Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder Andelst
Moderator: moderatorteam
- LadyLisette
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Terrier
Duitse Herder
Akita Inu X Kaukasische herder - Locatie: Kesteren
Duitse herder Andelst
Gaande heb ik een tijdje geleden een duitse herder pup uit Andelst gehaald, de hondjes hebben een poosje voor een habbekrats op marktplaats gestaan en ik had het laatste reutje meegenomen, die middag is er, kon ik zien op marktplaats, weer een reutje bij hun terug gekomen, waarna ik een dag later kon zien dat die weer verkocht was.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de broertjes en zusjes van dat nest gaat, de pups waren heel bang en schuw, ook kreeg je medicijnen(?) mee voor diarree, hoe zijn de andere pups geworden.
Mijn vriend en ik zijn het er namelijk over eens dat het geen zuivere pups zijn, en dat er dobermann in zit, tevens krijgt mijn trimster ook dat idee, helaas heb ik geen foto's kunnen opslaan van het rest van het nest, de vacht is namelijk anders en de kop als ik die vergelijk met mijn andere duitse herder toen die nog een kleine pup was, zie je duidelijk verschil, deze heeft een veel hoekerige kop, als ik het zo goed zeg, is gewoon anders.
Als ik ga surfen naar die kruizing duitse herder X Dobermann komt dit ook sterk overeen met het hondje wat hier loopt.
Kent iemand, iemand die een pup daar heeft gekocht, gekregen of weer terug heeft gebracht, ik ben heel nieuwsgierig.
Moet wel zeggen, ik heb het angstige er aardig uit, Jack kroop gister zo uit zichzelf bij mijn hubby op schoot.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met de broertjes en zusjes van dat nest gaat, de pups waren heel bang en schuw, ook kreeg je medicijnen(?) mee voor diarree, hoe zijn de andere pups geworden.
Mijn vriend en ik zijn het er namelijk over eens dat het geen zuivere pups zijn, en dat er dobermann in zit, tevens krijgt mijn trimster ook dat idee, helaas heb ik geen foto's kunnen opslaan van het rest van het nest, de vacht is namelijk anders en de kop als ik die vergelijk met mijn andere duitse herder toen die nog een kleine pup was, zie je duidelijk verschil, deze heeft een veel hoekerige kop, als ik het zo goed zeg, is gewoon anders.
Als ik ga surfen naar die kruizing duitse herder X Dobermann komt dit ook sterk overeen met het hondje wat hier loopt.
Kent iemand, iemand die een pup daar heeft gekocht, gekregen of weer terug heeft gebracht, ik ben heel nieuwsgierig.
Moet wel zeggen, ik heb het angstige er aardig uit, Jack kroop gister zo uit zichzelf bij mijn hubby op schoot.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Re: Duitse herder Andelst
Heb je toevallig foto's van je hondje?
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Wat is een tijdje geleden??
Volgens mij heeft mijn zus haar herder ook uit andelst
Volgens mij heeft mijn zus haar herder ook uit andelst

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Waarom haal je je hond ergens waar nog net geen uithangbord 'broodfokker' aanwezig is?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- LadyLisette
- Vaste gebruiker
Duitse Herder
Ik heb Jack hier nu twee week, ze hadden ook nog een nestje zwarte mechelse herders, en laatst een nestje mechelse herders die waren nog maar 6 week stonden ze al op mp, ( ja ik hou alles scherp in de gaten op mp, hahaha ), dezen waren bruin met zwart masker.
Er werd gezegd dat dit nest van een kennis van hun was die zichzelf had opgehangen, ze zouden uit een werklijn komen, maar daar zet ik mijn twijfels bij.
Jack was ook erg mager, tevens heb ik contact gehad met de dierenarts waar de pups het laatst zijn geweest die zei al tussen neus en lippen door dat als de diarre niet snel ophield ik hem terug moest brengen naar die mensen, die was eigenlijk best wel narig over de hondjes, zet je dus ook al vraag tekens bij als een dierenarts zich over pups chargerijnig maakt, kreeg het idee dat ik niet de eerste was die even belde.
Foto van Jack heb ik nog niet, wil even dat hij iets dikker word, schaam me nu nog kapot voor zijn verschijning, dus heb die krokante brokken die ik van hun kreeg weggegooid en hem meteen over gezet op cavom, hun hadden ook geadviseerd om brood met een gekookt eitje te geven.
De pups die ik zag toen ik daar was waren net wandelende ikea kapstokjes, mijn vriend ( wonen niet samen ) schrok zich kapot, maar zei gister dat hij wel iets dikker was geworden en wel aardig de hoogte in was gegaan.
