Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doorlig en schuurplek
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
doorlig en schuurplek
Boris heeft al heel lang een doorligplek op zijn elleboog. Hij heeft hier nooit last van gehad maar likt er nu veel aan.
Verder heeft hij bij zijn bek een ruwe plek, vandaag zag ik hem schuren met de zijkant van zijn hoofd op zijn mand/kussen. Wat kan ik hieraan doen (aan die ruwe plekken) en waar zou dit door kunnen komen? We zijn bezig met verhuizen dus ik kan me voorstellen dat hij hierdoor gestresst is.
Verder heeft hij bij zijn bek een ruwe plek, vandaag zag ik hem schuren met de zijkant van zijn hoofd op zijn mand/kussen. Wat kan ik hieraan doen (aan die ruwe plekken) en waar zou dit door kunnen komen? We zijn bezig met verhuizen dus ik kan me voorstellen dat hij hierdoor gestresst is.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- Inne
- Zeer actief
Re: doorlig en schuurplek
Vanmorgen ben ik met Boris bij de dierenarts geweest. Hij heeft een rotte kies in zijn mond, waar hij waarschijnlijk last van heeft. Daardoor schuurt hij met zijn hoofd. Dinsdag wordt de kies getrokken, onder narcose, dat vind ik wel naar. Hij heeft nu antibiotica.
De plek bij zijn elleboog is niet ernstig. Insmeren met vaseline.

Madison
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Inne schreef:Vanmorgen ben ik met Boris bij de dierenarts geweest. Hij heeft een rotte kies in zijn mond, waar hij waarschijnlijk last van heeft. Daardoor schuurt hij met zijn hoofd. Dinsdag wordt de kies getrokken, onder narcose, dat vind ik wel naar. Hij heeft nu antibiotica.
Hé, wat vervelend voor hem, die rotte kies.
Sterkte voor as dinsdag bij de da, beterschap met Boris.
Laat je weten hoe het is verlopen?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marina
- Zeer actief
ja dat zal wel zeer doen idd. Heel veel beterschap.
en die plekjes op de ellebogen hebben ze hier ook. Ze hebben een lekkere dikke kussen etc en toch hebben ze dat.
Is niet mooi maar hier hebben ze er geen last van. Hoe ik het kan voorkomen weet ik niet. Ze hoeven niet op de grond te liggen, ze kunnen lekker zacht liggen maar tja toch hebben ze het.
en die plekjes op de ellebogen hebben ze hier ook. Ze hebben een lekkere dikke kussen etc en toch hebben ze dat.
Is niet mooi maar hier hebben ze er geen last van. Hoe ik het kan voorkomen weet ik niet. Ze hoeven niet op de grond te liggen, ze kunnen lekker zacht liggen maar tja toch hebben ze het.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Inne
- Zeer actief
Dat is hier hetzelfde, Boris heeft een groot zaht kussen, en toch die doorligplekken en ze zijn groter geworden. Ik heb het idee dat zijn weerstand wat verlaagd is.
Hopelijk reageert hij snel op de antibiotica en ik hoop vooral dat hij niet al te veel last van die kies heeft.
Natuurlijk laat ik dinsdag even weten hoe het gegaan is.
Hopelijk reageert hij snel op de antibiotica en ik hoop vooral dat hij niet al te veel last van die kies heeft.
Natuurlijk laat ik dinsdag even weten hoe het gegaan is.

Madison
- Inne
- Zeer actief
Zo, het zit er weer op voor Boris. Om 11.00 kon ik hem brengen en kreeg hij een rustgevend middel ingespoten waarna we in de wachtkamer met hem mochten wachten. Even later kreeg hij het narcosemiddel ingespoten en hebben we hem naar de ok gebracht. Hier kreeg hij twee keer een epileptische aanval, door de narcose, en werd toen rustig. Vanmiddag mocht ik hem weer ophalen en nu ligt hij lekker te slapen. Gelukkig is alles goed gegaan.

Madison
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gelukkig is het goedgegaan.
Die epileptische aanvallen zullen je wel even hebben laten schrikken.
Die epileptische aanvallen zullen je wel even hebben laten schrikken.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Wat een opluchting, goed zo!Inne schreef:Zo, het zit er weer op voor Boris. Om 11.00 kon ik hem brengen en kreeg hij een rustgevend middel ingespoten waarna we in de wachtkamer met hem mochten wachten. Even later kreeg hij het narcosemiddel ingespoten en hebben we hem naar de ok gebracht. Hier kreeg hij twee keer een epileptische aanval, door de narcose, en werd toen rustig. Vanmiddag mocht ik hem weer ophalen en nu ligt hij lekker te slapen. Gelukkig is alles goed gegaan.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marina
- Zeer actief
ja epileptische aanvallen zijn niet leuk om te zien.
gaat nu alles weer goed???
gaat nu alles weer goed???

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Inne
- Zeer actief
Nee, dat was inderdaad best even eng. Het gaat weer heel goed met Boris. Vind het bijzonder om te zien hoe snel een oudere hond na narcose weer herstelt.
Morgen gaan we verhuizen. Ben zo blij dat Boris er ook gewoon bij is.
Morgen gaan we verhuizen. Ben zo blij dat Boris er ook gewoon bij is.

Madison