Ik was met Django op weg naar het water om hem te laten zwemmen (en mezelf want meneer haalt niks uit t water als hij geen vaste grond onder de voetjes voelt), uiteraard aangelijnd. Ik zag dat van de andere kant er ook een vrouw aankomt met haar honden die ook wss op weg was naar het water. Haar honden (2 mechelaars) liepen los maar ik zag dat zij mij had gezien dus ik ging ervanuit dat ze haar honden onder controle had, wat ook zo was. Aangezien oplopen met 2 honden wat teveel is voor Django bleef ik wat treuzelen om de afstand tussen ons te vergroten. Django treuzelt graag dus dat was geen probleem verder

Kom ik daarna een man en een vrouw tegen die aan het mopperen waren over 'als die loslopende honden'. Zegt ze, op mijn hond wijzend: kijk daar heb je er nog zo een!

Ik had Django notabene even laten zitten in het gras naast het pad omdat het pad daar erg smal is. Ik zei dus: nou mevrouw hij is gewoon aangelijnd hoor.
Nou dat zei níks want zo'n pitbull zou ik heus niet houden als hij aanviel

Toen ik zei dat ik geen vederlichte dame ben en hem heus wel hou maar dat dat niet eens aan de orde is want hij zat gewoon voor zich uit te kijken, én dat het helemaal geen pitbull is, antwoordde de mevrouw dat ze net 'half aangevallen was door wild rennende loslopende herders die haar wel hadden kunnen aanvliegen'. En dat waren dan nog niet eens vechthonden, kon je nagaan wat mijn hond wel kan doen!
Ik herhaalde nogmaals dat mijn hond gewoon was aangelijnd en géén pitbull is en dat ze dus gewoon door kon lopen (want ze was stil gaan staan op t pad). Maar volgens die mevrouw heb ik me dan voor laten liegen bij de aankoop want zij kon zó zien dat er pitbull of stafford in mijn hond zit. Zij had genoeg honden gezien om te weten dat mijn hond echt geen bulldog is, ha!
Nou ja, ik wilde uiteindelijk er toch wel gewoon langs dus ik zei tegen Django 'kom maar''. Gaat die vrouw helemaal panieken dat hij gaat aanvallen

Ik was inmiddels toch was pissing dus ik zei "hij is AAANGELIJND en hij valt heus niet in het wilde weg mensen aan hoor dus stelt u zich niet zo aan zeg! Ik liep verder en hoor ik haar me naschreeuwen: verbíeden moeten ze het, die vechthonden, en de baasjes erbij
edit:typo