan leven dan zou ik er voor kiezen om thuis te blijven.
Moet wel zeggen dat ik in deze tijd (ik werk als da-assistente) wel vaak hoor van eigenaren: ach het heeft toch niet veel zin en hij is oud en hij heeft het toch niet meer leuk daarna komt en we gaan de van de week op vakantie.
Maar in dit geval heb ik wel het idee dat het om een ernstig zieke hond gaat.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ja, in dit geval had de hond kanker die misschien door een operatie te verwijderen was. maar de dierenarts gaf aan dat die kans klein was. Tevens was de kans groot dat het elders uitgezaaid zou zijn. Hij vond een operatie niet de beste oplossing.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als je het nuchter bekijkt en de emoties even weg denkt, hebben ze groot gelijk,
ik zou alleen zelf niet meer op vakantie gaan :ugh: ik zou het niet kunnen :19:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Gezien het verhaal koos ik nu zeker ook voor inslapen. Wij hebben precies dit met Dapper gehad en zelfs voor een week vakantiepark op de veluwe hadden wij hem dan nog in laten slapen. Waarom een stervende hond rekken? Als je er full time voor hem kan zijn en hem alles kan geven wat hij nodig heeft, misschien. Maar dat kan bijna niemand in het dagelijks leven en al helemaal niet ipv een reis met de hele familie naar Borneo. De hond gaat nl sowieso zeer binnenkort dood en heeft nu al pijn.

Dus nu ik lees dat dit precies het verhaal van Dapper is en mijn slechte ervaringen met pijnstillers en kanker en honden die niet kunnen aangeven hoe ze zich voelen vind ik dat deze mensen groot gelijk hebben. Voortaan laat ik mijn terminale honden nog eerder inslapen dan Dapper. En die hebben we maar 10 dagen laten leven en toch kreeg hij ondanks pijnstillers heel veel pijn en begon hij zelfs een keer te janken. Dus we waren al te laat. Want daar is geen enkele winst aan te behalen. Hoe eerder je zo'n hond inslaapt hoe vrediger zijn eind kan zijn. Pijnstillers geven en rekken tot de pijn daar doorheen komt is in mijn ogen toch al niet OK en zal ik dus ook nooit meer doen met dat soort ziektes. Zowel Dapper als Wuilus zijn doodgegaan na pijn en dat had ik ze best kunnen besparen achteraf. Allebei hebben ze gepiept voordat ze ingeslapen werden. Ondanks pijnstilling dus. En als dat je inslaappunt is ben je eigenlijk al te laat.

Dus ik denk dat die mensen een prima beslissing nemen en ik denk ook dat je dan prima op vakantie kan want je hebt gewoon gedaan wat het beste voor je hond was. Dat zouden meer mensen moeten doen soms.

Wij hebben precies zoiets gehad met de hond van mijn tante. Tante en oom op vakantie, goldenteefje bij ons. Meteen nadat ze weg waren kreeg de hond zware epilepsie. Schokken, schuimbekken, doorgebeten tong en helemaal van de wereld. Meteen daarna weer een aanval en daarna was de hond tijdelijk blind. Oom en tante terug, hond aan de valium en mee op vakantie. Daar nog enkele aanvallen en de hond is doodgegaan. Ze hadden haar beter meteen bij ons al kunnen laten gaan dus want ze was al 12,5 jaar en het was duidelijk dat er een enorme toestand in haar koppie was gekomen waar ze nooit meer overheen zou komen. Want ze schoot van de ene in de andere insult en die duurden veel en veel te lang.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”