Er werd gezegd dat dit nest van een kennis van hun was die zichzelf had opgehangen, ze zouden uit een werklijn komen, maar daar zet ik mijn twijfels bij.
Jack was ook erg mager, tevens heb ik contact gehad met de dierenarts waar de pups het laatst zijn geweest die zei al tussen neus en lippen door dat als de diarre niet snel ophield ik hem terug moest brengen naar die mensen, die was eigenlijk best wel narig over de hondjes, zet je dus ook al vraag tekens bij als een dierenarts zich over pups chargerijnig maakt, kreeg het idee dat ik niet de eerste was die even belde.
Foto van Jack heb ik nog niet, wil even dat hij iets dikker word, schaam me nu nog kapot voor zijn verschijning, dus heb die krokante brokken die ik van hun kreeg weggegooid en hem meteen over gezet op cavom, hun hadden ook geadviseerd om brood met een gekookt eitje te geven.
De pups die ik zag toen ik daar was waren net wandelende ikea kapstokjes, mijn vriend ( wonen niet samen ) schrok zich kapot, maar zei gister dat hij wel iets dikker was geworden en wel aardig de hoogte in was gegaan.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja sorry hoor, maar waarom koop je daar een hond dan?
Dat is toch vragen om problemen, zeker met een ras als een dh dat toch al niet uitblinkt door een goede gezondheid maar sowieso met welk ander ras of kruising dan ook.
Als je marktplaats zo goed in de gaten houdt, waarom dan niet gekozen voor een fatsoenlijke fokker.
Die staan er ook op hoor!
Ik kan me levendig voorstellen dat je DA narrig was, dat ben ik ook als ik jouw berichtjes lees
Dat is toch vragen om problemen, zeker met een ras als een dh dat toch al niet uitblinkt door een goede gezondheid maar sowieso met welk ander ras of kruising dan ook.
Als je marktplaats zo goed in de gaten houdt, waarom dan niet gekozen voor een fatsoenlijke fokker.
Die staan er ook op hoor!
Ik kan me levendig voorstellen dat je DA narrig was, dat ben ik ook als ik jouw berichtjes lees

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LadyLisette
- Vaste gebruiker
Duitse Herder
Niet om het goed te praten, maar 100 euro vragen voor een hondje noem ik nou niet bepaald geld verdienen over de rug van een pup, de enting en dierenarts controle klopt, heb er immers achteraan gebeld.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Als hun hele hordes broodmagere pups hebben, waarom bel je de dierenbescherming dan nietLadyLisette schreef:Ik heb Jack hier nu twee week, ze hadden ook nog een nestje zwarte mechelse herders, en laatst een nestje mechelse herders die waren nog maar 6 week stonden ze al op mp, ( ja ik hou alles scherp in de gaten op mp, hahaha ), dezen waren bruin met zwart masker.
Het lijkt me nodig...
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dan nog, ook al waren ze heel duur of gratis, als je er geen goed gevoel bij had waarom koop je er dan een pup?LadyLisette schreef:Niet om het goed te praten, maar 100 euro vragen voor een hondje noem ik nou niet bepaald geld verdienen over de rug van een pup, de enting en dierenarts controle klopt, heb er immers achteraan gebeld.
- Turbo!
- Zeer actief
AmensTefaniA schreef:Als hun hele hordes broodmagere pups hebben, waarom bel je de dierenbescherming dan nietLadyLisette schreef:Ik heb Jack hier nu twee week, ze hadden ook nog een nestje zwarte mechelse herders, en laatst een nestje mechelse herders die waren nog maar 6 week stonden ze al op mp, ( ja ik hou alles scherp in de gaten op mp, hahaha ), dezen waren bruin met zwart masker.
De pups die ik zag toen ik daar was waren net wandelende ikea kapstokjes, mijn vriend ( wonen niet samen ) schrok zich kapot, maar zei gister dat hij wel iets dikker was geworden en wel aardig de hoogte in was gegaan.![]()
Het lijkt me nodig...
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Tja ze moeten er toch vanaf he. Kennis die zich heeft opgehangen is natuurlijk lulkoek. Heb je de moederhond gezien of was die ook opgehangen? Ze hebben meerdere nestjes van meerdere rassen ook nog tegelijk liggen, de pups zijn aan de diarree en zien er slecht uit... Als je dat al niet slecht vind klinken, wat dan wél?LadyLisette schreef:Niet om het goed te praten, maar 100 euro vragen voor een hondje noem ik nou niet bepaald geld verdienen over de rug van een pup, de enting en dierenarts controle klopt, heb er immers achteraan gebeld.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik zou ook zeker de dierenbescherming inlichten!
Dit kan toch niet langer zo, strax blijven ze er lekker mee doorgaan!!!
