Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Commentaar tegen jouw hondenras/type

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Commentaar tegen jouw hondenras/type

Ongelezen bericht door Maxine »

Stel, je komt iemand tegen terwijl je met je hond aan het wandelen bent. Meneer (of mevrouw) zegt tegen je dat hij jouw hondenras echt haat/verschikkelijk vind/beangstigend vind/etc...
Of voor mensen met rasloze honden zou meneer bijvoorbeeld zeggen dat hij dat type hond echt niets vind.
Meneer zegt niets over jouw hond persoonlijk, maar beledigt wel de 'groep' waarin jouw hond behoort. (Vb. 'herders', 'kleine witte keffertjes', 'enge vechthonden',...)

Wat zouden jullie doen? Meteen in de tegenaanval gaan en hem met hand en tand proberen te overtuigen dat hij ongelijk heeft? Gewoon er niets op zeggen? ....?

Ik ben hier wel eens nieuwsgierig naar.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Re: Commentaar tegen jouw hondenras/type

Ongelezen bericht door Sita »

Niets, dat gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

doet me vrij weinig.
iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor een ras. prima zo
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

" ja dat vind ik ook Meneer/Mevrouw, kutbeesten zijn het"
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

"ach, er zijn ook hele groepen mensen die we niets vinden" en dan lopen we gewoon door :wink:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maxine schreef:Wat zouden jullie doen? Meteen in de tegenaanval gaan en hem met hand en tand proberen te overtuigen dat hij ongelijk heeft? Gewoon er niets op zeggen? ....?
Nee hoor. Dat doet me minder dan niets. Over het ras mogen ze oordelen wat ze willen.

Vervelend vind ik wel als het over mijn honden persoonlijk gaat. Net nog. Tien meter van huis, honden aan het snuffelen en buurtkrant aan het lezen. Buurvrouw klimt/kreunt/steunt haar fiets op, en weet er net nog even uit te persen "ze hebben geen haast vandaag he?"
Ik zeg dan dus "Nee, maar ik gelukkig ook niet", en gelijk erachteraan in mijzelf "maar jij ook niet he, op je fietsje?"

Over mijn ras mogen ze van alles zeggen. Over mijn honden niet :pffff:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Tulp schreef:"ach, er zijn ook hele groepen mensen die we niets vinden" en dan lopen we gewoon door :wink:
Touché.
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik heb een keer gehad dat iemand zei, nou die dalmatiers kunnen echt gevaarlijk zijn, ken alleen maar van die spikkels die bijten en nerveus zijn. Dan is 50% nog doof ook! Deze meneer bleef maar door gaan. Dalmatiers dit dalmatier dat, Ik stond echt even te kijken van en nu......

Tot hij ineens naar voren kwam en zei, maar volgens mij is die van jou wel oke effe aaien.
Daarop heb ik denia meteen kort gepakt en me omgedraaid met de woorden, kijk uit ook deze bijt!!!! En ben weg gelopen hahaha

NU loopt hij een blokje om met zijn hond als die me ziet hahaha
Afbeelding
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Baco »

Als het geen leuk comentaar is zou ik het gewoon negeren en doorlopen. :pffff: Als mensen interesse hebben of hem leuk/lief vinden of gewoon graag willen weten wat voor ras ik heb, dan wil ik best even met zo iemand praten. Heb zelf een mix van een Franse Bulldog (daar zie je alleen de oren van terug) en een Staffordshire Bull Terrier (waar hij dus het meest op lijkt). Mensen vinden hem voornamenlijk schattig vanwege zijn enorme oren en mensen noemen hem al liefkozend Micky Mouse. :smile:
Voor mij is het gewoon de liefste van allemaal!! :I: Dat vinden we gelukkig (bijna) allemaal van onze eigen hond(en).
Groetjes van Baco en Diesel
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ach, hoe vaak ik wel niet moet horen dat Rico een rare/vreemde/lelijke hond is. daar tegenover staan dan ook weer positieve reacties.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik denk dat ik eerder zou zeggen dat ik zijn mening niet deel, maar verder er niet te diep op in ga.
Vooroordelen zullen er toch altijd blijven. En dat het over een ras/rasgroep algemeen kan ik me er ook niet druk over maken, dat gaat het ene oor erin andere oor eruit.
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

Ik heb medelijden met die persoon, omdat hij/zij nooit zal ervaren wat een prachthonden het zijn en loop gewoon door zonder wat te zeggen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Het verbaast me wel altijd dat mensen dat soort dingen willen zeggen, je mond houden is ook een keuze. Maar goed interesseert me weinig, ik weet wel beter :pffff:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hoor ik weleens over Tsuk. Ik ben het tot op zekere hoogte met ze eens (aaaach, ze zal wel niks kunnen met die neus).
Geef dan gewoon aan dat ze in de zomer niks kan maar dat ze in de winter 10 km meeloopt. Dan snappen ze het meestal wel.
Ook weleens gekke blikken gehad op Tsuki die ik droeg. Als ik er ooit nog iets over hoor (honden kunnen lopen hoor) zeg ik gewoon dat het mode is. Paris Hilton draagt de hondjes toch ook?
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Als ze over mijn hond persoonlijk beginnen dan zal ik zeker wat terug zeggen :pffff:
Ik ben onlangs nog erg snauwerig geworden, ik stond met Diesel aan de lijn bij een groepje mensen, kennissen van mijn vriend.
We leggen het probleem met het rijden uit, maar dat vonden ze grappig. Er stak er 1 zijn been uit zodat Diesel erop ging rijden.
Dat kon ik echt niet hebben, ik heb Diesel bij me gehouden en wel even gezegd dat ik het niet leuk vind als iemand mijn hond gaat uitlachen/uitdagen. Wat denken ze wel :devil:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het ligt er gewoon aan hoe het wordt gezegd. Ik heb wel eens gehad dat iemand die al verder was doorgelopen was, maar nog wel zei dat ik het kon horen hoe lelijk Franse Bulldoggen wel niet zijn. Want ik deed was hard genoeg dat ze het hoorde tegen Tirsa zeggen: Goh, ze weet gewoon niet wat ze mist.

Maar gelukkig heb ik het niet vaak mee gemaakt.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nu verwacht ik niet dat het snel gebeurd met een labrador kruising en een toller, maar mocht het voorkomen, dan lig ik er niet echt wakker van hoor :U:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

We krijgen eigenlijk nooit negatief commentaar op Hades, hoogstens dat hij 'toch wel heel groot' is. Nu vind ik dat zelf reuze meevallen, maar ik zeg dan altijd maar dat dat zo heerlijk warm aan de voeten is 's winters. Tsja, zij hoeven er niet mee te leven toch?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Mijn vorige hond was een kruising Staby/Wetter. Ze had wel helemaal het karakter van een Staby. Kwam een keer een vrouw tegen met een échte Staby en dat vond ze ook nodig mij te laten weten. Ach mevrouw, mijn hond is óók een echte hond hoor, compleet met vier poten en een staart heb ik toen maar geantwoord.
En een man, die het nodig vond hardop tegen zijn metgezel te zeggen, dat daar weer zo'n "strontfabriek" liep. Heb um virendelijk gevraagd, of hij gouden eieren legt dan.
sjaak-k
Zeer actief

Ohja, qua commentaar hoor ik wel eens dat Max te mager is, ik zeg dan gewoon dat ie anorexia heeft :pffff:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

"Ooooh, lossen we het probleem in andere landen er niet mee op? Zitten er ook honden in Néderlandse asiels?? Ja u heeft helemaal gelijk, ze lag in Griekenland inderdaad heerlijk in het zonnetje... Goh... Jeetje zeg, wat een eye-opener. Ik breng d'r nú naar Schiphol, bedankt voor uw waarschuwing hoor!"
Laatst gewijzigd door Maylala op 28 jul 2010 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Vaak genoeg, maar het doet me niets wat een ander van onze honden vind. Of de buurman ze nu lelijk of prachtig vind, ze liggen toch bij ons op de bank en niet bij de buurman. :pffff:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Jolande1961 schreef:Mijn vorige hond was een kruising Staby/Wetter. Ze had wel helemaal het karakter van een Staby. Kwam een keer een vrouw tegen met een échte Staby en dat vond ze ook nodig mij te laten weten. Ach mevrouw, mijn hond is óók een echte hond hoor, compleet met vier poten en een staart heb ik toen maar geantwoord.
En een man, die het nodig vond hardop tegen zijn metgezel te zeggen, dat daar weer zo'n "strontfabriek" liep. Heb um virendelijk gevraagd, of hij gouden eieren legt dan.
ik anders wel :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik hoor dat eigenlijk nooit, dat krijg je met zulke knappe schatjes van honden he :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:Ik hoor dat eigenlijk nooit, dat krijg je met zulke knappe schatjes van honden he :mrgreen:
jij ontwijkt mensen :F: :F:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik hoor eigenlijk nooit van mensen dat ze mijn honden lelijk vinden. Integendeel, ik krijg meestal lofzangen over 'hoe mooi' en 'hoe lief' ze wel zijn :mrgreen: .
Wel gevolgd door de obligate vraag: 'Het is zeker wel veel werk, hè, die vacht?' Wat ik meestal maar beaam om mensen te ontmoedigen op een regenachtige namiddag snel een collie te kopen :wink: .
Ik weet natuurlijk niet wat ze achter m'n rug zeggen maar eerlijk gezegd interesseert het mij geen fluit. Op het forum worden ook wel eens negatieve opmerkingen over (langhaar) collies gemaakt. Dat zal mij toch ook worst wezen.

IK ben blij met mijn honden. IK vind ze hartstikke leuk/lief/geweldig en vul maar maar. IK moet met ze leven (en zij met mij :mrgreen: ). Andermans mening zal me daarom een biet wezen, zolang ik maar gelukkig en tevreden met ze ben.
En het maakt me niet uit of ze het nou over het ras of over mijn honden in bijzonder hebben.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

yamie schreef:
Zoek stok! schreef:Ik hoor dat eigenlijk nooit, dat krijg je met zulke knappe schatjes van honden he :mrgreen:
jij ontwijkt mensen :F: :F:

Of andersom :smile2:
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ik zeg altijd een beetje te hard tegen mijn honden:"Kom op jullie zijn perslot van rekening Jacks". :lekkerpuh:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Lekker belangrijk, ieder zijn mening en smaak toch? Zolang het beleefd blijft wil ik er ook best een praatje over maken als ik tijd heb; zo niet dan loop ik gewoon door en negeer het. Over Spike hoor ik nooit zoveel - saaie zwarte neutrale hond blijkbaar? Red merle Aus Gimmick lokt wel reacties uit. Meestal positief maar een enkeling vind die vlekken niks en het halve blauwe oog maar raar of eng.......... kan ik me best voorstellen!
sjaak-k
Zeer actief

Ik geef trouwens nooit commentaar :denken: Ieder moet maar doen waarvan hij/zij denkt dat dat goed is toch? Zowel qua hond keuze als opvoeding etc.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”