Misschien zijn de entingen wel vervalst, en heeft de "fokker"dus wel flink op de hondjes verdient...
Ik snap wel dat je hem hebt mee genomen, als je in die ogen kijkt ben je verkocht!
Toch zou ik het er niet bij laten zitten en proberen er iets aan te doen voordat er nog meer hondjes over de toonbank gaan!
Dit kan toch niet langer zo, strax blijven ze er lekker mee doorgaan!!!
Misschien zijn de entingen wel vervalst, en heeft de "fokker"dus wel flink op de hondjes verdient...
Ik snap wel dat je hem hebt mee genomen, als je in die ogen kijkt ben je verkocht!
Toch zou ik het er niet bij laten zitten en proberen er iets aan te doen voordat er nog meer hondjes over de toonbank gaan!

- LadyLisette
- Vaste gebruiker
Duitse Herder
Tja dierenbescherming, sorry heb ik geen hoge pet van op, zoalng een hond een dak boven zijn hoofd heeft, voorziening water en voer, doet de dierenbescherming niets, dat heb ik al eens ingeschakeld toen een buurvrouw 3 inteelt nesten fokte, in anderhalf jaar tijd, deed de dierenbescherming ook niets aan.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom koop je uberhaupt een pup als die er zo uitziet dat je je er voor schaamt?LéonieHonden schreef:Dan nog, ook al waren ze heel duur of gratis, als je er geen goed gevoel bij had waarom koop je er dan een pup?LadyLisette schreef:Niet om het goed te praten, maar 100 euro vragen voor een hondje noem ik nou niet bepaald geld verdienen over de rug van een pup, de enting en dierenarts controle klopt, heb er immers achteraan gebeld.
Dan gaat er geen belletje rinkelen?
Het hondje kan dan wel goedkoop geweest zijn, als ik het zo bekijk ben je binnenkort meer geld kwijt aan de DA dan dat een hond van een fatsoenlijke fokker je gekost zou hebben.
Goedkoop is duurkoop, zeker bij honden die uit de broodfok komen.
Als de pups er al zo slecht uitzien, heb je meteen een idee hoe moeders er uit ziet.. ongeveer 10 keer zo erg!!!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Pups met flinke diaree kun je natuurlijk beter snel voor 100 euro verkopen in de hoop dat je nog geld vangt dan dat ze een paar dagen later dood niets meer opleveren
dus het bedrag pleit echt niet vrij voor broodfok!
- sTefaniA
- Zeer actief
Dat is een mooi excuus, 'de dierenbescherming doet niets'LadyLisette schreef:Tja dierenbescherming, sorry heb ik geen hoge pet van op, zoalng een hond een dak boven zijn hoofd heeft, voorziening water en voer, doet de dierenbescherming niets, dat heb ik al eens ingeschakeld toen een buurvrouw 3 inteelt nesten fokte, in anderhalf jaar tijd, deed de dierenbescherming ook niets aan.
Er zijn zat andere instanties die je kan inschakelen hoor.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Heb het even na gevraagd maar baila komt niet uit andelst. Is nu ook al een jaar... ik dacht een paar maanden hihi

- renee-uk
- Zeer actief
Maar je koopt wel een hond die aan de diarree is en zo mager dat je je er voor schaamt?LadyLisette schreef:Tja dierenbescherming, sorry heb ik geen hoge pet van op, zoalng een hond een dak boven zijn hoofd heeft, voorziening water en voer, doet de dierenbescherming niets, dat heb ik al eens ingeschakeld toen een buurvrouw 3 inteelt nesten fokte, in anderhalf jaar tijd, deed de dierenbescherming ook niets aan.
Fijn hoor, zo steun je die broodfokker ook nog eens, kan ie nog meer fokken

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Inteelt is idd niet verboden. En pas sinds Juli heeft de raad ban beheer hier beperkingen opgelegd maar dat houd in dat deze pups geen stamboom krijgen. Wettelijk gezien maakt het geen fluit uit
- LadyLisette
- Vaste gebruiker
Duitse Herder
Nee dierenbescherming doet heel weinig, dat weet ik gewoon vriendin van me, zat erbij en die is gestopt omdat ze bijna niets mogen, het is hier geen amerika.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nou inderdaadrenee-uk schreef:Maar je koopt wel een hond die aan de diarree is en zo mager dat je je er voor schaamt?LadyLisette schreef:Tja dierenbescherming, sorry heb ik geen hoge pet van op, zoalng een hond een dak boven zijn hoofd heeft, voorziening water en voer, doet de dierenbescherming niets, dat heb ik al eens ingeschakeld toen een buurvrouw 3 inteelt nesten fokte, in anderhalf jaar tijd, deed de dierenbescherming ook niets aan.
Fijn hoor, zo steun je die broodfokker ook nog eens, kan ie nog meer fokken
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- sTefaniA
- Zeer actief
En dan? Ga je helemaal niets doen dus?LadyLisette schreef:Nee dierenbescherming doet heel weinig, dat weet ik gewoon vriendin van me, zat erbij en die is gestopt omdat ze bijna niets mogen, het is hier geen amerika.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Idd... dit was geen strakke actie.. ik zou 'm zelfs terugbrengen.. "hou je zieke hond maar".
Sorry, geen medelijden met jou.. wel met de hond..
Suzanne
Sorry, geen medelijden met jou.. wel met de hond..
Suzanne
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan wel zijn maar is nog geen excuus om het niet te melden! Politie kan ook niet altijd ingrijpen maar een melding/aangiften komt wel op die persoon te staan en dat telt bij verdere delicten gewoon op! Ik neem aan dat dit bij de dierenbescherming percies zo is dan word die persoon waarschijnlijk scherper in de gaten gehouden!LadyLisette schreef:Nee dierenbescherming doet heel weinig, dat weet ik gewoon vriendin van me, zat erbij en die is gestopt omdat ze bijna niets mogen, het is hier geen amerika.
- Turbo!
- Zeer actief
ja ik zou toch gewoon melding er van maken hoor, heb je in ieder geval iets gedaan.
maar goed je hebt de pup nu eenmaal,, je hoeft je dan toch niet te schamen voor de foto' je bent toch juist bezig om hem goed te krijgen.
zoals hij was daar kon jij niks aan doen. nu ben je hem op peil aan het krijgen toch.
maar goed je hebt de pup nu eenmaal,, je hoeft je dan toch niet te schamen voor de foto' je bent toch juist bezig om hem goed te krijgen.
zoals hij was daar kon jij niks aan doen. nu ben je hem op peil aan het krijgen toch.
- LadyLisette
- Vaste gebruiker
Duitse Herder
Maar niemand die iemand kent die daar toevallig een pup weg heeft,
- Turbo!
- Zeer actief
ze krijgen in ieder geval controle. er was voor mijn paard ook een keer gebeld door een fietser die voor bij zijn land was gefietst. mijn paard heeft een krampbeen dus die trekt heel vaag met zijn ene been. dat ziet er voor een leek erg raar uit.corason del perro schreef:Kan wel zijn maar is nog geen excuus om het niet te melden! Politie kan ook niet altijd ingrijpen maar een melding/aangiften komt wel op die persoon te staan en dat telt bij verdere delicten gewoon op! Ik neem aan dat dit bij de dierenbescherming percies zo is dan word die persoon waarschijnlijk scherper in de gaten gehouden!LadyLisette schreef:Nee dierenbescherming doet heel weinig, dat weet ik gewoon vriendin van me, zat erbij en die is gestopt omdat ze bijna niets mogen, het is hier geen amerika.
maar ook de inspecteur moest ik het uitleggen want die kende het niet, maar ik kreeg dus wel controle.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Met zo'n start zal het met de andere pups vast niet héél fantastisch gaan. Maar nogmaals, waarom heb je specifiek dáár je pup gehaald? Goede verhalen gehoord? Leuke mensen? Leuke prijs? Zulke goed uitziende, gezonde hondjes?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- renee-uk
- Zeer actief
gelukkig niet, ik betaal gewoon wat meer en heb dh's van keurfokkers.LadyLisette schreef:Maar niemand die iemand kent die daar toevallig een pup weg heeft,
Ook geen garantie voor een goede gezondheid maar altijd nog stukken beter dan welk hondje ook uit de broodfok!

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik dacht breng het nog even wat rustiger.renee-uk schreef:waarom koop je uberhaupt een pup als die er zo uitziet dat je je er voor schaamt?LéonieHonden schreef:Dan nog, ook al waren ze heel duur of gratis, als je er geen goed gevoel bij had waarom koop je er dan een pup?LadyLisette schreef:Niet om het goed te praten, maar 100 euro vragen voor een hondje noem ik nou niet bepaald geld verdienen over de rug van een pup, de enting en dierenarts controle klopt, heb er immers achteraan gebeld.
Dan gaat er geen belletje rinkelen?
Het hondje kan dan wel goedkoop geweest zijn, als ik het zo bekijk ben je binnenkort meer geld kwijt aan de DA dan dat een hond van een fatsoenlijke fokker je gekost zou hebben.
Goedkoop is duurkoop, zeker bij honden die uit de broodfok komen.
Als de pups er al zo slecht uitzien, heb je meteen een idee hoe moeders er uit ziet.. ongeveer 10 keer zo erg!!!
Maar bedoel precies hetzelfde. Ik vind dit echt een hele domme aankoop.